Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ibi.

Bellen als je wilt bellen, jij kent Ibiman het beste dus jij weet wat hij wel en niet zou willen. Laat je niet weerhouden door bureaucratie in ziekenhuizen. Tis jouw vent die daar ligt! Doe wat voor jullie goed voelt.

Ik kan niet veel meer dan een digitale knuffel sturen.
Heb ik dat?!
hey Ieb, weet even niet wat ik tegen je moet zeggen dus kom ik maar even een brengen. Het is echt klotenieuws meis, voor je man en voor jou. Probeer wel wat te eten hoor, dat is echt belangrijk, goed voor jezelf blijven zorgen.

Sterkte wijffie
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Och wat vreselijk nieuws. De grond is onder jullie voeten weggeslagen.... heel veel sterkte!
Ieb, probeer goed voor jezelf te zorgen.. hoe moeilijk dat nu misschien is..

Jullie hebben nog een lange en zware weg te gaan..

Doe wat goed voelt! Bel hem wanneer je hem wil bellen, en ga thuis slapen als je thuis wilt slapen!

Ik denk aan je lieverd!
Lieve IBI,

Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ga je ajb niet schuldig voelen en probeer ook goed voor jezelf te zorgen!

Ik denk aan je.
Heel veel sterkte de komende tijd

en denk goed om jezelf.
Idd IBI als jij gewoon thuis wilt slapen, gewoon doen hoor. Heel veel sterkte vandaag.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
fijn dat je man toch goed heeft geslapen. ik kan me voorstellen dat je thuis wil slapen. even rust om je heen! zorg goed voor je zelf! djinnie
quote:dangeensuus schreef op 11 juni 2010 @ 07:54:

Meisje, als jij in je eigen huis wilt slapen, dan moet je dat vooral wel doen. Denk om jezelf!!Zo is dat. Niemand zit er op te wachten dat jij ook nog instort, omdat je jezelf op zit te vreten. Als jij lekker in je eigen omgeving wilt slapen: DOEN.
Wat een verschrikkelijk bericht IBI.

Ik wens jou en je man heel veel sterkte. Probeer inderdaad goed voor jezelf te blijven zorgen, hoe moeilijk het soms ook is.

Familie maakt zich zorgen om je, begrijpelijk.

Maar doe wat goed voelt en als je lekker alleen, in je eigen huis wil zijn, dat dan vooral doen

Spreek met ze af dat je belt als het niet gaat en dat ze best een pan soep om de hoek mogen schuiven, zodat je wel eet, of dat je bij hun komt eten oid.

Jij bepaalt wat je wil, niet familie he?
Lieve IBI, hoop dat je een goed gesprek hebt met HA, dat je goed op jezelf kan blijven passen. Heel veel sterkte vandaag
IBI, ik wil je vandaag ook weer heel veel sterkte wensen

En doe wat voor jezelf goed voelt. Als dat in je eigen huis slapen is, doe dat dan gewoon. En probeer inderdaad wat te eten, al is het maar een sultana of een kopje bouillon.
Ontzettend veel sterkte gewenst

Hou je vast aan je motto en doe waar jullie je goed bij voelen. Ook als familie dat anders ziet
Ikbenik, sterkte voor vandaag. Houd je taai, meiske
Oh, wat erg om te horen IBI... Ik wens jullie veel sterkte toe de komende tijd. Natuurlijk heb je je eigen topic verdient, maar waarom kan het niet voor minder?

Zorg goed voor jezelf de komende tijd. Nogmaals ontzettend veel sterkte!
Lieve IBI, heel veel sterkte.

Ik denk aan je.

Liefs, Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Wow wat ontzettend heftig en verdrietig. Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Ibi, afschuwelijk. Ik wens jullie heel veel kracht toe de komende tijd. En wat iedereen zegt: doe waar je jezelf het beste bij voelt. Maar voel je vooral niet schuldig.

Heel veel sterkte voor jullie allebei. x
Oh IBI, wat een vreselijke schrik!

Ik kan het alleen maar heel erg eens zijn met de voorgaande tips: zorg allereerst ook voor jezelf.

Het voelt vast egoïstisch als je dat doet, want je zult misschien denken dat het voor je man allemaal nog veel erger is.

Maar vergeet niet dat de partner die ernaast staat het minstens zo zwaar heeft.

En dit hele proces kan lang gaan duren, hij zal over één maand en over zes maanden minstens evenveel behoefte hebben aan jouw steun.

En hoe moet dat dan als jij over de kop bent gegaan?

Het is dus juist in zijn belang ook dat jij sterk blijft, lichamelijk, want dat maakt de rest weliswaar niet makkelijker, maar dan kun je er in ieder geval letterlijk voor hem zijn.

Lieverd, heel veel sterkte voor jou en je man.

Kies voor jezelf af en toe, want in jullie relatie ben jij nog steeds even belangrijk als hij, ook al voelt dat misschien soms anders.

En als je een schopje onder de bibs nodig hebt om jezelf weer even op nummer één te kunnen zetten: je weet dat we er hier voor je zijn!

Lieve Ibi, wat een vreselijk bericht. Heel veel sterkte de komende tijd
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Wat verschrikkelijk! Wat heel erg verschrikkelijk!

Beiden veel sterkte en kracht toegewenst.

Geen bijzonderheden
Lieve IBI,

Nogmaals een dikke knuffel van mijn kant! . Wat een hel zitten jullie in zeg.

Toen ik je motto las, kreeg ik tranen in mijn ogen. Zo mooi, zo hard.

Dat je af en toe heb lopen snauwen zou ik nu niet meer aan denken. Dat doet iedereen wel eens naar de ander, zoals nem al zei als je eigenlijk een moment voor jezelf nodig hebt maar het op dat moment niet kan pakken. En IBI man zal het niet eens meer weten waarschijnlijk.

Lieverd, doe wat goed veolt voor jezelf. Wat je familie wilt doet nu even niet terzake. Jij en je man zijn nu belangrijk, en jij moet nu goed aan jezeld blijven denken. En niet doen wat anderen willen!

IBI heeel veel sterkte, en ik zei het al eerder, ik kom je zo helpen.

Veel liefs Miepje
Lief mens, doe wat het beste voelt. Wil jij thuis zijn, dan moet je dat zeker doen.

Ik sluit me daar helemaal bij de rest aan.

Ik denk aan jullie
Ja, dat vind ik echt.
Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte gewenst.

( een kleine tip; druivensuiker kan je ook een klein beetje energie geven als je dat nodig hebt, als je niet kan eten. De meeste apotheken verkopen druivensuiker )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven