NuvaRing
vrijdag 11 juni 2010 om 15:24
hallo ik heb sinds vandaag de nuvaring gekregen van de HA. Nu vraag ik me af hoe dat zit met ongesteld worden. Ik maak deze strip pil af, aankomend dinsdag is de laatste en dan word ik altijd pas die eerstvolgende zondag ongesteld. Alleen moet ik die dinsdag daarop de nuvaring al inbrengen. (volgen jullie het nog)
Gaat je menstruatie gewoon door of wordt die gelijk afgebbroken door de ring? Heb al op de site gekeken maar kan er niks over vinden..
En wat zijn jullie ervaringen met de nuvaring? ik ben overgestapt omdat ik nogal stemmingswisselingen heb en bepaalde bijwerkingen. Nu werd mij de nuvaring aangeraden dus ik ben beniewd.
Gaat je menstruatie gewoon door of wordt die gelijk afgebbroken door de ring? Heb al op de site gekeken maar kan er niks over vinden..
En wat zijn jullie ervaringen met de nuvaring? ik ben overgestapt omdat ik nogal stemmingswisselingen heb en bepaalde bijwerkingen. Nu werd mij de nuvaring aangeraden dus ik ben beniewd.
vrijdag 11 juni 2010 om 17:34
Ik heb een nuva ring gehad.
Aan de ene kant erg prettig maar aan de andere kant niet.
De ring deed nl bij mij zijn werk niet en ben dus zwanger geworden.
Het kwam (zo goed als zeker) doordat ik na de stopweek, toen ik een nieuwe nuva ring in moest doen, dit wel op de goede dag heb gedaan maar niet op dezelfde tijd.
Dus ik had hem bv op dinsdag verwijderd om 9 uur in de morgen en de week erop (ook dinsdag) pas om 13 uur een nieuwe ingedaan.
Moet er wel bij zeggen dat dat inmiddels 4 jaar geleden is en ze nu misschien wat betrouwbaarder zijn wat dat betreft.
Aan de ene kant erg prettig maar aan de andere kant niet.
De ring deed nl bij mij zijn werk niet en ben dus zwanger geworden.
Het kwam (zo goed als zeker) doordat ik na de stopweek, toen ik een nieuwe nuva ring in moest doen, dit wel op de goede dag heb gedaan maar niet op dezelfde tijd.
Dus ik had hem bv op dinsdag verwijderd om 9 uur in de morgen en de week erop (ook dinsdag) pas om 13 uur een nieuwe ingedaan.
Moet er wel bij zeggen dat dat inmiddels 4 jaar geleden is en ze nu misschien wat betrouwbaarder zijn wat dat betreft.
vrijdag 11 juni 2010 om 18:01
wintermuts,
Bedankt voor de tips, ik ga er even over nadenken en met me vriend over hebben. Dan toch maar richting de huisarts.
In de pil zitten te veel hormonen die kan ik niet hebben.
Als ik me pil bijvoorbeeld in de avond inneem ben ik in de ochtend misselijk.
Ongeveer 5 tot 6 uur na inname ben ik ziek/zwak/misselijk.
Maar bedankt voor de antwoorden!
Bedankt voor de tips, ik ga er even over nadenken en met me vriend over hebben. Dan toch maar richting de huisarts.

vrijdag 11 juni 2010 om 18:06
quote:Michelle90 schreef op 11 juni 2010 @ 18:01:
wintermuts,
Je kunt de pil natuurlijk ook 's avonds innemen dan
Maar misschien is een mirenaspiraal ook iets voor je.
Zelf ben ik, omdat ik steeds mijn pil vergat, begonnen met de nuvaring. Een jaar of 5 met volle tevredenheid gebruikt, toen kreeg ik helaas doorbraakbloedingen en heb ik een mirenaspiraal laten zetten. En dat is ook prima bij mij. Maar toen ik 20 was, vond ik het idee om met mijn benen wijd te moeten voor plaatsing niet zo aantrekkelijk en wilde ik dus eerst de nuvaring proberen.
wintermuts,
Je kunt de pil natuurlijk ook 's avonds innemen dan
Maar misschien is een mirenaspiraal ook iets voor je.
Zelf ben ik, omdat ik steeds mijn pil vergat, begonnen met de nuvaring. Een jaar of 5 met volle tevredenheid gebruikt, toen kreeg ik helaas doorbraakbloedingen en heb ik een mirenaspiraal laten zetten. En dat is ook prima bij mij. Maar toen ik 20 was, vond ik het idee om met mijn benen wijd te moeten voor plaatsing niet zo aantrekkelijk en wilde ik dus eerst de nuvaring proberen.
vrijdag 11 juni 2010 om 19:18
@Evianne.
Je zegt dat je vandaag de ring van de HA gekregen hebt....
Maar daarmee bedoel je dat je het receptje van hem gekregen hebt?
Verder geen ervaring ermee.
Maar vond de info van de dames wel interessant.
Ben apotheekersassistente in opleiding maar wist nog niet hoe t eigenlijk met de Nuvaring zat.
Slik te pil en heb meestal een stopweek.
Dit om toch te zien dat ik niet stiekum zwanger ben.
Want dat hoeft nu nog niet.
Je zegt dat je vandaag de ring van de HA gekregen hebt....
Maar daarmee bedoel je dat je het receptje van hem gekregen hebt?
Verder geen ervaring ermee.
Maar vond de info van de dames wel interessant.
Ben apotheekersassistente in opleiding maar wist nog niet hoe t eigenlijk met de Nuvaring zat.
Slik te pil en heb meestal een stopweek.
Dit om toch te zien dat ik niet stiekum zwanger ben.
Want dat hoeft nu nog niet.