Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
Wat fijn jou ook te zien hier Superwoman! Verwarrend, die verliefdheid he? Ik herken het zó!

Welkom terug, ben benieuwd naar je ervaringen bij Geertgen!
Hallo Superwoman!

Welkom terug. Ik heb een andere keer de workshop gevolgd, dus wij kennen elkaar verder niet (geldt overigens ook voor de anderen). Leuk dat je de stap hebt gezet en het eerste telefoontje hebt gepleegd!

Zelf ben ik ook bij Geertgen bezig, dus ik kan je hier wel wat over vertellen. De intake stelt niet veel voor, je gaat eerst met de assistente praten om uitleg te krijgen hoe zij werken en of je gegevens kloppen. Vervolgens ga je naar de dokter voor een intake gesprek. Stel je er niet veel bij voor want het is binnen 10 minuten afgelopen. Gaat gewoon even om je reden van aanwezigheid, leeftijd enz. Dan krijg je een nieuwe afspraak voor 4 tot 6 weken later.

Deze vervolg afspraak is met een psychologe. Dan ga je een ruim praten over je beweegredenen enz. Na dit gesprek hoor je of ze verder met je gaan. Aansluiten ga je naar een dokter om daar de donormogelijkheden door te nemen. Ook dan krijg je een nieuwe afspraak voor 4 a 6 weken later.

Deze afspraak is wederom met de psychologe, hierin worden de keuze voor de donor nog een keer besproken en gekeken wat voor jou het beste is. Aansluitend ga je weer naar de dokter en dan ga je de definitieve keuze bespreken.

Hoe het daarna verloopt weet ik (nog) niet, ik heb nl het donorgesprek aankomende week. Overigens moet je er wel de tijd voor nemen, want ze lopen regelmatig uit qua tijd. De eerste keer heb ik 1,5 uur moeten wachten op dat 10 minuten gesprek!

Zelf kies ik er voor om bij Geertgen op de wachtlijst te komen. Deze wachtlijst is leeftijdsafhankelijk en dat betekend dat ik 2 a 3 jaar moet wachten tot ik aan de beurt ben (ben 31 jaar). Ondertussen ga ik zelf ook zoeken naar een donor, want de wachttijd vind ik te lang. Mocht ik in de tussentijd toch geen donor vinden, dan heb ik altijd de wachtlijst nog.

Succes met je keuze!
Ha Superwoman! Leuk dat je er weer bent! Ik weet het niet meer helemaal zeker maar volgens mij kwam je uit het zelfde deel van het land als ik. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Deense donor, en heb de eerste online bestelling gedaan. Een ziekenhuis in mijn stad verricht de IUI. Geertgen ben ik geweest en België ook. Geertgen vond ik te ver weg en te traag, België te ver weg en te snel... Deze plek en werkwijze past me heel goed. Kun je je nog herinneren dat we een oefening met een afbeelding deden bij de workshop? Mijn foto was een rijtje wielrenners die er hetzelfde uitzagen. En ik zei nog 'het maakt mij niet uit, degene die als eerste finisht...' Jouw afbeelding kan ik me ook nog herinneren, en ook dat klopt met jouw keuze nu. Gek toch dat het zo uitkomt ... :-)

Welcome back in elk geval, ik weet zeker dat het Vinyl ook weer een duwtje geeft ....
@ Vinyl: ook verliefd, ojeeeee...

@ Smart: dank voor deze waardevolle info! Klinkt wel allemaal traag...

@ Innova: de Denen staan ook op mijn to-do lijst! Dat wil ik ook in werking zetten. Zou je mij kunnen laten weten hoe je dat gedaan hebt? Waar je bent begonnen? Mag per mail hoor: l.kragt@chello.nl. Is het niet peperduur?

Bizar van die tekeningen he? Ik neig inmiddels ook meer naar jouw tekening, haha. Wie er als eerste finisht.
Ha Superwoman,

Ik heb je net een mailtje gestuurd zodat je mijn mail adres ook hebt. Voor de deense variant is het niet heel ingewikkeld. Er zijn twee grote spermabanken, Nordic (www.europeanspermbank.com) en Cryos (http://dk.cryosinternational.com). Cryos is een stuk duurder, omdat zij zich op de Amerikaanse markt richten (vertelde de gyneaco me). Nordic hanteert vaste tarieven en dat geeft duidelijkheid. Ik vind het feitelijk wel meevallen, maar het transport is duur. Als je bij Geertgen gaat en daar een deense donor meeneemt, dan koop je de goedkopere kwaliteit (die zij voor je bewerken) in een voorraadje voor meerdere keren (en dan betaal je maar 1x transport). Ik doe het in een ziekenhuis in de buurt, en bestel per keer de eindbewerkte kwaliteit. Dat maakt het duur.

Mijn ziekenhuis doet niet aan opslag, dus DHL bengt het bij mij thuis (en ja er staat op wat er in zit), en ik moet dan zelf met die grote tank naar het ziekenhuis. Genant is inmiddels een gepasseerd station, geloof ik :-))

Als je ziekenhuizen in jouw buurt gaat benaderen (ivf-balie, vruchtbaarheidskliniek of gyneaco-afdeling), dan moet je vragen of ze IUI doen, of ze alleenstaanden helpen en of ze (als je daar voor kiest dus) bekend zijn met de deense spermabanken.

Het online bestellen is super eenvoudig, alsof je een boek koopt bij bol.com. Je hebt nodig een creditcard en je moet door stapels profielen heen. Als je tzt daar meer vragen over hebt, dan hoor ik het wel.

Sjuus!
@ Innova: wow, thanks voor de input! Ik had al op Cycros gekeken en verbaasde me ook ver de makkelijkheid van het bestellen van sperma. Ik mail je wellicht nog wat vragen, maar duik er eerst even in. Hou je me op de hoogte over je vorderingen? Spannend hoor!
hallo allemaal,

net met heel veel belangstelling de berichten hier gelezen. Wat een herkenning! De verwarring, de twijfel, de teleurstelling, de worsteling, de spanning...

Zelf heb ik twee weken geleden mijn eerste inseminatie gehad en zit nu dus in spanning op mijn ongesteldheid te wachten. Of liever op het uitblijven ervan. Al zou dat natuurlijk te mooi zijn; de eerste keer raak. Maar een mens mag hopen toch?

De weg naar die eerste inseminatie toe was lang. De zoektocht naar een donor, keer op keer teleurgesteld worden, opgeven, weer opnieuw proberen, verliefd worden, weer opgeven en weer opnieuw beginnen. Maar nu heb ik het doorgezet. Gezien mijn leeftijd (40) heb ik ook weinig keus meer. Het is nu of nooit!
Hey Superwoman, jij ook weer eens hier. Was onlangs al eens benieuwd hoe het jou verging!

Dus de verliefdheid is er nog wel, of inmiddels wellicht liefde en daarin ruimte om op deze manier zwanger te raken. Ook bijzonder!

Enne volgens mij woonde je juist bij mij om de hoek... inmiddels ben ik verhuisd, dus ik zal je niet meer tegenkomen in de AH.

En Malaika2, welkom hier. Jij hebt ook al een heel proces achter de rug. En op welke manier heb jij een donor gevonden?

En spannend deze dagen! Nog geen testje gedaan om de wachttijd door te brengen?

Hier weet ik volgende week weer meer of de 4e poging vruchten heeft afgeworpen. Ik zou al dik tevreden zijn met 1 vrucht... tenminste als ie bevrucht is. Wat is vrucht toch eigenlijk een raar woord
Hi allemaal,

Hier een mee-lezer die even niet meer haar mond kan houden

Dit weekend mijn eerste NOD (Niet Ongestelheids Dag), hoop het toch zo! SPANNEND

Twee weken geleden mijn eerste ZI (m.b.v. een donor via internet) en weet dat ik realistisch moet zijn, maar ik hoop dat ik die geluksvogel ben waarbij het in één keer lukt

Hoop dat jij dat dit weekend ook bent malaika2.

Zijn er nog meer die deze dagen in spanning zitten?
Hoe is het met iedereen?

Gisteren had ik een paniek-dag. Voor het eerst bedacht ik me dat ik totaal gek moet zijn om hier mee bezig te zijn. Maar gelukkig zakte dat snel af toen ik eenmaal in mijn bed lag met het dekbed over mijn hoofd.

Volgende week ga ik op vakantie, maar ik ga eerst dinsdag voor het wachtlijstgesprek naar Geertgen!

@Dragonfly; een aantal dames zijn inderdaad bezig met ZI, maar nog niet zwanger. Ook zijn er nog een paar die nog geen donor hebben (zoals ik) en nog een enkele twijfelaar.

Ik hoop voor jou en alle anderen dat jullie snel zwanger worden.
Jeetje wat spannend allemaal. Ben nog steeds niet ongesteld.... En heb mezelf nog in kunnen houden om een test te doen. Alle symptomen van een naderende ongesteldheid zijn er, dus ik ben redelijk realistisch dat het bij mij geen 'eerste klap is raak' inseminatie is... Maar stiekem blijf ik een beetje hoop houden.

Ook ik heb, net als Dragonfly, een donor via internet gevonden. Al moet ik eerlijk zeggen dat dat mijn laatste keuze was. Ik had redelijk wat negatieve verhalen over donoren via internet gehoord, dat ik besloten had mezelf dat traject te besparen. Maar ja, nadat het in en via mijn vriendenkring allemaal op niets was uitgelopen, de donorbanken mij vanwege mijn leeftijd 1 voor 1 afwezen, waren mijn opties een beetje aan het opraken. Een suggestie om het in Antwerpen te proberen zorgde ervoor dat ik op internet stom toevallig op een site kwam waar donoren zich aanboden. Uit nieuwsgierigheid eens wat berichtjes gelezen en daar zat een tussen die me meteen aansprak. Paar dagen op me in laten werken en besloten hem een mailtje te sturen. Het bleek te klikken en na een ontmoeting waren we beiden enthousiast om het te proberen. En nu kan ik wel zeggen dat ik een superdonor heb! Wat een geweldige jongen :-)

@ Jive, jij aan je 4e poging toe. En hoe ben jij aan je donor gekomen? (heb zoveel gelezen dat ik dat niet meer precies weet)
Ohh wat een herkenning malaika.

Ik heb nog nooit mijn lichaam zo bewust gevoeld als de afgelopen 2 weken en weet nu echt niet meer of die symptonen nu bij ongesteldheid of wat anders hoor...

En ook voor mij was een donor via internet de laatste keus. Sta al ruim 2 jaar op een wachtlijst in het ziekenhuis en hoorde dat het nog (zeker) een jaar gaat duren, een 'afspraak' in de vriendenkring werd uiteindelijk toch een 'nee' en ben inmiddels eind 30, tja dan toch maar eens serieus het internet afgespeurd.

En Smart ik herken je paniekdag hoor. Ik had zelfs een dag na mijn ZI nog even paniek, dacht fantaseren is een ding maar moest ik het nu echt echt doen? Gelukkig later die dag weer helemaal ok.
haha, ja erg he? Ik ben ook zo enorm bewust met mn lichaam bezig. Denk dat ik na dit proces mijn lichaam door en door ken...

En ook bij mij slaat de paniek nog wel eens toe. Waar begin ik aan? Welke problemen haal ik me op de hals? Heb ik nog wel een sociaal leven als het wel allemaal gaat lukken? Of ben ik aan huis gekluisterd en ga ik voortaan moe moe moe door het leven.... Maar ondanks die twijfel ben ik ook overtuigd dat het klopt wat ik doe. Het voelt goed en dit is wat ik graag wil. En mocht het niet lukken dan kan ik mezelf later niet verwijten dat ik er niet alles voor gedaan heb...
Wat fijn, wat fijn, dat jullie ook die paniek, twijfels en angsten hebben!

Ik vind het zó doodeng allemaal!

Heb nu echt een heel fijn contact met een man die ik vertrouw en waarbij ik me prettig voel, dus die donor zit (als het ook nog zo is na ontmoeten) wel goed.

Maar dan: kan ik het? Durf ik het? Ben ik niet idioot?

Ben ik niet te jong? Wat haal ik me op de hals?

Nou ja, precies wat jullie ook roepen. Ben zo blij dat jullie dat ook zo hebben.

Ik zou het best leuk vinden om eens af te spreken met een cluppie van hier. Deze twijfels, angsten, maar ook dromen te delen een keer ergens. Hapje eten? High tea?

Meer van jullie die dat leuk zouden vinden?
Hallo dames,

Vind het super dat een aantal van jullie de knoop al hebben doorgehakt! Ik loop zelf al meer dan een jaar rond met de wens om nog een kindje te krijgen. Ik ben 36 dus de klok gaat me nu iets te snel tikken:-( Ik heb al een zoontje (co-ouderschap) dus kan wel zeggen dat ik weet waar ik aan ga beginnen, maar alleen is het is toch een heel ander verhaal. Ben nu wel zo ver dat ik het heb verteld aan een aantal mensen en krijg gelukkig alleen maar positieve reacties. Ik ben er bijna 24 uur per dag mee bezig, denken, denken en denken pfffffffff is vermoeiend :-)

Ik denk nog even door, maar heb al wel veel gehad aan jullie berichten!
@vinyl: ik ben natuurlijk nog erg nieuw op dit forum, maar vind jouw idee om een keer samen te komen erg goed klinken. Zoals gezegd ben ik al jaren met dit proces bezig en hoewel ik heel veel lieve mensen om me heen hebben die me helemaal steunen, lijkt het me toch heerlijk om eens met vrouwen te praten die door hetzelfde proces gaan. En die met dezelfde vragen, twijfels en onzekerheden zitten. Uit welke omgeving komen jullie?

@maler: zoals je al gelezen hebt blijft die twijfel, ook als de knoop al doorgehakt is. Ik zou niet te lang dubben als ik jou was. Dat heb ik nl wel gedaan en inmiddels ben ik 40. Eigenlijk te oud vind ik zelf, maar ik ben nu toch aan de inseminaties begonnen, waarmee ik mijn eerste grens al overschreden heb.
@ Dragonfly. Welk ziekenhuis heb jij dan bezocht (als ik vragen mag)? St Geertgen misschien? Daar sta ik momenteel zelf op de wachtlijst. Ook bij Rijnstate heb ik me aangemeld, maar daar valt het wachten best mee vind ik. April '10 mijn intake-gesprek gehad (na circa half jaar op wachtlijst gestaan te hebben) en ergens in het 1ste kwartaal van '11 ben ik, als het goed is, "aan de beurt". Heb een goed gevoel bij Rijnstate. Proces (& wachttijd) is duidelijk. Meteen een inwendige echo gehad bij de intake. Meteen bloedafname. Bij St Geertgen echter zeggen ze, als je de reeks gesprekken bij psychologe & gynaecoloog hebt afgerond, bel volgend jaar rond deze tijd maar terug...
Klinkt goed van Rijnstate, Sun!

Valt me inderdaad niks tegen.

Ik woon trouwens bij Utrecht in de buurt!
@Vinyl, leuk hoor dat je onze paniek 'fijn' vindt .... grrr

@ Sun76, ik heb het ziekenhuis in Zwolle bezocht. Intake met arts en kort inwendig onderzoek/echo, bloedprikken, gesprek met psycholoog en vervolgens persoonlijkheidstesten moeten maken, daarna evaluatie met de psycholoog en akkoord bevonden voor de wachtlijst, voorspelling 2 jaar wachten, maar wie weet eerder.

Het contact voelde goed aan en ondanks de domper (had gerekend op 1 jaar) verder geen andere ziekenhuizen bezocht.

Echter er melden zich geen donoren meer aan sinds de anonimiteit er niet meer is.

Hoe komen ze in Rijnstate aan donoren?

EN mij lijkt het ook wel leuk om wat af te spreken!

(vandaag mijn NOD en het is nog steeds een not en jij malaika?)
Goedemorgen allemaal!

Even weer bijgelezen, want er is al weer veel geschreven.

Het lijkt mij ook leuk om een keer af te spreken, maar wanneer willen jullie dat gaan doen? Ik ga namelijk volgend weekend op vakantie en ben dan half juli weer terug. Misschien dat jullie dan nog moeten gaan?

Ik heb inmiddels al wel wat advertenties gelezen op internet en er was er 1 bij die mij heel erg aansprak. Toch neem ik nog even geen contact op, ga eerst maar eens op vakantie. Of zal ik toch...?

Nou ja, ik denk dat de twijfel altijd wel blijft. En Vinyl, je bent echt niet de enige die twijfels heeft hoor, alleen heb ik ze de ene dag meer dan de andere dag.
Hmmm... ik ga 18 juli weg. Ja, afspreken wordt dan best lastig, maar nog steeds zou het wel heel leuk zijn!

En ja, ik hoor zelfs de twijfel bij vrouwen die al bezig zijn, of zelfs zwanger zijn. Niet gek denk ik. Maar ik weet graag dingen zeker en daarom verwart het me des te meer....
Het ligt er denk ik ook aan wat voor twijfels het zijn. Denk namelijk serieus dat een hele hoop twijfels het zelfde zijn als mensen in een relatie hebben. Althans, dat merk ik uit de gesprekken die ik met mijn familie heb gehad. De vragen als; kan ik het wel? Ga ik het wel goed doen? Wat als... (vul maar in)?

Tja, dat zijn de vragen en twijfels die ik ook heb. Alleen met het verschil dat er niemand is om ze (intiem) mee te delen. Als je de twijfels uit als single, dan doe je dat meer openbaar dan mensen die een stel zijn en dus samen op de bank twijfels bespreken.

Net gaf je aan dat je je afvraagt of je niet te jong bent. Dat is een vraag die je alleen zelf kan beantwoorden. Je moet minimaal een jaar optellen vanaf dit moment. Mss zelfs nog wat langer, omdat je de donor nog niet concreet rond hebt. Dus ga uit van 1,5 a 2 jaar vanaf nu dat je op z'n vroegst een kindje in je armen houdt. Denk je dat je dan nog te jong bent?

Ik ben 12 juli weer in NL, Utrecht is niet zo ver bij mij vandaan. Wellicht op een avondje na mijn vakantie en voor die van jou? Bijv. een hapje eten? Of lopen anderen dan vast ivm vakanties?
Nog even een aanvulling; zou je ook eventueel een tweede kindje willen? Zo ja, dan moet je daar ook rekening mee houden ivm je leeftijd. Je bent nog jong genoeg om dat te kunnen realiseren. Hier bedoel ik overigens niets verkeerds mee ten op zichten van de meiden die op een later moment in hun leven alsog de stap zetten. Ik gun jullie net zo hard een kleintje als mezelf
Utrecht is voor mij ook wel te doen, voorkeur 13 juli om maar gelijk een voorstel te doen?

Herken je verhaal over twijfels Smart.

En heel qru gezegd je weet zeker dat je dood gaat, maar de rest .... blijkbaar is onzekerheid (avontuur?) inherent aan het leven. Ik voel van binnen wel dat ik helemaal voor mijn keus ga en dat geeft mij zekerheid. Verder zijn er best wel eens twijfels om mij heen over van alles.
Veel twijfels zijn gelijk aan die van stellen, dat klopt. Toch heb ik ook wel een aantal typisch 'single' twijfels. Maar zekerheid krijg je volgens mij toch nooit omdat je geen idee hebt wat je te wachten staat. Ik ben steeds maar op mijn gevoel afgegaan..

Tussen 12 en 18 juli zou ik ook wel kunnen. Ik kom uit het Noorden, maar geen probleem om een avondje naar Utrecht te komen :p

@dragonfly: mijn tweede 'NOD' dag en ook nog steeds not...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven