Costa Rica 2011

02-06-2010 13:33 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil in 2011 graag naar Costa Rica, denk vanaf Pasen t/m ongeveer 6 mei. Ik mag helaas maar 2 weken aaneengesloten vakantie nemen dus helaas kan ik niet langer blijven.

Ik had het volgende plan in gedachten en zou graag van de Costa Rica experts willen weten of dit goed te doen is en alles in mijn overzichtje ook de moeite waard is.

- San José 1 dag

- Monteverde/Arenal 4 dagen

- Manuel Antonio 3 dagen

- Osa Peninsula/Corcovado 4 dagen

- Misschien nog een laatste dag in San José

Is er nog iets wat ik absoluut niet mag missen? De schildpadden heb ik overgeslagen wegens tijdgebrek.

In Monteverde wil ik graag de canopy tours doen en verder de volcano hike, bezoek aan hot springs en white water raften.

Alvast bedenkt voor alle tips.
Jaah Montezuma is ook leuk, lekker alternatief en hippie-achtig...terwijl Manuel Antonio echt een doorsnee-toeristen bestemming is.
Puerto Viejo (de Talamanca) is echt erg leuk (alleen hebben alle tentjes daar precies dezelfde Bob Marley Greatest Hits cd, kon na een paar dagen geen BM meer horen). Daar kun je fietsen huren en door het natuurpark bv naar Manzanillo fietsen. Heel leuk (wel warm) en onderweg zie je toekans, brulapen en heel veel mooie grote blauwe vlinders (hoe heten die ook alweer?).
Blue morpho (ik dacht in het NL: monarchvlinder).

Luiaards en dolfijnen zie je met een beetje mazzel ook.

Jaah 'don't you worry about a thing...cos every little thing's gonna be allright'...dat is wel het levensgevoel van dit stukje Jamaica in Midden-Amerika, echt heel bijzonder.

Lekker caribisch eten ook, zoals kreeft in kokossaus met frietjes en sla....mmm.
Volgens mij komt het niet zo goed uit om de Caribische kant mee te pakken. Dat betekent dat we eerst weer terug naar San Jose voor de vlucht naar Osa Peninsula. Osa willen we absoluut als afsluiting doen (Lapa Rios Ecolodge).

Vanuit Quepos is dit veel gemakkelijker, kunnen we meteen naar Puerto Jimenez vliegen zonder eerst weer terug te moeten naar San Jose. Als we 3 weken hadden, dan was het allemaal makkelijk in te passen maar helaas hebben we maar 2 weken de tijd. Belangrijkste voor ons is de natuur, vandaar ook de keuze om als laatste Osa Peninsula te doen en in de jungle te verblijven. Jammer dat we niet 3 weken weg kunnen......zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven