Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Tieger, zie Hyves, ik heb op je gereageerd.
Lieve Reep, ik moet echt de hele tijd aan je denken en aan wat je allemaal door moet maken...

Alle meiden hier zijn enorm geschrokken. Weet ook, dat je nog steeds meer dan welkom bent op hyves. Daar is het persoonlijker. Misschien vind je het fijn om daar te kunnen razen, roepen, huilen. We willen graag naar je luisteren en je daar waar mogelijk steunen in deze kl#te-tijd. Als je de behoefte hebt, we zijn er voor je.

Maar het hoeft natuurlijk niet. Voel je niet verplicht. Doe vooral waar jij je nu het fijnst bij voelt. Meis, nogmaals een hele dikke knuffel!
Hier gezegend met goede eters. Zowel gezond als snack gaat er grif in. Oudste is vrij dun, maar dat is ook z'n bouw. Jongste zit iets boven gemiddeld, qua lengte en qua gewicht, dus is wel weer mooi in "evenwicht".

Als we bij het avondeten iets nieuws hebben is de regel dat ze iig moeten proeven. Vaak eten ze dan wel, bord hoeft niet per se leeg. Als ze iets echt niet lusten hoeven ze het niet op te eten, meestal heb ik dan nog wel wat rauwkost en kale pasta of rijst ofzo paraat. Maar dat komt eigenlijk zelden voor. Wel wordt er soms "onder protest" gegeten. Dan vinden ze het niet heel lekker, maar eten ze wel voldoende.

Heb je niks aan hè Tieger, dit verhaal, bedenk ik me nu. Toen ze kleiner waren heb ik altijd zo min mogelijk aandacht besteed aan niet/slecht eetgedrag 's avonds. Maar altijd 2 regels: er komt niks anders te eten en gewoon aan tafel blijven zitten, zonder gezeur. En er een beetje op in spelen door regelmatig dingen klaar te maken waarvan ik zeker wist dat 't een succes was (bv spaghetti).

Lekker gefietst net. Jongste houdt het ook al goed vol. Hij zit altijd zo kaarsrecht op z'n fietsje, schattig vind ik dat

Baby nog niet gedraaid. Ben benieuwd of ze het nog voor dinsdag (heb ik echo) gaat doen. Dag erna 37 wkn, dus het wordt wel tijd....
We hebben trouwens nog steeds geen naam, word er een beetje gek van. Wat 'm een aantal weken geleden leek te worden wekt nu weer grote twijfels op bij vriend. Zucht... En zijn alternatieven vind ik echt niks. Laatste alternatief: Susie (spreek uit: Soezie). Is het gek dat ik dat niet leuk vind??? Ja ik weet het, smaak voor namen is heel persoonlijk.
@sardegna,Ik vind suzanne dan wel mooier en dan afkorten naar suzy i p v suus dat vind ik weer niet zo.

Maar ik vind het nr suzanne van leonard cohen dan ook mooie associatie met de naam.

Baby draai ns even nouja je moet maar denken ze toont karakter, dat wel. Gaan ze haar anders draaien ? Of had je dat al uitgelegd?

@reep, ik sluit me aan bij Rikst

@
@sardegna had jij nou al niet een heel mooie naam ?? Of vond man het niks ??
Suzy vind ik wel leuk maar ik had een leuke in de klas, scheelt.

Irritant nog geen naam. Als je die hebt gaat ze draaien
Werkgerelateerd heb ik veel katten gezien die suzy heten, misschien vind ik het daarom niks. En de leuke naam die ik had wordt nu dus weer in twijfel getrokken door vriend. Maar ik zal het vanavond even met 'm bespreken, dat ze draait zodra we een naam gekozen hebben!

En anders is idd de bedoeling dat de gyn haar komende week gaat draaien viool. Afwachten dus. Als draaien niet lukt wordt 't KS, ga ik de stukjes van RW nog eens overlezen.
@sardegna dat is wel suf ja, als je allemaal katten kent die zo heten, dan zou ik het ook gek vinden.

Je hebt ze waarschijnlijk niet nodig maar...

Als je de stukjes gaat lezen lees dan niet bovenstaande stukjes over ks

mn schoonzusje belde me er trouwens nog over, zij heeft zelf een ks gekozen, cultuurverschil duidelijk, in NL zal je zoiets niet snel meemaken
Kan je geen stuitbevalling doen of durven ze dat niet aan Sar? Heeft mijn nicht ook gedaan 2x, ging prima. Ik zou het zelf niet graag doen hoor, daar niet van...
Ligt haar kleine niet dwars ??

Pfoe 2x stuitbevalling ! Zeker het kan!

Maar pffff

en het heeft ook risico s voor de baby

heftig hoor !
Heeft ook risico's, dat zeg ik; ik zou het niet doen.
Ook niet graag doen lees ik

ik ook niet

toch was ik best van " graag bevallen" ( bijzondere ervaring )

ik denk jij nu ook Amalia... Al was t maar dat je die kleine kunt vasthouden
Tja... ga er ondertussen in geloven dat het niet meer gaat gebeuren. haha.
de baby van sargdegna ligt toch dwars? Dat is anders dan in stuit. Een dwarsligger krijg je er echt niet uit hoor

Moet ook steeds aan choco denken
ohja, is dat weer anders? Nouja, ze moet gewoon draaien.

Ik moet ook steeds aan choco denken.. vreselijk. Heb echt met haar te doen. Ik snap dat ze het forum laat voor wat het laat, maar ik zou haar toch graag ergens willen 'volgen' ofzo en meeleven enzo.

Ik hoop dat ze genoeg mensen om haar heen heeft die haar kunnen steunen.
stuit is dat het hoofdje boven ligt billen beneden, dwars is dat het hoofdje bv links ligt en de beentjes rechts, zeg maar euh... dwars weet dat toevallig omdat ik toen in het ziekenhuis lag en een kamergenootje dat ook had
Ah, ik snappum
Goedemorgen!

En is er al een amaliababy?

Beetje geslapen viool?

Wij hadden toch zoiets stoms vanacht, schaam me nog steeds rot, baby wilde vanacht om 02.30 een fles, kwam ik erachter dat we het pak voeding bij oma hadden laten staan en ik had geen voorraad meer.... echt werkelijk ik zakte door de grond. Zoiets had ik echt nog nooit meegemaakt laat staan midden in de nacht.... Eerst de HAP maar gebeld, in de apotheek dacht ik dat ze wel voeding zouden hebben, hadden ze ook maar dan moesten ze de apothekersassistent wakker maken, (ik dacht dat zoiets altijd open zou zijn maar nee dus) dus toen de overburen wakker gebeld (schaaaaaaam zo goed kennen we ze niet) maargoed hun hebben een baby van 5 mnd en die hadden wel melk! pffff jemig wat een opluchting maar durf ze echt niet meer onder ogen te komen haha jemig suf he!

De telefoniste van de HAP vond het echt een heel raar verhaal (is het ook natuurlijk) ze snapte niet hoe het kon dat we midden in de nacht erachter kwamen dat de voeding op was. Volgensmij hebben we nu een aantekening achter onze naam haha het is ook echt niks voor ons eigelijk ik heb ook altijd nog een pak in voorraad maar die had man vorige wk opengemaakt en ook niet op het boodschappenlijstje gezet vandaar

nou dat waren onze nachtelijke avonturen we lagen daarna nog een uur hyper in bed dus niet veel geslapen!
@rw ha ha ja dan msken mensen wel dat je je extra lullig voelt, stom he, alsof je jezelf al niet opgelaten genoeg voelt!!

Ik vind het trouwens niet zo vreemd, dat is de reden dat ik misschien maar beter bv kan geven, heb nog nooit een fles gegeven en straks vergeet ik ook nog wat
Geen baby hier... 41 weken nu. Vanmiddag weer strippen, duim voor me!
Ooh RW wat erg. Had mij ook kunnen gebeuren hoor. Ik koop altijd heel veel tegelijk, bv tandpasta 15 tubes, of doucheschuim.En dat is dan ineens op. Dat is niet zo erg, maar met babyvoeding zou dat dus ook wel kunnen gebeuren hier. En je hebt ook geen alternatief natuurlijk als ze nog zo jong zijn, je moet wel melk geven. Een korstje brood of lepeltje yoghert is niet handig.

Tip (hoewel dit vast nooit meer gaat gebeuren ) ik heb van die busjes voor in je tas om voeding mee te nemen. Je weet wel, van nutricia ofzo, daar kunnen 3 voedingen in. Gewoon altijd standaard vullen en in je tas stoppen. Dan heb je in geval van nood altijd nog ergens in ieder geval 1 voeding (dit doe ik altijd met maandverband en tampons, in alle tassen 2 dingen, ook in onmogelijke tassen die ik zelden gebruik. Toilettas ofzo).

Goed, tip van de dag haha. Ik zou de buren morgen maar een leuk bosje pioenroosjes brengen

Denk trouwens dat ik de bel niet had gehoord....

Nou, oudste wil heeeeel graag knutselen, ik zal me maar eens actief opstellen
Weer strippen, spannend Amalia!!!! Ik hoop zo voor je dat 't nu gaat gebeuren.

Dwarsliggers kunnen er idd met geen mogelijkheid op de normale manier uitkomen. Nu maar hopen dat ze niet in stuit draait... Dan zou ik denk ik toch graag KS kiezen, bij stuit. 2e was over de 4 kg (en dan nog klein weekje voor de datum, bij 41-42 wkn was 'ie echt een reus geweest), en bij grote baby's is het risico weer wat groter dan bij kleintjes.

Ja, die arme choco. Ik hoop maar dat haar familie hecht en warm is.

Ik ga richting A'dam, lekker lunchen en van de zon genieten met vriendinnetjes.
RW, wat een verhaal. Middenin de nacht is dat natuurlijk niet grappig, maar als ik het zo achteraf lees lig ik echt dubbel
Ik hoop dat ze wil strippen hoor, moet het nog vragen. Vraag me ook af hoe vaak je dat kan doen. Het is toch loswoelen van de vliezen van de bmmond? Op een gegeven moment zit dat toch los en dan is het klaar?

Idioot, heeft gister een of andere &%%^*&(*&)_ tegen mijn auto aangereden,ik heb een flinke deuk en geen briefje. Zo laf....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven