Gebruik jij een molton?

13-06-2010 20:24 63 berichten
Omdat er toch enige verwarring was over het wel of niet gebruiken van een molton even een polletje

Gebruik jij een molton?

Totaal aantal stemmen: 150

WTF is een molton? (3%)
Alleen om mijn matras. (57%)
Om mijn matras en kussens. (33%)
Alleen om mijn kussens. Geen stemmen
Nee, wat een onzin. (5%)
Anders, ... (3%)
Ik gebruik ze dus om mijn kussens en matras.
Alle reacties Link kopieren
Ik om mijn matras. Wist niet dat ze er ook voor kussens zijn. Ook wel iets voor mij. Je verliest meer vocht dat je denkt per nacht.
Ik weet niet wat een molton is.. Anyone?
Om matras en kussens, je verliest inderdaad vrij veel vocht, mijn man zweet als een otter.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Jep, hier ook molton om matras en kussen.
Een molton is ook een soort bescherming van je matras, toch?
Molton is een aan beide zijden geruwd katoenen weefsel, dat in het algemeen gebruikt wordt ter bescherming van een matras. Het woord is afgeleid van het Latijnse woord mollis, dat zacht betekent.

Het kan toegepast worden in de vorm van een deken (moltondeken) of laken dat bovenop het matras wordt gelegd, of als een hoeslaken. Molton wordt aangewend omdat het veel (lichaams)vocht kan opnemen. In tegenstelling tot het matras, kan een moltondeken bij betrekkelijk hoge temperatuur gewassen worden.

De moltondeken zélf wordt ook wel een molton genoemd.

Bron: Wikipedia
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ah, ik dacht een een molton en matrasovertrek/hoeslaken hetzelfde zijn.. Zo leer je nog eens wat.. Dank je..
quote:Jessssssss schreef op 13 juni 2010 @ 20:29:

Een molton is ook een soort bescherming van je matras, toch?

Ja.

Noahtb, nu je weet wat het is... gebruik je het ook?
Nee
Kun je die moltonkussenslopen ook gewoon bij de hema krijgen?
ja
quote:Zinderend schreef op 13 juni 2010 @ 20:32:

[...]

Ja.

Noahtb, nu je weet wat het is... gebruik je het ook?Nee, wel 2 hoeslakens..
Om mijn kussens heb ik eigenlijk gewoon altijd 2 kussenslopen, dat werkt ook als extra bescherming.
Anders: onder het zaagsel in het konijnenhok.
Ik gebruik een molton, was m niet heel vaak trouwens (jullie wel?). Mijn gewone beddengoed was ik wel elke week.
Anders, namelijk: Vroeger gebruikten wij wel een molton om onze matras, maar we vonden het veel te warm dus nu gebruiken we twee hoeslakens over elkaar heen. Ook twee slopen om de kussens trouwens. Van moltons voor kussens heb ik nog nooit gehoord.
quote:Prima69 schreef op 13 juni 2010 @ 20:27:

mijn man zweet als een otter.Dat komt vast door die moltons, hihi.
Molton om de matras, en van die dikke doorgestikte onderslopen om de kussens. Geen idee waarom eigenlijk, hadden we vroeger thuis zo en heb ik zonder er ooit over na te denken overgenomen.

Moet zeggen dat ik die doorgestikte onderslopen veel fijner vind dan de molton, dus misschien ga ik ook eens zo'n ding kopen voor om het matras. Onze molton pluist als een gek dus als je het beddegoed verschoont of de molton wast heb je allemaal witte pluisjes door het hele huis.

Vraagje aan de molton- en ondersloop-gebruikers: hoe vaak wassen jullie zo'n ding? Elke keer met bedverschonen? Ik laat hem namelijk altijd een paar keer liggen voordat ik hem weer eens mee was (zelfde voor de onderslopen) maar vraag me soms af of dat niet eigenlijk erg onhygienisch is?
Ik heb een molton om mijn matras en een extra witte kussensloop om mijn kussen. Die kussensloop vangt niet al het vocht op, is me opgevallen.
Oh sorry, ik zie dat die laatste vraag al gesteld was. Ik typ te langzaam....
Ik gebruik ze om de matrassen, wist niet dat ze er ook voor kussens zijn. Die ga ik dan binnenkort maar eens aanschaffen. Nu doe ik 2 kussenslopen over elkaar.
Molton om matras en 2 kussenslopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik gebruik een molton om het matras. Ik wist niet dat die dingen er ook voor kussen zijn? Om mijn kussen heb ik 2 kussenslopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven