Gebruik jij een molton?

13-06-2010 20:24 63 berichten
Omdat er toch enige verwarring was over het wel of niet gebruiken van een molton even een polletje

Gebruik jij een molton?

Totaal aantal stemmen: 150

WTF is een molton? (3%)
Alleen om mijn matras. (57%)
Om mijn matras en kussens. (33%)
Alleen om mijn kussens. Geen stemmen
Nee, wat een onzin. (5%)
Anders, ... (3%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 13 juni 2010 @ 20:41:

[...]

Dat komt vast door die moltons, hihi.Nou, voordat ik iets met hem kreeg, gebruikte hij nooit moltons, had hij nooit van gehoord, maar toen wij gingen samenwonen, ging ik over op de moltons, zelf zegt hij dat het molton het vocht goed absorbeert, dat hij vroeger eerder zijn bed uitdreef, dat is nu stukken minder. Overdag zweet hij ook veel. Misschien moet ik molton overhemdjes maken?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Molton om matras en ook om de kussens. En dan ook nog 2 slopen op de kussens.

De moltons was ik ongeveer 1x per maand, beddengoed elke week (incl. onderslopen).
quote:Prima69 schreef op 13 juni 2010 @ 20:49:

[...]

Misschien moet ik molton overhemdjes maken?

Ik was mijn beddengoed 1x per week en de moltons om de week.
Om matrassen en kussens heen ( ik zweet en kwijl haha)
Waar zijn kussenmoltons eigenlijk te koop?
Ja hoor, ik heb molton voor kussens bij de Hema gekocht.

http://www.hema.nl/nl-nl/ ... ct.aspx?productid=5133162

Het ligt ook aan het kussen dat je hebt of het nodig is. Ik heb nu een nieuw kussen met een extra hoes dat eraf kan . Ik geef toch de voorkeur aan extra losse slopen of de molton.
Molton om het matras. Stiekem slaap ik het liefst op een molton, zonder hoeslaken (lekker zacht!) maar dat doe ik zelden tot nooit.
quote:Fiorah schreef op 13 juni 2010 @ 20:54:

Molton om het matras. Stiekem slaap ik het liefst op een molton, zonder hoeslaken (lekker zacht!) maar dat doe ik zelden tot nooit.Dat zou ik ook wel willen, want het is zo lekker zacht
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ook nooit gehoord van moltonkussenslopen. Gebruik er wel een om het matras. Ik heb alleen hetzelfde pluisjes probleem als hier boven ook omschreven. Die doorgestikte slopen klinkt wel goed, waar is dat verkrijgbaar? Lijkt me heerlijk zonder al die witte pluizen en ik ben toch aan een nieuwe molton toe.
quote:Fiorah schreef op 13 juni 2010 @ 20:54:

Molton om het matras. Stiekem slaap ik het liefst op een molton, zonder hoeslaken (lekker zacht!) maar dat doe ik zelden tot nooit.Doe je toch gewoon 2 moltons over elkaar ? Ipv molton en hoeslaken. Als je dat lekker vind gewoon doen.
quote:caatoo schreef op 13 juni 2010 @ 20:58:

Ook nooit gehoord van moltonkussenslopen. Gebruik er wel een om het matras. Ik heb alleen hetzelfde pluisjes probleem als hier boven ook omschreven. Die doorgestikte slopen klinkt wel goed, waar is dat verkrijgbaar? Lijkt me heerlijk zonder al die witte pluizen en ik ben toch aan een nieuwe molton toe.Heb ze gewoon van de hema voor mijn matras. Nooit last van pluisjes. En mijn moltons gekocht in 2004. Dus ze gaan ook best lang mee.
Hier ligt op de aparte matrassen een topmatrasje (een dunne van de ikea) daaroverheen zit een matrasbeschermer en dan het onderlaken.

De kussens worden beschermt door een ondersloop en een extra kussensloop.

Alles gaat elke keer in de wasmachine. Heb dus ook 2 machines per keer per met beddengoed.
Nee, ik heb een dekmatras. Dekmatras en kussens gooi ik eens in de paar jaar weg en dan koop ik nieuwe.

Ook nooit gehoord van moltonkussenslopen. Gebruik er wel een om het matras.Past dat?
quote:hompeltjepompeltje schreef op 13 juni 2010 @ 20:59:

[...]

Doe je toch gewoon 2 moltons over elkaar ? Ipv molton en hoeslaken. Als je dat lekker vind gewoon doen. Waarom verzin ik dat zelf niet?
Ik heb zo'n Silvana kussen, volgens mij zat daar een molton bij toen ik 'm kocht. Kan me niet voorstellen dat ik speciaal naar de winkel ben gegaan voor kussen-moltons, niets voor mij

Ook nooit gehoord van moltonkussenslopen. Gebruik er wel een om het matras. Ik heb alleen hetzelfde pluisjes probleem als hier boven ook omschreven. Die doorgestikte slopen klinkt wel goed, waar is dat verkrijgbaar? Lijkt me heerlijk zonder al die witte pluizen en ik ben toch aan een nieuwe molton toe.Ik heb ze van IKEA, kost bijna niks en ze zijn erg fijn.
quote:Winx68 schreef op 13 juni 2010 @ 21:11:

[...]

Past dat?
alleen om matras

ik heb nogal last van ernstige ongesteldheden en als ik ondanks alle voorzorgsmaatregelen doorlek dan zorgt de molton dat mijn matras niet vies wordt. die houdt het wel tegen een hoeslaken niet.

en bij mijn vriend helpt het tegen transpiratie. die zweet zo dat anders zijn matras constant nat is...
quote:Fiorah schreef op 13 juni 2010 @ 21:12:

[...]

Waarom verzin ik dat zelf niet?
quote:appeltjesgroen schreef op 13 juni 2010 @ 21:17:

[...]

Ik heb ze van IKEA, kost bijna niks en ze zijn erg fijn.Bedankt! Binnenkort maar weer eens naar ikea!
Ik gebruik ze niet voor onszelf, wel bij de kinderen. Eigenlijk geen idee waarom niet. En waarom doe je 2 kussenslopen om je kussen dan? Ik was mijn kussens nl zelf ook regelmatig (kan heel goed) en doe er maar 1 sloop omheen. Maar ja, zweet en kwijl niet bovenmatig, vriend trouwens ook niet
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
ja, maar alleen om mijn matras.

Mijn moeder heeft het ook om haar kussens heen (maar die is in de overgang en transpireert dus meer dan normaal). Vind het zelf niet zo nodig.
Poelepoelepoelepoes!
Ik heb een donzen kussen (nog van toen ik thuis woonde ) en die vindt de wasmachine niet zo prettig.
Om kussens en de matrassen. En ze gaan vaak in de was, ik hou van frisse bedden met schone gestreken overtrekken.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven