Werk & Studie alle pijlers

Tweede sollicitatiepoging?

13-06-2010 22:40 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik een beetje 'mot' gehad met een afdelingshoofd van een bedrijf over de afhandeling van een sollicitatieprocedure. Het werd een beetje gehakketak over de mail over wat je als sollicitant nu wel of niet mag verwachten qua fatsoensnormen.

Enfin, dat luchtte toen lekker op. Ik nam me voor om daar NEVERNOOIT meer een voet binnen te zetten, tot ik afgelopen weekend een geweldige vacature bij hetzelfde bedrijf tegenkwam, maar op een andere (verwante) afdeling.

Wat zouden jullie doen? Gewoon solliciteren, doen of m'n neus bloedt en wel zien waar het schip strandt? Of de invloed van managers onder elkaar niet onderschatten en deze vacature maar even aan me voorbij laten gaan?
Ehm, even denken...
Volgens mij snijd je alleen jezelf in de vingers als je niet solliciteert. Ik zou gewoon een nieuwe poging wagen, kun je gelijk checken of ze geleerd hebben van het gehakketak.
Iets met wagen en winnen. Ik zeg: Doen. In het ergste geval word je niet uitgenodigd.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Gewoon solliciteren, vooral geen 'oude koeien uit de sloot halen'. Succes!
De brief zou wel langs dezelfde P&O-afdeling moeten, maar daar weten ze (denk ik) niets van de mailwisseling van destijds. Waar ik bang voor ben, is dat ik het betreffende afdelingshoofd zou kunnen tegenkomen ALS het me zou lukken om weer een uitnodiging voor een gesprek te krijgen.

(Misschien maar een wit vlaggetje in m'n achterzak doen dan?)
Ehm, even denken...
Ik werk nu samen met allemaal mannen, en die zeggen dat vrouwen na een jaar nog beginnen over dingen die een keer zijn voorgevallen. Bij mannen is het meestal zand erover en klaar! Dus ik hoop voor je dat de persoon in kwestie een man is ;)
Gewoon doen, het ergste wat je kan gebeuren is dat ze je niet aannemen. Dat is niet anders dan bij een andere sollicitatie.

Maar je hebt al laten blijken dat je assertief bent, dat is in veel banen juist een pluspunt!
Mocht je hetzelfde afdelingshoofd treffen en hij/zij verwijst naar het incident van destijds, dan kun je altijd nog als argument gebruiken dat je graag wilt kijken of er verbetering in zit. Of je zegt heel kwijlerig dat het incident van destijds niet je interesse in het bedrijf heeft vermindert. Joh, daar is altijd wel een draai aan te geven in jouw voordeel.
Oké, vijf voor, nul tegen!

Ik ga morgen een brief sturen en zal het wel even laten weten als er iets leuks of minder leuks over te melden is.

Bedankt allemaal!
Ehm, even denken...
Helaas...niet uitgenodigd voor een gesprek. Toch blij dat ik een poging heb gewaagd. Dan kan het uit m'n systeem.

En weer op naar de volgende....zucht...
Ehm, even denken...
Hee, wat leuk dat je nog even een update geeft. Wel balen dat het tot niks heeft geleid. Weet je ook waarom je niet bent uitgenodigd of was het gewoon een standaard brief? Succes ermee!
Het was een standaardtekst, dus of ze me herkend hebben van de vorige keer zullen we nooit weten
Ehm, even denken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven