Caribbean food
maandag 14 juni 2010 om 09:07
Volgende maand ben ik jarig en omdat ik 40 word wil ik er toch een beetje speciaal feestje van maken (kan nu nog, voordat de ouderdom definitief toeslaat toch? )
Ik heb dus bedacht om een soort cocktailparty te geven (ben al druk cocktails aan het bedenken en proeven, errug vervelend hoor), maar weet niet zo goed wat daar qua eten bij moet of kan. Aangezien ik redelijk wat tropische cocktails op het menu heb staan leek iets van tropisch/caribbean eten me wel wat. Ben alleen nog niet verder dan kip (jerk chicken) en een fruitsalade....
Iemand nog lekkere, niet te ingewikkelde, liefst van te voren klaar te maken gerechten met een caribisch of tropisch tintje?
Oh, het is voor zo'n man of 25-30....
Ik heb dus bedacht om een soort cocktailparty te geven (ben al druk cocktails aan het bedenken en proeven, errug vervelend hoor), maar weet niet zo goed wat daar qua eten bij moet of kan. Aangezien ik redelijk wat tropische cocktails op het menu heb staan leek iets van tropisch/caribbean eten me wel wat. Ben alleen nog niet verder dan kip (jerk chicken) en een fruitsalade....
Iemand nog lekkere, niet te ingewikkelde, liefst van te voren klaar te maken gerechten met een caribisch of tropisch tintje?
Oh, het is voor zo'n man of 25-30....
maandag 14 juni 2010 om 09:17
word jij al 40??!! dat had ik nooit gedacht! Dacht dat jij een hippe 25 plusser was. Dat ben je natuurlijk ook maar ghe, je bent een hippe 40-ger
Alvast van harte gefeliciteerd.
Gambaspiesjes, gegrillde ananas, gekruide kokos-gehakt balletjes, een goede bowl met vers tropisch fruit en drank natuurlijk, gepofte aardappeltjes met een lekkere tomatensalsa
Alvast van harte gefeliciteerd.
Gambaspiesjes, gegrillde ananas, gekruide kokos-gehakt balletjes, een goede bowl met vers tropisch fruit en drank natuurlijk, gepofte aardappeltjes met een lekkere tomatensalsa
maandag 14 juni 2010 om 09:31
maandag 14 juni 2010 om 09:32
http://caribemagazine.nl/bloggen/recepten/
Google even op Caribische recepten en dan zie je veel sites.
Google even op Caribische recepten en dan zie je veel sites.
maandag 14 juni 2010 om 09:33
maandag 14 juni 2010 om 09:36
Bananenbrood
625 gr bloem
2,5 thl. bakpoeder
1/2 tl kaneel en nootmuskaat
1/2 tl. zout
4 overrijpe bananen
1/2 tl vanille escence
125 gr boter
80 gr suiker
2 losgeklopte eieren
oven op 180 graden.
prak de bananen
Klop boter en suiker in een kom, voeg de eieren toe, voeg op lage stand de bananen en de overige ingredienten toe en meng tot een glad beslag.
Eventueel rozijnen en 125 gr gehakte noten.
In een ingevette bakvorm ca 1 uur bakken. 10 min laten staan voor het bananenbrood uit de bakvorm te halen. Lekker met boter en Jam
625 gr bloem
2,5 thl. bakpoeder
1/2 tl kaneel en nootmuskaat
1/2 tl. zout
4 overrijpe bananen
1/2 tl vanille escence
125 gr boter
80 gr suiker
2 losgeklopte eieren
oven op 180 graden.
prak de bananen
Klop boter en suiker in een kom, voeg de eieren toe, voeg op lage stand de bananen en de overige ingredienten toe en meng tot een glad beslag.
Eventueel rozijnen en 125 gr gehakte noten.
In een ingevette bakvorm ca 1 uur bakken. 10 min laten staan voor het bananenbrood uit de bakvorm te halen. Lekker met boter en Jam
maandag 14 juni 2010 om 09:42
maandag 14 juni 2010 om 09:46
maandag 14 juni 2010 om 09:51
Dit is heeeel lekker:
NACHOS & MANGO SALSA
2 mangos, flesh finely chopped
Juice of 2 limes
½ red pepper, finely chopped, or 1 teaspoon sambal
Small bunch cilantro
1 small onion, chopped extremely fine
Salt to taste
Combine and refrigerate for a few hours or overnight. You can eat it right away and it will be delicious,
but it gets better if it sits for a while. Also, be careful adding pepper, it gets spicier with time. On it’s own,
it’s great with nachos, but it also goes very well with tacos, meat, on a sandwich or even a salad. Good stuff!
NACHOS & MANGO SALSA
2 mangos, flesh finely chopped
Juice of 2 limes
½ red pepper, finely chopped, or 1 teaspoon sambal
Small bunch cilantro
1 small onion, chopped extremely fine
Salt to taste
Combine and refrigerate for a few hours or overnight. You can eat it right away and it will be delicious,
but it gets better if it sits for a while. Also, be careful adding pepper, it gets spicier with time. On it’s own,
it’s great with nachos, but it also goes very well with tacos, meat, on a sandwich or even a salad. Good stuff!