Bakken in een combimagnetron?

23-10-2007 09:52 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een combi-magnetron, dus ook een surrogaat oven.

Maar ik heb altijd het idee dat de oven van zo'n ding toch niet helemaal hetzelfde is als een "echte" oven. Lasagna en dergelijke maak ik er wel in, maar wie van jullie heeft bijvoorbeeld wel een taart, of koekjes oid in een combimagnetron gemaakt? Werkt het nou echt hetzelfde als een gewone oven?
Ik maak eigenlijk alees in mijn combi.... Cake taart koekjes noem maar op... T is best goed te doen..
Ik heb hetzelfde als topicstarter.

Heb je weleens kip in de combi gemaakt? Lasagna en een ovenschotel maak ik er ook in, maar op de een of andere manier kip niet :S En idd taart en koekjes e.d. ook niet.
Perfectionisme is niet perfect...
Ik vind trouwens dat mijn ovenbroodjes nooit zo lekker worden als in een 'echte' oven...
Perfectionisme is niet perfect...
Wij hebben ook een combi magnetrone maar dat is echt te doen we hadden voor heen ook een oven maar ik proef echt geen verschil.
Mijn "combi" broodjes smaken heerlijk... Tis een kwestie van spelen met tijd en graden... Ik gebruik mijn combi bijna dagelijks. Ik maak er echt veel verschillende dingen in..
Mijn combimagnetron doet het ook prima allemaal. Ik bak er echt alles in! Ik moet zeggen dat ik wel echt een goede uitgezocht heb bij de nieuwe keuken (siemens) en dat is echt een volwaardige oven. Ik kan me voorstellen dat het wel uitmaakt of je een dure, goede combimagnetron hebt of eentje van een paar tientjes bij de ALDI om maar even 2 extremen te pakken.
Nou die van kostte 100 euro is wel van de ALDI... Hij werkt heel goed.. Sterker nog... Op mijn werk hadden we een prof combi.. die ging kapot en hebben daar nu ook een ALDI en werkt veel beter! Dus dat wil ook niet veel zeggen..
Oke, ik kan hem dus wel als een volwaardige oven behandelen zegmaar.. :-)

Nu op jacht naar overheerlijke recepten om erin te bereiden!
Kan iemand mij uitleggen hoe een combi magnetron nu werkt? Wij hebben er eentje in onze woning, van de vorige eigenaren. Er zit een magnetron in, een grill en een combi magnetron. Ik gebruik de grill als oven, maar sommige dingen zoals quiche garen op de bodem niet helemaal voldoende. Hoeveel tijd scheelt zo'n combi ding nu eigenlijk?
Ik weet dat dit een oude topic is. maar ik heb nu 2x een cake gebakken in onze nieuwe combi magnetron en ze zijn me allebei mislukt. zijn hier ook mensen die tips voor mij hebben om toch een gare cake uit de magnetron te krijgen.

gr criskras
Hier ook een combi.

Bakken gaat prima. Gister nog een kapsel (cake) gebakken en die was perfect.

Ik ben blijer met de combi dan met de 'gewone' oven die ik gewend was, van mijn ouders thuis.
mag ik vragen op hoeveel graden jij de mangetron zet en hoe lang jij de cake laat bakken???

ik wil straks weer een poging wagen en het word dan poging nr 3 en ik hoop dat het toch wel na 3x scheepsrechts is.
Ik bak thuis alles in mijn combi. Maar je moet wel de juiste functies aanzetten. Bij een cake alleen de heteluchtoven, bij kip oven of grill of combi hiervan, magnetronfunctie alleen gebruiken voor opwarmen, ontdooien en koken.

Cake bak je op 160 graden. Als je alleen 175 en 150 graden hebt , dan is het het beste 30 minuten op 175 en 30 minuten op 150. Wel goed voorverwarmen.

Er zijn wel kant en klaar programma's maar die werken alleen op veilige recepten die je stip moet volgen. Dus lekker handmatig instellen is het beste.
Ik bak ook meestal op 160 graden.

Kapsel meestal een half uur. Gewone cake maak ik niet zo vaak, maar ook op 160 graden en dan gewoon in de gaten houden.
quote:Kuzu schreef op 13 september 2010 @ 20:15:

Ik bak ook meestal op 160 graden.

Kapsel meestal een half uur. Gewone cake maak ik niet zo vaak, maar ook op 160 graden en dan gewoon in de gaten houden.

?? Wat doet jouw kapsel in de combi-magnetron/oven?

OT: ik heb altijd een gasoven gehad en nu sinds een nieuwe keuken een combi-magnetron. Ik snap niet zoveel van dat ding dus ik gebruik twee standen: de magnetron stand om iets op te warmen, en de ovenstand om iets te bakken. En dan werkt ie hetzelfde als mijn oude gasoventje, alleen een stuk sneller. Dus ik snap denk ik niet helemaal waar jullie het over hebben. Of gebruiken jullie die andere standjes allemaal, die ik niet snap?
Of is de combi-magnetron eigenlijk iets heel geavanceerds en weet ik dit niet? Kan ie eigenlijk allemaal super-snelle dingen die ik nu op de ouderwetse manier doe?

enlighten me!
Bakken gaat bij mij in de combi meestal goed met gewoon voedsel. Eigenlijk mislukken de meeste van mijn baksels (als in muffins ofzo) :(

Nu ook weer, staat op het pak 170 graden 16 min (chocalate chip cookies), dus ik doe dat braaf, prik erin ist nog gewoon slap. Dus ik nog een keer tien minuten op 170 graden, ze worden een stuk groter, maar bleek amal lucht. Dus nu wéér tien minuten erin maar ik begin de moed toch te verliezen.

Kan het nou liggen aan dat ik 'm op de draaiende glazen plaat heb liggen? (dat lijkt mij een beetje raar, hoeveel maakt het nou uit of dat waar ze op liggen draait of niet)
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Wow een oud topic uit 2007.

Ik heb een combi en ook nooit anders gehad. Deze inbouw gaat al het bakken goed. Van hartige taarten tot wat dan ook.

Mijn andere combi, die nu even in de " schuur" staat lukte quiches nooit in. Dus heb 4 jaar dat niet meer gemaakt. Maar ik heb nu met die andere combi de smaak te pakken en daar is nooit iets mislukt.

Hoe het kan? Geen idee, echt niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik had ze trouwens daarna nog 2x10min op 200 graden gedaan en in de oven laten zitten, en nu zijn ze hardgebakken, dus het is uiteindelijk nog enigzins goed gekomen :P
Im the root of all thats evil but you can call me cookie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven