RS-virus

23-10-2007 09:25 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons zoontje van 9 maanden is ontzettend verkouden en heeft waarschijnlijk het RS-virus. Huisarts zei dat we er weinig aan kunnen doen, maar ik vind hem zo zielig met z'n rode oogjes en al dat snot wat overal lijkt te zitten. Bovendien maak ik me toch een beetje zorgen omdat je regelmatig hoort dat kindjes hiermee in het ziekenhuis terecht komen. Zijn er nog tips hier waar ik extra op moet letten en hoe ik het hem wat makkelijker kan maken? We sprayen z'n neusje al en als hij erg moet hoesten krijgt hij zo'n pufje tegen de benauwdheid.
Hi Floep,

Mijn zoontje heeft het hoogstwaarschijnlijk gehad toen hij 3 weken oud was. Vreselijk om zo'n klein guppie ziek en zielig te zien! Door het slijm moest hij heel veel kokhalzen en spugen en ik had het idee dat iedere voeding er net zo hard weer uit kwam.

Mijn huisarts waarschuwde me om vooral in de gaten te houden dat hij genoeg vocht binnenkreeg en goede natte luiers bleef houden. Het wordt pas gevaarlijk bij hoge koorts en uitdrogingsverschijnselen.

Bij mijn zoon was het na een dikke week alweer stukken beter. Hou het goed in de gaten en bij twijfel en bezordheid gewoon direct de HA bellen.

Sterkte!
Oh ja, als die kleine man nu verkouden is gebruik ik altijd Luuf. Zo'n neusspray is ook heel goed, maar die van mij heeft er echt een mega-hekel aan. En die Luuf kun je lekker op zijn borst en hals smeren zonder dat hij er last van heeft. Ze krijgen dan wat makkelijker lucht (en het ruikt lekker dan zo'n stink-ui naast zijn bedje!).
Mijn zoontje kreeg RS-virus toen hij 3 weken was. Hij was dusdanig benauwd dat hij een tijdje in het ziekenhuis heeft gelegen. Wat je meestal in de gaten moet houden is of ze nog genoeg drinken en of ze niet te benauwd zijn.

Beterschap voor je zoontje: zielig zo'n kleine uk.
Wat ververvelend voor je zoontje. Hoe weet je huisarts eigenlijk dat het waarschijnlijk het RS virus is? Dit kunnen ze alleen maar vaststellen in het ziekenhuis volgens mij. Het RS virus kan voor een baby best gevaarlijk zijn. Hou je zoon goed in de gaten. Als hij erg benauwd wordt en daardoor niet meer drinkt, ga dan terug naar de huisarts. Onze dochter heeft het RS-virus gehad toen ze 11 maanden was. Haar symptomen waren erge benauwdheid en daardoor niet meer drinken. Zij heeft toen een week in het ziekenhuis geleven en wij moesten haar daar steeds vernevelen. Veel succes met je zoontje!
Vaak zijn vooral in de avond en nacht uren de RS kinderen wat meer benauwd. Wat ook helpt is het hoofdeinde van het bed/wiegje wat op te hogen. Dus bv onder elke poot aan hoofdeind een boek leggen. Helpt wat, zitten ze minder onder het snot en kan kindje beter ophoesten.

En als je het niet vertrouwd, gewoon naar (huis) arts.

Oja, wat echt niet normaal is, dus gelijk naar arts... heel snelle of andere ademhaling, piepende ademhaling of intrekkingen van borstje/buikje tijdens ademhalen. Zoveel snot, dat ademhaling moeilijk gaat. Beetje suffig/ erg slaperig als ie dat normaal niet is.

Andere kleur, bleek bv.

Allemaal tekenen dat kind het moeilijk heeft.
[quote]bikefan schreef op 23 oktober 2007 @ 10:38:

Wat ververvelend voor je zoontje. Hoe weet je huisarts eigenlijk dat het waarschijnlijk het RS virus is? Dit kunnen ze alleen maar vaststellen in het ziekenhuis volgens mij.

Klopt helemaal, hij zei alleen dat het heel waarschijnlijk was, omdat ik aangaf dat er zo ongelofelijk veel snot en slijm was en dat hij moeite heeft met drinken. Hij slaapt inderdaad wat meer, maar als ie wakker is speelt hij wel vrolijk, dus dan ga ik ervan uit dat het slapen hem vooralsnog vooral goed doet.
up voor nog eventuele tips......
In bad met zwitsal slaap zacht met eucalyptus en tijm.
Wat vervelend voor je Floep,

Mijn dochter heeft ook het rs virus gehad, toen was ze 1 jaar, ze heeft van de kinderarts destijds ventolin gehad, dat we haar 3 keer per dag ermee konden laten inhaleren, daar heeft ze erg veel baat bij gehad.

Maar hou hem evengoed in de gaten, moeders intuitie klopt altijd, als jij hetyniet vertrouwt móet je gewoon naar de huisarts zodat die je door kan sturen. Als de arts het voor 100 procent zeker wil weten doen ze een snottest, hebben ze bij mijn dochtertje ook gedaan en dat geeft zekerheid.

Veel beterschap gewenst.
Bedankt allemaal, met name voor de ventolin tip. We geven hem dat nu 's avonds voor het slapen gaan en hij slaapt als een roosje. Het gaat al wel beter. Het snot komt er wel nog aan alle kanten uit en hij slaapt wel nog meer dan normaal, maar hij speelt ook alweer vrolijk met z'n blokjes en begint weer te kletsen (met stem!!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven