Zeg me dat het beter wordt *positieve verhalen graag*

14-06-2010 16:54 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste mede-forummers,

Vandaag is weer zo'n dag dat ik met enorme wallen zit en er (te) weinig uit m'n handen komt ivm vermoeidheid.

Mijn dochter van ruim 1 heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. Ik ben nu in de fase dat ik het redelijk kan accepteren maar soms trek ik het gewoon even heel slecht. Het begint meestal rond half 1 met een huiltje (waardoor ik meteen gespannen lig te luisteren "als ze maar niet.. "). Meestal valt ze dan wel weer in slaap en is ze rond half 4 echt wakker.

Het probleem is dat ik haar niet kan laten huilen omdat ze dan zo over haar toeren raakt dat ze moet overgeven. Dit is een paar keer gebeurd en ik vond dat vreselijk dus laten huilen is voor mij geen optie. Ik weet gewoon niet hoe ik haar dan stil kan krijgen. Haar uit bed halen en een beetje rondsjouwen is al lastig omdat ik enorme nekklachten heb en dus niet veel kan/mag tillen.

Nu verwacht ik niet dat jullie hier een oplossing voor hebben (hoewel je hem ook niet voor je hoeft te houden als je 'm wél hebt ). Maar graag hoor ik jullie verhalen waarbij jullie nachtbraker met 14 maanden opeens als een roosje sliep. Desnoods met een jaar!

Het probleem is nu dat ik het slechte slapen wel accepteer maar toch altijd dat rotgevoel hou dat dit nog jaren zo doorgaat.
Ik heb niet echt een positief verhaal voor je (zal niet vertellen hoe oud mijn zoon was toen hij eindelijk ging doorslapen ). Maar waarom neem je haar niet bij jou in bed? Ik was daar altijd fel tegen, maar bij ons bleek dat echt de oplossing. Kind sliep, wij sliepen, probleem opgelost. En als ze pas om half vier wakker wordt heb je in ieder geval nog een groot deel van de nacht het bed voor jezelf.

Sterkte, het is slopend
Zelfde verhaal hier. Helaas geen positief verhaal.

Maar nadat ik bijna in echtscheiding lag omdat we elkaar ook gek maakten, de huisarts, het consulatiebureau en het opvoedsteunpunt zich erover gebogen hadden kreeg ik de simpele tip; neem je kind in bed.

Dat was één van de dingen die ik NOOOOOOIT zou doen.

Toch gedaan. En we sliepen als roosjes.. (wel wat krap maar liever krap dan wakker)
Joh al zeg je 16, áls ik maar een einddatum in zicht heb ;) Het probleem is dat bij mij in bed nemen niet echt helpt. Ze tijgert het hele bed door en probeert te gaan staan.

(ik ben idd allang niet meer tegen bij me in bed nemen, als ik maar slaap!)
Neele je praat in de verleden tijd..hij/zij ligt nu toch wel in het eigen bed dan?
Neem haar vanaf het begin van de avond in bed. Je hebt kans dat ze dan niet helemaal wakker wordt maar als het 1.00 is een beetje wakker wordt maar zodra ze jou voelt weer verder slaapt.

Nu laat je haar eerst helemaal wakker worden en gaat ze niet meteen weer slapen bij jou in bed.

Dat werkte hier wel.
Nee, hoor, hier een kind van 5 dat nog heel vaak bij ons ligt.

Het gaat nu in periodes goed en dan weer niet.

Ach, als ze 16 is zal het wel over zijn....
Oh dat is misschien wel een goede ja.. ik ben alleen bang dat ze dan uit bed rolt. Maar heb nog wel ergens van die soort bedranden liggen die ik op m'n bed kan klikken.
Mijn jongste heeft tot ruim 1 jaar heel slecht geslapen. Elke nacht urenlang brullen, tenzij we hem bij ons in bed lieten slapen. Uiteindelijk heeft hij ongeveer 7 maanden tussen ons in gelegen.

Toen hij 1 werd, hebben we hier de knop om gezet. We vonden dat een kind van 1 jaar wel moest kunnen leren om alleen en in zijn eigen bed te slapen. Ik vind niet dat je een baby of klein kind kunt verwennen door hem in je eigen bed te nemen, maar je kunt het wel 'gewennen'. En wij vonden dat dat bij ons het geval was. Want bij ons in bed sliep hij heerlijk, of hij werd direct heel vrolijk en gezellig (waar je miden in de nacht ook niet echt op zit te wachten, haha).

Het heeft heel wat kracht en tranen van beide kanten gekost, maar inmiddels is hij 15 maanden en slaapt hij sinds een paar maanden bijna elke nacht door én in zijn eigen bed.

Het ging hier dus wel over, maar helaas niet vanzelf. Sterkte, het is slopend, dat weet ik.
..
Oudste heeft tot de dag dat hij naar de kleuterschool ging slechts 3 a 4 uur per dag geslapen. Hij "sliep" wel tussen ons in en was dan rustig (friemelde wat aan je haren, maar geen heisa verder).

Heel veel sterkte. Je kunt niks anders dan je erbij neerleggen.
Echt 3 a 4 uur per nacht???
Hier ging het al een stuk beter toen zoon een jaar of twee was en we als laatste redmiddel besloten zijn babybroertje bij hem op de kamer te leggen. Toen ging hij in ieder geval zonder drama slapen, dat was in die twee jaar daarvoor nog nooit gelukt. En sinds hij naar school gaat is het over. Is hij de beste slaper van de drie, gaat iedere avond zonder morren naar bed en slaapt de hele nacht door tot een uur of zes/zeven. Dus dat is ook nog wel een tip: maak er nog een .
Reizigster ik wíl het zeker wel proberen hoor! Maar ik heb haar 2 keer onder de kots uit bed gehaald. Ten eerste vond ik het vreselijk zielig voor haar en voelde ik me ontzettend schuldig. En ten tweede stond ik midden in de nacht van alles uit te spoelen en te verschonen. Ik zou er dus best wat nachten voor over hebben met weinig slaap en dus laten huilen maar ze raakt dan zo over haar toeren dat ik dat niet echt als optie zie.
Ja lilalore, eerst moet ze bij mij in bed en dan moet ik er nog een maken. Gaat niet echt samen he ;)

Ik hoop ook dat als ze toe is aan een groter bedje met een dekbed dat het dan beter gaat (duurt nog even maar volgens mij heb ik hier ooit gelezen dat dat bij iemand geholpen had).
Och Dipper Zwaar he?

Hier ook een slechte slaapster, maar uiteindelijk ging ze een week na haar 2e verjaardag doorslapen. Ze is nog steeds snel wakker snachts, mits er iets aan de hand is. Dus wanneer ze ziekjes, oortroubles of rode billen heeft, is het weer feest, maar vooralsnog slaapt ze inmiddels denk ik 90% door. Ze is nu 2 en bijna 4 maanden en ik geniet nog elke ochtend na een doorgeslapen nacht

Als ze wakker is, leggen we haar tussen ons in met haar eigen dekbedje en kussen. Dan slapen we alledrie weer verder, meestal gaat dat prima.

Sterkte, en nog ff volhouden, het gaat écht over
Oh en laten huilen hebben we hier ook nooit gedaan. Ze ging volledig over de rooie en dat doe ik mijn kind niet aan, nergens voor nodig.
Oja, wat bij ons een groot deel geholpen heeft, is het middagslaapje eraf halen. Ik vond haar eigenlijk te jong ervoor (bijna 2) maar we hebben toch doorgezet en het heeft wel degelijk meegeholpen. Inmiddels heeft ze nog wel eens dagen dat ze het amper redt tot 19.15 (bedtijd) maar dan slaapt ze even tussendoor een minuut of 20 (bewust niet te lang) en dat gaat goed
Nou Sarah, dat had ook wel in 1 post gekund
Mijn dochtertje (4,5 maanden oud) sliep na een paar weken (in ieder geval met 2 maanden) gewoon door en dat doet ze nu nog steeds. Rond half 8 de laatste voeding en vervolgens tot ca 07.00 de volgende ochtend slapen. Ik heb haar nooit laten huilen, maar ook nooit in bed genomen.
quote:Dipper schreef op 14 juni 2010 @ 17:17:

Ja lilalore, eerst moet ze bij mij in bed en dan moet ik er nog een maken. Gaat niet echt samen he ;)

Haha! Je kunt ze ook op de bank maken hoor, of op de keukentafel .

Maar wat ik nog wilde zeggen, ik heb de 'laten-huilen' methode ook toegepast, en helaas niet maar een keer. Bij onze zoon werkte het best goed, maar wel alleen maar als je daarna iedere nacht consequent exact hetzelfde ritme aanhield. Dus na iedere vakantie/weekendje weg/feestje dat uitliep konden we weer van voren af aan beginnen. Dan maar bij ons in bed, ik was er klaar mee met dat zielige gehuil.
Laten huilen was ook geen optie met mijn dochter. Ze heeft zo'n 2 jaar bij me geslapen uiteindelijk. Ze is tot anderhalf een onrustige slaper gebleven, daarna werd het beter. Met 2 sliep ze opeens geheel probleemloos en vond ze alleen slapen niet erg meer.

Ze is nu een stuk ouder en sindsdien nooit meer ellende met slapen gehad. Maar ik begrijp zo goed hoe erg je erdoorheen zit. Ik zou als ik jou was het samen slapen proberen. Het heeft nadelen maar niks is zo nadelig als op je tandvlees lopen door slaapgebrek.

Ik hoop dat het helpt of dat je een andere goede tip vindt die werkt .
quote:nessemeisje schreef op 14 juni 2010 @ 17:21:

Mijn dochtertje (4,5 maanden oud) sliep na een paar weken (in ieder geval met 2 maanden) gewoon door en dat doet ze nu nog steeds. Rond half 8 de laatste voeding en vervolgens tot ca 07.00 de volgende ochtend slapen. Ik heb haar nooit laten huilen, maar ook nooit in bed genomen.Vind ik nou niet per se een positief verhaal in een topic van de wanhopige moeder van een kind dat met dertien maanden nog steeds niet doorslaapt .
quote:Dipper schreef op 14 juni 2010 @ 17:17:

De plekken in je huis die daarvoor nog nooit seks hadden gezien... je wordt er inventief van, echt .
quote:lilalore schreef op 14 juni 2010 @ 17:24:

[...]

Vind ik nou niet per se een positief verhaal in een topic van de wanhopige moeder van een kind dat met dertien maanden nog steeds niet doorslaapt .

Zeg, en mijn oudste sliep vanaf nacht 1 al door, kan je nagaan hoe ik heb moeten wennen
quote:nessemeisje schreef op 14 juni 2010 @ 17:21:

Mijn dochtertje (4,5 maanden oud) sliep na een paar weken (in ieder geval met 2 maanden) gewoon door en dat doet ze nu nog steeds. Rond half 8 de laatste voeding en vervolgens tot ca 07.00 de volgende ochtend slapen. Ik heb haar nooit laten huilen, maar ook nooit in bed genomen.En dat is heel fijn voor jou maar het zegt niets over hoe de ouders het doen en wat wel en niet werkt helaas. Handleiding wb slapen en individuele kinderen kan erg verschillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven