Geld & Recht alle pijlers

Rij-Instructeur komt afspraak niet na

14-06-2010 18:24 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijdje gespaard te hebben besloot ik in april om eindelijk te beginnen aan het behalen van een rijbewijs. Na een proefles gehad te hebben gaf ik aan dat het voor mij belangrijk is om binnen korte tijd redelijk veel rijlessen te kunnen volgen (4 uur per week en indien ruimte meer). Dit omdat ik voor mijn werk binnen korte tijd mijn rijbewijs dien te behalen. Rij-instructeur (zzp'er) ging akkoord met dit voorstel en gaf aan genoeg ruimte te hebben. Om goedkoper uit te zijn nam ik een pakket en maakte dit geld giraal aan rij-instructeur over.

Tot op heden heb ik slechts twee lessen gehad. Rij-instructeur is in de tussentijd op vakantie geweest, heeft een operatie ondergaan welke al langere tijd vaststond en heeft nu rijlessen afgezegd in verband met persoonlijke omstandigheden.

Inmiddels zit de hele situatie mij niet echt lekker. Het liefst vorder ik mijn geld terug.. maar ik vrees dat dat niet zomaar zal gaan/ niet mogelijk is.

Dames (en heren).. iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen? Alle tips/adviezen zijn welkom!

Ananas
Oh wat waardeloos zeg!!! Probeer je geld maar terug te krijgen (als dat lukt) en ga maar mooi naar een andere rijschool).

Succes!
Overleg het met hem. Plan een aantal weken in. Als hij je niet tegemoet kan komen zou ik inderdaad op zoek gaan naar een andere rijschool.

(ik had ook mijn 1e examen na 2 maanden)
Ooow, kan me heel goed voorstellen dat dit jou geen lekker gevoel geeft en ik zou dit aankaarten bij hem.

Geeft dat pakket ook de periode aan en dat jij het snel wil dus met minimaal 4 uur per week?
Heb je al een aangetekende brief gestuurd waarin je hem verzoekt binnen een x periode aan zijn verplichtingen te gaan voldoen?

Is hij aangesloten bij een branche-organisatie, misschien kunnen zij bemiddelen?

Je hebt een contract neem ik aan? Daar mag je hem redelijkerwijs aan houden.
@ Sam32: Het liefst vorder ik mijn geld terug en stap ik over naar een andere rijschool. Heb er inmiddels ook weinig vertrouwen in.

@zonnestraaltje71: Ik ga inderdaad contact met hem opnemen. Ik ben helaas niet de meest assertieve persoon. Eerder (na betaling) heb ik hem gevraagd om een aantal weken in te plannen. Hij gad toen ineens aan dat dit niet mogelijk was en hij per week mensen indeelde. Een vriendin vertelde mij dat het mogelijk was dat hij mensen voor laat gaan die iedere rijles contact betalen. Ik heb immers al betaald. Het is een vermoeden en hopelijk is dit niet het geval.

@ Kleintjecool: In het pakket staat helaas geen periode. Alleen het aantal rijlessen, theorieboeken etc. Ik heb wel gekozen voor een pakket met een zeer groot aantal rijlessen (heb totaal geen feeling voor auto's). Als het op deze manier doorgaat zou het meer dan een jaar duren voordat ik de lessen waarvoor ik betaald heb gevolgd heb.

Bedankt voor de reacties tot dusverre!
Bah, wat vervelend.

Je bent erg duidelijk geweest over je wensen en hij heeft daarmee ingestemd. Als je nu het idee hebt dat hij die afspraken niet na kan/wil komen, kun je inderdaad een brief sturen waarin je nog eens aanhaalt wat de afspraken waren en wat je nú van hem wil (en binnen welke termijn). Je kunt hem dan de kans geven met een voorstel te komen. Geeft hij geen redelijke reactie, dan sta je volgens mij in je recht als jij je geld terug wil hebben (muv de kosten voor de rijlessen die je wel hebt gehad natuurlijk).

Succes!
@ Jorina: Dat is het vervelende. Ik heb alleen een leskaart waarop het bedrag dat ik betaald heb, vermeld is. Een contract heb ik nog niet. Bij het betalen van het lesgeld heb ik geinformeerd bij mijn ouders (broertje heeft rijbewijs pas gehaald) die aangaven dat er niet altijd een contract hoeft te zijn.

Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik de helft van het bedrag heb overgemaakte (betalen in 2 termijnen). Zag dat dit niet in mijn OP naar voren kwam. Rij-instructeur gaf aan dat ik na het tweede termijn een contract zou krijgen. De tweede termijn dient deze maand over gemaakt te worden.
Heb je hem al gegoogled? ZOu hier echt geen goed gevoel aan overhouden. En als je zelf niet assertief bent kan je misschien iemand anders laten bellen? Vind het absurd dat je dan het hele bedrag hebt overgemaakt en je nog maar 2 lessen hebt gehad. En zijn argumentatie is kul, heb mijn rijlessen soms wel tot een maand van te voren gepland...
.
quote:Ananas88 schreef op 14 juni 2010 @ 18:39:

@ Jorina: Dat is het vervelende. Ik heb alleen een leskaart waarop het bedrag dat ik betaald heb, vermeld is. Een contract heb ik nog niet. Bij het betalen van het lesgeld heb ik geinformeerd bij mijn ouders (broertje heeft rijbewijs pas gehaald) die aangaven dat er niet altijd een contract hoeft te zijn.

Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik de helft van het bedrag heb overgemaakte (betalen in 2 termijnen). Zag dat dit niet in mijn OP naar voren kwam. Rij-instructeur gaf aan dat ik na het tweede termijn een contract zou krijgen. De tweede termijn dient deze maand over gemaakt te worden.

Niets ten nadele van je ouders, maar als je een overeenkomst met iemand afsluit, en zéker als je ervoor betaald, moet je xorgen dat je dat zwart op wit hebt.

Nu heb je eigenlijk geen poot om op te staan, het is jouw word tegen het zijne.

Ik zou iig hem verzoeken om alsnog een contract op te stellen, en om de gemaakte afspraak na te komen. Ook al heb je nog niet de volledige termijn betaald, die ik dus sowieso niet zou betalen vóórdat je een overeenkomst hebt gezien en getekend.
.
@ Jules: Ik heb wel nagedacht over een brief. Ik ben echter bang dat ik hierna naar mijn geld kan fluiten, aangezien ik (nog) geen contract heb. jeetje.. ik heb spijt!

Enig idee of ik met de girale betaling ( waarbij ik het pakket heb vermeld en dat het de 1e termijn uit 2 termijnen betrof). Het eerste termijn was trouwens meer dan de helft van het totaalbedrag.

@Kleintjecool: ik heb de rij-instructeur gegoogeld toen ik nog op zoek was naar rijlessen en niets kunnen vinden. Inmiddels maakt hij reclame voor rijlessen. Erg raar, aangezien hij ZZP'er is en zelfs geen tijd heeft voor leerlingen die al betaald hebben.

Het betreft wel een erkende rijschool.
Sorry, maar wil jij zelf rij-instructeur worden binnen het jaar, maar je gaat nu pas je rijbewijs halen?
@lindy. Ik heb inderdaad nagedacht over een spoedcursus. Dit betreffen hier in de buurt echter cursussen van 10 dagen of een paar weken. Omdat ik 3 a 4 dagen per week werk, was dit geen optie.

Jee.. ik hoop echt niet dat het waar is en mijn vriendin toch gelijk heeft. Heb momenteel ook geen centjes om over te stappen.
@ Troeta: Ik wil een rijbewijs halen.. Een carriere als rij-instructeur zie ik niet echt zitten ha ha
.
O, sorry, heb de zin te snel doorgelezen,haha

Succes verder!
@ Jorina. Ik denk dat ik dat ook ga doen.

Iemand enig idee of ik recht heb op een contract zonder eerst de 2de termijn te voldoen? Ik durf de tweede termijn niet over te maken zonder dat contract ondertekend te hebben.
.
@lindy: Daar had ik niet eens aan gedacht! Ik hoop dat dit niet het geval is :(.
quote:lindy schreef op 14 juni 2010 @ 18:57:

Ik zou helemaal niks overmaken tot je ook minstens de helft van je lessen hebt gehad!Mag dat zomaar? Ik moest het pakket wel binnen x maanden en in 2 termijnen (waarvan termijn 1 meer dan de helft) betalen, terwijl daar op de website of elders nergens iets over vermeldt stond.
Misschien een tip als je in de toekomst nog van rijschool gaat wisselen: ga bij een rijschool met meerdere instructeurs. Als de mijne op vakantie was oid, dan kreeg ik les van een vervanger. Ligt er een beetje aan of je het niet te vervelend vindt dat je dan iemand anders hebt, maar je lessen gaan iig wel door.

Succes ermee.
quote:Ananas88 schreef op 14 juni 2010 @ 18:55:

@ Jorina. Ik denk dat ik dat ook ga doen.

Iemand enig idee of ik recht heb op een contract zonder eerst de 2de termijn te voldoen? Ik durf de tweede termijn niet over te maken zonder dat contract ondertekend te hebben.

Natuurlijk, een contract is puur een overeenkomst tussen 2 of meer partijen.

Indien hij aanvoert dat hij geen contract wil opstellen zonder betaling, kan hij gewoon in het contract vermelden dat er nog een 2e betaling dient te worden voldaan.

Dan heb jij in ieder geval zwart op wit waar je voor betaald, en heeft hij een garantie dat je betaald, ook al heb je de overeenkomst al op zak. Beide partijen blij.
quote:lindy schreef op 14 juni 2010 @ 18:57:

Ik zou helemaal niks overmaken tot je ook minstens de helft van je lessen hebt gehad!Helemaal mee eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven