Vastzetten L5/S1 ervaringen
maandag 7 juni 2010 om 14:14
Hoi iedereen,
Binnenkort zal ik een operatie aan m'n rug moeten ondergaan. Welke methode is nog niet duidelijk(zie vraag over axialif) maar ik zou zo graag eens positieve ervaringen willen horen.
Ik lees zoveel negatieve dingen, daar word ik niet vrolijk van. Ik kom namelijk niet onder deze operatie uit aangezien ik werkelijk niks kan doen. Zelfs de torenhoge medicatie die ik nu heb wil niet helpen. Wie heeft ervaring hiermee en heeft deze als positief ervaren? Mijn verwachting is niet dat ik 100% van de pijn af zal zijn, maar dat het iig minder is.
Alvast bedankt!
Binnenkort zal ik een operatie aan m'n rug moeten ondergaan. Welke methode is nog niet duidelijk(zie vraag over axialif) maar ik zou zo graag eens positieve ervaringen willen horen.
Ik lees zoveel negatieve dingen, daar word ik niet vrolijk van. Ik kom namelijk niet onder deze operatie uit aangezien ik werkelijk niks kan doen. Zelfs de torenhoge medicatie die ik nu heb wil niet helpen. Wie heeft ervaring hiermee en heeft deze als positief ervaren? Mijn verwachting is niet dat ik 100% van de pijn af zal zijn, maar dat het iig minder is.
Alvast bedankt!

maandag 14 juni 2010 om 22:53
@caroline
Ik hoop dat de ontsteking snel weg is, die rotmedicatie ook! Ik slikte op een gegeven moment Oxycodon (als ik me de naam goed herinner) en ben er mee gestopt vanwege alle bijwerkingen. Dan maar pijn!
En wat spannend, die datum!
@lieske
Ik hoop dat er voor jou ook snel een nieuwe datum komt!
Met mij gaat het wel, ik ben vooral druk met mijn werk in kaart brengen en overdragen. Moet morgen nog naar kantoor, woensdag en donderdag voor het werk naar Londen, en dan ben ik er klaar voor (hoop ik).
Ik hoop dat de ontsteking snel weg is, die rotmedicatie ook! Ik slikte op een gegeven moment Oxycodon (als ik me de naam goed herinner) en ben er mee gestopt vanwege alle bijwerkingen. Dan maar pijn!
En wat spannend, die datum!
@lieske
Ik hoop dat er voor jou ook snel een nieuwe datum komt!
Met mij gaat het wel, ik ben vooral druk met mijn werk in kaart brengen en overdragen. Moet morgen nog naar kantoor, woensdag en donderdag voor het werk naar Londen, en dan ben ik er klaar voor (hoop ik).
dinsdag 15 juni 2010 om 08:19
Wat vervelend, Caroline. Gebruik je NSAID's? Die mag ik zelf niet meer slikken omdat ik vorig jaar een darmbloeding heb gehad. Ik kom de dag door op Oxycontin en Oxynorm. Zijn er voor jou geen alternatieven met minder maag-darmbijwerkingen? Gebruik je wel een maagbeschermer?
Ik heb een nieuwe datum: 25 juni, volgende week vrijdag dus. Maar ik geloof het nu niet eerder dan dat ik onder zeil ga
Nummerzoveel, wat hectisch! Succes met alles wat je nog te doen hebt.
Ik heb een nieuwe datum: 25 juni, volgende week vrijdag dus. Maar ik geloof het nu niet eerder dan dat ik onder zeil ga
Nummerzoveel, wat hectisch! Succes met alles wat je nog te doen hebt.
dinsdag 15 juni 2010 om 12:28
Ik slik zoveel, vind het zelf niet normaal. Komt ie: 20 mg oxicontin, 3x 2 paracetamol codeine 500/20, 250 tramadol, 60 omeprazol(maagbeschermer) amfytriptiline en lormetazepam voor de nacht. Nu nog een berg darm en maagbescherming erbij....zucht... Tegen NSAID's kan ik al helemaal niet. Die heb ik dan gelukkig ook niet.
@lieske, ik kan me voorstellen dat je het pas gelooft als het zover is. Zou ik zelf ook hebben. Zou niet grappig zijn als ze het weer afblazen..
@nummerzoveel, dan heb je nog wat te doen! Naar Londen...hou je zo'n reis een btje vol?
Groetjes
@lieske, ik kan me voorstellen dat je het pas gelooft als het zover is. Zou ik zelf ook hebben. Zou niet grappig zijn als ze het weer afblazen..
@nummerzoveel, dan heb je nog wat te doen! Naar Londen...hou je zo'n reis een btje vol?
Groetjes
woensdag 16 juni 2010 om 12:11
Ik ben gisteren weer met diazepam begonnen. Dat heb ik 2 jaar geslikt en toen ik dat ben af gaan bouwen is het mis gegaan en ben ik dus weer op bed beland. Het zou daar best weleens aan kunnen liggen aangezien het een spierverslapper is. Vanmiddag moet ik hierover nog op gesprek met de huisarts. Het zou wel super zijn als dat het is. Want hiervoor kon ik best wel wat en hoefde ik niet op bed te liggen. En daar kwam bij dat ik dan veel minder pijnstilling nodig had. Dan krijg ik waarschijnlijk ook minder maag en darmklachten. Ben benieuwd!!
vrijdag 18 juni 2010 om 16:49
De kogel is door de kerk! Vandaag in het ziekenhuis geweest bij een hele vriendelijke en begripvolle arts. Dit had ik nog niet eerder meegemaakt. Hij heeft er alle tijd voor genomen. Er zit wel degelijk een nieuwe hernia op L5/S1. Grrr...Het komt erop neer dat ik geen keus heb, ik moet me wel laten opereren want het kleine btje wat er nog zit zal waarschijnlijk ook los gaan laten. De axialif is schijnbaar niet zo'n goede operatie als dat hij op het eerste zicht leek. De keuze is dan ook gevallen op Alif, het fixeren via de buik. Op 13 juli ga ik onder het mes! Laat het maar snel zover zijn....