Mode & Beauty alle pijlers

Schoenmaker

15-06-2010 09:11 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 4 paar schoenen ter reparatie weggebracht en ik vroeg me eigenlijk af of 'nu' meer mensen dat doen?

En wat kost het dan?

Ik ben nu voor nieuwe hakken en nog wat licht herstelwerk ¤34,50 kwijt.
Per schoen?
Als schoenen de moeite van het repareren waard zijn, bracht ik ze altijd al weg. Nu niet meer dan toen
Nog nooit gedaan.

Ik koop altijd nieuwe.
Ik zou het overwegen als het om vrij nieuwe, dure schoenen zou gaan.

Maar ik zie het meestal gewoon als een goed excuus om weer nieuwe schoenen te kopen.
Vraag ik mij nooit af.
34,50 voor 4 paar. (7; 7,50; 2x 10)

Nieuwe schoenen zijn bij mij meestal 50 euro of meer. De schoenen die ik nu weggebracht heb zijn echt mijn favorieten. Vooral laarzen vind ik wel nuttig om weg te brengen. Vaak is de hele schoen en schacht nog mooi alleen de hak en soms de zool is dan versleten.
quote:2Italy2 schreef op 15 juni 2010 @ 09:23:

Vraag ik mij nooit af.Ik vraag me wel vaker dingen af waar anderen niet over denken. (betaalt m'n baas me ook voor)
Mijn schoenen/laarzen met naaldhakken gaan regelmatig op vakantie naar de schoenmaker, vooral die met lak. Voor 4 euro zet die er een nieuw hoesje op, reparatie kost een paar euro meer. Ik ben altijd gehecht aan mijn schoenen, dus ik vind het het wel waard.
Liever elitair dan een pauper!
Ik doe het ook ja, maar vind het wel reteduur. 30 euro voor hakken en zolen. Maar ja, als ik eenmaal schoenen heb waar ik aan gehecht ben....
Nu even niet maar normaal wel hoor. Al moet ik zeggen dat ik altijd net even te lang doorloop en het weer duurder wordt omdat de hak te erg versleten is.

Man is heel zuinig op zijn schoenen (heeft ook minder schoenen dan ik maar wel duurdere, Bommel en van Lier enzo) en die laat ze altijd voor veul geld repareren. Maargoed, dan gaan ze weer lang mee. Zijn ook meer tijdloze schoenen terwijl ik na 2 seizoenen vaak wel weer klaar ben met de paren die ik heb
Heb ook mijn zolen onder de hakken van mijn laarzen laten vervangen, was ook iets van 7,50 en dat was het echt waard.

Voorkant schoenen lieten los-vast laten plakken voor 1¤. Ga er tenslotte vanuit dat die man het schoonmaakt en betere lijm heeft dan ik.

Schoenen te krap-weekje oprekken voor 2,50.

Mijn schoenmaker is een goeie vent en niet zo duur, dan pas ik graag op mijn schoenen .
Ik laat mijn duurdere schoenen en laarzen (over de 100 euro) regelmatig door de schoenmaker opknappen. Het verlengt de levensduur echt wel, imo.

De Bommels van vriendlief gaan zeker 4 of 5 jaar mee, doordat hij ze jaarlijks op laat knappen door de schoenmaker.

Ik vind het dus zeker geen overbodige luxe, maar juist een besparing.
Ik vind het altijd moeilijk om een goede schoenmaker te vinden. Ik ga nu in de plaats waar ik werk maar dat kan straks niet meer. Hoe vinden jullie een goeie nieuwe? (met kappers ook altijd zo, heb je eindelijk een goeie verandert er iets waardoor je weer een nieuwe kan zoeken)
Ik heb mijn goede schoenmaker gevonden door aan mijn vorige goede schoenmaker (die stopte) te vragen welke schoenmaker hij me adviseerde.

(Werkt bij kappers ook trouwens. )
Goede schoenen en laarzen laat ik repararen. Zonde om die weg te doen als de hakjes versleten zijn.

Sterker nog, als ik ze nieuw gekocht hebt, laat ik er meteen rubber hakjes op zetten, omdat die harde plastic fabriekshakjes (en die zitten zelfs onder dure merken) zo glad zijn.

Schoenen van 20 euro of minder laat ik niet repareren.
quote:amarna schreef op 15 juni 2010 @ 10:42:

Sterker nog, als ik ze nieuw gekocht hebt, laat ik er meteen rubber hakjes op zetten, omdat die harde plastic fabriekshakjes (en die zitten zelfs onder dure merken) zo glad zijn.

goed idee

Schoenen van 20 euro of minder laat ik niet repareren.Die heb ik niet eens Liever een beter paar schoenen waar ik vier jaar mee doe dan een paar van 20 euro dat ik na een jaar wegmik (of erger, niet weg mik)
Natuurlijk breng ik mijn schoenen naar de schoenmaker als ze kapot zijn. Nieuwe zolen, hakken, etc. Kost altijd minder dan nieuwe schoenen.
en weer 4 paar loopbaar voor het kopende jaar. Moet alleen de witte nog verder op zien te knappen / poetsen. Bah
.
quote:lindy schreef op 15 juni 2010 @ 13:51:

Had een keer heeeeeeele mooie diepwijnrode laarzen uit de jaren zestig. Nog helemaal perfect en mooi maar de lijm tussen de hakken en de zool was soort van vergaan/verpulverd en omdat de hak hol was kon het niet met spijkers worden vastgezet.o wat zonde Lin.
.
Ik ga ook regelmatig; koop dure schoenen en die wil ik graag lang mooi houden. Slippers laat ik niet repareren, maaar steeds nieuwe schoenen te kopen en die wegdoen omdat ze stuk zijn vind ik nogal een verspilling van materiaal, net als t-shirtjes na 5 keer wassen weggooien ofzo...
Mijn nieuwe schoenmaker vroeg me laatst of ik ook van die hoesjes wou om mijn hakken. Ik was alleen bang dat je dat zou zien dus heb nee gezegd.

Maar ik zak altijd met stiletto- en andere smalle hakken tussen tegels en zo en dan raakt de achterkant van de hak steeds beschadigd. Dus bijv hakken die met leer bekleed zijn dan schuift dat leer naar boven en zie je de witte hak eronder.

Helpen die hoesjes nu echt daartegen of schuift dat doodleuk mee? En kun je zien dat die op je hakken zitten? Heb even gegoogeld maar kon geen foto's of zo vinden en de schoenmaker had ook geen voorbeeld staan helaas.

En ja dus, schoenen gaan bij mij regelmatig naar de schoenmaker voor nieuwe hakken en soms zolen.
Die hoesjes zijn niets nieuws. In de jaren 80 (!) waren pumps met dunne hakken populair en liet ik er altijd hoesjes om doen.

Het houdt beschadigingen iets tegen. Ik zou het op leren hakken zeker doen. Het zijn doorzichtige plastic hoesjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven