Samenwonen

15-06-2010 20:09 34 berichten
Situatie:

Heb 1,5 jaar een relatie

We zijn 22 en 28

We wonen 150 km bij elkaar vandaan

Zijn 10 maanden bezig met zijn huis te verbouwen

Vraag:

In september moet ik stage lopen, zal ik dat in mn eigen omgeving doen of bij hem?
Jullie zijn anderhalf jaar samen en hij heeft net een huis gekocht?? Ik neem toch aan dat jullie dan íets hebben besproken over jullie gezamenlijke toekomstplannen? Nu zit hij momenteel namelijk vast aan zijn woonplaats en als jullie dus willen samenwonen 'moet' jij wel zijn kant op.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn al 10 maanden aan het verbouwen... het huis was er dus al toen ze nog geen jaar samen waren. De plannen voor het huis waren er -bij hem- mogelijk al veel langer.

Ik zou niet gaan samenwonen. Dat kan namelijk altijd nog. Hij loopt niet weg, zeker niet met een koophuis. Ik zou voor de optimale stage gaan, ongeacht waar die is. Je zit nu ook al 150 km bij elkaar vandaan, dus daar heb je niets aan te verliezen.

Redenen: als stagiair/student breng je nog net zoveel in. Je zou dus deels 'op zijn zak teren' en daar zou ik niet snel voor kiezen. daarnaast zijn jullie nog steeds aan het verbouwen (?) dus geen rustige woonomgeving -nu althans- waar je 's avonds ook nog je stageopdracht (als die er is) kunt maken. Maar bovenal: JIJ TWIJFELT. Niet doen dus.
quote:_KabouteR schreef op 15 juni 2010 @ 20:24:

Twijfelen is niet het goede woord. We hebben het heel leuk samen. Maar mn ouders zijn uit elkaar, veel narigheid van ondervonden.

Hoe 'weet' ik dat het goed zit?

Hoe weten jullie dat je relatie goed zit?

100 % zekerheid heb je nooit! Daarom is het goed om ook praktische en juridische zaken te regelen als je gaat samenwonen. Wat gebeurt er als jullie uit elkaar gaan (om maar even van het ergste uit te gaan)? Heb jij dan iets om op terug te vallen? Een eigen woning, een spaarrekening om een nieuw huis te huren (denk aan borg, nieuwe inrichting)? Ben je financieel zelfstandig?

Ik vind dat belangrijke zaken, die je vantevoren moet bespreken en regelen.
1x is genoeg.

Ik zie dat het er hierboven gaat over samenwonen of dat jij bij hem intrekt. Dat zijn in mijn ogen 2 heel verschillende dingen.

Ga jij bij hem intrekken of ga je samenwonen (en ga jij je dan ook op het huis inschrijven/bijdragen aan de hypotheek, etc)?
raar..

net stond mijn bericht er 2x.

afijn. De eerste keer opperde ik dat je ook eerst een kamer of tijdelijke woonruimte kan nemen bij hem in de buurt. Dan is de overstap tussen 150 naar 0 km afstand wat kleiner.
Bij twijfel niet doen.
quote:lekkeresnor schreef op 16 juni 2010 @ 09:07:

Ik zie dat het er hierboven gaat over samenwonen of dat jij bij hem intrekt. Dat zijn in mijn ogen 2 heel verschillende dingen.

Dat vind ik ook. Samenwonen gaat over samen de toekomst plannen, zorgen dat er geen grote schade staat als je uit elkaar gaat enz. Bij iemand intrekken betekent vaak dat je helemaal afhankelijk bent van die ander wat betreft woonruimte.
quote:lekkeresnor schreef op 16 juni 2010 @ 09:07:

1x is genoeg.

Ga jij bij hem intrekken of ga je samenwonen (en ga jij je dan ook op het huis inschrijven/bijdragen aan de hypotheek, etc)?

In ieder geval bij hem intrekken, wel bijdrage aan hypotheek (rente, geen aflossing) maar nog niet in contract erbij.

Het voelt voor mij meer als samenwonen omdat we samen aan het verbouwen zijn en ik ook een grote invloed heb op het eindresultaat.
quote:_KabouteR schreef op 16 juni 2010 @ 20:03:

[...]

In ieder geval bij hem intrekken, wel bijdrage aan hypotheek (rente, geen aflossing) maar nog niet in contract erbij.

Het voelt voor mij meer als samenwonen omdat we samen aan het verbouwen zijn en ik ook een grote invloed heb op het eindresultaat.

Echt samenwonen is samen betalen, samen zorgen, samen regelen, samen opdraaien voor de consequenties, en ook vooral samen verder willen.

Regel het ene voor als je het andere niet meer wilt. Anders ga je spijt krijgen, veel spijt, al is het maar om het gevoel wat je krijgt wanneer je afhankelijk bent, zelfs al wil je wél samen verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven