mini-laptop, is het wat?
dinsdag 15 juni 2010 om 11:38
dinsdag 15 juni 2010 om 11:58
dinsdag 15 juni 2010 om 11:58
dinsdag 15 juni 2010 om 13:00
@El_lebel: De Asus Eee PC 1004DN heeft inderdaad een DVD drive, maar ligt nog niet in de winkels. Hij zal ongeveer 600 euro gaan kosten. De software is op de nieuwe EEE's gewoon Windows. Je hebt ze ook met een omgebouwde Linux variant.
@boebele: Alleen waar een WiFi accesspoint is of met een USB dongel (heb je wel abonnement voor nodig).
@boebele: Alleen waar een WiFi accesspoint is of met een USB dongel (heb je wel abonnement voor nodig).
dinsdag 15 juni 2010 om 20:33
Zo'n minilaptop is handig voor onderweg om mail te beantwoorden en internetten. Ik neem op reis altijd een Asus Eee PC R101 mee, de batterijduur daarvan is 5-6 uur.
Door het matte beeldscherm heb je ook goed beeld in zonlicht/buiten, zonder weerspiegeling.
Maar voor programma's als Excel vind ik het geen handig ding, omdat je nauwelijks overzicht hebt; je blijft heen en weer scrollen en mist het numerieke gedeelte rechts op je toetsenbord.
Voor dagelijks gebruik schijnt een scherm van 14'' inch minimaal te zijn.
Door het matte beeldscherm heb je ook goed beeld in zonlicht/buiten, zonder weerspiegeling.
Maar voor programma's als Excel vind ik het geen handig ding, omdat je nauwelijks overzicht hebt; je blijft heen en weer scrollen en mist het numerieke gedeelte rechts op je toetsenbord.
Voor dagelijks gebruik schijnt een scherm van 14'' inch minimaal te zijn.
anoniem_87002 wijzigde dit bericht op 25-07-2010 09:29
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
woensdag 16 juni 2010 om 11:05
maandag 28 juni 2010 om 09:41
Ik heb een Acer netbook met een normaal toetsenbord en een 11 inch scherm. Wil nooit neer een grote, deze is veel handiger. Als ik een film wil zien, download ik er één. Onderweg heb ik overal internet, wifi, skype met webcam etc. Echt ideaal. En erg belangrijk, hij weegt bijna niets en is erg dun dus neemt vrijwel geen plek in.
zaterdag 17 juli 2010 om 10:02
zaterdag 17 juli 2010 om 10:12
Ik ben begonnen met een asus eee 710
erg klein, erg beperkt in geheugen en opslag, maar daarmee ook extreem draagbaar. En de enige linux machine hier in huis, en dat is ook wel eens handig.
Daarna de 1000 gekocht
gewoon niets op aan te merken. 6-8 uur werken op een acculading, nog steeds een erg licht ding. Gebruik ik heel intensief, naast normale laptop.
En dan kreeg ik nog een HP mini 210 cadeau bij een KPN-dongel (nou ja, tegen sterk gereduceerde prijs dan), vooral een mooi ding, net iets mindere prestaties dan de asus, maar verder ook prima. Die gebruiken we vooral in huis als extra pc, voor op de bank en in de tuin.
erg klein, erg beperkt in geheugen en opslag, maar daarmee ook extreem draagbaar. En de enige linux machine hier in huis, en dat is ook wel eens handig.
Daarna de 1000 gekocht
gewoon niets op aan te merken. 6-8 uur werken op een acculading, nog steeds een erg licht ding. Gebruik ik heel intensief, naast normale laptop.
En dan kreeg ik nog een HP mini 210 cadeau bij een KPN-dongel (nou ja, tegen sterk gereduceerde prijs dan), vooral een mooi ding, net iets mindere prestaties dan de asus, maar verder ook prima. Die gebruiken we vooral in huis als extra pc, voor op de bank en in de tuin.