mini-laptop, is het wat?

15-06-2010 11:10 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben voor mijn werk op zoek naar iets puur voor emailen en internet. Mijn oog viel op een mini-laptop, maar vraag me af hoe snel die dingen zijn en of je er na een tijdje niet op uitgekeken bent. Ervaringen?
Ik vind het niks, dacht dat het wel handig zou zijn maar doe mij mijn pc maar...

Dochter dus heel blij, want die sleept hem het hele huis door.
Hij is wat mij betreft ook meer geschikt voor als ik op reis ben, thuis ga ik hem niet zo snel gebruiken.
Ik heb die eerste asus eee die Rider postte. Het is inmiddels een ouwetje, maar ik vind hem nog steeds super. Voor het echte werk heb ik gewoon een normale laptop, mijn Ietje gebruik ik in bed, voor de tv, op vakantie, in de tuin, in de bibliotheek, op college (toen ik nog studeerde). Weegt iets meer dan een kilo, mijn moeder heeft er een speciale handtas voor gemaakt, dus kan overal zo mee. Niet zo zwaar op je schoot, niet zo veel ruimte in je tas, echt ideaal. Als Ietje ooit sterft dan komt er zeker een nieuwe! Linux vind ik trouwens ook handig op de Eee, makkelijk te bedienen, goedkoop, en open office is een fijn programma.
-
anoniem_87002 wijzigde dit bericht op 25-07-2010 09:18
Reden: laat maar
% gewijzigd
Ik ben de trotse bezitter van een Asus EEEpc en ben er enorm blij mee. Typen gaat erg makkelijk (kleine smalle vingertjes )
Met m'n nieuwe Compaq Mini 110 ben ik heel tevreden. Hij kan alles wat een desktop ook kan, behalve CD's / DVD's branden en afspelen. Voor toetsenbord heb je idd smalle vingers nodig, het is een perfect machientje voor vrouwen en kinderen. Mijn man vind het een onding en weigert het aan te raken!

OK, de batterij gaat een beetje snel leeg. En wat ik moeizaam vind, die werkbalk bovenin beeld verdwijnt steeds om het schermgroter te maken. Maar ik gebruik juist constant die werkbalk! Je went er wel aan overigens.

Ow ja, dat ding hebben we voor 230 euro op de kop getikt (in februari 2010) en dat geld issie echt wel waard!
Zit er ook serieus aan te denken.

Heb thuis een laptop, maar om mee te nemen toch echt te lomp.

Lijkt me vooral ideaal voor de vakantie. Foto's opslaan, bloggen
ik ga per september a.s. deeltijd studeren en heb nogal een flinke blessure aan mijn rechterpols waardoor schrijven niet tot nauwelijks gaat (computeren wel). Ik neig naar een minilaptop, iemand daar ervaringen mee, om cursussen/colleges mee te volgen?
Heb een 11,6 inch en gebruik m de hele dag door. Let bij de koop op het werkgeheugen formaat, ik heb maar 1gig dat gaat af en toe best langzaam..
Ik zit ook te denken aan een mini. Ik zag de Asus eee pc 1001 px. Is al te koop voor 222 euro. Heeft iemand deze toevallig en bevalt ie?

We hebben thuis een goede laptop, dus deze is echt voor erbij. Behalve veel internetten en af en toe muziek downloaden en veel foto's opslaan en misschien bewerken doen we met de grote laptop al niet zo heel veel bijzonders. De mini is dan ook eigelijk alleen bedoeld om mee te internetten en om mee te nemen op vakantie. Weet iemand of bovenstaande asus een goede keus is?
@trevel: Ja dat is een prima ding voor onderweg, met lange batterijduur. Zie mijn eerdere post.

Ik heb zeg maar de Duitse versie van de 1001PX, namelijk de R101.

Je moet er wel op letten dat je die met 6 batterijcellen neemt, niet 3.
Ow, oke, goed dat je het zegt. Maar wat houdt dat uberhaupt in, die batterijcellen?
Ow, die wat ik op het oog had (wehkamp.nl) is met 3 batterijcellen geloof ik..
Een met 6 batterijcellen gaat een stuk langer zonder stroom dan een van 3 batterijen.
Oh, oke. Zoals je merkt heb ik er niet zo veel verstand van. Weet je toevallig hoe lang zo'n ding met 3 cellen ongeveer mee gaat?
Ik denk 2-3 uurtjes, afhankelijk van welke programma's je open hebt staan.

Een film er op kijken kost meer energie dan een beetje MSN-en.
Aha, bedankt voor je reacties!! ik zal er nog even over nadenken, met 6 zal hij ook wel weer een stuk duurder worden, en films kijken zal ik er toch niet op doen..
ik heb thuis een macbook, maar heb een jaar met een netbook gereisd. was echt perfect. dat 'kleine' scherm en dat keyboard, daar wen je heel snel aan.
Ik heb de asus besteld, toch maar met 6 batterijcellen genomen, voor 250 euries! Dus ben benieuwd..
Wij hebben ook de asus eee. Ik gebruik hem voornamelijk als ik in bad wil internetten :D hij past precies op de rand van het bad hihi. Verder gaat ie mee op vakantie en dan is ie erg handig. Ik vind alleen het toetsenbord soms wat vervelend, omdat er geen nummeriek gedeelte op zit en ik dus nogal eens mis tik. Sinds enige tijd hebben we een ipad en dat werkt echt heel fijn. Als ik dan mag kiezdn zou ik die nemen ipv een kleine laptop. Enige nadeel is dat de ipad geen cd/dvd kan afspelen en geen usb-poort heeft. Alles gaat via itunes. Maar goed, voor internet en email heb je dat natuurlijk ook niet nodig
Ik heb de Asus EEE PC 1005 HA met 6-cel batterij. Deze batterij gaat lekker lang mee.
Up - voor LenteLaura
Na aanschaf van een Asus 1201ha gelijk Ubuntu 10.04 er naast op gezet ,omdat Windows (z)even zuigt. Met Ubuntu is het ook makkelijker inpluggen op het mobiele netwerk van ka-pé-én . Bij Windows (z)even. moest ik eerst allerlei applicaties installeren en dat vond ik een hoop gedoe. Ik ben zeer tevreden met deze Asus.

Ze is zuinig ,stil, en start onder Ubuntu snel op.
Wij hebben op de desktop ook Ubuntu, erg tevreden mee. Behalve dat je er niet mee kunt internetbankieren bij onze bank. Daar gebruik ik die mini-laptop met Windows dan voor.

College-aantekeningen maken gaat prima met dit ding, maar zorg dat je er of een met een grote batterij hebt...of ga in de zaal vlakbij een stopcontact zitten (eventueel een verlengsnoer zelf meebrengen).

Overigens kun je er eenvoudig een extern standaard toetsenbord met USB plug aanhangen, voor degenen die de kleine toetsjes van de mini-laptop als problematisch ervaren.
Nee, is niks. Tenminste, ik vind het niks. Te klein om goed mee te werken.
Ik heb geen motto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven