katten en plastic tassen

11-06-2010 09:51 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand enig idee waarom katten zo graag plastic tassen (in de categorie HEMA-tassen) aflikken?

Het is een volledig onbelangrijke vraag, maar mijn beide katten doen dat en ik vind het maar vreemd!
Mijn jongste kat wast alleen zichzelf en de andere kat. Mijn oudste kat vind het erg leuk om mijn vriend en mij af te lebberen, met voorkeur voor je neus. Verder likken ze eigenlijk nergens aan, maar in tassen/dozen zitten doen ze erg graag. Heb de jongste eens in een rugzak gevonden.
Hier een kat die het lekker vindt om de gel uit het haar van BritMan te likken.

En dan het liefste 's nachts
Haha mijn kat is een echte likker, ze likt aan mijn voet, mij neus, mijn handen en niet alleen de mijne, ook die van de visite die ze lief vindt En verder is ze helemaal gek op tassen ook, maar plastic tassen haal ik altijd weg want ik ben bang dat het niet helemaal veilig is ofzo.. Mijn eigen tas gaat ze ook altijd in zitten, hetzelfde geld voor kartonnen dozen, haha

Mijn kat doet wel meer gekke dingen, ze kan ook apporteren
Onze kat die likt aan mijn spijkerbroek....
Mijn kat sabbelt niet aan tassen, wel aan sliertjes die de onder kan van de stoelen hangen (heb oude stoelen)

Ohja, en dozen. Ik hoef er maar 1 neer te zetten en daar gaat ze. Ook al zit er nog wat in.

Ga binnenkort verhuizen, dat wordt leuk..

Trouwens, waar ze wel aan sabbelt, tis nog al vies (vind ik) oorsmeer!

Laatst had ik jeuk in me oor, dus ging even met mijn pink wrijven. Mijn kat lag bij me. Ging ze me pink aflikken.

Ik eens een andere vinger ervoor houden, even ruiken, maar nee, verder met de pink
Van de 4 katten is er bij ons 1 die s'ochtends meteen richting keuken rent om op zoek te gaan naar een plastic tasje. Geen flauw idee wat hij er zo leuk aan vind...
Onze ene kater is helemaal gek op doosjes en de ander (broertje) op plastic tassen, niet om te likken maar om in te liggen, deze is ook helemaal gek op bananen. hoort hij al vanuit de verte openknakken en dan komt ie echt aanrennen, klimt via je benen omhoog en dan sabbelen aan de binnenkant vd schil, heel maf.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Ik kreeg ineens een heel naar gevoel van de topictitel :-S
quote:Simooon schreef op 16 juni 2010 @ 13:54:

Ik kreeg ineens een heel naar gevoel van de topictitel :-Swaarom??????
Ja stom hè, dacht blijkbaar nogal negatief.

Ik zag de topictitel en ik dacht meteen: 'oh jee, er is weer één of andere zieke geest katten aan het verdrinken ofzo'.

Ben blij dat dit juist een grappig topic is

Soms heb je dat blijkbaar met topictitels, dan lijkt het erger dan dat het is...
quote:Simooon schreef op 16 juni 2010 @ 14:01:

Ja stom hè, dacht blijkbaar nogal negatief.

Ik zag de topictitel en ik dacht meteen: 'oh jee, er is weer één of andere zieke geest katten aan het verdrinken ofzo'.

Ben blij dat dit juist een grappig topic is

Soms heb je dat blijkbaar met topictitels, dan lijkt het erger dan dat het is...Klik!

Je bent niet te enige die dat wel eens heeft
Maarreh, ga allen gerust verder met leuke verhalen over die mooie, gekke, lieve katten en poezen hoor!
Mijn kat eet graag plastic Dus ik stop alle tasjes altijd zo diep mogelijk in het keukenkastje weg! Een tijdje geleden had ik een zak chips gekocht en die op de keukentafel laten liggen. Toen ik hem later op de avond open wilde maken stond de chipszak helemaal niet meer bol. Bij nadere inspectie bleek de hele zak vól met kleine gaatjes te zitten... kattentandjes! Had-ie lekker de hele zak zitten perforeren .
Mijn kat wordt panisch als ze een plastic tas hoort. Wil gelijk de deur uit. Het is dan ook een patiënt uit het asiel.
Mijn katten vreten tassen. Alles wat maar plastic is; zakjes, wc papier verpakking, etc. Ik moet echt alles weghouden. Ik ben weleens een tas vergeten, die was voor een kwart opgegeten door mijn katten. Daarna kotsen ze natuurlijk en loop ik een halve dag bezorgd achter ze aan.

Onbegrijpelijk. Maar ze zijn wel heel errug lief!
Ik heb één kat die altijd aan de rand van het matras en de bankkussens staat te likken. Daar loopt zo'n randje langsaf en daar kan hij rustig een uur aan gaan zitten likken. Diezelfde kat likt ook graag bij mijn vriend onder z'n oksel.

De andere heeft het met van die pluisbeestjes, hoe pluiziger hoe liever. Ook geitenwollen sokken (die draag ik graag thuis in de winter ) vind ie heerlijk. Die houdt helemaal vast en ligt ie helemaal te knuffelen.

Tasjes vinden ze hier vooral leuk om even in te kruipen (om even later totaal in paniek met zo'n zak achter zich aan te rennen). En de ene kat zit graag in dozen. Maakt niet uit of hij past of niet, hij wil er gewoon even inzitten. En kijkt dan heel trots rond, alsof hij die doos persoonlijk gevangen heeft.
plastic tasjes zijn niet interessant maar die plastic slofjes die je om je schoenen doet in het zwembad zijn erg favoriet om af te likken.. moet er inderdaad ook aan denken dat ik die dingen niet laat rondslingeren.
Eén van de katten van m'n ouders vind het prettig om hoofden van mannen te likken. Hij gaat dan op de leuning van de bank zitten en kan dan tijden het hoofd likken...

Gek beest.
O, en de kleinste heeft het nu ook met die beessies van de appie. Heerlijk vind ie ze.
Hier dus ook een kat die graag in alles kruipt wat open is. Dozen, tassen, maar ook elk kastje. Geregeld hoor ik klaaglijk miauwen en kan ik alle kastjes en deuren open doen om te kijken waar hij in geglipt is.

Maar van de week was het wel erg apart. vriend had zn sokken uitgedaan na een dag werken (en zn voeten stonken hard) en Loki werd helemaal gek. Likken, snuffelen, bijten en kronkelen op de grond. Terwijl ik echt niet zo hysterisch word van die lucht, ik vroeg me af of dat ook meer katten hebben?

Ow ja, Loki is ook helemaal gek op de beessies van ah, ga speciaal voor hem af en toe daar boodschappen doen zodat hij er weer een kan kwijtspelen.
@ Missloki, nou die kleine kater van mij snuffelt wel graag in gedragen schoenen. O ja, en de onderkant likken ze ook graag af.

De beesies van de appie worden hier 'verdronken' in het drinkbakje. Zeker 2 of 3 keer per dag moet ik het bakje verwisselen omdat er dan weer zo'n kreng in ligt.
Hahaha, ik zie het al helemaal voor me. Loki speelt net zo lang tot ze kwijt zijn. Ik zal de bank weer eens van zn plek halen, komen er meestal heel veel te voorschijn, ook andere speeltjes.
Ik heb hier een kat die likt altijd aan 2 stenen kandelaars die ik heb staan

Toen ik een nieuwe auto had, zaten er op een gegeven moment bij alle 4 de banden 4 katten..:)

Zal vast een apart geurtje aan hebben gezeten
Gevaarlijke combi, katten en plastic tassen.

Wij hadden ooit een kat die ook altijd in plastic tassen kroop. Op een dag lag er 'n tas te slingeren boven aan de trap, kat was erin gekropen, met d'r kop door het handvat. Toen ze er, achteruit lopend, weer uit wilde komen, flikkerde ze in die tas van de trap. Eenmaal beneden ging ze als een idioot rondjes rennen, maar die tas zat vast om d'r koppie. Kat in paniek de keuken in, rent dwars door de hordeur heen de tuin in, en wij wonen aan een rivier.... dus 3 x raden waar dit avontuur eindigde.

Ik kan je verzekeren, een kat kan zwemmen, maar NIET met een plastic tas om d'r kop.

Manlief heeft de kat uit 't water gevist, en de kat heeft noooooooit meer naar een plastic tas omgekeken!!
Mijn 2 katten zijn ook dol op plastic tassen, ze mogen er alleen nooit mee spelen. Ben veels te bang dat ze erin stikken.

Voor de rest zijn mijn katten lief maar soms ook viespeuken Zo moeten mijn katten altijd mee naar het toilet, als ik het toelaat komen ze zelf op schoot.

Ook likken mijn katten in de ochtend als ik nog in mijn bed lig gerust onder mijn bezwete oksels, daar hebben ze totaal geen moeite mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven