Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Daar ben ik weer uitgeziekt en wel!

Heb gelukkig wel heel veel kunnen lezen voor mijn scriptie, dus dat is weer mooi meegenomen!

Vandaag weer naar de universiteit voor een scriptiecollege. Daarna ga ik kijken of ik mij in de zomer kan aansluiten bij een scriptieversnellingsgroep. 's Middags heb ik nog een afspraak, dus met alle reistijd erbij ben ik laat thuis.

Ik wens jullie allemaal veel succes! Zal vanavond alles ff bijlezen.
Ik ga vandaag ook weer aan de slag. Wel met mineur-stemming, want ik vind het helemaal niet leuk dat ik vriendlief nu weer een tijdje niet ga zien. En dat is een goede reden om eerst maar een uurtje op het viva-forum te lezen.

Wel een beetje stom eigenlijk vandaag, want ik had gehoopt mijn begeleider te spreken, maar die is er nu dus niet. Zo maar weer even verder ploeteren dus
Allemaal veel flow gewenst vandaag. Ik heb feedback van mijn studiegenoot. Daar ga ik komend weekend mee aan de slag. Hoewel mijn handen nu jeuken om het stuk bij te stellen. Helaas moet er gewoon gewerkt worden en kan ik er niet eerder dan vrijdag naar kijken.
@mevrouwtje zonneschijn... go girl go

@ ramy... fijn he zo'n feedback van een studiegenoot. ik kan het iedereen aanraden.
Hi ladies,

Zo.. ik leef nog hoor! Moet flink wat bijlezen zie ik, maar had de afgelopen twee weken tentamens en heb heeeeel hard gestudeerd! Heb mezelf gewoon afgesloten van bijna alles wat met internet te maken heeft toen ik moest leren. Denk dat het wel goed is gegaan. Morgen weer aan de scriptie!

Zal ff een beetje bijlezen!
Hallo allemaal,

Ben een beetje ziekjes :( vanmiddag ziek naar huis gegaan en thuis alleen maar geslapen. Denk dat het combi is van griep en gewoon ook een beetje op zijn, waar mijn lichaam nu op reageert. Supervisor mailde dat we in principe een afspraak hebben staan voor as vrijdag, tenzij ze mailt dat alles goed is en ik het dus kan inleveren zonder extra aanpassingen. Ik hoop echt dat laatste! Want dan heb ik een redelijk vrij weekend.....

@MevrouwtjeZon: jammer dat je vriend weer weg is!

@Ramy: fijn dat je nuttige feedback hebt gehad!

@MissFire: hoop dat je tentamens goed zijn gegaan!

@Hippo: ook ziek geweest dus.... Goed van je dat je je gaat aansluiten bij een scriptie groep
Ow ik heb helemaal geen zin vandaag! Is er iemand die me wil schoppen?

Magnolia, naar dat je ziekjes bent. Beterschap.

Ik hoop met je mee dat je het kan inleveren zonder extra aanpassingen.

Missfire, gelukkig dat je tentamens waarschijnlijk goed zijn gegaan. Duurt het bij jou studie lang voordat je de resultaten krijgt?

Mevrouwtjezon, leuk dat je er ook weer bent. Hoe is het ploeteren gegaan?

Ramy, fijn dat je feedback hebt gehad. En bedankt voor de gewenste flow. Die van mij is dus een beetje kwijt. Ik ga hem zoeken en zorgen dat ik iig nog iets doe vanochtend...
@Magnolia: get well soon.. Zou wel lekker zijn als je een beetje een vrij weekend zou hebben! Ik duim voor je!

@Kopje: hoppa, aan de slag!! Ik leef met je mee, want ik zit ook al vanaf vanmorgen vroeg te bikkelen, je hebt een lotgenoot! Wat wil je precies gaan doen vandaag?

Het duurt bij mij ongeveer 2-3 weken voordat de uitslag er is, dus nog ff afwachten. Maar ook wel lekker, want dan kan ik 'onbezorgd' aan de scriptie: kan er nu niets meer aan doen, haha!

Ik ben met mijn 5e hoofdstuk bezig en wil vandaag *veel* doen! Heb inmiddels 4 pagina's geschreven tot en met nu, dus gaat nog best redelijk ook. Hoest bij de rest?
Misfire, goed zeg al vier pagina's. Bij mij schiet het nog steeds niet heel erg op. Heb inmiddels ongeveer 350 woorden geschreven vandaag en een plaatje gemaakt (ook belangrijk). Denk dat ik er zo maar mee stop, want zit eigenlijk met name te forummen en dan kan ik misschien beter iets weg van de computer gaan doen, zodat ik vanavond misschien weer helder ben. succes nog vandaag
Dames, even een kort berichtje van mij. Ik ben nu onderweg naar huis nadat ik mezelf vandaag de hele dag opgesloten heb in de computerzaal van de uni, en ik ben zo lekker opgeschoten! Ik heb echt het grootste deel van de tijd gewerkt, terwijl ik thuis het grootste deel van de tijd afgeleid was. Ik kan het wel! Vanaf nu zit ik elke dag daar, ben ineens helemaal om. Ik was namelijk altijd tegen het werken op de uni, maar het heeft veel voordelen. Ook prettig; ik heb minder de kans om te snaaien

Morgen mn prefinale versie inleveren, dan nog een weekje hard doorwerken voor de definitieve, de week erna tentamen en dan eindelijk vakantie. Maar beter nog: ik zie het (voorlopig) weer positief in.

@ mevrouwtje zon; leuk dat je er weer bent! Jammer is dat dan, als je vriend weer weg moet. Lukt het met je te concentreren op je school?

@Magnolia; al een mail van je begeleidster gekregen? Was je zelf helemaal tevreden over wat je hebt ingeleverd?

@ de rest; sorry, ik heb nog niet echt tijd en kans gehad om alles bij te lezen. Maar ik denk wel aan jullie en wens jullie veel succes met schrijven!
Meiden! Daar ben ik weer na een paar dagen absolute scriptie-rust...

@ Magnolia; beterschap!! Voel je je al iets beter?? En heb je al iets gehoord van je supervisor?

@ Puntje; Je klinkt heel positief inderdaad!! Succes met morgen inleveren, heb je alles af wat je af wilde hebben?

@ MisFire; Is het nog gelukt om *veel* te doen?

@ Gekkopje; succes als je vanaaf nog aan de slag gaat!

@ mevrouwtjezonneschijn; wel leuke weken (2 geloof ik?) gehad met je vriend?? Snap dat het jammer is dat je hem weer zo lang niet ziet, maar kunt het ook als een energy-boost gebruiken dat je hem wel weer gezien hebt :-)

Vandaag was de dag van de waarheid, want ik kreeg feedback op m'n draft version. Ennnnnnn m'n supervisor was echt ontzettend positief!! Ik heb hele concrete aanwijzingen gekregen waar ik nog naar kan kijken. Maar ik heb sowieso een voldoende, alles wat ik nu aanpas kan het dus alleen nog maar naar een hoger punt (letterlijk & figuurlijk) brengen. En weer ook de opmerking/compliment dat ze m'n schrijfstijl heel goed vindt. Dus die steek ik maar weer in m'n zak

Ik ga er de komende dagen mee aan de slag (vanaf morgen), heb nu ook weer nieuwe energie en kan me er weer beter voor open stellen. Dus tot morgen girls!! Als jullie vanavond aan de slag gaan, succes!
@Yara: Woohoooo wat super goed zeg!! Mooie opsteker. Succes morgen

@MisFire: Nog ver gekomen vandaag?

@Puntje: wat fijn dat het je helpt om in die bied te scriptie-en

@Gekkopje: heb je je flow nog een beetje teruggekregen?

Ik voel me wel iets beter, ik denk dat ik morgen wel weer ga werken. Even afwachten of ik vannacht kan slapen en hoe ik me morgenochtend voel.

Heb nog niks van mijn supervisor gehoord, maar dat had ik ook niet verwacht. Ik denk dat ik vrijdagochtend pas iets hoor. En als ik niks hoor, tja dan is het dus nog niet goed genoeg.....
@Yara: wooow, dat is pas goed nieuws! Vast een lekker gevoel!

@puntje: ik hoop dat alles gelukt is vandaag!

Ik stop ermee voor nu.. Heb inderdaad echt veel gedaan, ben best wel tevreden met de 11 pagina's die ik geschreven heb. Het is een kladversie, dus er moeten veel aanpassingen komen, maar er staat al een hoop! Succes nog voor wie er doorgaat en alvast voor morgen!
Ik heb vandaag de laatste woorden van mijn scriptie geschreven! Morgen nog een keer goed lezen, aanpassingen maken en dan inleveren maar!

Mijn begeleider heeft nog niks van het geschrevene gezien.... dat is wel spannend. Wat ik inlever is dus eigenlijk nog maar de eerste versie. Gelukkig geeft hij wel de mogelijkheid om eenmalig verbeteringen aan te brengen nadat het cijfer is toegekend.

Ik ben zo benieuwd!
Wat fijn puntje dat je zo veel gedaan hebt! En misfire ook al!

En yarabelle, lekker zulke feedback!

Magnolia, hopelijk ben je morgen weer beter.

Ik heb nog wel wat gedaan vanavond. Ging beter dan overdag. Nu lekker slapen.
En TruilV, mooi zeg de laatste woorden. Wel spannend om het voor het eerst in te leveren. Ik heb begin deze week eind vorige week (ik ben alle dagen kwijt, dacht dat het vandaag vrijdag was?!) een deel ingeleverd en kijk ook steeds in mijn mailbox of ik al een reactie heb. Mijn tweede begeleider heeft al wel gereageerd dat het er goed uit ziet, maar heb het idee dat hij wat sneller tevreden is in vergelijking met mijn eerste begeleider.
Dag dames,

ik zit er even doorheen vandaag. Apathie afgewisseld met paniekerig doemdenken en stress om toekomst. Ik weet het gewoon even niet en kan ook niet helder denken of me concentreren. Dus ik heb vandaag maar opgegeven, ben een stuk gaan rennen en weer in bed gekropen. Bleh.

Volgende keer zal ik socialer posten, kan even niet opbrengen alles te lezen en te reageren.

/dramapost.

Morgen een nieuwe dag.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Tyche, morgen weer een betere dag. Ga lekker slapen en morgen ziet het er vast weer positiever uit.

Dikke
Een nachtje slaap kan wonderen doen!
@Tyche: Knuffel! Hopelijk voel je je vandaag al wat beter!

@TruilV: Spannend zeg! Wanneer verwacht je reactie?

Ik ga vandaag weer aan het werk, sowieso laatste dag van de week voor mij... en maar staren naar de mailbox natuurlijk.....
Zo, ik ben hier ook weer eens! Heb mn scriptie ingeleverd maar sindsdien ben ik absoluut niet minder druk.. Pfoe wat is dit toch een stressvolle tijd! Vandaag verdediging en ik vind het doodeng! Weet echt niet goed hoe ik het moet voorbereiden, behalve mn scriptie lezen... Maar, daarna klaar

@yarabelle: wat goed!!! Ooh, dat moet echt een heerlijk gevoel zijn! Vanaf nu is alles wat je doet dus voor een evt hoger cijfer?

@puntje: oeh, het begint echt op te schieten he? Wat goed dat je de hele dag in de bieb hebt gezeten! Succes met het afronden van je prefinale versie

@ magnolia: sterkte met afwachten, hopelijk duurt het niet te lang.. Voel je je weer beter?

@ gekkopje: dat had ik ook, dat mn tweede lezer voor mijn gevoel iets soepeler was! Misschien omdat die minder in het onderwerp zitten.. niks mis mee toch?
@ Tyche: Ik denk dat velen hier die stressmomenten herkennen, ik wel in ieder geval. Ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt en de wanhoop van gister weer kan vergeten!

@ Magnolia: weet je zelf wel wat je nog zou kunnen of moeten verbeteren? Anders zou ik op tijd een mailtje naar je begeleider sturen. Als zij niks laat weten, weet jij toch niet wat je moet doen?

@Gekkopje; bekijk het positief! Misschien is je eerste begeleider onwijs aan t zoeken naar iets waar hij commentaar op kan leveren, maar lukt t m niet!

@ MisFire: 11pagina's schrijven is echt supergoed! Ook al is het voor een kladversie. Ga zo door.

Ik heb echt onwijs wallen onder mn ogen van de stress, weinig zon en elke dag vroeg opstaan, maar ik ben weer onderweg naar de uni. Moet nog wel veel doen vandaag, maar ik weet wel wat ik moet en wil doen. Vanmiddag de voorlopige versie inleveren, en dan kan ik daarna beginnen met aanpassen wat ik zelf niet goed vind. Ik denk dat ik het commentaar van de docent pas na t weekend kan verwachten, helaas, maar ik hou mezelf wel bezig. Het wordt nu echt spannend.

Succes weer allemaal vandaag!
Oeh Onrust, vandaag je verdediging! Heel veel succes!!! Meer dan je scriptie lezen kun je volgens mij niet doen. Daar staat alles in, ook de theorie waar het op is gebaseerd. Misschien wat vragen bedenkend die zij kunnen stellen, en bedenken wat je daarop kunt antwoorden?

Nogmaals, veel succes! Laat je even weten hoe het is gegaan?
Goedemorgen meiden!

@ Mar: fijn dat je je weer wat beter voelt.

@ Magnolia: al weer helemaal fris en fruitig?

@ Misfire: 11 pagina's??!!!! Dat is echt veel! Je mag trots op jezelf zijn!

@ Yarabelle: Gefeliciteerd!! De scherpe kantjes zijn er nu van af!

@ Onrust: succes met je verdediging! Go girl!

@ Tyche: K*t hé, zo'n baalmoment! Hopelijk voel je je na een lekker nachtje slapen weer een stuk beter en kun je vandaag weer met frisse moed verder! En je mag hier zoveel 'dramastukjes' posten als je wilt hoor. Daar slepen wij je met zijn allen wel weer doorheen!!

@ rest: sorry als ik nu iemand vergeten ben!

Ik ga vandaag bezig met echt de laatste loodjes. Wil vanmiddag op 17h de definitieve versie van mijn laatste essay af hebben! Dan kan ik het morgenvroeg nog doorlezen en daarna inleveren en vakantie!!

Wie is er vandaag nog meer van de partij??
Goedemorgen dames!

@ Misfire: Wow, je bent echt goed bezig. 11 pagina's is hartstikke veel!

@ Magnolia: Voel je je vanochtend al weer wat beter en heb je inmiddels al bericht van je supervisor?

@ TruilV: Gefeliciteerd met het inleveren van je eerste versie!

@ tyche: Inderdaad positief blijven denken, vandaag is weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. Veel succes en sterkte als je vandaag ook weer bezig gaat.

@ Onrust: Volgens mij ben je al goed voorbereid. Bij mijn bachelor stelde vooral de 2e lezer veel vragen. Waarom heb je dat zo gedaan en niet op een andere manier? Waarom heb je daar wel naar gekeken en waarom niet daarnaar? Je moet achter je keuzes staan en een goed verhaal hebben waarom je daar voor hebt gekozen. Veel succes in ieder geval bij je verdediging!

@ Gekkopje: Wel fijn dat je tweede begeleider vond dat het er goed uit zag. Is alleen maar mooi meegenomen, mijn ervaring is dat de 2e lezer meestal strenger is omdat die puur het stuk moet beoordelen en niet zozeer het proces. Of is dat bij jou studie anders?

@ Yarabelle: Gefeliciteerd met je positieve feedback! Vandaag dus aan de slag met je aanpassingen?

@ Puntje: echt knap dat je jezelf nu 'opsluit' in de bibliotheek! Erg fijn om te horen dat je daar goed op kunt schieten. (Toch ben ik nog niet om ) Succes met het inleveren van de voorlopige versie!

@ Inkjee: succes met de laatste loodjes!

@ all: Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, ik had namelijk veel bij te lezen.

Vandaag ben ik ook weer van de partij, tot 16.30. Gisteren en eergisteren heb ik gewerkt en na het werk was ik zo moe dat ik niets meer voor de studie heb gedaan (zorgde wel voor een schuldgevoel). Nu nog steeds een beetje moe en verkouden, maar ik zal toch weer aan de slag moeten. Helaas moet ik vanavond wederom werken, zal daar wel weer de hele dag tegen aan gaan hikken. Oh ja, ik heb volgende week trouwens een afspraak met die docent die ook onderzoek heeft gedaan naar ongeveer hetzelfde onderwerp, hij reageerde gelukkig positief op mijn mail en vond het interessant om daar samen eens over te praten!

Iedereen weer veel succes gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven