Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Jullie zijn Lief!

Haha het ontroert me gewoon.

Voelde me vanochtend alweer een stuk beter. Even rustig opstarten met koffie en krant, en dan weer aan de slag. Ik moet mijn laatste, grootste, hoofdstuk voor de conclusie schrijven en ik heb een boel ideeën maar niet echt een duidelijk plot, dus dat ga ik proberen te structureren vandaag.

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden, en succes voor wie er vandaag ook aan de slag gaat!
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Fijn dat je je weer wat beter voelt, Tyche!! Hopelijk lukt het vandaag en zorgt dat weer voor een positieve vibe! Dit is je laatste hoofdstuk voor de conclusie, dus dat betekent dan toch dat je er al bijna bent. Think positive!

En wat betreft al die ideeën... Misschien is het een idee om gewoon een A4-tje te pakken en gewoon alles gewoon op gaat schrijven. Het hoeft niet al netjes uitgewerkt ofzo, maar gewoon schrijven. Vaak krijg je dan gaandeweg meer het (één) idee van hoe je het aan wil pakken of wat de handigste manier is...

Kom op girl!!
Hi girls!

Zo te horen gaat het goed daar!!!

Hier loopt 't allemaal nog even wat minder. Ben mijn methode aan het opschrijven en ik heb zo'n soort onderzoek als dit nog nooit gedaan en ik zit met nogal praktische vragen in mijn hoofd.Volgens mijn begeleidster hier, moet het zelf weten. Ja lekker, daar heb ik veel aan. Volgende week komt de hoofdbegeleider deze kant op, dus dan krijg ik hopelijk duidelijkere antwoorden!

Als ik dingen in de tabel moet aanpassen, just let me know!

Succes allemaal!
Volgens mij....ben ik klaar!!! Ik ga ook niet meer wachten tot morgenvroeg met inleveren. Ga zo nog even een hard copy doorlezen (haal je er toch gemakkelijker nog wat spelfouten e.d. uit) en als dat goed is, ga ik het gewoon inleveren!! Hoop dat het dan gewoon goed is, maar ben eigenlijk zelf gewoon heel erg tevreden over het eindresultaat (haha, dat is eng om te zeggen!).
Jeeej! Mn tekst is zo goed als af! Nu naar huis, bronvermeldingen bewerken in word2007 stijl, inhoudsopgave en voorkant maken (moet dat eigenlijk al wel bij de prefinale versie) en dan versturen! En dan vanaf morgen alles nalopen en weer veranderen

Al bericht van Onrust? Die zal nu wel feestvieren op een terrasje in de zon!

@ Moeraki, ik was ook altijd fel tegen op school werken. Vond mensen die dat deden altijd zo nerd. Maar voor mij werkt het nu wel prettig, misschien dat ik het komend schooljaar zelfs vaker doe. Maar iedereen moet fijn doen waar hij/zij zich prettig bij voelt!

@ Inkjee; lukt het met je definitieve versie?
O, had de laatste pagina niet gelezen Maar fijn toch Inkjee, dat je er tevreden over bent? Je hoeft niet altijd bescheiden te zijn hoor.

@ mevr.zon: is het in boeken op te zoeken die praktische vragen? Zo niet vind ik het best flauw dat ze je niet wil helpen. Zelfredzaamheid ok, maar je moet niet aan je lot worden overgelaten.

Mijn status in de tabel mag naar 'definitieve versie uitwerken'. Weliswaar 1 dag te vroeg, maar anders blijf je bezig.

@ Tyche; fijn dat je je weer wat fijner voelt! En zoals al gezegd werd: je bent nu hard op weg naar het eind!
Wow wat een goede berichten allemaal. Als ik het zo lees is iedereen bijna zo ver dat er indaad vakantie gevierd kan worden.

Vanavond moet ik ook nog werken, maar vanaf morgen ben ik weer present. Ik heb er zin in. Het wordt weer koud, dus prima scriptieweer.

@Mevrouwzonneschijn, ik wil er wel bij in het schema. Eind juni is mijn deadline, maar ik hoop volgend jaar terug te zijn voor de Master.
@ ramy: leuk om te

horen dat jij er volgend jaar ook weer bij bent! Ik ga volgend jaar ook nog een master doen, dus dan ben ik in ieder geval niet alleen op het forum!
Leuk om te lezen hoe iedereen met de scriptie bezig is. Heb de mijne vanmiddag ingeleverd..... met trillende handjes! Hahaha, was echt een beetje zenuwachtig. Als het goed is krijg ik binnen een week bericht.

Succes iedereen met het afronden van de scriptie!
@ Inkjee en Ramy, ik ben er volgend jaar ook weer bij hoor! Ik ga als het goed is in september met mn master beginnen, en daar zit helaas ook een scriptie aan vast.

Mn prefinale versie is ingeleverd! 30pagina's totaal, maar er zitten natuurlijk wel wat witruimtes, tabellen en illustraties tussen. Maar ik was redelijk tevreden, en nu begint de periode van minutieus nalopen en aanpassen aanpassen aanpassen.
@iedereen die de (pre)finale versie heeft ingeleverd: relax! Komt vast goed.

@puntje Vind het knap van je dat je de knop voor je scriptie voluit hebt gezet, de stress hebt gekanaliseerd en gericht op het doel bent afgegaan.
@tyche.. jij kan het vast ook... op de juiste knoppen drukken voor de laatste fase!

@mevrouwtje zonneschijn: herkenbaar.. had zelf een m&t docent vragen gesteld en die zei doodleuk dat aan mij de keuze was.

Een kluitje in het riet antwoord dus.

Maar tip is... maak inderdaad een keuze voordat je het aan je hoofdbegeleider voorlegt. Je blijft niet met vragen in je hoofd malen en je probeert beargumenteerd tot een keuze te komen. Je wordt ook beoordeeld op je proactiviteit. En je kan jouw keuzes en argumentatie gelijk toetsen aan het oordeel van je begeleider.
Pfff ik zit hier naar de mail te staren in de hoop het verlossende mailtje te zien binnenkomen dat ik straks niet hoef langs te komen... Ga me zo ook maar aankleden, beetje afleiding zoeken.

Hier ook goede berichten! Echt super hoor ladies! Vandaag nog mensen aan het werk?
Ik heb een 8 !! Oohhh ik ben zo blij! Het was echt spannend zeg, wat een gezenuw, zo'n verdediging! Maar ze waren heel tevreden, vonden het een heel helder geschreven en concreet stuk, en ik had goed zelfstandig gewerkt en mezelf ontwikkeld. En uit mn antwoorden bleek dat ik echt goed op de hoogte was van dit onderzoeksgebied, ook al kon ik niet overal een perfect antwoord op geven. Leuk om te horen En nu ben ik lekker KLAAR!!

En gisteren zat ik inderdaad op een terrasje Hihi, heb de nodige wijntjes gedronken om het te vieren!

Dames, heeeeel veel succes nog met schrijven, inleveren, wachten op feedback, aanpassen, etc etc! Het klinkt alsof de meesten nu wel met de laatste loodjes bezig zijn, fijn!

Ik blijf hier trouwens nog wel af en toe komen hoor, maar voorlopig even niet want ik ga op vakantie

Nogmaals heel veel succes allemaal, het gaat jullie lukken!
Gefeliciteerd Onrust!! Wat een mooi cijfer. Geniet van je prestatie. En natuurlijk fijne vakantie!

Ik heb inmiddels bericht gehad, scriptie is voldoende, maar moet toch nog even langskomen, omdat er nog wat kleine dingen zijn.
Voldoende, wat goed Magnolia! Of valt het je erg tegen dat je alsnog langs moet komen? Ik vind het wel erg positief klinken hoor, als je alleen nog 'wat kleine dingen' hoeft aan te passen. Succes!
Ja valt toch nog een beetje tegen... aan de andere kant, het is nu voldoende en met die kleine aanpassingen is het misschien net iets beter.
Precies, bekijk het van de positieve kant. Ik weet hoe vervelend het voelt als je weer allemaal dingetjes moet gaan aanpassen (en kleine dingen kunnen soms heel veel tijd kosten..) maar blijf onthouden dat je scriptie in ieder geval voldoende is, en daar gaat het om! Wie weet wat voor mooi cijfer je krijgt als je dit nog gaat aanpassen
@ Onrust: gefeliciteerd!! Mooi cijfer...Kan je trots op zijn! Nu lekker genieten van je vrijheid!!

@ Magnolia: had je laatste berichtje nog niet gelezen, dus dit is nu beetje mosterd. Maar wel goed nieuws!

@ Puntje en Ramy: Ik moet volgend jaar in september eerst nog mijn bachelorscriptie schrijven (haha, die was ik gisteravond even vergeten) en dan hopelijk in februari beginnen met de master. Maar fijn om te weten dat we dan weer scriptie-lief en -leed kunnen delen...
Als eerste: Onrust van harte gefeliciteerd met je 8! Echt super!

Nu lekker genieten van je vakantie!

@Magnolia: In ieder geval fijn dat je een voldoende hebt, maar ik snap dat het even tegen kan vallen dat je toch langs moet komen voor een paar kleine dingen. Maar net als wat Onrust zegt, wellicht verbazen je begeleiders je nog wel met het cijfer na je aanpassingen. Even een positief verhaal: bij mijn bachelor vonden ze bij mijn eerste versie dat mijn conclusie en analyse beter moest, meer verwijzen naar literatuur enzo, en ik had uiteindelijk ook een 8. Het gaat om het hele proces, ook hoe je met het commentaar omgaat e.d.

@Puntje: Goed dat je de prefinale versie hebt ingeleverd! Succes met de aanpassingen!

@Mevrouwtjezon: Erg fijn zo'n antwoord van de begeleider, not. Meermim's tip vat samen wat ik ook had willen zeggen. Het gaat nu om een keuze maken die je zelf kunt verdedigen.

Oh en zou je mijn status willen veranderen in "Veldwerk" en deadline conceptversie 1 september?

Van de zomer ben ik hier dus ook nog gewoon te vinden, meer lotgenoten? Vandaag nog wat aan mijn paper schrijven, maar zal wel niet veel van komen. Ik wil vanmiddag namelijk nog een mooie verjaardagsoutfit shoppen want ik ben dit weekend jarig. (Grr, waarom is het niet wat mooier weer dit weekend. Had al een leuke zomerse outfit). Ga geen (groot) feest geven, dat komt wel als ik eindelijk mijn Master diploma op zak heb.

Iedereen weer veel succes!
@Onrust gefeliciteerd! Een 8, geweldig!

@Magnolia ook gefeliciteerd. Waar ze ook mee komen, het is voldoende!

@Puntje, zie je wel dat je het kan! Fijn dat die bieb zo'n uitkomst is. Nu ben je toch nog mooi op tijd!

IK ga vandaag weer aan de slag. Het laatste loodje voor de scriptie en voor het onderzoeksrapport. Met die laatste zit ik nog wat te klooien met de indeling qua woorden. Het middenstuk over het onderzoek is te groot, maar kan ook niet kleiner. Hopelijk heb ik de inleiding en de conclusie scherp genoeg, zodat het aantal woorden niet uitmaakt.

Als het allebei voldoende is begin ik in september ook met de Master.
Oooh het wordt me nu pas duidelijk dat de meesten van jullie met hun bachelor scriptie bezig zijn.. of niet? Dat van mij was in ieder geval een masterscriptie, hihi. En dat betekent dus ook dat ik nu afgestudeerd ben
Zooo, Onrust, een 8! Super, gefeliciteerd!

Magnolia.. inderdaad: het is misschien niet wat je gehoopt had, maar het is voldoende en het kan alleen maar meevallen nu!

Ik ga vandaag weer vrolijk verder.. en idd deze hele zomer als het moet, hahahaha! Succes allemaal!
Onrust, mijne is ook een Masterscriptie hoor Dus ook bijna afgestudeerd.. Goed gedaan hoor!
Hey meiden,

Vandaag ben ik weer van de partij, ik ga de feedback verwerken die ik gekregen heb op m'n prefinale versie. Ik heb gisteren wat kleine dingen aangepast, maar het lukte niet echt omdat ik wist dat ik op tijd weg moest voor m'n werk (gelukkig maar eenmalig; werken van 17.00 tot 24.00). Ben nu dan ook erg slaperig nog, maar hopelijk raak ik zo toch in de flow!

Ik lees hier heel veel goede berichten!

@ mevrouwtjezonneschijn; je mag in de tabel 'definitieve versie' zetten

@ Onrust; Wat ontzettend fijn, gefeliciteerd! En wat een prachtcijfer! Geniet er lekker van nu..fijne vakantie!

@ Magnolia; Heb je vandaag nu nog een afspraak met je begeleider? En weet je al wat voor 'kleine dingen'? Wie weet valt het reuze mee! Ik snap dat het niet leuk is dat je er weer mee aan de slag moet, maar het zijn de laatste loodjes!! (ook al zijn ze zwaar)

@ Puntje; wanneer krijg je feedback op je prefinale versie?

@ Moeraki; veel plezier dit weekend, ook al vier je het niet (uitbundig)! En uiteraard alvast gefeliciteerd... En van de zomer ben ik hier niet te vinden (of misschien ook wel, maar zelf niet actief 'bezig' met scriptie-activiteiten). Na de zomer wel weer!

@ Ramy; succes vandaag!!!

@ Inkjee; geniet geniet geniet, vakantie!!

Volgend jaar ben ik er ook weer voor de master, die ik deels in het buitenland wil doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven