Waneer schoonouders ontmoeten?!

17-06-2010 12:15 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb al een tijdje (zo´n 9 maanden) een hele leuke relatie. Ik vraag me af wanneer het gebruikelijk is om je schoonouders/wederzijdse vrienden te ontmoeten? In andere relaties was het nooit zo´n punt, maar nu...

Vriendlief is voorgesteld aan mijn ouders, broers en familie die op mijn verjaardag was. Vervolgens wil vriend nooit meer mee naar enige gelegenheid waar vrienden van mij aanwezig zijn. Ook zijn vrienden heb ik nog nooit gezien. Ik heb zijn ouders ook nog nooit ontmoet.

Voor mij voelt dit vreemd, vriend zegt dat ik me er niet druk over moet maken, dat het wel komt. Maar wanneer dan? Het is overigens echt niet zo dat ik zit te springen om gezellig op de thee te gaan bij zijn ouders, maar het voelt zo gek. Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het raar dat je naar 9 maanden nog niemand van zijn omgeving hebt leren kennen.

Weten zij wel dat je bestaat?
Ik was na een paar maanden wel erg benieuwd naar mijn schoonouders, hoor.

Er is niet zo iets als 'gebruikelijk'. Vriend vindt dat jij je er niet druk om moet maken. Weet hij waarom jij het gek vind voelen, en sterker nog: kan jij er zelf je vinger op leggen zodat je het hem duidelijk kunt maken? Vertrouw je het niet, voelt het niet gelijkwaardig, of....??
quote:kattenk0p schreef op 17 juni 2010 @ 12:16:

Ik vind het raar dat je naar 9 maanden nog niemand van zijn omgeving hebt leren kennen.

Weten zij wel dat je bestaat?

Of is ie misschien getrouwd?

Of vindt hij je nog niet goed genoeg?

Raar....
Nope
Raar. In 9 maanden tijd zou er volgens mij echt wel een moment moeten zijn waarop je je vriendin losjes mee kunt nemen. Nou kun je dat nog op 'rare familie' gooien. Maar ook zijn vrienden nooit zien.. ik vind het een slecht teken.
Of hij is autist, of hij heeft iets te verbergen.
Alleen al dat je het gevoel hebt dat je moet verdedigen dat je zijn ouders en vrienden wel zou willen ontmoeten, betekent dat er iets niet goed zit. Je hoeft geen haast te hebben, maar als je vriend jouw wens om zijn familie enz. te ontmoeten niet serieus neemt, is er iets.
Ik snap wel waarom het "raar" voelt...

Je krijgt natuurlijk het gevoel dat hij je niet wil dat de mensen om hem heen kennis met jou maken. En dat klopt niet.
Misschien heeft hij gewoon geen goede band met zijn ouders. Of schaamt hij zich een beetje voor ze. Ik heb mijn vriend ook nooit aan mijn ouders voorgesteld.
quote:Tia Dalma schreef op 17 juni 2010 @ 12:17:

Ik was na een paar maanden wel erg benieuwd naar mijn schoonouders, hoor.

Er is niet zo iets als 'gebruikelijk'. Vriend vindt dat jij je er niet druk om moet maken. Weet hij waarom jij het gek vind voelen, en sterker nog: kan jij er zelf je vinger op leggen zodat je het hem duidelijk kunt maken? Vertrouw je het niet, voelt het niet gelijkwaardig, of....??Ik kan er zelf niet de vinger opleggen, en het dus ook niet goed uitleggen aan vriend... maar ik vind het gewoon leuk om hem te laten zien aan mijn vriendinnen. Het lijkt me leuk als zij met elkaar kennis maken. Ik ben wel trots op mijn vriend... maar hij vraag zich af waarom dat nu moet... tsja.
quote:kattenk0p schreef op 17 juni 2010 @ 12:16:

Weten zij wel dat je bestaat?Zijn ouders wel, want ik kreeg een kaartje van zijn moeder met mijn verjaardag.
Wat een vreemd gedrag, ook dat hij niet meer meewil naar jouw vrienden.

Ik noem ouders van vriend trouwens niet meteen schoonouders, maar dat is een ander verhaal.
@troeta Deoudersvanmijnvriend, dat bekt (en tiept) toch echt even minder lekker dan schoonouders
quote:Zubzub schreef op 17 juni 2010 @ 12:24:

[...]

Zijn ouders wel, want ik kreeg een kaartje van zijn moeder met mijn verjaardag.Maar als dat zo is, zouden ze je toch willen ontmoeten? Wat zegt hij erover, behalve 'komt nog wel?' Helemaal niets?
quote:pringle86 schreef op 17 juni 2010 @ 12:22:

Misschien heeft hij gewoon geen goede band met zijn ouders. Of schaamt hij zich een beetje voor ze. Ik heb mijn vriend ook nooit aan mijn ouders voorgesteld.Maar hij heeft toch wel een goede band met z'n vrienden?
quote:Nachttrein schreef op 17 juni 2010 @ 12:28:

[...]

Maar hij heeft toch wel een goede band met z'n vrienden?Misschien heeft hij geen vrienden.
quote:Notebook schreef op 17 juni 2010 @ 12:28:

[...]

Misschien heeft hij geen vrienden.

Kan. Maar dan vind ik het gek dat to schrijft dat ze die nog niet ontmoet heeft.

Er hoeft niets aan de hand te zijn, en ik projecteer vast, maar ik zou meer willen weten als ik to was.
quote:Notebook schreef op 17 juni 2010 @ 12:28:

[...]

Misschien heeft hij geen vrienden.

Hmm, de opties worden steeds leuker.

TO waarom vraag je niet aan je vriend waarom hij je niet meeneemt?
quote:Nachttrein schreef op 17 juni 2010 @ 12:28:

[...]

Maar hij heeft toch wel een goede band met z'n vrienden?Ja, dat is inderdaad wel vreemd. Misschien is hij heel anders tussen zijn vrienden dan als vriend van TO. En dat ie dan niet weet hoe hij zich moet gedragen ofzo. Of misschien heeft hij gewoon niet zoveel vrienden en schaamt hij zich daarvoor.
@ Notebook volgens mij wel hoor, hij gaat vaak met ze eten, poolen of wat drinken op het terras...

@Nachttrein Hij zegt dat komt wel en dan moeten we een datum vinden waarop we allemaal kunnen (dus zijn ouders, hij en ik. Oe,nou moeilijk zeg) en dat het ver weg is. Zijn ouders wonen ongeveer 1.5 uur rijden hier vandaan.

Ik voel me een beetje een zeur worden want ik heb het nu al meerdere keren voorgesteld... terwijl het toch zijn ouders zijn.
Ik weet niet hoor, maar mijn lief was (net als ik met hem) blij, trots, verliefd. En dat deelde hij graag met de mensen die belangrijk voor hem waren; vrienden en familie dus.

Ik snap prima dat je niet na de eerste nacht met een scharrel aan komt zetten, maar na 9 maanden lijkt mij absurd lang.
Of heeft ie gewoon een hekel aan alles wat ook maar een klein beetje op 'burgerlijk' gedrag lijkt?
Zubzub, kom je wel bij hem thuis (of woont hij nog bij zijn ouders)?
quote:Zubzub schreef op 17 juni 2010 @ 12:15:

Vriendlief is voorgesteld aan mijn ouders, broers en familie die op mijn verjaardag was. Vervolgens wil vriend nooit meer mee naar enige gelegenheid waar vrienden van mij aanwezig zijn.Dit vind ik eigenlijk nog het meest merkwaardige aan het hele verhaal. Vond hij je familie zo vreselijk dat hij nu absoluut je vrienden niet meer wil ontmoeten? Of interpreteer ik dit verkeerd?
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
quote:pringle86 schreef op 17 juni 2010 @ 12:35:

Of heeft ie gewoon een hekel aan alles wat ook maar een klein beetje op 'burgerlijk' gedrag lijkt?Dat kan ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven