Gezondheid alle pijlers

D-mannose

17-06-2010 11:19 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er hier ervaring mee?

Ik heb laatst voor het eerst een blaasontsteking gehad, hiervoor een kuur meegekregen van 200 mg per dag - 5 dagen lang. Een dag of 4 kreeg ik waar klachten en was het weer (of nog steeds?) een blaasontsteking. Hiervoor een kuur van 3 dagen - 300 gr ab in een keer.

Nu voel ik wéér klachten komen (zn week geleden was de laatste kuur) word er beetje gek van.

Het ligt nu niet aan seks (niet gehad, om te kijken hoe dat zou gaan)

Niet aan hygiene

veeg van voor naar achter

drink veel

neem vit c (veel)

cranberry tabletten

Plas goed uit e.d

Houd het niet op

Nu las ik wat over dit middel, heeft iemand hier ervaring mee? Anders maar weer naar de huisarts als de klachten verergeren...
Sowieso weer naar de huisarts. Niet zelf gaan modderen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Eens met Nouschi. Misschien moet je urine eens gekweekt worden, het kan zijn dat je een bacterie meedraagt die resistent is tegen de AB die je gehad hebt.
Sowieso eerst nog eens naar huisarts gaan.

Ik had ongeveer hetzelfde, en op een gegeven moment was de blaasontstekingtest negatief. (gewoon met zo'n stripje) Volgens doc dus géén blaasontsteking, wilde ook niet kweken, terwijl de klachten waren gebleven.

Toen op zijn advies D-mannose besteld, eerst paar dagen hoge dosis eten, en daarna elke keer als ik weer wat voelde, meteen paar x per dag zo'n lepel in de thee. En het heeft geholpen! Tis nu helemaal weg en niet meer teruggekomen.

Nou weet ik niet 100% zeker of het door die D-mannose kwam, maar kwaad kan het in ieder geval niet...
Probeer eerst een Popurine van Bloem, dat reinigt je blaas extra. Heeft mij ontzettend goed geholpen.
Terug naar de huisarts als je opnieuw klachten hebt.

Het is heel normaal dat je de eerste keer die kuur van 5 dagen (nitrofurantoine) krijgt en als dat niet werkt een kuur van 3 dagen (trimethoprim).

Gewoon nu bespreken dat het wel heel snel is in zo korte tijd. Niet zelf gaan klooien met mannose of wat dan ook!
Ik had als kind 6 a 8x per jaar een blaasontstekening en elke keer kreeg een kuurtje mee. En dat jaren lang.

Tot mijn 33ste jaar.

Dat ik niet imuum voor anti-biotica ben geworden is een wonder. Ik slik ook zo min mogelijk anti-biotica. D-mannose helpt alleen als je darmbacterieén in je blaas hebt gehad. Anders helpt het niet.

Drink je genoeg. Omdat wij toendertijd in de klas niet mochten drinken,kreeg ik veel te weinig vocht naar binnen. Doordat ik in het buitenland ging wonen en ik een paar keer een zonnesteek had gehad. (Een zonnesteek betekent gewoon uitdrogen) Een verschijnsel is dat je niet meer zweet.

Dan weet je dat je een zonnesteek heb gehad.

Maar even on-topic. Daardoor moest ik zo vaak en veel drinken dat ik geen blaasonstekening meer kreeg. Zodra ik 1 a 2 dagen niet genoeg had gedronken. Bij mij dus 2 liter anders krijg ik weer last.

Verder als je de eerst verschijnselen krijgt kun je het beste cranberry nemen of d-mannose als die door een darmbactie komt. Dat is prima. Ben je in een vergevorderd stadium dan moet je echt naar de arts.

D mannose is trouwens een stof die in cranberry zit.Ook 3x 2 a 3gram per dag vitamine C kan helpen als je blaasonstekening dreigt te krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven