Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Hoi Meiden,

Ik wil ook graag in de tabel blijven!

@Sienna: Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik bij de 1e echo ook een inwendige echo (zelfde reden als Floortje).

@Rituals: Helaas krijg ik mijn echo ook pas laat. Vandaag vertelde de vk me dat ik de echo over 4 weken pas zou krijgen( dan ben ik 12 weken). Aangezien ik een hoop steken heb gehad en toch wat duidelijkheid wil, mag ik over 2 weken voor de echo, maar moest praten als brugman!

@Floortje: Wanneer gaan jullie de oudste verhuizen naar een andere kamer? Want jullie gebruiken de baby-kamer ook gewoon opnieuw toch?

Voor de tabel, 02-07 echo 30-07 2e afspr. vk
@maliboo: jippie!! Was het 'boontje' ook 1,12 cm? Toen had ik mijn echo en was ik blijkbaar ook 7 weken en 2 dagen (als ze goed gemeten heeft).

@lichtelijk: dat zei de vrouw van MvM ook tegen mij. Zij is ook verloskundige en zei dat als je het hartje hebt zien kloppen de kans daarna nog maar miniem is dat je een miskraam krijgt. De meeste miskramen worden veroorzaakt doordat het hartje nooit is gaan kloppen toen het dat had moeten doen (met zes weken dus).

@Rituals Addict: de huisarts stuurde mij voor de eerste echo naar het ziekenhuis vanwege mijn onregelmatige menstruatie. De VK heeft die echo dus nooit gezien, dus die gaat er gewoon één plannen tussen de 10 en 12 weken. Morgen hebben we de intake en plannen dan de echo. Tenzij we toch een nekplooimeting willen, daarvoor moeten we naar het diagnostisch centrum, dat kan de VK niet.

@Goudvis: je hebt gelijk, een echo is ook niet bewezen schadevrij, vandaar dat pretecho's niet worden aangeraden. En bij een magnetron denk ik...de deur daarvan is toch dicht? Hoewel ik snap dat je alles wilt voorkomen als je al een miskraam hebt gehad, maar een miskraam veroorzaak je niet zelf, de vrucht is dan gewoon niet levensvatbaar.

@Cooper: dan weet je waar je het voor doet met MvM! Dat er dan een klein deel naar afvalpillen gaat, neem ik voor lief. Je helpt er zo veel vrouwen mee!

Ik heb trouwens voor het serviesje gekozen. Ik heb al zo'n film gezien op Discovery en kan evt. de dvd lenen bij een vriendin. En een boek over zwangerschap heb ik al!

@zonneschijntje: welkom!!
O ja, wie van jullie heeft bij een eerdere zwangerschap (of tijdens deze) een nekplooimeting laten doen? En wie is het van plan?

Ik twijfel er heel sterk over. Wil het eigenlijk niet, want tja, wat doe je als er een afwijking wordt gevonden?
Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's. Ik zal morgen het lijstje bij gaan werken en doorsturen aan streepjescode zodat de tabel aangepast kan worden.

Vandaag is het niet gelukt. We moesten onverwacht oppassen op ons buurjongetje. Voor Niek erg leuk en die speelde ook de hele dag de clown maar omdat ons buurjongetje meervoudig gehandicapt is was het toch wel pittig. Merkte ook dat ik er ineens heel anders naar keek. Dat heb ik nog nooit gehad maar nu was ik me ineens aan het voorstellen hoe het zou zijn om zo'n speciaal kindje te krijgen. Het is evengoed een heel lief en makkelijk kereltje....

Nu een dipje voor morgen, ben al allerlei klusjes aan het bedenken vor 's morgens zodat ik niet aan de echo denk. Vind het zo spannend ineens pffff. Tot morgen!
lieve mamamuis ik denk aan je morgen!

Wij gaan geen nekplooimeting laten doen. Het enige wat ze kunnen zien is of je een verhoogd risico hebt op het syndroom van Down. Die informatie hoef ik niet. Ik zou een kindje met Down toch niet laten aborteren. De verloskundige vertelde dat ze 95% van de kindjes met Down op de 20 weken echo kunnen zien. Mocht het zo zijn dan horen we het dan wel, dan heb ik nog 20 weken om aan het idee te wennen. Als met de 20 weken echo zou blijken dat we een heel ernstig gehandicapt kind zouden krijgen dan zou ik wel overwegen om de zwangerschap te beeindigen.

@ mickey, die van mij was gemiddeld 9,13 mm en was precies 7 weken.

@ Sofia, wat fijn dat ze leuk reageerden op je werk! Lijkt me ook wel lekker om het er gewoon over te kunnen hebben.
ik heb net op youtube een 5-delige serie zitten kijken "de schepping van de mens". Dat geeft je een kijkje in de keuken, ik bedoel in de baarmoeder. Je moet wel even door het gelovige heen prikken, als je dat niks vindt. Maar ik vond het wel een interessante film. Ga binnenkort ook 'in the womb' kijken en er was laatst ook een film over tweelingen op tv, moet ik nog ff opzoeken.

@Mirre: Ja, ik heb pregnyl gespoten, maar niet vanaf het begin. Pas vanaf de 3e, en dus laatste IUI. En jij: begrijp ik het goed dat jij alleen hormonen hebt gespoten, geen inseminatie oid?

@Mickey: het wordt toch allang niet meer gebruikt voor afslanken, dat is toch verboden?

En nekplooimeting/combi-test: wij doen hem niet.

@Mamamuis: geen zorgen, het komt vast goed.
Ohhh dat verklaart een hoop! Begreep het al niet helemaal :-) zal wel vaker voorkomen. Ben nog niet zo heel erg ingeburgerd in zwangerschapsland!

M.b.t de combinatietest: die laten wij wel doen. Mijn vriend wil het liefst niet voor verassingen staan, deze zwangerschap was eigenlijk al een hele grote verassing...

Overigens hebben we het vrijdag aan m'n moeder en broer verteld. Ik had voor m'n moeder zo'n I love Oma speen gekocht, ingepakt en gezegd dat ik een cadeautje voor dr mee had genomen uit new York. Ze ging helemaal los en

m'n broer ook, zo grappig!!!
Lichtelijk jij ook gefeliciteerd met je goede echo! Fijn om te zien he! Over 2 weken mag ik weer en als het dan nog klopt dan heb ik er echt vertrouwen in.

Simone ik duim voor je morgen!

Rituals_addict, ik krijg vroeger en meer echo's omdat ik 3 miskramen heb gehad. Niet echt leuk dus want na de echo's is het voor mij nog niet helemaal zeker maar het geeft wel weer even rust.

Teepje, heerlijk een weekendje weg, waar gaan jullie naartoe? Ik heb het ook heel wisselend hoe ik me voel hoor, schijnt er toch echt bij te horen.

Mojitolise, ook echo gehad? Hoe was het bij jou???

Mickey, mijn boontje is nu 1,30 cm....dus groter dan dat van jou. Dat kwam uit op 7 weken en 2 dagen. Maar kan verschillen begreep ik.

Goudvis, zo schadelijk zal het niet zijn want ik mag zo vaak komen als ik wil. Of teminste, heb er nu een gehad, mag over 2 weken weer, met 9 weken en dan met 12 krijg ik er nog eentje. Denk dat je anders met zoveel dingen rekening moet gaan houden. Telefoonpalen buiten bijv, computers, tv, magnetron, moet gewoon in quarantaine dan gaat het vast goed deze keer.

Zonneschijntje, welkom. Pfff al 10 weken en nu pas getest? Hoe komt dat dan? Had je niet eerder getest ookal was je cyclus onregelmatig?

Mamamuis, ik ga voor je duimen morgen! Zeker weten! O meid ik snap je spanning zo goed. Je wil niet weten hoe ik vanmiddag bij de VK zat. In de wachtkamer kon je mijn hart heen en weer zien gaan, en toen we binnen waren mochten we eerst gaan zitten en vertelde ik dat ik het dood eng vond. Ik zie je helemaal trillen zei ze ga maar snel liggen.

Hoop zo voor je dat je goed nieuws hebt morgen!

Nou meiden ik ga naar bedje. Slaap lekker!
@Cooper: het HCG-hormoon gebruiken voor afslankpillen is inderdaad verboden, maar het gebeurt nog wel. MvM is daar heel eerlijk over en zegt er alles aan te doen de betreffende artsen aan te klagen (moeten ze wel weten wie het doen).

Ik heb die film over twee- en meerlingen gezien, ik geloof op Discovery. Net zoiets als The Womb, heel leuk als je zelf een tweeling verwacht zoals jij. Maar ik weet de titel van de documentaire niet...

@mamamuis: ik denk aan je, succes.

@maliboo: apart, dat verschil in lengte. Ik dacht dat dat juist nog zo precies was. Maar die dagen groeit zo'n vruchtje per dag ook heel wat millimeters denk ik.
@rituals Ik krijg nu al een echo omdat ik een verhoogde kans heb op een BBZ. Ooit een buikoperatie gehad. Met dat in mijn achterhoofd vind ik het nog lang duren, haha. Maar ja de dokter zal het toch echt wel beter weten.....

Zo leuk dat er ook tweelingen bij zijn, ik ben er zelf een, zo leuk!!

Nou, ga nu gauw werken, vanmiddag echo. Nu ga ik er even niet meer aan denken.

Mamamuis, jij bent al eerder aan de beurt, ben heel benieuwd!
@ Zonneschijntje: gefeliciteerd! Hopen dat je inderdaad al 10 weken bent, dan ben je ongemerkt de onzekerste periode doorgekomen!

@Mirre: ja babyzwemmen lijkt me ook superleuk! Of babymassage. Ik zit te twijfelen tussen zwangerschapsyoga of gewoon zo'n cursus van de thuiszorg, dat laatste is namelijk echt heel goedkoop! Of misschien doe ik wel allebei! Laatst een hele bult foldertjes van de verloskundige meegenomen, ik moet me er nog maar eens even in verdiepen.

@Mickey79; wij doen de combinatietest wel, heb volgende week een afspraak voor de nekplooimeting. Wij hadden het er al over gehad voordat ik zwanger werd, en we zouden overwegen om de zwangerschap te beëindigen mocht het kindje syndroom van Down hebben. Ik vind het wel wat moeilijk, vooral omdat heel veel mensen daar heel anders over denken en ik het ook wel een beetje Dr Mengele-achtig vind, maar mijn vriend en ik hadden er allebei hetzelfde gevoel over. Hoe we reageren mochten we inderdaad slecht nieuws krijgen kan ik moeilijk inschatten, maar we wilden de optie iig graag openhouden.

Als je heel zeker weet dat je je kindje toch zou houden, of het nou syndroom van Down heeft of niet, dat zou ik het ook niet doen.
Ga duimen Simone! Kom je het ons snel vertellen? En zelf een tweeling, leuk dan heb je meer kans op ook een tweeling he?! Misschien zie jij ook wel 2 hartjes.

Babyzwemmen lijkt mij ook erg leuk. Wil ik ook wel gaan doen denk ik.

Combinatie test laten wij niet doen. Zat er eerst wel over na te denken na de miskramen maar nee, ik moet er vertrouwen in hebben dat als het nu goed gaat het nu ook goed is. Kan is zo klein omdat ik nog maar 24 ben dus Nee, ik ga mezelf niet gek lopen maken.

Mickey, ja apart. Ze konden het bij mij ook moeilijk meten hoor. Ze deden de echo gewoon uitwendig dus het was zo klein om te zien. Over 2 weken konden ze meer zeggen zei ze. Maar idd wat je zegt het groeit ook zo snel nu dat het misschien heel moeilijk te zeggen is.

Ik heb gewoon zo heerlijk geslapen. Eindelijk lekker rustig en zonder zorgen. Vriendlief heeft nu ook echt door dat er iets in mijn buik zit en is nu ook enthousiaster.
Hier goed nieuws!! Hebben net onze 1e echo gehad. Een kloppend hartje en een beebje van precies 10 weken! Zag er al behoorlijk compleet uit met zwaaiende armpjes en beentjes. Hebben mooie fotootjes mee gekregen en gaan nu op pad naar mijn schoonouders en morgen naar mijn ouders. Zo leuk!

Wel zag de echoscopiste een cyste naast mijn baarmoeder. Dat is een met vocht gevuld zakje. Over 2 weken krijg ik nog een echo om te kijken of de cyste kleiner is geworden. We zullen zien.... Voor nu ben ik erg opgelucht.

Duim voor jou mammamuis! X
Evie, wat fijn!

Mamamuis ben ook zo benieuwd naar jou!
Ik kom even snel binnenrennen....was op weg naar de supermarkt maar moest het jullie even komen vertellen.

Alles is goed en heel mooi kloppend hartje. Zit hier nog met tranen in mijn ogen, ben zoooo blij en opgelucht.

De gyn was heel lief en heeft alles gemeten. Ik ben nu 8w2d. Dus die weken die het vorige keer te klein was heeft het nu weer ingelopen. Ik heb ook eindelijk een (voorlopige) datum....25 januari!

Nu ga ik weer snel naar de auto, manlief begint ongeduldig te worden hihi.
OO gefeliciteerd zeg, Evie en mamamuis! Mooie berichten allemaal! Hopen dat die cyste vanzelf weggaat dan Evie!
ooooo mamamuis wat ben ik ontzettend blij voor jou en je man!!! Heerlijk meid! O wat zal jij stralen nu!
Wat een ontzettend mooi nieuws bij veel meiden!! Superleuk om te lezen!! Ben helemaal blij voor jullie.

Hoop dat jullie ook wat minder onzeker zijn nu.. tenminste, dat ervaar ik wel! Ik ga er nu iets meer vanuit dat alles goed gaat!

Ik heb al 3 echo's gehad omdat ik in het ziekenhuis werk. Dan zit je toch wat dichter bij het vuur. Erg fijn.. Snap dat het voor anderen wat frustrerend kan zijn als je lang moet wachten..

Wij gaan geen combinatietest doen. Omdat wij het syndroom van down geen reden vinden om de zwangerschap te beeindigen en omdat het maar een kansberekening is. Ook zou het een verhoogde kans op Down zijn, dan nog is het absoluut geen zekerheid. Dat vertelde de verloskundige ons in iedergeval. Maar ieder moet dit voor zichzelf bepalen.
Yes!!! Hier ook een mooi kloppend hartje! Was nog wel heel klein, lastig te zien allemaal, maar het zit goed! (in de baarmoeder!! )

Ben zo blij nu!! Ook plaatjes meegekregen, al kon ik het beter zien op het grote scherm. Ben nu 8 weken!

Jullie ook gefeliciteerd met de mooie echo's. Wat een topdag!!! (-:
Wij hier ook erg blij en opgelucht.

Ook wij gaan geen prenatale onderzoeken doen. Het zijn inderdaad maar kansberekeningen en buiten dat is het ons kind, ook als het een speciaal kindje is.

Ik heb op 15 juli mijn volgende bezoek bij de gyn.
Hoi hoi, even een snelle post, ben erg moe na een cursusdag en bezoek aan VK.

Intake gehad en datum gepland voor de (termijn)echo: 28 juni echo.

Ik heb de echo bij VK gepland, dus zonder combinatietest. Als ik me voor die tijd bedenk, kan ik nog switchen.

O ja, de VK gaat gewoon uit van de een cylcus van 28 dagen en houdt dus vast aan de uitgerekende datum van 12 januari. Maar ik heb nog nooit een cyclus gehad van vier weken (elke keer vijf weken, laatste keer vier weken en 2 of 3 dagen), dus ik hou het voor mezelf nog op 15 januari..

@mamamuis: super!!! Proficiat!
@Evie en Mamamuis en Simone: TOP!! Wat fijn dat de echo goed was.

@Evie: een cyste is niks ernstigs toch? Een vriendinnetje van mij had het ook, ze houden je wat beter in de gaten, maar verder niks.

Ben gisteren gebeld door MvM, ze komt maandag langs. Ben benieuwd.

@Mickey: ik heb me suf gegoogled, en heb de naam van die film over tweelingen gevonden. Hij was op net5/rtl 5 ofzo.
Even snel vanuit mijn bedje, want ik ben onwijs verkouden en lamlendig:

Gefeliciteerd met alle goede echo's! Hartstikke mooi!!!
Fijn hoor alle goede echo's, zeker voor mamamuis omdat het vorige keer even niet zo goed leek. Ik ben blij dat het toch nog is goed gekomen!

Mickey: wij hebben op dezelfde dag de echo! spannend hoor! ik moet om 10 uur 's ochtends. Ik ben er nu al zo zenuwachtig voor, omdat het nu steeds werkelijker voelt dat ik zwanger ben, terwijl je ook nog geen enkele vorm van levend bewijs hebt gezien.... zo eng!

Ik ben ook nogal kapot, dus stort mijn bed weer in...
Simone, jij ook gefeliciteerd.

Volgends mij is het weer een moe dagje vandaag. Ook ik ben helemaal kapot. Ga dus zo ook lekker mijn bedje in.

Verder heb ik vandaag aan een kant bij mijn lies ongelooflijke pijn, vanmorgen ging het nog wel maar kan nu amper lopen.

Dus maar lekker liggen dan voel ik niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven