Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Even heel snel, want moet weg:

mamamuis, ik heb me net aangemeld, geen mickey79 in de naam, maar als je een verzoek hebt gekregen om 11.03 uur, dan was ik het!
ik heb me ook aangemeld voor de hyves! Goudvisje09 geloof ik

@ astrid sterkte

@ iedereen, ik ben niet degene die over de straling begon maar iemand anders, ik reageerde daar alleen op met een paar vragen. Onder andere waarom iemand wel kiest voor meerdere echo's maar niet voor het gebruiken van de magnetron.
.
Sofia....vandaar dat de hyves ook geblokkeerd is. Niemand kan dus zien dat je op de januari hyves zit, tenzij je het er bij je eigen profiel bij zet.
.
Tis rustig hier, iedereen aan het genieten van de zondag? Wat een k-weer zeg, Morgen wordt het zomer, 21 juni, Ben benieuwd wanneer we echt weer kunnen genieten.

Ik kan niet wachten om het aan iedereen te vertellen, Maar nog even geduld, We wachten tot de 12 weken, nou ja, bijna dan.

Ik wacht nog heel even met het aanmelden op de hyves: ik weet het, hij is afgeschermd, maar ik wacht tot nog even totdat wij het wereldkundig hebben gemaakt (over 3 weken).

Gisteren een etentje gehad: ik denk dat het iedereen opvalt dat ik niet drink, maar dat valt dus echt niet op.

En tja over die straling: er zijn mensen die hun hele huis aan de binnenkant bekleden met aluminiumfolie, vanwege allerlei soorten straling. Ik wil hier niemand belachelijk maken, maar er is zoveel om je dan wellicht zorgen om te maken. Kan je ook niet meer mobiel bellen, wifi internetten etc.

fijne zondag nog!
@cooper....het is ook geen verplichting om op hyves te komen. Het leek me gewoon leuk om ook een gezicht te zien en de echte namen haha.

Maar over 3 weken ben je evengoed welkom hihi.

Voordeel is wel dat er ook een agenda zit op de hyves, dat zou streepjescode een hoop tijd schelen qua tabel. En je kletst er toch wat anoniemer. Hier kan iedereen meelezen en daar alleen die mensen die toestemming hebben om op de hyve te zijn.

Hier een opruim, schoonmaak en verander dagje. Ergerde me er al tijden aan en ik kan niet tegen een rommelig en vies huis. Maar omdat ik de laatste tijd zo moe ben lukt het me niet om het bij te houden....pffff. Dus manlief vandaag flink aan het werk gezet haha.
Goedenavond,

ik ben er ook nog steeds, alles gaat hier nog steeds goed. nog wel misselijk maar verder eigenlijk geen klachten (ik probeer ook wel mijn rust te nemen).

Heb me net voor de hyves aangemeld.

Ik was even niet actief, na de vorige positieve echo (7w5d) was ik erg blij, maar ik raakte nogal onzeker doordat het helaas niet bij iedereen goed ging. Dat drukt je wel met de neus op de feiten.

Morgenavond 2e echo, dan 10w1d als het goed is.....

Morgenochtend intak vk. Ik hoop dat ik er meer aan heb als Mickey79!

Morgen is toch dé dag, dus nu durf ik wel weer op het forum te kijken. Ben blij dat ik nog in de lijst sta.

Ik ben inmiddels bijgelezen (wat is er veel gepost!), heel veel kloppende hartjes gelukkig.

Al blijf ik meeleven met de Astrid, vreselijk!
Hoi allemaal,

wilde alleen even melden dat ik nog steeds mee doe/lees. Ben alleen te ziek en moet te hard werken momenteel om uitgebreid te reageren. Zodra rust weder is gekeerd haak ik weer aan!

liefs

jet
dag allemaal,

we zijn net teruggekomen van een heerlijk weekeindje weg, helaas was het veel te kort, want ik had het wel even nodig zeg, wat tijd voor ons samen! Ik ben helaas wel weer heel onzeker geworden omdat ik me sinds 2 dagen ineens weer veel beter voel.... ik had ineens weer trek in dingen voor het eerst in weken, echt een rare gewaarwording. En in plaats van dat ik me daar blij over voelde was ik ervan overtuigd dat het mis was. En dan duurt een week tot onze echo heel lang...

Ik ga nu naar bed, want moe ben ik (gelukkig) nog wel, en verder is het afwachten. Hopelijk biedt mijn werk wat afleiding de komende week! Morgen zal ik weer wat uitgebreider op jullie berichtjes reageren!
Hee Teepje,

Ik ben de laatste week ook flink 'opgeknapt', en kan 's avonds ook weer gewoon vlees eten.

Wellicht met 9, 10 weken de ergste dip voorbij?
Ha Mickey, ja dat hoop ik ook eigenlijk, dat het gewoon alweer wat beter gaat. Fijn om te horen dat het bij jou ook zo is! Ik moet misschien maar gewoon genieten van dit wat betere gevoel...
Ik heb me ook aangemeld voor de hyves! mijn hyvesprofiel begint met een G en mijn geboortedatum zit erin..

@Teepje en Mickey; ik heb hetzelfde, na week 9 voelde ik me ineens een stuk beter, meer energie, mijn borsten deden niet meer zo zeer en lang niet meer zo misselijk de hele dag! Dat kan ook wel kloppen toch, de placenta begint nu de taak van de dooierzak over te nemen en dan heb je dus minder HCG (zoiets zei de verloskundige in ieder geval). Volgens mij kun je er dus het beste maar van genieten!
@Cooper: je vroeg of ik het niet lang vond duren voordat de curretage plaats zou vinden. We hebben vanuit het ZH zelf overal de keuze in gekregen en hebben daarom ook besloten eerst af te wachten of het spontaan zou afkomen. Nu dit niet lijkt te lukken gaan we alsnog voor de curretage. Manlief moet komend weekend weg, en het is nu ook wel tijd om af te gaan sluiten; die twee dingen hebben meegespeeld voor ons om het nu te laten doen. Voor ons is het ook goed zo.

@???: iemand vroeg of we ook de uitslag wilden weten van de patholoog. Ja. We krijgen het onderzoek gewoon aangeboden vanuit het ZH, anders hadden we het waarschijnlijk niet gedaan. Maar nu we de mogelijkheid zo makkelijk krijgen..... wil ook wel weten of er dan daadwerkelijk iets te vinden is, ivm eventuele volgende zwangerschappen. Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ze iets bijzonders zullen vinden. Ben nog jong, geen erfelijke ziektes oid in de fam...... dus ja, waarschijnlijk stomme speling der natuur......

@iedereen: thanks voor jullie lieve berichtjes en steun!
Astrid, ik zal aan je denken morgen. Zal wel weer een zware dag voor je worden. Heel veel sterkte!

@ kwaaltjes, erg he dat die kwaaltje weer komen maar ook weer gaan. Vorige keer maakte me dat ook erg onzeker. Ben nu dan ook blij dat ik nog steeds kwaaltjes heb.

Buikpijn hier is over, gelukkig maar want was niet fijn.

Verder ben ik vandaag erg moe. Het hele weekend al trouwens. Ben vandaag lekker vrij maar wel bezig hier in huis, kan alleen weinig zin maken en merk echt dat ik ieder uur even moet gaan zitten. Nog even stofzuigen en dan plof ik lekker op de bank.

Erg leuk om de gezichten te zien op hyves. Toch wel spannend of je geen bekenden tegenkomt.
Mamamuis: ik liep in huis ook hopeloos achter en had manlief ook lekker aan het werk, dit weekend. Moet ook wel want ik ben kapot. Eigenlijk ben ik s morgens al moe als ik opsta.

Ik voel me bij tijd en wijle ook ineens minder misselijk. Gelukkig maar, de betere periode komt eraan. Vanaf een week of 8 kun je je beter gaan voelen. genieten dus want het is een mooie tijd: je kan bijna alles nog en wordt niet gehinderd door de buik.

Helaas heb ik ongelooflijk veel pijn in mijn bekken en rug. Het rondlopen van mijn 1e valt me ook best zwaar nu. Gelukkig slaapt ie nog twee maal per dag maar het liefste zou ik mee slapen. PFFF.

Sterkte morgen astrid en succes met de echo's weer deze week! Wij mogen woensdag alweer kijken naar de gup.
Ik ben ook heel moe vandaag en heb het gevoel dat ik elk moment in tranen uit kan barsten.

Moet morgen weer gaan werken en zie er een beetje tegenop. Hoef nog maar 6 dagen te werken en dan loopt mijn contract af maar de sfeer is alles behalve leuk en manager vind zwangere vrouwen meer zeuren waarmee je vooral geen rekening moet houden.

Ik weet dat het maar 6 daagjes zijn en dat stelt ook niks voor maar gevoelsmatig vandaag even wel haha.

@astrid.....heel veel sterkte morgen. Ik denk aan je......
@mamamuis: ik kan me voorstellen dat het tegenvalt hoor, de laatste loodjes vallen altijd zwaar, en zo aan het eind is er natuurlijk nog maar weinig motivatie. Veel sterkte, en tel ze af!

@floortje: wat fijn dat je woensdag weer naar het kindje mag kijken, spannend hoor! Ik herken die moeheid wel hoor, maar jij kan er gewoon minder aan toegeven met nog zo'n kleintje om je heen! Ook wel heel vervelend dat je zo'n last van je bekken hebt, die pijn vreet denk ik toch ook energie!

@astrid: heel veel sterkte voor morgen! wat lijkt het me moeilijk zeg, maar hopelijk zijn jullie wel een beetje voorbereid op het echte afscheid! Nogmaals sterkte!

Met mij gaat het nog steeds wel goed. Ik ben de misselijkheid echt kwijt lijkt het, en heb weer een redelijk normale eetlust. Ik blijf het raar vinden, maar ik kan er toch niets aan veranderen, dus ik wacht gewoon op de echo. Ik ben nog wel moe, en ik ben de laatste week ook best wel somber ineens. Heel gek eigenlijk, zou dat ook door de hormonen komen? Of komt het gewoon door de onzekerheid van de komende echo? Ik kan gewoon niet echt blij zijn. Over de zwangerschap, maar ook over andere dingen, zoals mijn werk enzo, ik kan er allemaal niet veel energie en aandacht voor opbrengen.... hopelijk wordt het ietsje beter als ik straks een goede echo zie, dan kunnen we wat echter naar het kindje toeleven!

Voor de tabel trouwens nog, wil je invoegen dat ik op 28 juni mijn eerste echo heb? (termijnecho)
@ mamamuis: zo'n dag had ik gisteren, bah. Wel vervelend dat ze op je werk zo weinig meelevend zijn. Gelukkig hoef je nog maar even..

Heb het idee dat ik nu begin te groeien, broeken zitten strak. Pff. Gelukkig wordt t weer mooi weer, kunnen de rokjes en de jurkjes weer aan . Heb ook weer buikpijn, ga er maar vanuit dat het groeipijn is..

Heb t op t werk verteld, gelukkig reageerde iedereen heel positief!

@ Astrid: sterkte!
@Astrid: wat fijn om te horen dat het jullie je hier prettig bij voelen en je daarin je eigen keuzes kunt maken. Sterkte morgen (en uiteraard ook daarna, om het een plekje te kunnen geven)

@Mamamuis: kweet dat het geen verplichting is, maar ben ook nieuwsgierig naar gezichten. Op het vorige forum waar ik schreef (toen om zwanger te worden) bleek er iemand mee te schrijven die een kilometer bij mij vandaan woonde. Ik kende haar niet, maar ja wie weet zit hier wel een bekende. Ik hou mijn nieuwsgierigheid nog heel even in bedwang

over je werk: wat een baas zeg! Zelf geen kinderen zeker ;. Ik heb denk ik even wat gemist, maar ik begrijp dat je contract niet wordt verlengd? Heb je wel al een andere baan?

@Frieda: jij hebt dus morgen een leuke dag! Hoop dat dat je onzekerheid verder af zal nemen.

@Floortje: met zo'n kleine uk die rondloopt: kan me voorstellen dat dat het snel extra zwaar maakt allemaal.

Over de misselijkheid :puke: : de consulente/vertegenwoordigster van MvM was vandaag bij me op bezoek: in de 9e/10 week bereik je je piek qua HCG, dus dan klopt het wel dat de kwalen wat minder kunnen worden.

MvM ging trouwens prima, ik heb besloten om de kratten bij haar om te wisselen, zolang het nog een geheim is. Ik heb ook voor het servies gekozen (kweet even niet meer wie dat ook heeft gedaan hier) en ik krijg er zelfs 2 ivm de tweeling. Voor de meiden hier die (nog) niet meedoen: tis echt een kleine moeite en er zijn steeds meer vrouwen die het hormoon nodig hebben, dus tja.... Het is ook je eigen keus hoor, als je niet mee doet. Maar wilde dat toch even zeggen, ook omdat ik het zelf nodig heb gehad.

Morgenochtend hebben we weer een echo, Cooperman kan er gelukkig wel bij zijn. Ga weer de 2 hartjes zien kloppen (hoop ik, ben toch nog steeds wel een beetje bezorgd...)
@Astrid, heel veel sterkte morgen!

@iedereen die zich zorgen maakt om de kwaaltjes: bij mij wisselde dat ook heel erg, soms had ik een paar dagen nergens last van (en voelde me dus ook niet meer zwanger) en soms heel moe en misselijk. Nu ik bijna 13 weken ben merk ik dat ik me anders ga voelen. Niet zo misselijk meer, moeheid blijft nog wel even hangen.

@Cooper, veel succes en plezier bij de echo morgen!
Hoi hoi,

Mijn echo heb ik verzet van 28 juni naar 1 juli. Dan kan man er ook bij zijn omdat we die dag al vrij zijn omdat we naar Werchter gaan. En mijn moeder wil ook mee!
@Astrid: heel veel sterkte vandaag!

@Mamamuis; wat een nare baas zeg, gelukkig maar dat je contract bijna afloopt dan. Zo stom altijd, als bazen zich zo onwelwillend opstellen tegenover zwangere vrouwen; ze komen zelf ook voort uit een zwangerschap, potverdorie, doe dan niet zo akelig tegen je zwangere werkneemsters.

@allen: zijn bij jullie de buikjes al aan het groeien? Ik ben nog zo plat als een pannenkoek, aan het begin van de zwangerschap flink afgevallen door de misselijkheid dus ik zie er nu allesbehalve zwanger uit. Het lijkt me zo leuk om een buikje te krijgen, ik word er helemaal ongeduldig van, haha!
Meiden, ik ben jullie niet vergeten hoor! Ben alleen onwijs verkouden en niet veel fut om op het forum te kijken.

Ik weet niet meer wie er geïnventariseerd heeft voor de tabel, maar ik hoor het nog wel. Dan zal ik snel de tabel aanpassen.

Superlief dat jullie dat gedaan hebben!
@ Astrid: heel veel sterkte vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven