Trouwringen

17-06-2010 23:47 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ergens gehoord dat je trouwringen kon laten graveren met je vingerafdruk. Dit lijkt ons heel mooi. Ik heb wat gesurfd op internet, maar echt winkels waar je ze kunt uitzoeken...ho maar...laat staan dat ze er prijzen bijzetten.

Weet iemand wat zoiets nou kost?? We willen geen goud, zaten meer in de richting van zilver of titanium te denken.
Ehh, beter googlen? , ik type 'vingerafdruk trouwring' in op google en krijg meteen een winkel in Zwijndrecht (Circles).

Zonder prijs, maar daar kan je ze toch voor bellen?
Wij wilden ze ook en wij zijn toen naar Circles in Zwijndrecht geweest om ze in het echt te zien. Ze zijn echt heel mooi! Goeie service en ze nemen echt de tijd voor je. Uiteindelijk vonden we andere ringen nog mooier. Ze waren niet goedkoop (die met de vingerafdruk dus), maar in vergelijking met een gemiddelde trouwring waren we volgens mij niet veel duurder uit als we die hadden genomen. Precieze prijs weet ik niet meer, is alweer acht jaar geleden.
De hartslag van je lief op je trouwring laten graveren is ook leuk.
Als ze ook ringen van andere graveren weet ik nog wel een goeie en originele edelsmit in zutphen: Zillah. Heeft voor ons de ringen gemaakt en voor een vriendin een set oorbellen ter herinnering aan haar oma. Samen overlegt over welk idee er in verwerkt moest enzo.
Ik ben toen ook in Zwijndrecht geweest. De ringen zijn niet goedkoop, maar ook niet veel duurder dan andere grotere, bijzondere trouwringen. Je hebt bijvoorbeeld van die trouwrinden waar je aan de buitenkant de trouwdatum kunt laten zetten, die zijn ongeveer even duur. Voor mij is het ook alweer ruim 6 jaar geleden, maar volgens mij lagen de prijzen toen rond de 1200/ 1400 euro. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de afdruk aan de buitenkant zit en op den duur wel wat gaat slijten. Dat was bij ons een van de redenen om het niet te doen. Wij hebben uiteindelijk zelf ringen ontworpen bij een andere juwelier.
Wij hebben onze ringen bij Atlantis in Dronten (flevoland, bij Lelystad) gekocht, heel veel keus van redelijk goedkoop tot hoe duur je het zelf wil maken. Hangt af van wel of geen diamantjes enz.

Wij hebben het niet gedaan maar daar hadden ze idd de mogelijkheid je vingerafdruk op de ring te laten plaatsen.

Wat ik wel heel leuk vond was dat je zelf de naam kon schrijven en hun dat nagraveerden. Dus eigen handschrift gravure! echt leuk!
Die naam laten graveren is inderdaad wel gaaf ja!

Ik vond de vingerafdruk gewoon heel erg apart om te laten graveren, maar zal inderdaad op den duur wel gaan slijten. Maar dat is met alles wat je laat graveren, neem ik aan.

Ik ga eens even verder op zoek!

Bedankt voor de reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven