Symbolisch sieraad schoonmoeder.

18-06-2010 19:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst mijn excuses voor als het topic in een verkeerde pijler staat, maar ik wist echt even niet waar ik hem moest plaatsen.

Ik ben dus opzoek naar een symbolisch sieraad voor mijn schoonmoeder.

Ze heeft borstkanker, en is op dit moment met de chemo bezig, en over een paar weken is ze klaar met de chemo.

Nu wil ik (we) haar namens de kinderen een symbolisch sieraad geven. Iets wat staat voor kracht, overwinning, sterk persoon etc. (Alle dingen die positief zijn eigenlijk, voor het overwinnen van de ziekte etc.)

Nu ben ik laatst bij een soort ''alternatieve'' winkel geweest, en daar heb ik gevraagd naar een beeldje, die man adviseerde mij toen een beeldje van een olifant te kopen. Alleen gezien haar postuur lijkt me dat niet verstandig, én ze houd niet van die prullaria.

Ze heeft niet veel met stenen, dus ze zal niet een veter ketting met een paars gekleurde steen er aan omdoen.

Wel houd ze van (wit)goud.

Nu ben ik zelf niet zo thuis in de symbolen en betekenissen, en een rondje Googelen levert ook vrij weinig op. Dus nu vraag ik jullie hulp.

De kosten zijn niet heel erg belangrijk, maar het moet natuurlijk niet te gek worden.

Hopelijk kunnen jullie me helpen, alvast bedankt!
Helemaal eens met Wuiles (dat ik daar als diamantenfreak toch zelf niet aan gedacht heb, ik moet me schamen!)
Een maori-sieraad met een bepaalde betekenis misschien?

Bijvoorbeeld:

Nieuwe start en groei/ontwikkeling

Vriendschap en verbondenheid

Doorzettingsvermogen en bescherming van de reiziger
Hallo,

Misschien is het spiraal een mooi symbool, zie hieronder de betekenis

http://www.spirituelewink ... d503_symbool_spiraal.html

In ieder geval heel veel sterkte met je schoonmoeder!
Ik vind een groeibriljant nogal onpersoonlijk, eerlijk gezegd. Het is een algemeen concept, zonder persoonlijke touch. Alleen het woordje "groei" symboliseert misschien iets wat je haar toewenst. Buiten dat moet ze eens in de zoveel tijd haar (eigen) portemonnee trekken om hem in te wisselen. Toch?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Mevrouwdekees schreef op 18 juni 2010 @ 20:14:

Van de wat zweveriger sites:

[afbeelding] Dit teken symboliseer onverschrokkenheid en moed. Het wijst op doorzettingsvermogen, ook al het tegenzit. Naar boven toe worden de hinderlijke invloeden kleiner, dat wil zeggen dat gaandeweg de problemen steeds kleiner worden.Ik vind dat symbool erg mooi, is een adinkra symbool (volgens mij van de Ashanti stam uit West Afrika, vnl. Ghana) en de omschrijving lijkt me zeer passend.
Hier ook een site met de betekenis van stenen. Je hoeft dan niet meteen te denken aan zo'n leren veter met een steen eraan, je kan vast ook een mooie ketting met zo'n steentje erin verwerkt vinden.

http://www.diamondscenter ... age=symbolika&language=nl
Zoiets dus http://www.kleurjuwelen.n ... =page&group_id=15&lang=NL
Bedankt voor de reacties tot nu toe zeg!

Weet nog steeds niet wat ik/we gaan doen.

Vriend en zijn broers hebben gezegd dat ik het maar moest regelen, dus ik ga mijn best doen.

Weet niet meer helemaal zeker of ik iets symbolisch wil doen. Zweverig is ze niet. (Totáál niet, en ivm familie weet ik ook niet zeker hoe een symbolisch iets bij haar valt.)

Dus ik denk dat we namens ons een sieraad gaan bedenken, ik denk armband of ring.

Maar nu nog even bedenken hoe en wat.

Reacties en tips zijn nog steeds welkom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven