**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Ik ga morgen denk ik gewoon thuis tv kijken want het regent hier toch alleen maar (als in, buiten heb ik niks te zoeken, dan kan de tv net zo goed aan)

Ik heb gewoon met voetbal niet zo veel. Waar ik dan iedere winter wel hartgrondig van kan balen, is dat er hier veel te weinig schaatsen uitgezonden wordt! En de live beelden van de nos op internet zijn geblokkeerd voor emigranten. Ik vind dat mijn Nederlandse paspoort genoeg reden is om die beelden wel te mogen zien!
Oh Mevrouwtje Z. balen!!! Ik vind het ook vooral jammer vanwege de sfeer die er om heen hangt, de wedstrijd kan ik natuurlijk sowieso zien maar ik ga niet in mijn eentje keihard het wilhelmus staan zingen, ik zet niet viva hollandia in als er toch niemand in gaat haken, en ik ga niet springen bij een doelpunt (ok misschien toch wel als het echt spannend was ). Ik ben echt gek op dat soort evenementen en baal dan als een stekker als ik er niet bij kan zijn terwijl het wel georganiseerd wordt.

Eigenlijk voelde ik me wel een aansteller toen mijn vriend voorstelde het samen te kijken (hij geeft ook nog eens niets om voetbal) dus ik ga hem echt niet vragen zijn plannen te veranderen, maar mocht het zo uitkomen vind ik het wel gezellig om in elk geval de kroeg in te gaan en met een biertje de wedstrijd te kijken. Al vrees ik dat hij zich na ongeveer 10 minuten zal gaan vervelen. Ik had ook bedacht dat ik zelf kroketten ed. kon maken en mensen hier uit kan nodigen maar ik ken eigenlijk niemand die dat waardeert (wel de kroketten maar niet de lol van met zijn allen in een oranje shirtje voor de buis).
Ha Snorhaar, hartgrondig EENS. Eén van mijn wensen is trouwens Nederlandse tv hebben, dat je elke dag om acht uur GTST kan kijken, dat werk . Dat is echt integratie van likmevestje.

Fille, ik heb hard gelachen om je gestuiter!!!

Cadi, wat goed om te horen dat het nu beter gaat, daar ben ik echt blij om, dat is echt goed nieuws!!!
Binnenkort gaat trouwens een nieuwe werktijd in voor me: van 7 tot 3. Dit in verband met de zomerhitte. Ik weet nog niet of het een vloek of een zegen zal zijn, maar ik moet dan om zes uur op zijn áller laatst opstaan...
quote:fille schreef op 18 juni 2010 @ 23:19:

[...]

Haha, een Duitse vriend heeft mij totaal anti-Duitsland gemaakt. Voetbalgewijs dan. Natuurlijk weet ik dat we altijd enorm anti-Duitland horen te zijn en 4 jaar geleden, toen ik tijdens het wk in Duitland woonde, besloot ik ook nooit Duitsland aan te moedigen. Maar door zijn flauwe grappen over Nederland, hoop ik nu zo dat we verder komen dan Duitsland. Ik herken mezelf bijna niet. Ik heb vanmiddag een deel van de tweede helft gekeken en was enorm voor Servie. Belachelijk, maar waar.

Oh, ik hoorde voor die wedstrijd dat Duitsland het meest swingende team van het WK was, dat vond ik echt leuk voor ze.

De EK finale heb ik trouwens hier in Spanje gekeken met een Spaans en een Duitse, een aanrader . Een andere Spaanse vriendin was op dat moment in Duitsland aan het kijken.

Ik vind het echt leuk dat het overal zo leeft, pas sinds een paar jaar heb ik een mega internationale kennissen en vriendenkring en ik heb nu al zoveel mensen berichtjes gestuurd nav het WK en hun land, en omdat die het ook allemaal volgen is dat meteen heel leuk om over te mailen. Ik heb trouwens ook een Japanse vriend... tijdens het EK ging hij nog met mij mee naar het holland house en zong zo enthousiast VaaaaaaaaaaaaaanderSarVanderSarVanderSar dat mensen hem gewoon aanspraken in het Ned. Nu is hij diplomaat in een ander land en heeft een mini feestje georganiseerd voor zijn eigen ambassadeur en de Nederlandse ambassadeur om het samen te kijken. Leuk he?
Bij ons op het werk zenden ze trouwens bepaalde wedstrijden op groot scherm uit. Wel leuk dat ze dat doen! Wij hebben een hele internationale afdeling. Ik heb alleen nog niet gekeken, ik had echt nog een berg werk te doen (collega is op vakantie).

7 tot 3, dat wil ik ook wel! (ipv half 8 tot 5)
Ik zag gisteren een enorm gepassioneerde tekst van een Zuid-Koreaans meisje op facebook. Waarna ze in de volgende post schreef: ' shame a little'. Dus ik moet erg lachen om alle plots gepassioneerde voetbalsfans (vooral degen waarvan je het niet verwacht). Bij die Duitse vriend had ik hem een link gestuurd van de reclame van nuon oid met dat t-shirt dat verkleurd en ik kreeg weer een filmpje terug met een Duitse reclame waarin Oranje afgezeken wordt. Best leuk dus. Maar het lijkt me nog leuker als ik deze zomer kan zeggen: 'wie kon er nou niet voetballen? Hoever zijn jullie gekomen? Hoever zijn wij gekomen?'
Lief dat jullie af en toe even aan bassist en mij denken. Soms mis ik hem ineens zo erg, zoals nu.Thuiskomen van uitgaan en ik wou dat ik hem kon bellen.

Nee, ik wou dat hij hier was.

Ik wou dat ik hem volgende maand zag. Nee ik wou dat hij hier was. Ik wou dat alles anders was en de wereld net iets kleiner. Opeens weer dikke tranen. Bassist waarom was het zo bijzonder en zo onmogelijk, ik mis je verdomme.

Ja, ik mis hem verdomme.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
R. en ik rijden vandaag naar R's zus in Frankrijk, precies op 't moment dat 't voetballen bezig is, dus krijg er niet veel van mee. Maakt me ook niet uit, eerlijk gezegd. Als de mogelijkheid er is kijk ik wel (mee, ik ga er geen moeite voor doen om mensen te mobiliseren om samen ergens te kijken), maar als de mogelijkheid er niet is doet 't me ook niks.

En hier in BE merk je op zich niet eens dat 't WK is, dat is ook wel apart.

Cadi, fijn om je te lezen.

Kun je geen schoonmaakster inhuren trouwens? Toen ik dat met ex nog had was dat zo heerlijk. Nou heb ik ook 'n hartgrondige hekel aan poetsen, maar voor m'n gevoel gaf dat wel veel rust en extra tijd om alleen al de badkamer en wc niet meer te hoeven doen als ik de hele week had gewerkt.

Spijker, missen is gewoon klote. Dat moet slijten en er blijft altijd een pijnplekje zitten.
Nee hehe, Belgie doet ook niet mee he... (zoals altijd) (Dat is altijd een leuk item voor discussie met vriendlief...) Maar misschien hangt het er wel vanaf waar je zit in Belgie? Ik vond het juist wel cool dat er een Leuven gewoon een Holland House stond en dat er overal tv schermen stonden...

Wat jij zegt file, lijkt me ook best wel gaaf als NL het een stuk beter gaat doen dan Duitsland... Ik word hier nog steeds om de oren geslagen met shalalie-shalala, en het zou echt een beetje genoegdoening zijn als ze het nu niet zichzelf kwalificeren voor de volgende ronde ofzo... Aan de andere kant gun ik het ze ook wel weer hoor; want vond het gister wel een mooie wedstrijd eigenlijk, en ze konden de wedstrijd wel maken; meeste kansen op een goal en het meeste balbezit.

Spijker; heel normaal om hem af en toe nog onwijs te missen, want het was allemaal heel intens en dat is denk ik niet zo een twee drie uit je systeem verdwenen
Meisje, jullie zijn weer lief.

Dankjewel!

Eigenlijk is er niks meer wat ik wil zeggen tegen mn mama. We zijn altijd een heel open en eerlijk gezin geweest (alhoewel ik veel minder over gevoelens praat dan bv mn zusje). Ik weet dat ze van mij houdt, zij weet dat ik van haar hou. Ik zou niks kunnen verzinnen nu. Waarschijnlijk wel als ze er niet meer is, maar ja... Ze is ook nog aan dat boekje begonnen (weet niet of ze het heeft af gekregen) waar jij het toen over had Margh, weet je nog? "Mama, vertel eens..." Daar zal ook wel veel in staan. En morgen willen ze met ons (de 3 kinderen) beslissen welk traject we in slaan en ik geloof dat ze de begrafenis willen bespreken

Ik vraag altijd aan mn mama of ze nog wilt dat ik kom, maar het hoeft nooit. Weet alleen niet of zij dat voor mij doet. Maar goed, het is niet alsof ik daar weken wegblijf. Ik ga vanavond eten en morgen dan voor vaderdag langs en om al die dingen te bespreken... Daarnaast ga ik zondag en maandag mn broertje helpen klussen omdat ik weet dat mn mama heel graag zijn huis af wilt zien, dus ik heb besloten dat ik alles op alles ga zetten omdat voor elkaar te krijgen. Geeft me een focus, wat te doen en ik weet zeker dat mn mama daar super blij mee is. Er zijn ook al vriendinnen die willen helpen, dus als hij 1 juli moet verhuizen, moet het gewoon leefbaar zijn, dat is het doel!

Meiden: nog een keer ik vind het écht niet erg dat jullie hier schrijven over de dagelijkse dingen. Zo gaat dat. Dus je hoeft echt niet sorry te zeggen.

Goed. Ik zit hier weer in mn Bavaria jurkje (dit keer met lange mouwen eronder) om zo te gaan werken, nog ff mn oranje ogenschaduw en lippenstift gaan doen!

Hup Holland Hup!
Nemo, voor mij voelt het dan of ik helemaal voorbij ga aan die grote zwarte wolk die er nu is en alles overschaduwt. Dus ik wil graag zeggen, dat natuurlijk er ook andere dingen gebeuren en daar over gekletst wordt, maar dat voor mij toch wel de hele tijd het besef er is van dat je moeder zo ziek is en hoe dat voor jou moet zijn. In een persoonlijk gesprek is dat makkelijker, zo op het forum lijkt het wel of ik dan zeg: ok Nemo, dat was dat, kunnen we nu aub weer over tot de orde van de dag? En dat wil ik dus absoluut niet.

Zo Nemo, dat lijkt me echt verschrikkelijk moeilijk, een begrafenis bespreken van iemand die nog niet overleden is maar wellicht wel gaat overlijden. Soms denk ik erover hoe het zou zijn als mijn ouders, broers of vriend dood zijn, hoe de begrafenis er uit zou zien, wat ik dan zou doen (ja ik weet ook niet waarom ik ben denk ik gek of masochist) en dan moet ik meestal bijna huilen. Misschien is het ook prettig om het er over te hebben zodat je straks als het eenmaal zo ver is haar wensen kan inwilligen. Alvast succes. En wat fijn dat je je broertje kan helpen, lijkt me prettig om je zo vast te kunnen bijten in iets praktisch en fysieks, in een tijd waarin je je vast wel onzeker en machteloos voelt. Toch nog maar een hug Nemo

Isiss, hier in Spanje merk je ook weinig van het WK. Ze verdienen het ook niet om Europees kampioen te zijn vind ik, er is geen één straat versierd, er is geen één groot scherm (dat was met de finale EK trouwens wel hoor, in Madrid), en er hangen denk ik tien vlaggen buiten in de stad.

Mevrouwtje Z. mijn vriend is een echte sportfan, en ik ook, dus ik ben enorm blij dat onze landen elkaar niet concurreren in de nationale sporten. Wij hebben voetbal, schaatsen, en hockey zij hebben honkbal, boksen en atletiek. Trouwens vind ik het allemaal prachtige sporten om te kijken en we kunnen dan wederzijdse bewondering geven haha. Bij de meeste andere sporten die ook wel aardig zijn zoals volleybal, basketbal, zwemmen, wielrennen, tennis ed. hoeven ze nooit tegen elkaar. Met honkbal is Nederland trouwens ook best wel goed en Cuba steeds slechter omdat sterspelers deserteren naar de VS en dan niet meer uit mogen komen voor Cuba, maar omdat het mij gestolen kan worden gaat dat nog steeds goed (tussen vriend en mij dan haha).

Ik ben alweer anderhalf uur wakker en ik ben gister zo laat naar bed gegaan, dit is dus erg zeg, omdat ik nu elke dag vroeg opsta (kwart over zes) kan ik niet meer uitslapen tenzij ik pas om vijf uur 's nachts of later thuiskom. Snorhaar, ik werk nu van 8 tot 16 uur, dat vind ik ook prima. Veel mensen hebben een tweede huis aan het strand en blijven in de zomermaanden daar bivakkeren (klein half uurtje rijden vanaf de stad), en zo ook mijn collega's, die willen dus zo vroeg mogelijk klaar zijn om zo snel mogelijk weer op het strand te zijn en daar van te genieten.
Marg (& Nemo), ik heb 'tzelfde zoals jij net als eerste omschrijft. Nemo, vind 't fijn dat je even laat weten dat je 't echt niet erg vind als 't hier over bv. spinnenmutserigedingen gaat enzo.

Wat heftig, om over de begrafenis te gaan praten. Vind 't wel mooi (niet helemaal 't goede woord, maar kan geen ander vinden) om er bewust van tevoren mee bezig te zijn. Vooral ook omdat je de mensen eromheen zich niet allerlei dingen hoeven af te vragen als het moment er is. Maar heftig en nog wat definitiever is het wel.

Fieje, heb tussen de foto's uit de oude doos zitten gluren en ze zijn erg leuk!
Ik heb hetzelfde als Marg, dat het voelt alsof we dan zeggen ' ja Nemo, heel naar voor je. Zo klaar, dan nu over mijn gescheurde nagel'. Maar goed, ik snap ook wel dat we moeilijk kunnen gaan 'zwijgen' en geneuzel kan ook een fijne afleiding zijn.

Toen mijn tante overleed, was mijn zus net zwanger. Ze wilde het nog niet vertellen, maar toen mijn tante overleden was, had ze het toch wel aan mijn tante willen vertellen. Dus vertelde ze het aan mijn oom en al snel wist iedereen het. Dus werd ze op de begrafenis steeds gefeliciteerd. Zo gek, Maar ook wel weer mooi dat iedereen ondanks het verdriet elke keer zo enthousiast was. Sorry, moest ik opeens aan denken.

Ik kijk voetbal gewoon ' thuis' (zit nog steeds in mijn ' tweede huis', van mijn zus dus). Het regende hier net heel hard dus toen besloot ik dat ik niet meer ging zoeken naar gezelschap want ik had toch geen zin om op de fiets te stappen. Dan heb ik nog iets met voetbal kijken (en alle sporten eigenlijk). Ik word er redelijk nerveus van en ik beweeg mee. Dus als iemand met de bal naar links rent en het wordt spannend dan ga ik naar links hangen. En ook nog, ik zeg heel veel 'ho'. In het dagelijks leven al, als er iemand valt, struikelt, etc. dan zeg ik ' ho'. Ook als het dertig meter verderop is. Als er met voetbal iemand valt doe ik dat dus soms ook. En ze willen nog wel eens vallen met voetbal. Met het EK keek ik een keer bij mijn zus en zei steeds 'ho', waarop mijn zus na een tijdje vroeg: ' heb je het naar je zin, Fille?' Jahoor, ik wel. Ben ik irritant? Moet ik weg?
Es, gefeliciteerd met je verjaardag! Vier je het? Groot feest? Is het de grote 3 0? Dat vraagt wel om groot feest of niet?

Ik begin al helemaal zenuwachtig te worden voor het voetbal. Wat best gek is: een paar jaar geleden zou het me echt aan m'n reet roesten. Sterker nog: ik hoopte altijd dat Nederland er snel uit zou liggen, dan waren we er weer vanaf.
Pfff pittige verhalen hier. Ik vind het pittig omdat ik een beetje in hetzelfde schuitje als jou zit, Nemo. Alleen bij mijn moeder is er wel kans dat het goed gaat komen.

Daarom wil ik wel wat kwijt over het wel of niet over het moeilijke thema praten. Ik wil natuurlijk niet voor Nemo spreken, maar zelf vind ik het soms best moeilijk als mensen telkens vragen, hoe is het nu met je moeder? Ik vind het heel lief, maar soms wil ik er even niet aan herinnerd worden, het er even niet over hebben ofzo. Want het zit bij mij ook niet altijd voorin mijn gedachten. Op de gekste momenten dan ineens weer wel, maar dat laat zich gewoon niet sturen. Dus ik denk dat het helemaal niet erg is om het ook over de koetje en kalfjes te hebben. Een beetje afleiding is ook gewoon fijn op zijn tijd.

En Nemo, de situatie van jouw moeder herinnert mij, of ik nu wil of niet, aan het worst case scenario voor mijn eigen moeder. Dus als ik er hier soms niets over zeg, is het omdat ik zelf met een brok in mijn keel zit.

voor jou.
Haha Fille, ik herken dat meebewegen voor de tv wel! Ik doe dat vooral bij het schaatsen en betrap mezelf er dan op dat ik mijn benen omstebeurt aan het aanspannen ben bij het kijken
Ik voel het een beetje hetzelfde als dat jij hebt geschreven, marg en ik ben blij dat je zegt dat je het niet erg vind als we hier over alledaagje dingetjes beppen.

Lijkt me allemaal zo ontzettend heftig wat je nu meemaakt, dat je moet nadenken over de begrafenis. Gelukkig heb je wel lieve vriendinnen en het klussen om iets om handen te hebben. Heel veel sterkte en nog maar een

Voetbal, vond het eigenlijk een ontieglijk saaie wedstrijd. Hoop dat ze snel leren om zich 100% te geven en wat meer de lijntjes af te maken... Ik denk trouwens dat ik het nu leuker vind om er naar te kijken omdat ik nu niet in NL ben.
Snorhaar: met jouw moeder gaat het gewoon goedkomen! Ik dacht elke keer als er iemand binnen het jaar kwam te overlijden met een hersentumor: mooi, dat is goed voor de statistieken. Des te meer kans heeft mijn moeder op 3 jaar.

Nu denk ik, kut voor de statistieken, maar in elk geval maakt iemand anders dan kans op die 3 jaar..

Wat heeft jouw moeder? Of wil je er niet over praten?

En meisje, ik heb het al 80 miljoen keer gezegd: maar jullie zijn lief!
Marg, jij had mn mama op Hyves of niet?
Jemig, was ik weer vergeten dat er voetbal was. Zo is er natuurlijk weinig aan, als je steeds wanneer je opstaat bij het nieuws checken merkt dat NL heeft gespeeld.

We hebben overigens wel een klein toernooi (voetbal, wat ik steeds aanduidt als football zoals de Engelsen, maar de Amerikanen natuurlijk soccer noemen, ik krijg dat niet mijn mond uit, te verBritst in een paar jaar tijd). Ook spannend natuurlijk . Ons lab heeft overigens de eerste wedstrijd verloren.

Verder een rustige LDR week omdat lief het heel druk heeft en in het buitenland zit. Ik was er een paar dagen geleden eventjes boos over. Je kan toch wel even 5 minuten op een dag tijd vinden om me drie regels te mailen dat alles goed gaat? Maar goed, als ik het rationeel bekijk weet ik wel dat het goed zit, hij heeft net zijn tickets geboekt om me op te komen zoeken. En hij is meer van het bellen. Toen we in hetzelfde land woonden belde hij me juist vaak spontaan en nu ligt het er maar net aan wanneer ik tijd (en privacy) heb. Hij is niet zo'n mailer/schrijver. Dat weet ik wel, maar toch vond ik dat een beetje vervelend. Missshien dat ik me er ook drukker over maak dan hij. Ik ben stiekum toch een beetje bezorgd dat door minder contact het gevoel allemaal wat minder wordt. Ik wil gewoon niet uit elkaar groeien doordat ik nu hier zit. Hij is daar denk ik minder mee bezig (in de zin dat hij zich daar minder zorgen om maakt). Ach ja, na deze week heeft hij weer meer tijd om te Skypen/bellen.

Nemo, ik heb eignelijk niks te zeggen behalve sterkte. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn

Spijker, ik kan me voorstellen dat je hem mist hoor. Jammer dat het nu anders missen is dan eerst (tenminste, dat kan ik me zo voorstellen). :(
Goedemorgen.

Ja, hier gisteren de grote 3 0 gevierd. Tijdens voetbal was erg gezellig. Een gemengd 30-Oranje feestje. Voor het eerst in 10 jaar waren mijn ouders erbij op mijn verjaardag. Dat was wel erg leuk. Vooral omdat mijn moeder de catering voor haar rekening nam.

Een heel groot cadeautje voor mij was dat een vriendin uit Duitsland met haar man op bezoek kwam en zij liggen nu nog boven te slapen. Ik heb haar al 2,5 jaar niet gezien en ik vind het echt zooo leuk dat zij er is.

Die wedstrijd was idd niet zo boeiend, vooral omdat wij allemaal de mond moesten houden. Voor een aantal van de aanwezige mannen was het een SERIEUZE zaak. En wij vrouwen wilden liever kletsen en toen de wedstrijd afgelopen was snel zappen naar HET HUWELIJK in Zweden

Het gezelschap was echt tweegedeeld.....
Enne, als luchtigere dingen dan toch mogen....

Jullie weten nog dat ik twee maanden geleden in Lissabon was? Er is daar nog een detail dat ik niet verteld had.

Toen vriend en ik op de laaste avond zaten te eten had vriendlief nog een verassing voor mij. Uit het niets zei hij dat wij toch hadden afgesproken dat hij nog iets moest doen. Waarop ik hem natuurlijk niet begrijpend aankeek. Todat vriend naar zijn cameratas greep en er een pakketje uithaalde. Daar zat een heel mooi armband in en toen ik die uitpakkte stelde vriend de vraag "Wil jij met me trouwen". Die ik natuurlijk met "ja" beantwoorde en om de tafel heenliep om hem en kus te geven waarbij ik ook maar meteen twee glazen wijn van tafel veegde

Bij die armband hoort ook nog een kertting, die had vriend niet meegenomen omdat de doos te groot was voor de cameratas. Die kreeg ik later thuis. Voor het geval dat jullie je afvragen waarom geen ring? Ik draag nooit ringen en zou het doodzonde vinden om een verlovingsring te krijgen die je dan na het huwelijk niet meer omdoet. Terwijl dat bij een ketting wel kan. Vandaar dus een verlovingsketting. Die vriend helemaal alleen heeft uitgezocht en hij is echt heel mooi. Van goud en titan. Wij willen nu kijken of wij ringen kunnen vinden die erbij passen.

Het hele aanzoek had blijkbaar nog een paar voeten in de aarde want ik blijk eerdere pogingen van vriend gedwarsboomd te hebben. Zo wilde hij met mij een keer een romantische strandwandeling gaan doen en had de ketting al in de auto liggen waarop ik echter zei dat ik best nog een stukje wilde lopen, maar geen zin had om met de auto nog ergens heen te gaan. En ik was degene die besloot naar Lissabon alleen een kleine tas voor ons samen mee te nemen zodat hij geen kans meer zag die doos van de ketting ergens te verstoppen, maar gelukkig had hij het bijpassende armband.
En waarom ik dit nu vertel? Gisteren op mijn verjaardag hebben wij het dus aan de familie verteld en nu mag iedereen het weten. De bruiloft staat trouwens pas voor 2011 in de planning. 27 augustus om precies te zijn. Dat duurt nog wel een tijdje, maar zo is er genoeg tijd voor de voorbereidingen, want zoals jullie waarschijnlijk al verwacht hadden wordt het wel een echte bruiloft-bruiloft met alles erop en eraan
Es wat leuk!! Gefeliciteerd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven