Noodplan kinderfeestje binnen

19-06-2010 10:41 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon viert morgen z'n zesde verjaardag. We dachten dat 't een buitenfeestje zou worden, maar volgens de buienradar gaat 't regenen... Nu moeten we overschakelen op een noodplan. Iemand ervaring en steengoeie tips voor een leuk en goed verlopend binnenfeestje? Er komen ongeveer tien kinderen, en het zal drie uur duren.
quote:loomii schreef op 19 juni 2010 @ 11:00:

[...]

Ja, daar ben je ook al snel weer 5 minuten zoet mee

Sorry, ik heb last van flashbacks

ach, 3 uur, is 36X5 minuten. Ik zou kijken naar 36 dingen van vijf minuten die de aandacht vast houden

Hoewel, als je de kinderen laat dobbelen om wie het cadeau mag geven ben je weer even verder. Dat wil zeggen, wie 6 gooit mag zijn cadeautje geven. Stel dat dat 20 minuten duurt, hoef je nog maar 32 dingen te verzinnen
10 wat veel trouwens mijn kinderen laat ik er max 5 uitnodigen meer dan genoeg.

Misschien kun je op de valreep nog "reserveren"voor een kinderfeestje bij een overdekt speelparadijs?

Ik zou dat echt proberen hoor en anders direct daar heen ( ivm evnetuele drukte)
10 kinderen binnen? Ben je levensmoe ofzo of gewoon heel erg dapper?

Niet aan beginnen hoor! Dat wordt een nachtmerrie en daarna een maand klussen om je huis weer in de oorspronkelijke staat te herstellen.

Gewoon lekker naar de binnen speeltuin gaan.

Heel veel sterkte!
Leuk ik krijg allemaal flash backs van de feestjes die wij vroeger hadden toen er nog geen internet was en DVDs. Inderdaad spelletjes binnen zoals hierboven beschreven. Zoals Meds ook zegt eerst limonade en cake ofzo. Versieren is heel leuk, glazuur enzo maken en dan iets leuks ermee doen. Bak met kleine pakjes (even naar kruidvat die hebben allemaal leuke kinderdingen die goedkoop zijn) inpakken en dan met opdrachtjes steeds eentje mogen pakken. Twister ofzo of een ander spel ergens zien te lenen. Speurtocht buiten deden wij ook vaak ja, en ook met slecht weer inderdaad. Wel even doorgeven aan de ouders dat ze regenjasjes mee moeten nemen. Als je niet naar buiten wilt is er genoeg te doen maar inderdaad wel bezig houden en niet verwachten dat ze met 10 man(metjes) naar een DVD gaan loeren. Dat si ook geen feestje.

Wat was je van plan te gaan doen buiten dan? Ik herinner me nog dat mijn ouders (en ik) van te voren bezig waren met dingen verzinnen en heb daar hele goeie herinneringen aan eerlijk gezegd. Ballontrappen vond ik minder geslaagd want die knallen... maar is ook erg leuk

Ik krijg langzaam het idee dat we minder creatief worden door alle techniek die beschikbaar is tegenwoordig. Als ik kinderen in de auto zie zitten staren naar een DVD scherm op de voorstoel krijg ik ook helemaal de kriebels, of die kinderen die alleen maar met een nintendo bezig kunnen zijn. Ongelooflijk!

Nou ja, veel plezier in ieder geval met het feestje, ik hoop echt dat het leuk wordt!
Geblindoekt vla voeren aan elkaar, cakejes versieren en opeten. Speurtochtje door de wijk. (met alufolie of stoepkrijt uitzetten, in twee of drie groepjes met volwassene erbij laten lopen) onderweg een paar kleine spelletjes opdrachten (bij voorkeur met rennen)

Gigatwisterdoek maken (lakens en verf, stippen niet netjes in rijen maar door elkaar) en met iedereen tegelijk twister.

tip: bij de Xenos hebben ze voor weinig poncho's, zowel geschikt voor buiten als voor vla voeren en andere kliederdingen.
In de auto naar het bos waar ook bijvoorbeeld een post van Natuurmonumenten staat. Vaak is daar en speelgelegenheid (speeltuin) kan je middels kaart en potjes met vergrootglazen bijvoorbeeld beestjes zoeken.Als het werkelijk te hard regent kan je in het gebouw van Natuurmonumenten schuilen.

Alle ouders vandaag bellen met het bericht :

Nodig: regenjas en laarzen en dan zul je van die jongentjes niets horen hoor succes verzekerd! Die maakt het geen moer uit

Ik zou niet binnen blijven met zoveel jongentjes van die leeftijd, dat is voor hen niet leuk en al helemaal niet voor jullie.

Anders maak je er een waterbospretfeest van?
10!!! jongetjes van 6!!! Het beeld laat me niet meer los. Ik wil nogmaals pleiten voor de binnenspeeltuin
het bos is wel een goede plek om ze kwijt te raken...
Wat had je voor het eten bedacht?
quote:delphicat schreef op 19 juni 2010 @ 11:54:

Wat had je voor het eten bedacht?Taart-fruitsalade-popcorn
Nelladella,

Laat ze allemaal een Thriller masker maken en leer ze daarna de Thriller dance. Wie het engst een zombie na kan doen heeft gewonnen.

Leg twee stapels kleren neer: twee te korte zwarte broeken, witte glittersokken, een witte handschoen, een overhemd en een fedora. Maak twee groepjes: de eerste rent naar de stapel kleren, trekt 1 kledingstuk aan, rent terug en trekt het weer uit en geeft het kledingstuk aan de volgende. Die trekt het aan, rent en haalt het tweede kledingstuk. Enzovoort. Het groepje dat als eerste een complete MJ outfit aan heeft heeft gewonnen.

Zet Moonwalker aan.

Leer ze de moonwalk.

Of de anti-gravity lean.

Doe een playback wedstrijd.

Eet popcorn.

Meer MJ-inspired spelletjes kan ik even niet verzinnen .
Am Yisrael Chai!
Arme Nelladella! *aai*

Ach joh, vroeger deed mijn moeder altijd dit soort rampzalige kinderfeestjes. Daarna lag ze 2 dagen op bed in het donker met valium onder haar tong.

Maar het gaat je lukken hoor! Het is maar 3 uur, dat is best te overzien.

Eerst cadeautjes uitpakken, met een spelletje met een grote dobbelsteen.

Daarna limonade en zelf een eierkoek versieren met allerlei slagroom en Enummers.

Het volkje is nu aanrdig uitgelaten dus je stuurt het naar buiten voor een speurtocht door de buurt of blunderbaan in je achtertuin.

Daarna laat je ze binnen een film kijken met een van te voren aangegeven quiz.

Dan een groepje ouderwetse spelletjes, hierboven zijn genoeg ideeen voorbij gekomen.

Je sluit de boel af met pannenkoeken of patatjes of een grote pan spaghetti en het spul wordt thuis weer afgeleverd.
ballorig. Was hier in ieder geval een daverend succes.
Er zitten drie meisjes bij. Hij wordt zelf bijna overal uitgenodigd, dus we zitten wel aan dat aantal vast. Hij heeft al een keer een feestje bij iemand thuis gehad met de hele klas. Ze hebben toen alleen maar gespeeld en af en toe wat gegeten. Dat vonden de kinderen toen ook een leuk feestje (maar die moeder zal het wel druk gevonden hebben).

We zijn met drie volwassenen.
Regenpak en laarzen aan, schone kleren mee en lekker naar buiten.
quote:Katherina schreef op 19 juni 2010 @ 11:59:

Daarna limonade en zelf een eierkoek versieren met allerlei slagroom en Enummers.Of glazuur (poedersuiker met water), dat plakt beter. Even bij de toko voedingskleurstoffen halen, dan kom je nog leuk voor de dag ook.
Ik weet wel dat kinderen regen niet zo erg vinden als wij, maar als we buiten zijn, hebben we geen mogelijkheid om te schuilen. We kunnen niet effe naar binnen (i.v.m. centrum--grote weg, trams, bussen...)
quote:fashionvictim schreef op 19 juni 2010 @ 11:59:

Nelladella,

Laat ze allemaal een Thriller masker maken en leer ze daarna de Thriller dance. Wie het engst een zombie na kan doen heeft gewonnen.

.Schorrie, ook bijna 6, is sinds hij het begin van de clip van Thriller heeft gezien waarbij MJ in een zombie verandert een beetje bang voor Thriller. Kan me voorstellen dat dat voor meer kleine jongetjes kan gelden, misschien iets om rekening mee te houden en de koppies even in de gaten te houden als je dit gaat doen .
quote:Morrie schreef op 19 juni 2010 @ 12:09:

[...]

Schorrie, ook bijna 6, is sinds hij het begin van de clip van Thriller heeft gezien waarbij MJ in een zombie verandert een beetje bang voor Thriller. Kan me voorstellen dat dat voor meer kleine jongetjes kan gelden, misschien iets om rekening mee te houden en de koppies even in de gaten te houden als je dit gaat doen .Inderdaad, ik weet dat sommige kinderen uit de klas die clip niet mogen zien van hun ouders. Maar het verkleedwedstrijdje vind ik wel een heel goeie!
quote:Nelladella1 schreef op 19 juni 2010 @ 12:03:

Er zitten drie meisjes bij. Hij wordt zelf bijna overal uitgenodigd, dus we zitten wel aan dat aantal vast. Hij heeft al een keer een feestje bij iemand thuis gehad met de hele klas. Ze hebben toen alleen maar gespeeld en af en toe wat gegeten. Dat vonden de kinderen toen ook een leuk feestje (maar die moeder zal het wel druk gevonden hebben).

We zijn met drie volwassenen.

Overal uitgenodigd worden wil niet zeggen dat je zelf dan ook iedereen moet uitnodigen....je bent vrij om zelf te bepalen hoeveel kinderen jij op een feestje wilt uitnodigen.

Echt bespaar je de ellende en ga naar een binnenspeeltuin...
quote:meds schreef op 19 juni 2010 @ 11:53:

het bos is wel een goede plek om ze kwijt te raken...
In februari werd m'n zoon 6 en vierde feest met 5 jongetjes en 2 meisjes. Ik vond het zo gemakzuchtig lijken om naar de ballenbak te gaan dat we het gewoon thuis hebben gehouden. Iedereen zei dat het een eitje was, kinderen gingen zelf wel spelen, etc, etc.

Nou, dus niet! Ik heb ze echt van minuut tot minuut bezig moeten houden, echt een verschrikking. Alleen het versieren van het fotolijstje hield ze 20 minuten bezig, dat was echt een verademing. Na 2 uur waren m'n man en ik echt doodop en hebben we een dvdtje opgezet, chippies erbij en kijken maar.

Ik heb me voorgenomen om nooit, maar dan ook echt nooit meer thuis een feestje te vieren. De komende jaren ga ik lekker naar de ballenbak, bioscoop of pannenkoekenboerderij!
bel een macdonalds in de buurt en vraag of ze morgen nog plek hebben voor een kinderfeestje. Dan mogen ze hun eigen hamburger bakken en krijgen ze een rondleiding.

Stippel vandaag een speurtocht uit van huis naar de mac en het vervoer is ook geregeld!

http://www.mcdonalds.nl/verjaardagsfeestje/#/home
anoniem_6472 wijzigde dit bericht op 19-06-2010 12:22
Reden: linkje toegevoegd
% gewijzigd
oh ja... en heeeel veeeeel sterkte morgen!

(ps vind die van het bos / natuurmonumenten ook wel een hele goeie!)
regenlaarzen mee

10 grote lichtblauwe vuilniszakken.

Watervaste stiften

goed plakband, ductape

kleine plastic tassen allerlei.

Zelf regenpakken maken en versieren met muts en zo maken. Knippen plakken, geen lijm maar tape. Eentje vooraf als voorbeeld maken.

Mooiste creatie een prijsje.

Daarna, pakken aan, naar speeltuin in de buurt. Spelen.

Thuis zakje chips, limo en ophalen.

Zoiets, kost een stuk minder dan indoor speeltuin. Wel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven