tips voor eethoek in kleine woonkamer

19-06-2010 23:00 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort verhuizen naar een klein huisje met een kleine woonkamer (15m2), de keuken is ook vrij klein; er kan misschien net een klein tafeltje voor 2 personen in staan, maar meer ook niet.

Ik vind het heerlijk om te koken voor vriend(inn)en en zij komen dan ook geregeld eten, dus ik 'moet' de eethoek eigenlijk wel in de woonkamer plaatsen. Tegelijkertijd wil ik ook nog lekker op de bank in de woonkamer kunnen liggen.

Ben op internet (marktplaats) even wezen kijken naar uitklapbare tafels, denk dat het daar wel op uit moet draaien...alleen die tafels zijn zo lelijk! Weet iemand ook waar ik leuke uitklapbare tafels kan vinden (voorbeelden?)

Of misschien andere tips voor mijn kleine woonkamer?
Als je van klassiek/landelijk houdt, kun je voor een hangoortafel kiezen. Er zijn trouwens ook moderne, strakke varianten, volgens mij heeft Ikea er een.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20104718

?
Is het een idee om bijv. 3 kleine vierkante tafels aan te schaffen (zoals de Norrsten van IKEA), 1 daarvan als vaste eettafel in je keuken of woonkamer te plaatsen en de overige 2 elders in huis? Als je vriendinnen komen eten kun je die andere tafels er dan zo tegenaan zetten. Leuke tafelkleed erover en het is net een lange eettafel.
Kun je niet meerdere kleinere tafeltjes kwijt die je aan elkaar kunt schuiven als je eters krijgt? (bijv haltafels oid)
Ah, bambi had het al getikt!

Of 2 kleinere tafels waar je dan een groter blad op legt als je gasten hebt. Dat blad kun je dan misschien onder je bed of achter een kast ofzo bewaren?
Naast een klaptafel is misschien een 'uitschuif tafel' een idee? Die heb ik zelf ook staan om (krap ) met 4 mensen te kunnen eten, maar kan ik uitschuiven om met 7 man ruimer aan tafel te zitten. zal even zoeken naar een voorbeeld
Dat zeg ik....
Wat een leuke ideeën !
zie linkje voor een Heel Lelijk voorbeeld van marktplaats

lelijke -maar grote- tafel
Dat zeg ik....
iets mooiere versie
Dat zeg ik....
Nou die is wel heel lelijk hoor
was ook als voorbeeld van het uitschuiven bedoeld, eerste die ik met google tegenkwam
Dat zeg ik....
Inderdaad, wist helemaal niet dat dat hangoor tafels heette (noem het altijd uitklaptafels ofzo haha)!
Die laatste is wel leuk
quote:websje schreef op 19 juni 2010 @ 23:15:

zie linkje voor een Heel Lelijk voorbeeld van marktplaats

lelijke -maar grote- tafelVind ik echt niet lelijk hoor. De rest vh interieur, waaronder de stoelen, is echt niet te hachelen, maar de tafel zelf is wel te doen!
Deze Ikea-set vind ik ook heel leuk:

(Op de site staat dat 'ie nieuw is, maar ik heb hem een jaar of vijf geleden daar al gezien, dus misschien staat 'ie ook wel op marktplaats)
Een blad aan een scharnier aan de muur, en dan een poot eraan waarop dat kan leunen. En daarbij twee eetfauteuils die je ook als gewone zitfauteuils kan gebruiken. Of kuipstoelen.
hihi, geen eettafel, maar wel hangoor & lelijk

te verschrikkelijk
quote:Ann Liv schreef op 19 juni 2010 @ 23:20:

[afbeelding]

(Op de site staat dat 'ie nieuw is, maar ik heb hem een jaar of vijf geleden daar al gezien, dus misschien staat 'ie ook wel op marktplaats)Deze vind ik dus ook heel leuk en hij is ondertussen idd voor zo'n 100 euro wel via marktplaats te krijgen. Maar toen ik laatst in Ikea was vond ik hem wel ERG klein. Kan je echt niet leuk met 4 mensen aan zitten. Kan er niet eens relaxed met laptop en studieboeken aan zitten. Helaas.. vind het idee helemaal top namelijk, super setje!
Afhankelijk van je inrichting ook best te doen als je hem bijv. tegen een muur zet. Hij is naar twee extra groottes uit te klappen en je kunt de extra delen gewoon onder het blad bewaren.

Dat zeg ik....
quote:Ann Liv schreef op 19 juni 2010 @ 23:20:

[afbeelding]

(Op de site staat dat 'ie nieuw is, maar ik heb hem een jaar of vijf geleden daar al gezien, dus misschien staat 'ie ook wel op marktplaats)Ik vind hem ook heel leuk, maar dan meer als klein tafeltje in de keuken dan een echte eettafel. Daar passen mijn pannen en borden voor een etentje niet op
Dat zeg ik....
quote:El_lebel schreef op 19 juni 2010 @ 23:23:

[...]

Deze vind ik dus ook heel leuk en hij is ondertussen idd voor zo'n 100 euro wel via marktplaats te krijgen. Maar toen ik laatst in Ikea was vond ik hem wel ERG klein. Kan je echt niet leuk met 4 mensen aan zitten. Kan er niet eens relaxed met laptop en studieboeken aan zitten. Helaas.. vind het idee helemaal top namelijk, super setje!Ik vind het idee ook geweldig. En ik heb in een huisje gewoond waar een grotere tafel ook écht niet had gekund. Dus ik had gewoon alleen een salontafel.
quote:El_lebel schreef op 19 juni 2010 @ 23:19:

[...]

Vind ik echt niet lelijk hoor. De rest vh interieur, waaronder de stoelen, is echt niet te hachelen, maar de tafel zelf is wel te doen!smaken verschillen, zullen we maar zeggen. Ik zou me iedere keer als ik langs liep rot schrikken van de spiegelachtige glans van dit ding
Dat zeg ik....
quote:Ann Liv schreef op 19 juni 2010 @ 23:25:

[...]

Ik vind het idee ook geweldig. En ik heb in een huisje gewoond waar een grotere tafel ook écht niet had gekund. Dus ik had gewoon alleen een salontafel. Ik woon nu bijna in zo'n huisje. En bij mij heeft een eettafel echt wel voorrang boven de salontafel hoor. Gelukkig passen ze er allebei in en kan ik ook nog redelijk rondlopen
Dat zeg ik....
quote:websje schreef op 19 juni 2010 @ 23:24:

[...]

Ik vind hem ook heel leuk, maar dan meer als klein tafeltje in de keuken dan een echte eettafel. Daar passen mijn pannen en borden voor een etentje niet op Hé, we hadden het toch over een Kleine woonkamer? Die pannen laat je maar op het fornuis staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven