Geld & Recht alle pijlers

Afspraak UWV werkbedrijf, op andere locatie dan woonplaats?

20-06-2010 10:46 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ww uitkering aangevraagd en moet een afspraak maken bij het UWV werkbedrijf met een werkcoach. In mijn bevestiging van de aanvraag staan de gegevens van het UWV werkbedrijf in mijn woonplaats. Echter ben ik haast nooit in mijn woonplaats maar meestal in Amersfoort. Kan ik hier ook een afspraak maken of moet het persé bij het werkbedrijf in mijn woonplaats?
Bel het UWV dan kan je het vragen...
Ik zou het UWV even bellen.
MILF in the making ;-)
Zo dat is snelle mosterd... Bitterbal iemand?
MILF in the making ;-)
Ik geef je weinig kans. Mijn schoonvader zit nu ook in de ww. Hij heeft een uwv op 6 km en één op 25 km. Hij is ingedeeld op die van 25 km. Niet handig en hij mag niet naar die van 6 km.
Je krijgt een werkcoach toebedeeld, en die zit op die lokatie. Ik denk niet dat je naar de andere toe kunt.

Ik zou er zelf ook niet voor kiezen. Het kan soms erg lang duren als je een andere werkcoach wilt (want die krijg je dan), en daar kun je ook zelf de dupe van worden.

Een kennis van mij kwam voor een aantal trajecten in aanmerking, maar doordat ze na een half jaar nog geen werkcoach had gesproken was het inmiddels te laat.
Ieder Werkbedrijf heeft zijn eigen regio en degene die in die regio woont, valt onder het betreffende werkbedrijf. Om chaos te voorkomen door telefonisch te vragen om een andere locatie, zou ik naar het eerste gesprek gaan met je werkcoach en vragen om een ander. Overigens, het hangt er ook vanaf waar je weer wil gaan werken, ook werkgevers zijn per regio verdeeld.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Kan niet. Heeft te maken met je gemeente en de indeling van de regio's. Jammer en soms onhandig maar is niet anders.
Ik kon wel switchen van UWV bedrijf. Ik ben véél meer in een andere plaats dan waar ik officieel sta ingeschreven. Even overlegd en was geen probleem. Valt dus te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven