Geld & Recht alle pijlers

Boodschappen weer duurder

21-06-2010 15:43 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
De pakken kaakjes bij AH zijn gewoon 5 cm korter geworden...

Conimex kroepoek 25% extra, maar de prijs is van 65 naar 99 cent gegaan.

Dat zijn nog eens winstpakkers...

Wie kent er nog meer voorbeelden?
Alle prijzen in welke supermarkt dan ook wisselen vaak erg sterk.

Vaak worden ze duurder.

Of ze houden je voor de gek. En maken het de ene week duurder en daarna goedkoper, maar in totaal dus duurder dan eerst.
De broodjes op het station worden elk half jaar een stukje korter. Ik vraag me tijdens vertragingen wel eens filosoferend af waar het eindigt: hoeveel korter kunnen die broodjes nog? Betaal ik straks voor een hapje? Of nog leuker: betaal ik straks alleen voor het idee dat ik broodje eet? Gedachten, gedachten...
De oralB-tandenstokers zijn dunner geworden (hierdoor breken ze sneller en heb je er dus meteen meer van nodig)

De voorgesneden groente is minder fijn gesneden en er zitten ook meer 'hele groenten' in dan een tijdje terug (zoals een hele tomaat die je dan nog zelf mag gaan snijden)
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Wat?! Zijn de pakken kaakjes korter geworden?

Harry!!!!!!!!!
Volgens mij heb ik sinds de invoering van de euro niks meer goedkoper zien worden.

Concreet voorbeeld: De pakjes shag worden lichter, de inhoud van de sigarettenpakjes wordt minder en de prijs steeds hoger.

En nog wat anders: Heb jij ooit wel eens de huur van een huis goedkoper zien worden?
Hmm, irritant. Ik vraag me nu alleen wel heel erg af hoe je erachter komt dat een pak kaakjes of een broodje korter is geworden. Want dat merk je pas als je het nieuwe, kortere pak/broodje in handen hebt, en dan heb je de oude niet meer om mee te vergelijken, toch?

(okee, tenzij er oude en nieuwe pakken naast elkaar in het schap liggen, of er nog oude pakken kaakjes in je voorraadkast liggen)
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Herken het wel, maar je doet er zo weinig aan!
anoniem_83409 wijzigde dit bericht op 21-06-2010 16:15
Reden: Verkeerd gelezen...
% gewijzigd
Ik wil ook een motto
quote:george zonderes schreef op 21 juni 2010 @ 16:07:

Hmm, irritant. Ik vraag me nu alleen wel heel erg af hoe je erachter komt dat een pak kaakjes of een broodje korter is geworden. Want dat merk je pas als je het nieuwe, kortere pak/broodje in handen hebt, en dan heb je de oude niet meer om mee te vergelijken, toch? Ik heb een half jaar niet met de trein gereisd (preverlof - kind gebaard - postverlof), dus de grootte van de preverlof-broodjes zat nog vers in mijn geheugen (ze moeten toch ergens vers zijn, nietwaar?). Groot was mijn teleurstelling toen de broodjes postverlof beduidend korter bleken te zijn geworden. De prijs was gelukkig nog hetzelfde, maar vullen doen ze niet meer. Snik.
quote:AlettaJacobs schreef op 21 juni 2010 @ 16:12:

[...]

Ik heb een half jaar niet met de trein gereisd (preverlof - kind gebaard - postverlof), dus de grootte van de preverlof-broodjes zat nog vers in mijn geheugen (ze moeten toch ergens vers zijn, nietwaar?). Groot was mijn teleurstelling toen de broodjes postverlof beduidend korter bleken te zijn geworden. De prijs was gelukkig nog hetzelfde, maar vullen doen ze niet meer. Snik.Heb je niet gewoon meer honger nu als (voedende?) moeder

[...]

Ik heb een half jaar niet met de trein gereisd (preverlof - kind gebaard - postverlof), dus de grootte van de preverlof-broodjes zat nog vers in mijn geheugen (ze moeten toch ergens vers zijn, nietwaar?). Groot was mijn teleurstelling toen de broodjes postverlof beduidend korter bleken te zijn geworden. De prijs was gelukkig nog hetzelfde, maar vullen doen ze niet meer. Snik.Aaaah, ik snap het... stom!
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
quote:misschicken schreef op 21 juni 2010 @ 15:59:

En nog wat anders: Heb jij ooit wel eens de huur van een huis goedkoper zien worden?Heuh, MissC: mijn zussie krijgt een nieuw huisje. De oude bewoners betalen er nu 15 euro meer voor dan dat zij er voor gaat betalen. Het kan dus wel. Incidenteel.
Rijlessen zijn ook goedkoper dan 8 jaar geleden. Vriendin van mij betaalt nu 37 E, terwijl ik destijds 47 E betaalde.

[...]

Ik heb een half jaar niet met de trein gereisd (preverlof - kind gebaard - postverlof), dus de grootte van de preverlof-broodjes zat nog vers in mijn geheugen (ze moeten toch ergens vers zijn, nietwaar?). Groot was mijn teleurstelling toen de broodjes postverlof beduidend korter bleken te zijn geworden. De prijs was gelukkig nog hetzelfde, maar vullen doen ze niet meer. Snik.

Geef je nog BV?

Mij vult niks meer, sinds ik bv geef, nl.
Computer says nooooo
De afbakbroodjes van Lidl of Aldi (weet niet meer precies welke): van 19 cent naar 32 cent! Dat is gewoon 68% duurder!

Dat kan toch niet zomaar?
kips theeworstje kostte 0,89 eurocent, nieuwe verpakking en het kost nu 1,49
De eerste maand na mijn verlof voedde ik nog, maar inmiddels niet meer. En nog steeds zijn die rottige broodjes kleiner -ook mijn timmermansoog zegt het. Nee, mij houden ze niet meer voor de gek, daar bij C'est-du-pain-alias-De-Broodzaak . Afzetters zijn het! Tuig van de richel! Schoelje!
quote:AlettaJacobs schreef op 21 juni 2010 @ 15:52:

De broodjes op het station worden elk half jaar een stukje korter. Ik vraag me tijdens vertragingen wel eens filosoferend af waar het eindigt: hoeveel korter kunnen die broodjes nog? Betaal ik straks voor een hapje? Of nog leuker: betaal ik straks alleen voor het idee dat ik broodje eet? Gedachten, gedachten...

Als het niet zo triest was, kom ik er om lachen.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Mijn boodschappen worden steeds goedkoper. Maar dat komt omdat ik er een poosje terug voor heb gekozen voortaan maar een paar kilometertjes extra te rijden voor de grote boodschappen.

Dat die boodschappen duurder worden verbaasd me trouwens niks. De supermarkt hier heeft besloten de openingstijden te verruimen tot 9 uur elke avond en is sinds kort ook op zondag open. Er zijn geen extra mensen in de wijk komen wonen, dus dezelfde boodschappen moeten per saldo gewoon meer opleveren. Daar heb ik eigenlijk niet om gevraagd. Maar goed, ik maak maar gewoon extra kilometertjes. Gelukkig zijn de brandstofprijzen de laatste tijd niet meer gestegen...
Als ik geconfronteerd wordt, met afzetterij een prijsverhoging, begin ik ook te vloeken.

Tuig van de richel, kan er zo kwaad om worden.

Het wordt hier net als in de States.

Hoe krijg ik die $, lees ¤, vanuit jouw broekzak, in mijn broekzak.

Bah.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Wat bedoel je met kaakjes? Koekjes, de gewone biskwietjes zoals Mariabiskie?

Tip: koop een zak Brinkie koekjes (wel goed kijken, want ze liggen altijd onderin verstopt), hele zak voor 0.89 cent! Soort Chocoprince, maar dan het goedkope merk, even lekker!

Ik schrik steeds als ik ergens een colaatje bestel (op een terras/cafe). De flesjes zijn zo klein geworden dat het niet eens meer een glas vult. Maar een colaatje kost gemiddeld 1.80-2.25!!! Voor die drie slokken!
quote:AlettaJacobs schreef op 21 juni 2010 @ 16:42:

De eerste maand na mijn verlof voedde ik nog, maar inmiddels niet meer. En nog steeds zijn die rottige broodjes kleiner -ook mijn timmermansoog zegt het. Nee, mij houden ze niet meer voor de gek, daar bij C'est-du-pain-alias-De-Broodzaak . Afzetters zijn het! Tuig van de richel! Schoelje!ok, duidelijk ...
Computer says nooooo
quote:Zamirah schreef op 21 juni 2010 @ 16:31:

Rijlessen zijn ook goedkoper dan 8 jaar geleden. Vriendin van mij betaalt nu 37 E, terwijl ik destijds 47 E betaalde.Ik betaalde 50 gulden volgens mij...katsjing!
quote:misschicken schreef op 21 juni 2010 @ 17:06:

[...]

Ik betaalde 50 gulden volgens mij...katsjing!

Ik volgens mij nog minder.... maar ja, da's ook heul lang gelee.

Volgens mij zijn alle producten van Zaanse Hoeve ook in prijs verhoogd. Steeds met 1 of 2 cent.
AH had broden voor 29 cent, die zijn inmiddels ook 49 cent meen ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven