Geld & Recht alle pijlers

Boodschappen weer duurder

21-06-2010 15:43 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
De pakken kaakjes bij AH zijn gewoon 5 cm korter geworden...

Conimex kroepoek 25% extra, maar de prijs is van 65 naar 99 cent gegaan.

Dat zijn nog eens winstpakkers...

Wie kent er nog meer voorbeelden?
DTJ dat klopt inderdaad over de concurrentie positie. Niet alleen bij de jumbo maar bij meerdere supermarkten is dat zo. Ook bij de mediamarkt en de saturn,dit staat ook op hun site. Ik citeer :

iedere Media Markt-vestiging én Media Markt-webshop zijn afzonderlijke bedrijven, daarom bepaalt iedere vestiging en de webshop zijn eigen assortiment en verkoopprijzen;

elke Media Markt-vestiging kent een laagste prijsgarantie en is daardoor nooit duurder dan de voordeligste locale concurrent.

Dit heb ik ook wel eens in de jumbo folder gelezen, dan geldt het voor alle supermarkten binnen een straal van 5 km oid.

Het viel mij bij de mediamarkt een keer op, we waren op een woensdag in zwolle bij de MM daar kostte een bepaald iets(weet niet meer) 69,- en in groningen die zaterdag er na 59,-. Het zijn nooit heeeeele grote verschillen soms is het maar 3 euro en soms 5 ofzo maar het is wel weer 3 euro.
De euroshopper boterhamzakjes (17 en toen 19 cent) zijn uit het assortiment... de goedkoopste nu zijn ¤1.
millies kaas-pinda knabbels chips (soort chipito's)

eerst 125 gram euro 0,33, nu nieuwe verpakking minder inhoud 110 gram en euro 0,61. OPLICHTERS.
ik vind dat zo raar, dat iedereen het ineens over oplichters heeft. De AH is toch gewoon vrij om zijn eigen assortiment en prijzen te bepalen? Je hoeft het toch niet te kopen?
quote:Flashy schreef op 29 juni 2010 @ 17:58:

De euroshopper boterhamzakjes (17 en toen 19 cent) zijn uit het assortiment... de goedkoopste nu zijn ¤1.Wat?! Ik pakte altijd de ES zakjes mee. Nou zeg, daar hoef ik dus niet meer voor naar de appie!
Bij de AH gooien ze toch alleen de dingen uit het assortiment die in die winkel niet of nauwelijks verkocht worden? grote kans dat als je naar een andere (grotere) ah gaat de zakjes gewoon te koop zijn. maarja of je dat ervoor over hebt?

wij hebben hier een kleine AH en alle dingen die ik lekker vind vliegen eruit omdat ze te weinig verkocht worden...
Milka repen (de kleine met dikke blokjes chocolade) eerst waren ze 80 gram, nu 70 gram. Vernieuwd staat er dan op, en toch nog dezelfde 'lage' prijs. Wat denken ze nou? Dat we achterlijk zijn.....

Tampaxtampons eerst zaten er 45 in een doos (paar jaar geleden dat wel), daarna zijn er steeds een paar uitgehaald (nieuwe verpakking, maar nog steeds dezelfde prijs hoor........).

Inmiddels zitten er nog maar 20!!!!!!!!!!!!! in een doos.

Maar nog steeds dezelfde prijs hoor, geen prijsverhoging!!

Gewoon 25 stuks minder......... stelletjes oplichters bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven