Borstverkleining
maandag 21 juni 2010 om 16:24
Mijn twee ex-schoonzussen hebben het beide gedaan. Zij waren "gezegend" met een een GGcup én speelden handbal. Zij waren er destijds allebei heel erg blij mee!
Een collega (ook Gcup) heeft door borstamputatie 1 borst verloren en besloot dus die andere te laten verkleinen tot C en die verloren borst is gereconmtrueerd tot ook C. Ze is er reuze blij mee!
Een collega (ook Gcup) heeft door borstamputatie 1 borst verloren en besloot dus die andere te laten verkleinen tot C en die verloren borst is gereconmtrueerd tot ook C. Ze is er reuze blij mee!
maandag 21 juni 2010 om 16:26
Ik heb 75G en ik heb nog nooit gewtijfeld.
Ik doe het niet.
Heb nooit last van mijn rug of nek, mijn borsten zijn niet buitensporig gaan hangen na mijn zwangerschappen, kwestie van een goede BH dragen in de juiste maat. Mijn borsten horen bij mij zoals ze zijn, daar ga ik niet in laten snijden. Of ze ook bij mij passen en of ik wel leuke blousjes kan kopen maakt me niets uit.
Ik doe het niet.
Heb nooit last van mijn rug of nek, mijn borsten zijn niet buitensporig gaan hangen na mijn zwangerschappen, kwestie van een goede BH dragen in de juiste maat. Mijn borsten horen bij mij zoals ze zijn, daar ga ik niet in laten snijden. Of ze ook bij mij passen en of ik wel leuke blousjes kan kopen maakt me niets uit.
maandag 21 juni 2010 om 16:30
quote:Beukenootje schreef op 21 juni 2010 @ 16:26:
Ik doe het niet.
Heb nooit last van mijn rug of nek, mijn borsten zijn niet buitensporig gaan hangen na mijn zwangerschappen, kwestie van een goede BH dragen in de juiste maat. Mijn borsten horen bij mij zoals ze zijn, daar ga ik niet in laten snijden. Of ze ook bij mij passen en of ik wel leuke blousjes kan kopen maakt me niets uit.Wow, wat een oordeel spreekt hier uit! Ik kan nu van alles aanvoeren ter verdediging, waarom het voor mij wel logisch was om dit te doen, maar daar heb ik helegaar geen zin in.
Ik doe het niet.
Heb nooit last van mijn rug of nek, mijn borsten zijn niet buitensporig gaan hangen na mijn zwangerschappen, kwestie van een goede BH dragen in de juiste maat. Mijn borsten horen bij mij zoals ze zijn, daar ga ik niet in laten snijden. Of ze ook bij mij passen en of ik wel leuke blousjes kan kopen maakt me niets uit.Wow, wat een oordeel spreekt hier uit! Ik kan nu van alles aanvoeren ter verdediging, waarom het voor mij wel logisch was om dit te doen, maar daar heb ik helegaar geen zin in.
maandag 21 juni 2010 om 16:30
quote:sassafras schreef op 21 juni 2010 @ 16:28:
Ik! Op mijn 20e, van een slappe DD die tot op mijn taille hing naar een C (en nu weer D) op borsthoogte.
Ben er nu, bijna 25 jaar later, nog elke dag blij mee.
Hier 30 jaar geleden, ook van een slappe dd naar een c. Nu ook weer d geworden.
Geen spijt.
Ik! Op mijn 20e, van een slappe DD die tot op mijn taille hing naar een C (en nu weer D) op borsthoogte.
Ben er nu, bijna 25 jaar later, nog elke dag blij mee.
Hier 30 jaar geleden, ook van een slappe dd naar een c. Nu ook weer d geworden.
Geen spijt.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
maandag 21 juni 2010 om 16:34
ikke wel, ik had een G toen afgevallen naar een D toen aangekomen naar een E en toen het mes erin.
Het waren ondertussen theezakjes die tot op mn taille hingen.
Ik heb nu een B. Schommelend van kleine naar grote B.
Ben elke dag nog blij dat ik het gedaan heb. Ik kan alles aan, kan op mn buik liggen, kan hardlopen en hoef niet eens meer 3 bh`s aan. En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Mijn verkleining was een jaar of 5 geleden.
Het waren ondertussen theezakjes die tot op mn taille hingen.
Ik heb nu een B. Schommelend van kleine naar grote B.
Ben elke dag nog blij dat ik het gedaan heb. Ik kan alles aan, kan op mn buik liggen, kan hardlopen en hoef niet eens meer 3 bh`s aan. En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Mijn verkleining was een jaar of 5 geleden.
maandag 21 juni 2010 om 16:39
quote:sassafras schreef op 21 juni 2010 @ 16:30:
[...]
Wow, wat een oordeel spreekt hier uit! Ik kan nu van alles aanvoeren ter verdediging, waarom het voor mij wel logisch was om dit te doen, maar daar heb ik helegaar geen zin in.
Eens. Wat een suffe post inderdaad
Ik was 18. Van E naar C. Nu weer wat forser, maar hey, de rest van mijn lijf is ook geen 18 meer .
[...]
Wow, wat een oordeel spreekt hier uit! Ik kan nu van alles aanvoeren ter verdediging, waarom het voor mij wel logisch was om dit te doen, maar daar heb ik helegaar geen zin in.
Eens. Wat een suffe post inderdaad
Ik was 18. Van E naar C. Nu weer wat forser, maar hey, de rest van mijn lijf is ook geen 18 meer .
maandag 21 juni 2010 om 16:41
maandag 21 juni 2010 om 16:52
maandag 21 juni 2010 om 16:54
Hoi! Mijn moeder heeft een borstverkleining gehad, een jaar of 5 geleden, van E naar C. Helaas heeft ze veel littekenvorming en niet al het gevoel is terug in haar tepels, maar ze is er enorm blij mee, nog steeds! Geen nek- en rugklachten meer, en ook het idee dat mensen haar in haar ogen kijken, i.p.v. naar haar borsten.. Gelukkig hebben mijn zusje en ik geen 'last' van te grote borsten!
maandag 21 juni 2010 om 17:06
Ik ontkrachtte voor mijn persoonlijke situatie in een post alle argumenten die op verschillende topics hier worden aangedragen om een BVK te laten doen. Dat ik daarmee anderen voor het hoofd zou stoten had ik niet ingeschat, waarvoor mijn excuses.
Zou de belangrijkste reden bij meiden tussen de 16 en 20 jaar om een BVk te laten doen niet gewoon onzekerheid zijn? Toen ik 16 was (eind jaren 80) waren hele wijde kleren mode, dat zal bij mij toen vast meegespeeld hebben dat ik er niet mee zat dat ik grote bonbonella's had.
Ik kan niet voor en ander beoordelen of ie nekklachten heeft van grote borsten. Als ik een BH draag met gekruiste banden over de rug, ik geef het toe dan krijg ik ook last van rug, dus draag ik zo'n BH dan maar niet.
Zou de belangrijkste reden bij meiden tussen de 16 en 20 jaar om een BVk te laten doen niet gewoon onzekerheid zijn? Toen ik 16 was (eind jaren 80) waren hele wijde kleren mode, dat zal bij mij toen vast meegespeeld hebben dat ik er niet mee zat dat ik grote bonbonella's had.
Ik kan niet voor en ander beoordelen of ie nekklachten heeft van grote borsten. Als ik een BH draag met gekruiste banden over de rug, ik geef het toe dan krijg ik ook last van rug, dus draag ik zo'n BH dan maar niet.
maandag 21 juni 2010 om 17:12
Hey beukenootje,
Ik vond mijn borsten zeker niet mooi. Maar had wel een deal with it mentaliteit. Op mijn 13e waren zat ik al op E.
Op mijn 15e begonnen de klachten. Elke ochtend hoofdpijn. Een stijve nek. Schooldagen niet afkunnen maken. Schooltássen niet meer kunnen dragen. Dus hup naar de HA. Die zei dat mijn schouders en nek overbelast waren. Toen naar de fysio.. Leren mijn borsten goed te dragen. Toen dat ook niet werkte heb ik besloten een borstverkleining te doen. Dat ik nu die mooie hunkemöller bikini aan kan, of bhs kan kopen bij de HM vind ik erg fijn.. Maar het aller gelukkigst ben ik met het feit dat ik nooit meer opsta met hoofdpijn.
Dus nee, het gaat zeker niet altijd om het uiterlijk! Sterker nog.. Borsten groeien normaal gesproken tot je 21 ongv door. Dus artsen staan er sceptisch tegenover om voor die tijd te opereren. Dit doen ze dus ook alleen als ook zij de noodzaak ervan inzien. En artsen letten vast niet grotendeels op "hoe het er uit ziet"..
Ik kan het trouwens wel heel erg waarderen dat je je excuses aanbied
Ik vond mijn borsten zeker niet mooi. Maar had wel een deal with it mentaliteit. Op mijn 13e waren zat ik al op E.
Op mijn 15e begonnen de klachten. Elke ochtend hoofdpijn. Een stijve nek. Schooldagen niet afkunnen maken. Schooltássen niet meer kunnen dragen. Dus hup naar de HA. Die zei dat mijn schouders en nek overbelast waren. Toen naar de fysio.. Leren mijn borsten goed te dragen. Toen dat ook niet werkte heb ik besloten een borstverkleining te doen. Dat ik nu die mooie hunkemöller bikini aan kan, of bhs kan kopen bij de HM vind ik erg fijn.. Maar het aller gelukkigst ben ik met het feit dat ik nooit meer opsta met hoofdpijn.
Dus nee, het gaat zeker niet altijd om het uiterlijk! Sterker nog.. Borsten groeien normaal gesproken tot je 21 ongv door. Dus artsen staan er sceptisch tegenover om voor die tijd te opereren. Dit doen ze dus ook alleen als ook zij de noodzaak ervan inzien. En artsen letten vast niet grotendeels op "hoe het er uit ziet"..
Ik kan het trouwens wel heel erg waarderen dat je je excuses aanbied
maandag 21 juni 2010 om 17:19
Onzekerheid is ook een medische reden hoor, namelijk: psychische klachten.
Ik geloof best dat je last hebt gehad van je borsten, en ben blij voor je dat de OK het gewenste effect heeft gehad,maar ik vind het altijd nogal 'apart' dat van al die argumenten die hier langskomen en op andere topics, dat ik er nu van niet ééntje ook een béétje last heb, soms. Ik heb toch ook zeker geen grensgevallen van zouden ze wel of niet 'te groot' zijn.
Maar nogmaals, daar kan ik niet over oordelen.
Ik geloof best dat je last hebt gehad van je borsten, en ben blij voor je dat de OK het gewenste effect heeft gehad,maar ik vind het altijd nogal 'apart' dat van al die argumenten die hier langskomen en op andere topics, dat ik er nu van niet ééntje ook een béétje last heb, soms. Ik heb toch ook zeker geen grensgevallen van zouden ze wel of niet 'te groot' zijn.
Maar nogmaals, daar kan ik niet over oordelen.
maandag 21 juni 2010 om 17:23
Natuurlijk zijn jouw borsten geen grensgevallen. Het feit dat jij niet kiest voor een bvk betekend niet dat jouw borsten minder "groot" "erg" "vervelend" of what so ever zijn. Wees blij en gelukkig dat je er geen last van hebt. Ik had liever grote borsten, waar ik geen last van had, zonder littekens.. Dan op mijn 16e een mega pijnlijke operatie waar ik ook nog eens grote littekens aan over heb gehouden. Zelfs als ik dan de bhtjes van de HM enzo meereken.
(Misschien ben je wel gezegend met sterke schouder spieren.
Dat soort dingen zijn óók genetisch aangelegd..)
(Misschien ben je wel gezegend met sterke schouder spieren.
Dat soort dingen zijn óók genetisch aangelegd..)
maandag 21 juni 2010 om 17:23
Eind augustus laat ik mijn borsten verkleinen. Heb een zeer slappe E-cup en daarbij een wiplash. Altijd pijn in mijn schouders,nek en hoofdpijn. Daarbij vind ik het altijd zo vervelend dat die bh-bandjes zo in mijn vel "snijden". Heb er gewoon kuiltjes van gekregen. Ik ben blij dat ik eindelijk de stap genomen heb, maar vind het erg spannend. Hebben jullie toevallig nog goede tips voor mij, dingen waaraan ik moet denken, of dingen die ik moet aanschaffen? Dank je wel.
Ik vind het heel fijn voor jullie dat jullie je nu prettiger voelen.
Ik vind het heel fijn voor jullie dat jullie je nu prettiger voelen.
maandag 21 juni 2010 om 17:29
quote:Snoet80 schreef op 21 juni 2010 @ 17:23: Daarbij vind ik het altijd zo vervelend dat die bh-bandjes zo in mijn vel "snijden". Heb er gewoon kuiltjes van gekregen.
Die kuiltjes had ik ook! En de donkere plekken op je huid van de wrijving...
Ergens op www.borstenforum.nl oid staat een paklijstje met handige spullen.
1 tip: Knoopjes pyama! Het liefst een maat te groot. Het is de eerste dagen pijnlijk om je armen te ver te bewegen.
Heel veel succes!
Die kuiltjes had ik ook! En de donkere plekken op je huid van de wrijving...
Ergens op www.borstenforum.nl oid staat een paklijstje met handige spullen.
1 tip: Knoopjes pyama! Het liefst een maat te groot. Het is de eerste dagen pijnlijk om je armen te ver te bewegen.
Heel veel succes!
maandag 21 juni 2010 om 17:30
Bij mij waren het lichamelijke klachten gerelateerd aan psychische.
begon ermee toen ik op 13 jarige leeftijd heel onbevangen in mn rode badpak in het zwembad liep (zelfs de kleur weet ik nog want dat was een vreselijke ervaring)
er was een bijdehandT die heel hard riep: HEEE tieten waar ga je met dat maissie heen!!!????
en uiteraard waren er meer van dat soort momenten..
daardoor ging ik met mn schouders naar voren lopen (dacht het te kunnen verbergen) en dan krijg je vroeg of laat vanzelf rug en schouderklachten.
om van de smetplekken onder de borsten maar niet eens te spreken.
begon ermee toen ik op 13 jarige leeftijd heel onbevangen in mn rode badpak in het zwembad liep (zelfs de kleur weet ik nog want dat was een vreselijke ervaring)
er was een bijdehandT die heel hard riep: HEEE tieten waar ga je met dat maissie heen!!!????
en uiteraard waren er meer van dat soort momenten..
daardoor ging ik met mn schouders naar voren lopen (dacht het te kunnen verbergen) en dan krijg je vroeg of laat vanzelf rug en schouderklachten.
om van de smetplekken onder de borsten maar niet eens te spreken.

maandag 21 juni 2010 om 17:30
SweetSummer super dat je operatie goed is gegaan.Ik heb een c/d-cup en dat vind ik prima zo,altjd gehad.Van boven maat 38/40.Zou het vervelend vinden als ik mijn bloesjes in een maat 42 had moeten kopen vanwege een grotere maat.Maar alsnog iedereen zijn eigen keuze en mening!Voordat je een borstverkleining of vergroting overweegt zet eerst alles op een rijtje,informeer je goed waarom wel of waarom niet.Belangrijk:Nooit doen voor een ander maar dat weten de meesten ook wel.
maandag 21 juni 2010 om 17:33
Ik was 17, van een 70H naar 70D gegaan. Veel complicaties gehad, maar ondanks alles nooit spijt!
Heb het gedaan vanwege lichamelijke klachten. Rug/hoofd en nekpijn, ook striemen in mn schouders en slechte houding en pijn bij het sporten. Alles is inmiddels weg. Ook bijna geen littekens meer na 4 jaar!
Heb het gedaan vanwege lichamelijke klachten. Rug/hoofd en nekpijn, ook striemen in mn schouders en slechte houding en pijn bij het sporten. Alles is inmiddels weg. Ook bijna geen littekens meer na 4 jaar!
maandag 21 juni 2010 om 17:35
Ik denk er weleens over na. Ik heb 80G. Op zich past het wel bij mijn lichaam, ik heb ook grote billen en stevige benen.
Verder zie ik vooral op tegen de operatie zelf (ik ben het afgelopen jaar al 3 keer geopereerd). Ik zou graag nog borstvoeding willen geven en ik ben vooral bang dat het weer "aangroeit".
Ik speel gewoon weleens met de gedachte, voor later.
Nu ben ik bezig met zwanger worden en alles wat daar bijkomt, dus is het niet aan de orde. Maar over een paar jaar.....ja het zou zomaar kunnen dat ik het dan ga doen.
Verder zie ik vooral op tegen de operatie zelf (ik ben het afgelopen jaar al 3 keer geopereerd). Ik zou graag nog borstvoeding willen geven en ik ben vooral bang dat het weer "aangroeit".
Ik speel gewoon weleens met de gedachte, voor later.
Nu ben ik bezig met zwanger worden en alles wat daar bijkomt, dus is het niet aan de orde. Maar over een paar jaar.....ja het zou zomaar kunnen dat ik het dan ga doen.