Vanmiddag rij-examen
dinsdag 22 juni 2010 om 11:15
Je hoeft toch niet zenuwachtig te zijn? Denk aan je laatste les, alles ging goed!! Vanmiddag gaat het dus OOK gewoon goed.
De man/vrouw die vanmiddag naast je zit die valt alleen in voor je rij-instructeur en DOET ALSOF hij een examen afneemt.
En het is een ontzettende eikel. Bah, echt zo eentje die jij vanmiddag eens even zal laten zien hoe goed dat jij in je spiegels kijkt en rustig terug schakelt voor een bocht... Je zal hem eens even laten zien wat je kan!
Zet hem op joh!
Ohja: Bedenk wel dat je je helemaal niet zenuwachtig HOEFT te maken. Je gaat doen waarvoor je hebt geleerd en wat je kán.
De man/vrouw die vanmiddag naast je zit die valt alleen in voor je rij-instructeur en DOET ALSOF hij een examen afneemt.
En het is een ontzettende eikel. Bah, echt zo eentje die jij vanmiddag eens even zal laten zien hoe goed dat jij in je spiegels kijkt en rustig terug schakelt voor een bocht... Je zal hem eens even laten zien wat je kan!
Zet hem op joh!
Ohja: Bedenk wel dat je je helemaal niet zenuwachtig HOEFT te maken. Je gaat doen waarvoor je hebt geleerd en wat je kán.
Viva la vida
dinsdag 22 juni 2010 om 11:23
Gewoon rijden zoals je altijd deed tijdens de lessen. Je kunt het, want anders had je instructeur het examen niet aangevraagd.
(Ik ben tijdens mijn examen o.a. weggereden in de 2e versnelling en verkeerd gereden ('zelfstandig rijden') maar toch in één keer geslaagd)
Je kunt het!!!
(Ik ben tijdens mijn examen o.a. weggereden in de 2e versnelling en verkeerd gereden ('zelfstandig rijden') maar toch in één keer geslaagd)
Je kunt het!!!
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
dinsdag 22 juni 2010 om 11:26
Ten eerste, nooit met de instelling heen gaan dat je het niet gaat redden.
Je weet wat je zwakke punt is, dus let daar op en dan moet het goed komen!
Blijf rustig en doe gewoon wat je geleerd is!
Ik ben vorig jaar op mijn 37ste in 1 x geslaagd, terwijl mijn eerste 5 a 10 minuten meer dan slecht waren. Gelukkig kon ik mezelf herpakken en toen reed ik perfect volgens de examinator.
Succes
Je weet wat je zwakke punt is, dus let daar op en dan moet het goed komen!
Blijf rustig en doe gewoon wat je geleerd is!
Ik ben vorig jaar op mijn 37ste in 1 x geslaagd, terwijl mijn eerste 5 a 10 minuten meer dan slecht waren. Gelukkig kon ik mezelf herpakken en toen reed ik perfect volgens de examinator.
Succes
dinsdag 22 juni 2010 om 11:29
-Adem in, adem uit
- Goed kijken (en laten zien dat je kijkt)
En verder net zo rijden als tijdens je rijlessen. Je kunt het, anders had je leraar geen examen aangevraagd.
En mocht de motor afslaan, raak niet in paniek. Gewoon rustig weer verder gaan, zodat de examinator weet dat je ook goed handeld tijdens suprise momenten
- Goed kijken (en laten zien dat je kijkt)
En verder net zo rijden als tijdens je rijlessen. Je kunt het, anders had je leraar geen examen aangevraagd.
En mocht de motor afslaan, raak niet in paniek. Gewoon rustig weer verder gaan, zodat de examinator weet dat je ook goed handeld tijdens suprise momenten
dinsdag 22 juni 2010 om 11:34
Ik heb het in 1 keer gehaald omdat ik mezelf voorhield dat ik gewoon een stukje ging rijden, maar dit keer met iemand anders naast me dan mijn instructeur.
Ik ben met 80 ingevoegd op de snelweg en ben in de stad per ongeluk op de 'verkeerde' rijbaan gaan staan. (t was een stoplicht waar je op 2 banen rechtdoor kunt, het stoplicht daarna moest ik linksaf en ik ben op de rechterbaan blijven rijden)
Veel succes met een lekker stukje rijden. Vergeet niet gezellig te kletsen met de anders-dan-normaal instructeur, vinden ze prettig.
Ik ben met 80 ingevoegd op de snelweg en ben in de stad per ongeluk op de 'verkeerde' rijbaan gaan staan. (t was een stoplicht waar je op 2 banen rechtdoor kunt, het stoplicht daarna moest ik linksaf en ik ben op de rechterbaan blijven rijden)
Veel succes met een lekker stukje rijden. Vergeet niet gezellig te kletsen met de anders-dan-normaal instructeur, vinden ze prettig.
dinsdag 22 juni 2010 om 11:37
Ontspan! Zorg dat je rustig bent in je hoofd, zodat je de tijd hebt om na te denken: "Ah een rotonde! Remmen, terugschakelen, d'r op, richting aangeven en d'r af". Je kan het!
Ik ben gister geslaagd en deed het niet perfect qua schakelen, maar de examinator vond het onzin dat ik me daar druk om had gemaakt. Succes!
Ik ben gister geslaagd en deed het niet perfect qua schakelen, maar de examinator vond het onzin dat ik me daar druk om had gemaakt. Succes!
dinsdag 22 juni 2010 om 11:41
Je hoeft je helemaal niet druk te maken, want je bent in eerste instantie gewoon geslaagd. Behalve als je hele rare dingen gaat doen, en je weet precies welke dat zijn, zit er een kans in dat je het deze keer niet haalt. Maar dan is er nog geen man overboord, want dan haal je het de volgende keer wel, of eventueel die keer erna.
Dus, niet zo handig:
- In z'n 3 over de rotonde,
- Proberen op te trekken anders dan in z'n 1,
Do's:
- Goed kijken,
- Lekker kletsen,
- Checken (weet je niet of die in z'n 1 staat? Kijk gewoon! Of schakel naar z'n vrij en terug naar z'n 1.. dat is beter als in zn 3 proberen op te trekken, omdat je niet durfde te checken..)
- Gewoon relax rijden: In de auto heb je minimaal 30/40 uur gezeten, elke keer met jijzelf aan het stuur. Nu moet je een half uurtje rijden met een andere passagier; dit is het enige wat veranderd! De rest zit gewoon nog op precies dezelfde plek en hij doet precies hoe jij het gewend bent..
Kop op, je kan het. Ik weet het zeker!
Natuurlijk verwachten we vanmiddag wel een berichtje van je hé ?!
Dus, niet zo handig:
- In z'n 3 over de rotonde,
- Proberen op te trekken anders dan in z'n 1,
Do's:
- Goed kijken,
- Lekker kletsen,
- Checken (weet je niet of die in z'n 1 staat? Kijk gewoon! Of schakel naar z'n vrij en terug naar z'n 1.. dat is beter als in zn 3 proberen op te trekken, omdat je niet durfde te checken..)
- Gewoon relax rijden: In de auto heb je minimaal 30/40 uur gezeten, elke keer met jijzelf aan het stuur. Nu moet je een half uurtje rijden met een andere passagier; dit is het enige wat veranderd! De rest zit gewoon nog op precies dezelfde plek en hij doet precies hoe jij het gewend bent..
Kop op, je kan het. Ik weet het zeker!
Natuurlijk verwachten we vanmiddag wel een berichtje van je hé ?!
dinsdag 22 juni 2010 om 11:48
Ik ben eens gezakt omdat ik niet snel genoeg een tractor inhaalde.... Sja, ie was ik ook niet eerder tegengekomen in Amsterdam .
Grungy, als je examen gaat doen dan is dat omdat je instructeur denkt dat je eraan toe bent. Het is een mooie dag, iedereen is vrolijk, dus je examinator vast ook . Succes!
Grungy, als je examen gaat doen dan is dat omdat je instructeur denkt dat je eraan toe bent. Het is een mooie dag, iedereen is vrolijk, dus je examinator vast ook . Succes!
dinsdag 22 juni 2010 om 11:56
Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent.
Als ik alleen al terug denk aan mijn rijexamen wordt ik weer zenuwachtig.
Ik was dus ook heel zenuwachtig , maar toch heb ik het in een keer gehaald en dan kan jij ook!
Als je leraar geen vertrouwen in je had, zou hij/zij je niet laten afrijden.
Heel veel succes!!!!
P.s. Vandaag is trouwens precies 1 jaar geleden dat ik mijn rijbewijs heb gehaald. 22 juni is een geluksdag.
Als ik alleen al terug denk aan mijn rijexamen wordt ik weer zenuwachtig.
Ik was dus ook heel zenuwachtig , maar toch heb ik het in een keer gehaald en dan kan jij ook!
Als je leraar geen vertrouwen in je had, zou hij/zij je niet laten afrijden.
Heel veel succes!!!!
P.s. Vandaag is trouwens precies 1 jaar geleden dat ik mijn rijbewijs heb gehaald. 22 juni is een geluksdag.
dinsdag 22 juni 2010 om 12:04
Bedenk dat jij de baas bent over de auto. YOU ARE IN CONTROL!
als je zachter moet rijden, stap gewoon op de rem, schakel terug naar 2 en doe het vooral gecontroleerd.
je moet laten zien dat JIJ de auto rijdt (en niet dat de auto jou rijdt).
En laat je vooral niet opjutten door brommende BMW's bij het stoplicht, je doet het gewoon op je dooie gemak en relaxed. Ze wachten maar...
als je zachter moet rijden, stap gewoon op de rem, schakel terug naar 2 en doe het vooral gecontroleerd.
je moet laten zien dat JIJ de auto rijdt (en niet dat de auto jou rijdt).
En laat je vooral niet opjutten door brommende BMW's bij het stoplicht, je doet het gewoon op je dooie gemak en relaxed. Ze wachten maar...
dinsdag 22 juni 2010 om 12:05
Oeh, spannend zeg! Ik nam toen valeriaan tegen de zenuwen. Had het idee dat ik toen minder zenuwachtig was, maar dat kan ook gewoon een placebo effect geweest zijn.
Probeer rusrtig te blijven. Het is inderdaad goed dat je weet wat je minder goede punten zijn, dan kan je daar opletten. Goed spiegels kijken is erg belangrijk. Beetje sociaal babbelen met de instructeur helpt misschien ook een beetje tegen de zenuwen.
Meer dan je best kan je niet doen!
Heel veel succes!
Probeer rusrtig te blijven. Het is inderdaad goed dat je weet wat je minder goede punten zijn, dan kan je daar opletten. Goed spiegels kijken is erg belangrijk. Beetje sociaal babbelen met de instructeur helpt misschien ook een beetje tegen de zenuwen.
Meer dan je best kan je niet doen!
Heel veel succes!
dinsdag 22 juni 2010 om 12:59
Komt helemaal goed, gewoon doen!
Je moet ook een portie geluk hebben maar niet stressen dat is niet nodig.
Ik ben geslaagd toen ik het juist níet verwachtte de x dat ik voor mijn gevoel écht stom aan het doen was. De andere keren had ik een goed gevoel en was ik gezakt.
Wanneer het dus niet helemaal naar wens gaat niet meteen de moed opgeven hoor!
En neem een ui mee dat brengt geluk
Je moet ook een portie geluk hebben maar niet stressen dat is niet nodig.
Ik ben geslaagd toen ik het juist níet verwachtte de x dat ik voor mijn gevoel écht stom aan het doen was. De andere keren had ik een goed gevoel en was ik gezakt.
Wanneer het dus niet helemaal naar wens gaat niet meteen de moed opgeven hoor!
En neem een ui mee dat brengt geluk