Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Hoi Ikbenik, kom je ff een brengen.
Alle reacties Link kopieren
hoe gaat het daar Ibi?
Ik denk elke dag aan jullie
Hoi Ieb, hoe gaat het nu met HIH?

Hou je haaks meissie
Ibi ff een dikke
Lieve IBI, ik lees nog steeds mee hoor, een dikke
Ook hier weer even een dikke knuffel van mij!
Zo ben ik weer. Internet deed het vandaag niet in de Daniel den hoed.

Goed nieuws: de leverwaarde van HIH is gezakt waardoor hij waarschijnlijk donderdag alsnog de gemiste chemo kan krijgen.

Minder nieuws: in zijn ontlasting is een bacterie gevonden waar hij schade aan kan ondervinden en nou moet hij vier maal per dag een oranje heel smerig goedje tot zich nemen om die bacterie te doden.

Ik kreeg vandaag een hele mooie kaart van een lief forumvriendinnetje van me waarvan ik de tekst jullie niet wil onthouden:

Als ik een toverstokje had, dan toverde ik een eind aan al je zorgen.

En een stralende glimlach voor de dag van morgen...

Had ik maar een wonderlamp, dan wreef ik tot een geest zou verschijnen... en wenste dan dat deze moeilijke tijd vlug en zonder moeite zou verdwijnen!

Misschien zie ik straks een vallende ster, plots in de donkere nacht... dan wens ik voor jullie heel veel geluk en een flinke dosis kracht.

Mooi he?

Met mij gaat het redelijk vandaag. Heb morgen weer een vrije dag te pakken weten te krijgen. In de ochtend naar mijn tante om te douchen en wat langer bij HIH zijn.

Ben vandaag nog op bezoek geweest even bij mijn vroegere buurvrouw. Was wel fijn om haar te zien maar wat een bizare situatie is dit zeg.
Krijg het er koud van, wat een klote nieuws zeg.

Veel sterkte!
Hoi IBI, kom jou en HIH weer even een brengen
IBI Ik denk elke dag aan jullie
A dirty mind is a joy forever
Wat een mooie tekst Ibi.

Kut van die bacterie, maar fijn dat de leverwaardes dusdanig zijn dat HIH zijn chemo kan 'inhalen'

IBI, net als de anderen denk ik iedere dag aan jullie en daarom weer een
Dank jullie wel.

Het is zo stil en leeg hier in bed. Normaal kruipen we nog wel eens naar elkaar toe en kletsen lekker totdat we in slaap vallen. God wat mis ik hem bij me.
Dat is ook zo verdrietig aan de situatie. Dat jullie allebei alleen in bed liggen, terwijl je elkaar nu zo nodig hebt.

Vanavond vertelde hij me dat hij al voelt dat er spanning is op zijn hoofdhuid. Na 1 chemo al!

Ik weet dat hij kaal gaat worden maar ik kroel zo graag door zijn haar. En ik weet ook wel dat het terug gaat komen maar het is gewoon moeilijk.

Hij was ten opzichte van gisteren ook weer 2 kilo kwijt.
Ibi wat een mooi gedicht!

en verder kan ik helaas vanaf hier niet veel meer doen dan je een enorme knuffel brengen en je laten weten dat er aan je gedacht wordt vanaf hiero

Ibi een knuffel maar weer van mij, weet niets te zeggen. Vind het zo klote voor jou en je man
ibi voor jou en hih.

Het kaarsje brand nog steeds

nog voor jullie 1e huwelijk jaar
Ieb

Ik ga slapen en denk aan jullie
Voor jullie nog even een knuffel.

Sterkte meid, ik weet verder eigenlijk niks te zeggen.

Is alweer een tijd terug dat ik reageerde hier, gefeliciteerd met je trouwdag. En een dikke knuffel voor deze dagen! Van wat ik heb gelezen ben je een sterke vrouw!
Ook vandaag ben je niet uit mijn gedachten IBI, en je man ook niet.

Is het goed als ik binnenkort een keer bij je langs kom? Even kletsen en samen huilen? En even lekker lachen? Dikke kus lieverd
Lieve Ibi, ik hoop dat jullie weer goed/redelijk hebben geslapen. Ik wens jullie wederom, veel kracht toe om de strijd weer aan te gaan. Dikke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven