Gezondheid alle pijlers

Chronische galbulten

23-06-2010 14:41 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ongeveer 15 jaar aanmodderen en denken dat ik voor vanalles allergisch was blijk ik waarschijnlijk chronische galbulten te hebben.

Die worden opgewekt door allerlei dingen , zoals alcohol , pijnstillers , allerlei fruit en groente , conserveringsmiddelen, bij sommige mensen door kou maar bij ,mij door warmte!!!

Ik kan nauwelijks in de zon zitten en op dit moment heb ik ontzettende last van mijn handen.

Ze doen gewoon pijn van de jeuk.

Ik had nog nooit van chronische galbulten gehoort tot een maand geleden.

Iemand hier ervaring hiermee?

Ik moet volgende week terug naar de allergoloog.

We zijn een medicijn aan het zoeken want jawel , van de meeste , dus ook anti-allergie medicijnen krijg ik een allergische reactie.
Misschien kun je beter je titel veranderen in iets met chronische galbulten. Ik denk dat je je doelgroep nu niet bereikt.

Sterkte in ieder geval.
Ja , dat bedacht ik me net ook.
In Nederland is officieel sprake van een landelijke hittegolf als de maximumtemperatuur in De Bilt minimaal vijf dagen achter elkaar 25 graden of hoger is en bovendien op minimaal drie dagen minstens 30 graden.

Een hittegolf is dus een serie van minstens vijf zomerse dagen (meer dan 25 graden), waarvan er zeker drie tropisch (meer dan 30 graden) zijn.

Oh. Ik dacht dat het weer zon Jankerd was over "de (niet bestaande) hittegolf.

Klinkt niet fijn, sterkte ermee!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Bedoel je netelroos? Mjin moeder heeft hier jaren en jaren mee gesukkeld. Ze kreeg van de gekste dingen die jeukende bulten. Een van de uitlokkers was bij haar druk (als in een ketting die strak zit, bandjes van schoenen en dergelijke), maar ook juist in de zomer kreeg ze vaak van die aanvallen, mogelijk door de warmte. Ze heeft van alles geprobeerd en is ook bij een allergoloog geweest. Op een gegeven moment is ze, door een tijdelijke huisgenoot die vegetariër was, veel minder vlees gaan eten. En tot ieders verbazing, verdwenen haar klachten voor een groot deel. Ze is toen gestopt met vlees eten en het ging heel goed. Overigens is ze niet superstrikt, soms eet ze wel eens biologisch vlees en op vakantie (ze maakt nogal eens verre reizen) eet ze ook vlees als dat zo uitkomt.

Onze zelfbedachte theorie is dat ze reageert op de restanten antibiotica die je in bio-industrievlees en -kip aantreft. Ze is namelijk ook allergisch voor penicilline. We weten natuurlijk niet zeker of dit de verklaring is, belangrijkste is dat de klachten veel en veel minder werden (en sinds de overgang eigenlijk helemaal weg zijn).
Dankje , opzich houd ik ontzettend veel van de zon.

Lekker buiten zijn , picknikken , naar het strand, lekker inde tuin eten , s'avonds nog lekker buiten zitten , terassjes enz.

Maar ik krijg er zo'n jeuk van!
quote:Paque_in_Pink schreef op 23 juni 2010 @ 15:09:

In Nederland is officieel sprake van een landelijke hittegolf als de maximumtemperatuur in De Bilt minimaal vijf dagen achter elkaar 25 graden of hoger is en bovendien op minimaal drie dagen minstens 30 graden.

Een hittegolf is dus een serie van minstens vijf zomerse dagen (meer dan 25 graden), waarvan er zeker drie tropisch (meer dan 30 graden) zijn.

Oh. Ik dacht dat het weer zon Jankerd was over "de (niet bestaande) hittegolf.

Klinkt niet fijn, sterkte ermee!Eens met totale post van PiP
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
@ sasaafras, netelroos en galbulten liggen niet zo ver uitelkaar.

Netelroos zijn de vlekken , galbulten de bulten.

Ik heb dat ook wat je beschrijft over druk.

Van antibiotica heb ik ook wel eens een aanval gehad.

Ik eet niet zoveel vlees en als ik al vlees eet is het bijna altijd (iig zoveel mogelijk) biologisch.

En ik ben al een paar jaar (te vroeg) in de overgang en bij mij is het niet over gegaan.

Wat je beschrijft over zelf conclusies trekken waar het door komt herken ik ook.

Helaas is het dus een hele lijst (ik vergat nog vis , en ik vergeet vast nog wel wat meer) wat het op kan wekken.

Bijna alles zo ongeveer....

Wel fijn om te lezen dat je moeder er nauwelijks nog last van heeft , er is nog hoop!
Wat vervelend!

Mocht je allergoloog geen alternatief anti-histaminicum kunnen vinden, dan zijn acupunctuur en NAET-therapie de moeite waard.

Sterkte.
Dankje , ik heb zelf ook al aan acupuntuur gedacht.

NAET- therapie ken ik niet , ik ga gelijk even googlen!
haha , de eerste hit van google was van kwakzalverij.nl.

Maar goed , het gaat allemaal over allergieen.

Volgens de allergoloog heb ik geen allergieen maar chronische galbulten die een zelfde reactie opwekken als allergie.

Om het even ingewikkelde te maken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven