vriendin in de prostitutie

15-06-2010 10:10 580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet goed hoe ik moet reageren of wat ik er van moet denken.

Al pratend over "vrienden" in het algemeen meent een collega dat ze een vriendin van me kent. Hoe en wat maakt even niet uit, maar ze beweert dat die vriendin "mannen ontvangt". Ik geloof het niet: keurig, zedig, bijna op het preutse af uit een gezin waar dit niet binnen de normen en waarden (enge woorden....) zou passen.

Sta dus half die collega te beschuldigen van het beschimpen van een vriendin van me, tot die collega een website opent waarop mijn vriendin haar diensten aanbied.

Ik sta perplex, want dit lijkt me zóó niet bij haar te passen.

En erger nog, ik weet me even geen raad hoe ik hier nou mee om moet gaan! Ik weet ook niet hoe ik het moet omschrijven, en wil ook hier niemand aanvallen, maar ik vind betaalde sex zó ranzig dat ik er niet mee wil worden geassocieerd. Ik zou niet graag met haar gezien worden als ze één van haar klanten op straat tegen komt ofzo.

Ik snap het ook gewoon niet omdat het een hele slimme meid is die ook op een "normale" manier haar geld kan verdienen. Waarom doet ze het dan? Wat moet ik nou zeggen als ik haar weer spreek? Hoe moet ik reageren?

Update: Lees alsjeblieft het héle topic door om de ontwikkelingen te lezen, er zijn zo hier en daar wat posts die bovenstaande nuanceren, uitleggen en ook het vervolg weergeven.
Viva la vida
Sex en geld...ik vind het horror en reken maar dat ik woest was geworden als ik er achter was gekomen dat mijn vriendin zulke keuzes had gemaakt. Net als dat ik met stomheid geslagen zou zijn als ze de boel zou tillen, een wietplantage in haar kelder zou hebben of een kinderhater zou blijken te zijn. What the f***?

Ik ben niet flegmatisch en reken maar dat wij een zeer "gepassioneerd" gesprek gehad zouden hebben. Waarschijnlijk omdat ik van haar houd, als dat nl. niet het geval zou zijn, dan ben ik vrij snel klaar met zulke figuren.

Ik snap de drama en de heftigheid van TO daarom ook wel, want als het mij zou overkomen.....nou werkelijk, ik zou in de hoogste boom geklommen zijn.
Wat heeft prostitutie nou te maken met kinderhaat en wietplantages? Volgens mij was dit niet "de" vriendin van TO, maar een vriendin.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
@Bwitched: ik denk dat xxxlondon gewoon een opsomming geeft van zaken waarvan ze "in de hoogste boom zou klimmen" als haar vriendin zich daar mee bezig zou houden (en het zou verzwijgen)
Viva la vida
Ik snap werkelijk niet waarom je in de hoogste boom zou klimmen als je vriendin vrijwillig in de prostitutie gaat (er even vanuit gaand dat het vrijwillig was, ik lees nl nergens dat dat niet zo zou zijn).

JIJ hoeft het toch niet te doen? Ze doet er niemand kwaad mee, verdient op een eerlijke manier haar geld. Als dat voor haar werkt dan hoef jij daar toch niet moeilijk over te doen. Tenzij je samen een relatie hebt natuurlijk.
quote:Madhe schreef op 22 juni 2010 @ 23:13:

Als ik een one night stand heb voel ik me rijker als hij wel betaald, dan wanneer hij niet betaald (gratis neuken). En ik het enkel met de aandacht en een breezer moet doen (gratis neuken). De zogenaamde liefde van een ONS dus ("hopen op een relatie" zoals sommige doen, maar gewoon gratis neuken).

Dan is het wel betaald worden dus alleen maar een leuke bijkomstigheid dus. Een relatie hoef ik niet vanuit een ONS. Geld is wel altijd welkom.

Wat een rare redenatie! Voor mij is een ONS gelijkwaardig, je jaagt beiden genot na en geen relatie. Niks mis mee in mijn ogen. En als ik een drankje aangeboden krijg door een ONS, dan zie ik dat niet als "betaling" voor de seks die ik "bied", maar gewoon als beleefdheid die vooraf gaat aan het genot dat wij elkáár gaan bieden. Wederzijds dus en vooral: gelijkwaardig.

Op het moment dat je je voor seks laat betalen, dan lever je een dienst. Jouw genot doet niet meer ter zake, je verkoopt een ander het recht op seks, of het nou leuk voor jou is of niet en die ander die mag de seks afnemen van jou,. Waarbij hij zich ook niet om jou hoeft te bekommeren, want immers: hij heeft ervoor betaald. En waarbij zijn aantrekkelijkheid in principe niet ter zake doet, want immers: je verleent een dienst voor geld, niet voor je eigen gerief. Daar zit geen greintje gelijkwaardigheid in, noch wederzijdheid. Je levert een dienst en that's it. Je verhuurt even je lichaam voor het genot van de ander. Als dienstverlener, wat je per definitie minderwaardig maakt aan degene die de dienst koopt. Die moet immers door jou bediend worden.

Het kan best zijn dat je met dat laatste geen problemen hebt en dat je er zelfs gelukkig van wordt. Maar om de optie van dienstverlening aantrekkelijker te vinden dan simpelweg het nastreven van je eigen genot -waarbij je zelf uitkiest met wie je dat genot gaat beleven, dan moet je wel een erg vertekend beeld hebben van one night stands (en ook van prostitutie trouwens...).
quote:xxxlondon schreef op 23 juni 2010 @ 14:24:

Ik snap de drama en de heftigheid van TO daarom ook wel, want als het mij zou overkomen.....nou werkelijk, ik zou in de hoogste boom geklommen zijn.

Hilarisch dit... Jij hebt namelijk geen flauw idee van wat er in jouw omgeving gebeurt.

Want 1 ding kan ik je wel zeggen: met dit soort uitlatingen kijken jouw vriendinnen wel uit om jou over iets dergelijks in vertrouwen te nemen. En dat lijkt me niet iets om trots op te zijn.
quote:xxxlondon schreef op 17 juni 2010 @ 10:36:

Oh, ik ben daar heel resoluut in.

Prostitutie is wat mij betreft een schaduwwereld en ik associeer het met vrouwenhandel, criminaliteit en ranzigheid. Het past niet in mijn wereld en hou me verre daarvan. Net als dat ik geen enkele verwantschap voel met pvv 'ers, homohaters, satanisten, xtc-gebruikers, sjacheraars, tokkies, belastingontduikers en fraudeurs heb ik niets met prostituees. Ik ben wars van zulk soort geheimen in vriendschappen en dat zou voor mij dus ook een dealbreker zijn.

Jammer, maar wij matchen niet meer. Ik ben tenslotte ook niet met haar getrouwd en heb haar geen eeuwige trouw beloofd. (nb! de meeste huwelijken standen nog voor minder) Dus ja, wat mij betreft is het uit.Heb geen zin om het nog eens te posten, dus ik quote mezelf maar even. Gelukkig mag je zelf je vriendinnen uitkiezen. Ik heb helemaal geen zin om mee te doen met al die geheimzinnigheid en eigenlijk vind ik het ook een kut-beroep. Zal wel een kwestie van smaak zijn, maar ik krijg er rilligen van. Geen van mijn vriendinnen zal het in haar hoofd halen om prostuitie te overwegen als bron van inkomsten.
quote:Baba schreef op 23 juni 2010 @ 20:22:

[...]

Hilarisch dit... Jij hebt namelijk geen flauw idee van wat er in jouw omgeving gebeurt.

Want 1 ding kan ik je wel zeggen: met dit soort uitlatingen kijken jouw vriendinnen wel uit om jou over iets dergelijks in vertrouwen te nemen. En dat lijkt me niet iets om trots op te zijn.Nou ja, trots op zijn. Mijn vriendinnen en ik denken over veel dingen eigenlijk wel hetzelfde ja. Dus als er sprake is van "in vertrouwen nemen" dan zal dat niet over prostitutie gaan.
quote:

xxxlondon schreef op 17 juni 2010 @ 10:36:

Oh, ik ben daar heel resoluut in.

Prostitutie is wat mij betreft een schaduwwereld en ik associeer het met vrouwenhandel, criminaliteit en ranzigheid. Het past niet in mijn wereld en hou me verre daarvan. Net als dat ik geen enkele verwantschap voel met pvv 'ers, homohaters, satanisten, xtc-gebruikers, sjacheraars, tokkies, belastingontduikers en fraudeurs heb ik niets met prostituees. Ik ben wars van zulk soort geheimen in vriendschappen en dat zou voor mij dus ook een dealbreker zijn.

Jammer, maar wij matchen niet meer. Ik ben tenslotte ook niet met haar getrouwd en heb haar geen eeuwige trouw beloofd. (nb! de meeste huwelijken standen nog voor minder) Dus ja, wat mij betreft is het uit.

Hoeveel prostituees ken jij dan? Geen enkele, neem ik aan uit jouw verhaal. Dus hoe weet jij dan wat voor wereld het is en of het er altijd zo aan toe gaat?

Enfin, ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Het is natuurlijk niet verplicht om vriendschappen met andersdenkenden te onderhouden.
alweer dubbel
Ja klopt wel hoor, Bewichted, het is ook een vooroordeel. Ik ken niemand die dat beroep uitoefent vandaar dat ik dan waarschijnlijk ook van de kook zou zijn.

Maar goed, mocht het me ooit overkomen, ben ik de eerste om te melden dat ik mijn mening moet herzien als dat nodig zou zijn.
quote:Baba schreef op 23 juni 2010 @ 20:22:

[...]

Want 1 ding kan ik je wel zeggen: met dit soort uitlatingen kijken jouw vriendinnen wel uit om jou over iets dergelijks in vertrouwen te nemen. En dat lijkt me niet iets om trots op te zijn.

Mensen denken hun familie en vrienden altijd zo goed te kennen en idd.... ze hebben doorgaans geen idee. Ja, maar ik wel hoor! Nee, schat... ook jij niet

Kijk naar de OP.... keurig meisje, net gezin. Alsof alle prostituées uit asociale gezinnen komen en zelf nog Tokkiër zijn dan de Tokkies zelf.

Het is misschien wat vergezocht, maar ook rechter Tonino heeft mensen om zich heen die zich heeeel erg verbaasen over het feit dat hij KP op z'n PC had staan - uiteraard claimde hij dat hij het per ongeluk binnen had gehaald

Of wat dacht je van Ted Bundy.... Charmant, zeer intelligent, maar pleegde wel ruim 30 moorden. Hadden z'n vrienden vast ook niet gedacht

Ik zou er absoluut geen probleem mee hebben als iemand die ik ken, prostituee is (mits daar echt zelf voor gekozen, en ja.... dat bestaat). Waarom zou ik daar moeilijk over doen? Dat is iets van haar en omdat jouw collega dus helemaal niet discreet is, weet je het. Anders zou je het waarschijnlijk nooit hebben geweten. Trouwens.... hoe weet je collega haar online te vinden? Waarschijnlijk is hij/zij er zelf klant? Ga je nu ook niet meer om met je collega? Of dat dan wel weer omdat het je werk is en je er geld voor krijgt
quote:Lizzl schreef op 23 juni 2010 @ 21:06:

[...]

Mensen denken hun familie en vrienden altijd zo goed te kennen en idd.... ze hebben doorgaans geen idee. Ja, maar ik wel hoor! Nee, schat... ook jij niet

Kijk naar de OP.... keurig meisje, net gezin. Alsof alle prostituées uit asociale gezinnen komen en zelf nog Tokkiër zijn dan de Tokkies zelf.

Het is misschien wat vergezocht, maar ook rechter Tonino heeft mensen om zich heen die zich heeeel erg verbaasen over het feit dat hij KP op z'n PC had staan - uiteraard claimde hij dat hij het per ongeluk binnen had gehaald

Of wat dacht je van Ted Bundy.... Charmant, zeer intelligent, maar pleegde wel ruim 30 moorden. Hadden z'n vrienden vast ook niet gedacht

Wat wil je nu aantonen? Dat mijn vriendinnen en ik er hetzelfde over prostitutie denken maar dat ze dan stiekem toch op de wallen een kamertje heeft ofzo. Bedoel je dat?

Als ik dat niet weet en ze verbergt het moedwillig....wat moet ik daarmee. Lijkt een beetje op..iedereen gaat vreemd dus jouw man zou dat ook wel eens kunnen doen....ja en? Dus? Nu moet ik alles maar in twijfel trekken wat man/vriendin zegt. Kom op zeg, zo wil ik niet leven hoor, als een wandelende wantrouwende paranoia.
Interessant...quote:ndh86 schreef op 23 juni 2010 @ 08:44:

Tussen iemand het "gratis weggeeft" en iemand die ervoor betaald wordt zit voor mij wel een nuancering. Als je gewoon je eigen geiligheid achterna loopt, kies je bewust je "slachtoffer" voor die avond uit. Als je wordt betaald moet je maar afwachten wat er op je afkomt. Weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, maar het geeft mij het idee dat je geen controle hebt. Net zoals een pak suiker in de supermarkt niet weet in welk keukenkastje hij komt te staan, zoiets. Heel onduidelijk voorbeeld, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Niet onduidelijk. Maar je snapt toch wel dat het niet altijd zo werkt hè? Natuurlijk zijn er prostituées die gedwongen in de business zitten. Maar er zijn er ook genoeg die het echt vrijwillig doen. Net zo vrijwillig als mensen die ONS's hebben. En misschien heeft een prostituée die dat vrijwillig is, in het verleden zooooo vaak ONS´s gehad, dat ze zich bedacht dat ze er ook een flink inkomen mee kan genereren. Niet alle prostituées worden gedwongen en niet alle prostituées moeten neuken met elke klant die zich meldt.

In dat geval is het dus net zo vrijwillig als bij mensen die ONS´s hebben - alleen laten ze zich niet gratis nemen en zijn dus eigenlijk best slim bezig. Dus als jouw vriendin ONS's heeft en zich gratis laat nemen door wekelijks 10 vreemde kerels, dan kan je dat beter behappen dan als ze er geld voor krijgt?

Als je vriendin het niet vrijwillig doet en als het dus gedwongen is..... dan vind ik jou een rare vriendin dat je geen vriendschap meer met haar wil. Want in dat geval, zou zij dus in nood zitten en daar misschien met niemand over durven praten. En dan is daar vriendin NDH86 die de band wil verbreken, want ze schaamt zich als ze samen op straat een klant tegen zullen komen en betaalde sex ontzettend ranzig vindt.
quote:xxxlondon schreef op 23 juni 2010 @ 21:23:

Wat wil je nu aantonen? Dat mijn vriendinnen en ik er hetzelfde over prostitutie denken maar dat ze dan stiekem toch op de wallen een kamertje heeft ofzo. Bedoel je dat? NEE

Als ik dat niet weet en ze verbergt het moedwillig....wat moet ik daarmee. Lijkt een beetje op..iedereen gaat vreemd dus jouw man zou dat ook wel eens kunnen doen....ja en? Dus? Nu moet ik alles maar in twijfel trekken wat man/vriendin zegt. Kom op zeg, zo wil ik niet leven hoor, als een wandelende wantrouwende paranoia.

God Christus nogantoe! Hold your horses!

Geen idee waar je allemaal over brabbelt, maar ik reageerde puur en alleen op de post van Baba: Jij hebt namelijk geen flauw idee van wat er in jouw omgeving gebeurt.

En daarmee werd bedoeld dat er wel zoveel kan zijn dat men (jij, TO, Christus, Rouvoet, Lisa, Harry.... wie dan ook) afkeurt en daar ook heel stellig in is, tevens stellig in: MIJN vrienden en familie doen dat niet. En DAT is wat Baba bedoelde met 'Jij hebt..... gebeurt'. Want zeg nou zelf... je weet toch ook niet of je zus, neef, buurvrouw, collega, beste vriendin zich laat fisten/anaal nemen/laten onder plassen, terwijl jij dat misschien heel sterk afkeurt.

Dat heeft allemaal geen reet te maken met of je vent vreemdgaat 'want alle mannen gaan vreemd' en andere blabla.
quote:Lizzl schreef op 23 juni 2010 @ 21:06:

[...]

Dat is iets van haar en omdat jouw collega dus helemaal niet discreet is, weet je het. Anders zou je het waarschijnlijk nooit hebben geweten. Trouwens.... hoe weet je collega haar online te vinden? Waarschijnlijk is hij/zij er zelf klant? Ga je nu ook niet meer om met je collega? Ja, dat staat me dus al tegen. Discreet moeten zijn over een beroep. Mijn hemel...iets doodnormaals als je beroep wordt een heet hangijzer. Pffff, ik ben daar echt te oud voor geworden hoor. En dan je eigen collega op d'r kop geven omdat ze iets van het internet geplukt heeft...gewoon openbaar gebied, toegankelijk voor de ganze mensheid. Wie beschaamd wie nu eigenlijk?
quote:Lizzl schreef op 23 juni 2010 @ 21:31:

[...]

God Christus nogantoe! Hold your horses!

Geen idee waar je allemaal over brabbelt, maar ik reageerde puur en alleen op de post van Baba: Jij hebt namelijk geen flauw idee van wat er in jouw omgeving gebeurt.

En daarmee werd bedoeld dat er wel zoveel kan zijn dat men (jij, TO, Christus, Rouvoet, Lisa, Harry.... wie dan ook) afkeurt en daar ook heel stellig in is, tevens stellig in: MIJN vrienden en familie doen dat niet. En DAT is wat Baba bedoelde met 'Jij hebt..... gebeurt'. Want zeg nou zelf... je weet toch ook niet of je zus, neef, buurvrouw, collega, beste vriendin zich laat fisten/anaal nemen/laten onder plassen, terwijl jij dat misschien heel sterk afkeurt.

Dat heeft allemaal geen reet te maken met of je vent vreemdgaat 'want alle mannen gaan vreemd' en andere blabla.Joh, kalm an. Jij reageert op een mening van Baba over mij (ik schijn mijn wereld niet te kennen)...mag ik daar ook even met je over babbelen misschien? Niemand beweert dat mijn vrienden dat niet doen, ook ik niet hoor. Ik zeg alleen dat mijn vrienden over dit onderwerp hetzelfde denken als ik. Wat ze doen, moeten ze zelf weten.....pas als ik er kennis van genomen heb (dat ze anaal fisten of hun schoonmoeder in de stront duwen zo je wilt) mag ik mijn mening vormen en de vriendschap heroverwegen.
[quote][message=6368809,noline]Lizzl schreef op 23 juni 2010

Natuurlijk zijn er prostituées die gedwongen in de business zitten. Maar er zijn er ook genoeg die het echt vrijwillig doen. Net zo vrijwillig als mensen die ONS's hebben. En misschien heeft een prostituée die dat vrijwillig is, in het verleden zooooo vaak ONS´s gehad, dat ze zich bedacht dat ze er ook een flink inkomen mee kan genereren. Niet alle prostituées worden gedwongen en niet alle prostituées moeten neuken met elke klant die zich meldt.

Ben ik weer!

Was het iemand al opgevallen dat ik het ook vrijwillig doe, naast een dikke opleiding en een vette kantoorbaan? Scherp Lizzl, ik werd het inderdaad zo beu, al die mannen die hijgend naar me keken en me met de lulligste smoezen in bed wilden hebben en me wel "even wilden nemen" voor gratis of de status, leek me wel slim zo. Heb nav van die gretigheid een werkelijk belachelijke prijs gevraagd en mensen betalen dat dus.

En ter info: hoer en klant hebben als onbeschreven regel 10 minuten de kans om af te wijzen bij een slecht gevoel of geen klik, alleen eventuele reiskosten worden dan vergoed.
Ik zie eerlijk gezegd ook niet zo wat daar nou mis mee is.
quote:xxxlondon schreef op 23 juni 2010 @ 14:24:

Sex en geld...ik vind het horror en reken maar dat ik woest was geworden als ik er achter was gekomen dat mijn vriendin zulke keuzes had gemaakt. Net als dat ik met stomheid geslagen zou zijn als ze de boel zou tillen, een wietplantage in haar kelder zou hebben of een kinderhater zou blijken te zijn. What the f***?

Ik ben niet flegmatisch en reken maar dat wij een zeer "gepassioneerd" gesprek gehad zouden hebben. Waarschijnlijk omdat ik van haar houd, als dat nl. niet het geval zou zijn, dan ben ik vrij snel klaar met zulke figuren.

Ik snap de drama en de heftigheid van TO daarom ook wel, want als het mij zou overkomen.....nou werkelijk, ik zou in de hoogste boom geklommen zijn.Sex en geld horror???? naahh....vind ik niet hoor.
Even reageren op de laatste berichten, want er is weer heel wat geschreven waarvan ik een licht kippenvelgevoel krijg.quote:Baba schreef op 23 juni 2010 @ 20:22:

[...]

Want 1 ding kan ik je wel zeggen: met dit soort uitlatingen kijken jouw vriendinnen wel uit om jou over iets dergelijks in vertrouwen te nemen. En dat lijkt me niet iets om trots op te zijn.@ Baba: Ik denk dat ik wel degelijk een idee heb wat er in mijn omgeving gebeurt, maar dit terzijde. De reden waarom mijn vriendin me niet in vertrouwen genomen heeft, heb ik reeds gemeld en heeft niets te maken met mijn visie op prostitutie. Wanneer zij onder "normale" omstandigheden dit besluit had genomen, zou ze dit ook gewoon aan me gemeld hebben. Uiteraard had ik haar dan tot haar schoenveters afgefikt, maar ook dat moet kunnen binnen een vriendschaps-relatie. Zij heeft mij in het verleden ook veroordeeld voor een keuze die ik gemaakt had, en dat is geen probleem. Na zaken te hebben besproken is "agree to disagree" namelijk ook een goede oplossing.quote:xxxlondon schreef op 23 juni 2010 @ 20:30:

[...]

Heb geen zin om het nog eens te posten, dus ik quote mezelf maar even. Gelukkig mag je zelf je vriendinnen uitkiezen. Ik heb helemaal geen zin om mee te doen met al die geheimzinnigheid en eigenlijk vind ik het ook een kut-beroep. Zal wel een kwestie van smaak zijn, maar ik krijg er rilligen van. Geen van mijn vriendinnen zal het in haar hoofd halen om prostuitie te overwegen als bron van inkomsten.@ xxxlondon: Geheel eens.

@ Lizzl: Ik reageer even in-line in de quote....quote:Lizzl schreef op 23 juni 2010 @ 21:06:

[...]

Hi Lizzl. Fijn dat je zo bekent bent met de relaties en de communicatie binnen mijn echte-vrienden-club. Dus, "ja schat, ik wel" Leg alsjeblieft niet de verwachtingspatronen van jouw "vrienden" als norm waaraan mijn vrienden ook zouden voldoen....

Inderdaad, keurig meisje, net gezin. Goed gesprek, einde prostitutie. Keurig meisje, met normen en waarden EN voor rede vatbaar. "Ieder schaap mag eens afdwalen...."

In hoeverre waren de vrienden van de door jou genoemde personen "echte vrienden"? Ken je ze zó persoonlijk dat je je daar echt een oordeel van kan vormen?

Ik zou er absoluut geen probleem mee hebben als iemand die ik ken, prostituee is (mits daar echt zelf voor gekozen, en ja.... dat bestaat). Waarom zou ik daar moeilijk over doen?

DAT is nou juist de misvatting. JIJ hoeft er geen problemen mee te hebben, dat vind ik verder ook helemaal prima. Jouw zaak. IK heb er WEL problemen mee.

Dat is iets van haar en omdat jouw collega dus helemaal niet discreet is, weet je het.

Waarom zou mijn collega in hemelsnaam "discreet" moeten zijn over een "grietje verderop in de straat die mannen ontvangt"? Is er een soort ongeschreven wet die het verbied om in een "luchtig gesprek bij de koffie automaat" aan te geven dat er een hoer in je straat woont? Waarom zou je dat niet mogen vertellen? Bij mij in de straat woont een groenteboer, en als het zo in de praat te pas komt, zal ik dat óók gewoon vertellen. Waarom niet? Als je er zelf bewust voor kiest om hoer te zijn, en dat is dan (volgens sommigen) een heel eerzaam beroep, waarom moet een buurvrouw van "ergens verderop" jou dan beschermen? En waarvoor? Om te zorgen dat je geheimpje niet uitkomt? Kom nou toch....

Anders zou je het waarschijnlijk nooit hebben geweten. Trouwens.... hoe weet je collega haar online te vinden?

Je hebt niet al mijn posts gelezen blijkbaar.

Waarschijnlijk is hij/zij er zelf klant? Ga je nu ook niet meer om met je collega? Of dat dan wel weer omdat het je werk is en je er geld voor krijgt

Zoals ik al schreef heb je niet al mijn posts gelezen, anders had je deze uber-domme opmerking niet gemaakt.quote:Lizzl schreef op 23 juni 2010 @ 21:28:

Interessant...

[...]

Niet onduidelijk. Maar je snapt toch wel dat het niet altijd zo werkt hè? Natuurlijk zijn er prostituées die gedwongen in de business zitten. Maar er zijn er ook genoeg die het echt vrijwillig doen. Net zo vrijwillig als mensen die ONS's hebben. En misschien heeft een prostituée die dat vrijwillig is, in het verleden zooooo vaak ONS´s gehad, dat ze zich bedacht dat ze er ook een flink inkomen mee kan genereren. Niet alle prostituées worden gedwongen en niet alle prostituées moeten neuken met elke klant die zich meldt.

In dat geval is het dus net zo vrijwillig als bij mensen die ONS´s hebben - alleen laten ze zich niet gratis nemen en zijn dus eigenlijk best slim bezig. Dus als jouw vriendin ONS's heeft en zich gratis laat nemen door wekelijks 10 vreemde kerels, dan kan je dat beter behappen dan als ze er geld voor krijgt?

Ook als mijn vriendin ONS's zou hebben zou ik haar bekritiseren, en haar (bijna) het zelfde commentaar geven als dat ze in de prostitutie zit. Beide situaties - betaald of onbetaald - staan erg ver van me af. Seks is een onderdeel van liefde, zo is mijn visie. Of je dan betaald of gratis ieder "stuk vlees" neukt, het blijft voor mij even verwerpelijk.

Als je vriendin het niet vrijwillig doet en als het dus gedwongen is..... dan vind ik jou een rare vriendin dat je geen vriendschap meer met haar wil.

Dat is geheel niet meer aan de orde, maar zoals al veel gesteld: als de gedragingen van een vriendin haaks staan op je eigen opvattingen, botsen met hoe jij in het leven staat, ben je geen "rare vriendin" maar een heel normaal mens als je daarvan afstand neemt.

Je haalt zelf Ted Bundy aan in je vorige post: vind je zijn vrienden dan heel raar als ze hém hebben laten vallen toen bleek dat de dingen die hij deed botsten met hoe zij in het leven stonden? Of denk je dat ze nog dagelijks even bijkletsen en gezellig verjaardagen samen vieren. Blijkbaar vind je dat vreemd, want je schrijft "dan vind ik jou een rare vriendin dat je geen vriendschap meer met haar wil"

Want in dat geval, zou zij dus in nood zitten en daar misschien met niemand over durven praten. En dan is daar vriendin NDH86 die de band wil verbreken, want ze schaamt zich als ze samen op straat een klant tegen zullen komen en betaalde sex ontzettend ranzig vindt.

Iemand die mij niet betrekt bij het besluit de prostitutie in te gaan en mij hierover verder voorliegt danwel zaken verzwijgt, sluit zich zelf buiten en kiest er zelf voor om een andere weg te gaan bewandelen dan mijn weg. Dat moet ieder natuurlijk voor zich weten, maar dat hieraan consequenties verbonden zijn, het wegvallen van een vriendschapsband waarop je in moeilijke tijden kan terug vallen is hieraan natuurlijk inherent.

Je haalt zelf Ted Bundy aan in je vorige post: Moeten zijn vrienden er nu voor hém zijn, nu hij in moeilijke tijden verkeert? Of horen die moeilijke tijden waarin hij zit bij de weg die hij bewust is gaan bewandelen?

BWitched schrijft terecht: het is niet verplicht om vriendschappen met anders-denkenden te onderhouden. Je vrienden kies je immers zelf uit, waarbij er altijd een basis van overeenkomst in opvattingen zal zijn.

Iemand die fel tegen drugsgebruik is zal geen vriend van een junk worden. Iemand die Joods is, zal geen vriendschap sluiten met een NeoNazi. Iemand die de rillingen krijgt van prostitutie zal geen vrienden worden met een hoer. Iemand die Joods is zal de vriendschapsband verbreken als blijkt dat haar vriendin een NeoNazi is geworden. Iemand die rillingen krijgt van prostitutie zal de vriendschapsband verbreken als blijkt dat haar vriendin hoer geworden is.

@ escorgot: Ik reageer even in-line in de quote.quote:escorgot schreef op 23 juni 2010 @ 22:14:

[quote][message=6368809,noline]Lizzl schreef op 23 juni 2010

Natuurlijk zijn er prostituées die gedwongen in de business zitten. Maar er zijn er ook genoeg die het echt vrijwillig doen. Net zo vrijwillig als mensen die ONS's hebben. En misschien heeft een prostituée die dat vrijwillig is, in het verleden zooooo vaak ONS´s gehad, dat ze zich bedacht dat ze er ook een flink inkomen mee kan genereren. Niet alle prostituées worden gedwongen en niet alle prostituées moeten neuken met elke klant die zich meldt.

Ben ik weer!

Was het iemand al opgevallen dat ik het ook vrijwillig doe, naast een dikke opleiding en een vette kantoorbaan? Scherp Lizzl, ik werd het inderdaad zo beu, al die mannen die hijgend naar me keken en me met de lulligste smoezen in bed wilden hebben en me wel "even wilden nemen" voor gratis of de status, leek me wel slim zo. Heb nav van die gretigheid een werkelijk belachelijke prijs gevraagd en mensen betalen dat dus.

Het komt op mij over alsof je neerkijkt op de mannen die seks met je willen hebben, maar dat je geil genoeg bent om met ze te neuken. Geld vragen voor je hobby. Dat idee. Ongeacht je "dikke opleiding" en "vette kantoorbaan" vind ik het zwaar minderwaardig. Ik schreef al eens dat ik het "het laagste" vond, en hoewel dat ik in de loop van het topic enigszins naar "begrip" ging neigen, ben ik door deze post weer terug op het nul-punt. In mijn idee stel je simpelweg: "ik ben geil, wil neuken en er zijn mannen die daar geld voor willen betalen, win-win situatie". Bah. Ik vind het zó goedkoop, ook als je er géén geld voor zou vragen.

En ter info: hoer en klant hebben als onbeschreven regel 10 minuten de kans om af te wijzen bij een slecht gevoel of geen klik, alleen eventuele reiskosten worden dan vergoed.

Hoer en klant.... Het zijn toch begrippen waar je onpasselijk van wordt als je dat over je zelf schrijft? Een ongeschreven regel dat je 10 minuten tijd hebt om af te wijzen... Ik heb geen idee: je bent te dik/dun? Je haar is te lang/kort? Een te nauwe kut of een echo-put? Wat zijn dan criteria om elkaar af te wijzen? Hij heeft zin in seks en dus zal hij niet snel afwijzen "ik ben/zij is er nou toch...." en jij zal hem niet snel afwijzen want hij betaalt een "belachelijk bedrag". Geil was je toch al dus ach.....

Ik denk dat het inderdaad verstandig is dat je e.e.a. op je werk niet laat weten, en het is voor jou te hopen dat het bericht ook niet via-via bij je collega's terecht komt. Dat je bij de buurman van je directe collega langs gaat en ....... Als je dan namelijk bij "ons" zou werken, was je echt het lachertje van het jaar/eeuw. "Meid, verdien je niet genoeg? Neem een krantenwijk enneh als je zo'n jeuk heb, leg er dan een koud washandje op...."
Viva la vida
quote:escorgot schreef op 23 juni 2010 @ 22:14:

[quote][message=6368809,noline

Ben ik weer!

Tja, ik vind dat erg berekenend overkomen. Het feit dat er mannen in je omgeving hijgend en kwijlend tegen je aan staan te schuren betekent niet dat je ze in je bed moet toelaten. Ranzige respectloze kerels die op die manier met je sex willen hebben, moet je uberhaupt de deur wijzen. Dat ze betalen maakt het opeens wel oke?

En hoeveel geld denk je dan nodig te hebben? Als je een goede opleiding hebt en een prima betaalde baan, dan kan ik enkel bedenken dat je dit dan doet uit hebzucht. Nou ja, het maakt het er voor mij iig niet aantrekkelijker op. Ik hou meer van mensen die trots zijn op hun beroep en er met passie over praten. Van die gedreven mensen met leuke inspirerende verhalen.

Het gaat mij eigenlijk niet eens om het sex hebben an sich, want ik kan me best voorstellen dat mensen liefde en lust scheiden, maar ik heb moeite met de levenstyle die bij prostitutie hoort.
Waarom? Jij hoeft het vak toch niet uit te voeren? Ik zou het zelf ook niet doen, maar ik kan me wel voorstellen dat, als je bakken met geld verdient en je vindt het leuk, je daar ook naar gaat leven.
quote:traincha2 schreef op 24 juni 2010 @ 12:30:

Waarom? Jij hoeft het vak toch niet uit te voeren? Ik zou het zelf ook niet doen, maar ik kan me wel voorstellen dat, als je bakken met geld verdient en je vindt het leuk, je daar ook naar gaat leven.".... daar ook naar gaan leven" - In de richting dat iedere man die langer dan 3 seconden naar je kijkt meteen een potentiele afnemer van jouw dienst zou zijn ofzo?
Viva la vida
Ja, dat is het nu juist Traincha...geld speelt in mijn leven niet zo'n rol. Ik heb het nodig om te leven maar ik doe er niet alles voor. Mijn man en ik zouden bv. veel meer kunnen verdienen maar we doen het bewust niet, omdat we genoeg hebben.

En dan trek ik weer die parallel..ik ga dus ook om met mensen die zich niet te pletter werken en die geld niet zo belangrijk vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven