Gezondheid alle pijlers

Moviprep.... Ervaringen?

23-06-2010 21:14 16 berichten
Volgende week moet ik naar het ziekenhuis voor een colonscopie(heb ik al vaker gehad) Dit jaar kreeg ik Moviprep mee, is er iemand die ervaring er mee heeft ? Moet ik er limonadesiroop doorheen doen, of is het zo te drinken?
Alle reacties Link kopieren
Je kan het zo drinken maar dat is niet echt lekker dus je kan het met limo aanmengen. 1 liter moviprep en dan een liter water en dat tot je alle 4 de zakjes moviprep op hebt. Ow en dicht bij de wc blijven want je loopt echt leeg. Begin rond 16 uur en dan ieder uur zo'n zakje. Sterkte/ succes!
en je mag er geen rode limo doorheen doen, want dat beïnvloedt de scopie is mij verteld.

Hebben ze er geen foldertje over meegegeven?
Klinkt als kleanprep. Ervaring ermee is dat de persoon in kwestie (niet ikzelf) echt leegliep ja.. Je mag er volgens mij gewoon iets doorheen doen, maar ik betwijfel of het er lekkerder op wordt. Verstand op nul en drinken maar.

Sterkte ermee!
Het is best heftig spul, ik weet niet of je die dag alleen bent dat je het moet drinken, maar mijn advies is om iemand in de buurt te hebben. Sommige mensen worden er echt beroerd van en dan kan je wel wat steun en afleiding gebruiken. Je poept op het laatst echt water, dus smeer de bibs vanaf t begin wat in elke keer met vaseline, scheelt een hoop schraalheid (denk maar aan gewone diarree en gevoel wat je dan kan hebben).

En inderdaad kan je het mengen met limo of een glas limo erbij drinken, dys eerst de prep en dan de limo.

Succes ermee!
Ik ken het omdat ik het aan patiënten gegeven heb. Er zit een soort citroen achtig luchtje aan, maar het schijnt toch echt vies te zijn. Je mag et mengen, dat wel. Rode siroop mag niet, omdat bloed ook rood is....

Je kunt er beroerd van worden omdat je er veel van moet drinken in een korte tijd en omdat je echt leeg loopt. De tip om iemand bij je te hebben is een goeie, want sommige mensen voelen zich echt rot. Anderen drinken achter elkaar zonder problemen de moviprep en vinden het alleen vervelend dat ze aan de diarree zijn, dus niet bij voorbaat al bang worden!

Veel succes met je onderzoek!
Toevallig afgelopen dinsdag weer een colonscopie gehad en dit keer ook aan de moviprep geweest. Vorige keer Cleanprep. Moviprep vond ik prettiger omdat ik hier maar twee liter van hoefde te drinken. (Wel een liter water/thee erna)

Ik mocht er gewoon limonadesiroop doorheen doen, er was niets over gezegd dat het geen rode siroop mocht zijn. Heb het spul in de koelkast gezet en dat scheelde wel een beetje in de smaak (Niet meer zo heel erg weeïg).

Kon alleen geen pap meer zeggen na de eerste liter. Duurde bij mij even voordat het werkte namelijk, dus dan heb je echt het gevoel alsof je een paard gegeten hebt.

Succes!
Je kan het ook allebei doen. Ranja door de moviprep en ranja erbij. Zorg dat de moviprep goed koud is (ijsklontjes erbij) dan is het ook minder behanglijmsmaak. Mijn truc was 2 slokken moviprep, 1 slok ranja om de smaak weer weg te krijgen. En niet te snel drinken. Succes!
je mag er sowieso geen rode ranja doorheen doen of erbij drinken. Geen rode dranken!
Had de vorige keer ook Cleanprep dus ben blij te lezen dat Moviprep iets beter is. Mag in het uur erna gelukkig meer dingen drinken dan water en thee.

Ik ben die dag niet alleen
,
Hoi Summer, weet uit ervaring dat de voorbereiding vervelender is dan het onderzoek. meestal krijg je een roesje als je er om vraagt

Zal volgende week laten weten hoe het gegaan is .
Summer, je krijgt een roesje. Erg raar trouwens, ik kan me dat onderzoek niet meer herinneren. Niets van meegekregen vanwege dat roesje. Ik schijn zelfs nog allerlei vragen aan de arts gesteld te hebben gelijk na het onderzoek (volgens vriend), ook daar weet ik niets meer van . Het viel mij honderd procent mee, dus!
Ik heb net voor de zekerheid het ziekenhuis gebeld. Het maakte niet uit welke kleur de limonade had als er maar geen vruchtvlees inzat.
Nog een paar uurtjes dan 'mag' ik met de voorbereiding beginnen zie er nu al tegenop
ik moest afgelopen feb weer voor een colonoscopie. toen ook moviprep gehad. lekker is het niet, maar goed koud en snel opdrinken doet wonderen. goed inademen en in 1 keer wegdrinken. slok water erna... het smaakt trouwens anijsachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven