Geld & Recht alle pijlers

Problemen voormalige energieleverancier

25-06-2010 00:55 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jarenlang gedonder gehad te hebben met mijn toenmalige energieleverancier (RWE) heeft uiteindelijk vorig jaar augustus de rechter een uitspraak gedaan.

In het kort iets over de inhoud van de zaak: ik kreeg steeds absurdere rekeningen, gebaseerd op een nog absurder energieverbruik. Iedere leek had ook kunnen zien dat dit niet kon, er was zelfs een periode van 1 maand dat ik iets van 33.000 kwatt verbruikt zou hebben. Telefonisch, via mail en zelfs tot drie keer toe naar hun kantoor gegaan, er werd niks gedaan. Ze kwamen niet controleren of er in mijn huis iets mis ging, totaal geen medewerking, de boodschap was dat ik gewoon moest betalen. Al met al was dit een bedrag van in de vijfduizend euro.

Daarom heb ik het uiteindelijk voor laten komen, op de eerste zitting verscheen er niemand van de RWE, de tweede zitting dus wel en hier was de uitspraak van de rechter positief voor mij. Ik hoefde niks te betalen. Dan denk ik dat het achter de rug is en wat ligt er vandaag bij de post? Jawel, weer een aanmaning om binnen 5 dagen maar liefst 4995 euro te betalen!

In eerste instantie dacht ik meteen te gaan bellen maar gezien mijn ervaringen hiermee, besefte ik dat dit geen zin heeft. Verder ben ik het zo zat dat ik door ongelooflijk domme fouten van weet ik wie hier moeite voor te gaan doen. Laat die deurwaarders maar weer komen, ik heb alle bewijzen in huis waarmee aan te tonen is dat dit allemaal al afgehandeld is.

Alleen, ik wil dat dit definitief stop. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar aangezien in het verleden totaal niet gereageerd werd op wat ik ook ondernam?
Als ik jou was zou ik het bewijs van de uitspraak van de rechter faxen naar RWE en dan goed aangeven dat het voor de juridische afdeling bestemd is. De communicatie tussen verschillende afdelingen is niet altijd even goed...

Ik weet namelijk uit ervaring dat ze in staat zijn om de netwerkbeheerder in te lichten en het electriciteit afsluiten... Dat is natuurlijk supervervelend.

raad eens waar ik ooit eens heb gewerkt om mijn studie te betalen?
Heb je het ook al op forums gezet van radar enzo? Meestal vinden ze dit niet zo leuk en reageren ze dan.

Ik heb ook een absurde rekening gehad maar het werd uiteindelijk wel weer geregeld, al duurde het lang en kreeg ik allerlei dreigbrieven. Daarna geen sorry ofzo; echt belachelijk! Ik verander nooit meer van energieleverancier.
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk alleen ben ik het zo beu dat zij keer op keer de fouten maken en ik telkens weer van alles moet ondernemen om dit recht te zetten.

En als er toch een uitspraak van een rechter ligt, mag je er vanuit gaan dat hier een punt achter gezet wordt.

Wat ik bovendien ook vreemd vind, is dat de laatste nota's die ik heb ontvangen, dateren uit, gok, ergens 2006/2007. Degene die mij deze brief heeft gestuurd, kan nadenken, hoop ik tenminste. Die zou dat toch ook vreemd moeten vinden dat er nu pas een dergelijke brief de deur uitgaat.

Het hele traject met afsluiting, netwerkbeheerder etc. heb ik natuurlijk al doorgemaakt. Ik ben nooit afgesloten geweest omdat zelfs de netwerkbeheerder besefte dat hier iets fout moest zijn. En natuurlijk ben ik toen het gedonder begon, overgestapt naar een andere leverancier. Dus ik hoef niet bang te zijn voor afsluiting of zo.
quote:Faye_C schreef op 25 juni 2010 @ 01:38:

Heb je het ook al op forums gezet van radar enzo? Meestal vinden ze dit niet zo leuk en reageren ze dan.

Ik heb ook een absurde rekening gehad maar het werd uiteindelijk wel weer geregeld, al duurde het lang en kreeg ik allerlei dreigbrieven. Daarna geen sorry ofzo; echt belachelijk! Ik verander nooit meer van energieleverancier.Goeie tip, ga ik in ieder geval morgen doen!
Ook enorm gezeik gehad met destijds Evolta (nu Oxxio). Woon op huisnummer 8 maar zij hadden bedacht dat we op 9 woonden. Daardoor werden de overburen dus aan- en afgelsoten, kregen die al maanden geen rekening meer en ik dubbele rekeningen. Wat een gezeur en gezanik ik daarmee heb gehad allemaal. Pfff.....en nog steeds valt Oxxio ons ermee last (speelde in 2004/2005).
Huh mormeltje, dat is raar: ze weten je huis niet te vinden voor de stroom, maar wel voor de rekening?
Rastafun, ik heb geen tip maar wat irritant zeg!
Haha.. Mormeltje, wij hebben exact hetzelfde gehad met Oxxio. Ipv onze woning hadden ze de algemene electriciteitsaansluiting van het hele flat omgezet. Maarja, dat duurde natuurlijk maanden en vele onverklaarbare rekeningen (die ze zonder pardon gewoon incasseren) voor we daar achter waren...(en nog veel langer voor ZIJ erachter waren). Heeft inderdaad nog jaren gespeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven