Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
O wat erg.

Als ik dode dieren langs de kant van de weg zie, word ik altijd erg verdrietig.

Mijn vriend snapt dat niet. Want het zijn maar dieren.

Een hond of een kat komt daar ook niet huis.

Terwijl bij mijn ouders, de hond en de kat bijna meer recht hebben op de lekkere stoel!

Maar het gaat mij om het weer waar ik zat van ben.

Heb ook 5 jaar in Florida gewoond, en ja, soms miste ik de seizoen wel, maar een weekje in Nederland in de winter, was meer dan genoeg.

Het weer hier is gewoon is seizoen:grauw! Bah!
Heeelmaal met jullie eens,zon is wat een mens nodig heeft!! Veeel zon! Hier is het al 2 weken 40 graden,normaal is 36-37 , maar je hoort mij niet klagen! Vivagirl, fijn weekend in prachtig parijs....
Come fly with me on a jetplane
Dank je Pino.

Al iets gehoord?

Ik hoop dat de zon in Parijs een beetje schijnt.

En anders volgende maand in Macedonie!
-
Het regent hier inmiddels. Van dat miezerige weer. Grauw en nat. Gatsie!

Sex & the City is zo leuk!!!!! Geen diepgang of een na-denk film, maar gewoon heerlijk genieten en lachen!

Ik hoop dat we morgen ook voetbal gaan kijken. Mijn vrienden daar zijn ook Nederlands, dus ik neem aan dat zij het ook wel willen zien.
hoihoi

Ik ben er weer, was in Lima mijn visum aan het aanvragen. Maar natuurlijk waren de regeltjes weer anders als het op het internet stond. We moesten nog een aantal dingen aanvragen wat 10 dagen ging duren (als het goed is), over 10 dagen weer terug dus.

@SD: Die wasbak die van de muur valt is echt zo herkenbaar. Die van mij hangt er ook niet echt stevig in, en zie hier regelmatig wasbakken die van de muur zijn gevallen.

Hier zie je ook vaak dode honden op straat, soms echt precies voor iemands huis. Dat begrijp ik al helemaal niet, dat je zo een lijk voor je huis laat liggen, waar je kinderen fijn spelen.

Wij volgen het WK hier ook, wedstrijden van NL beginnen echter om 6.30AM. Ik ben er nu wel uit om te kijken maar mijn man ligt nog op bed.

Het weer hier is nu niet zo fijn, het is nu bijna winter hier. Vorige week was het een soort van NLs lente-weer, dat was wel lekker. Nu is het meer NLs herfst weer, iets minder fijn.

@viva-girl: Fijn weekend in Parijs!!

@Majmaj: Welkom
Zo, ik was om 05.00 al op om de wedstrijd te kijken......! Ook voor mij een ontbijtje in plaats van bier! Haha, maar was leuk om te zien,zo'n Worldcup heeft toch wel wat....

@Vivagirl, nee nog niets..

Fijn weekend allemaal!
Come fly with me on a jetplane
Terug uit Parijs.

Heerlijk van het Franse eten genoten.

En van mijn vriendinnetjes.

Nu op naar de volgende trip, dat wordt Macedonie natuurlijk.
-
Haha, we zitten geloof ik het dichtst bij elkaar van de Outsiders he? Ik wil ook altijd al op vakantie naar Suriname (& Brasil) lijkt me het beste land van Z- Amerika! Maybe some day...als je echt deze kant opkomt zeker Tobago aandoen, da's een echt bounty eiland waar iedere reiziger vol van superlatieven van terugkomt! Hier nog een linke met foto's en reisverslagen:

http://www.columbusmagazi ... o/reisreporter/fotos.html

Vivagirl hoe was het in Parijs? Het is een juweel qua architectuur vind ik, maar je moet wel een dikke portemonnee meebrengen toch? Wat ze daar wel niet voor een pint bier durven vragen in de kroeg! Samen met mijn zusje zat ik ooit eens goedkope tafelwijn uit de winkel te drinken aan de oever van de Seine....net als twee clochards, want we waren al heel snel bijna door ons geld heen (toen waren we 17 en 16) die vakantie! Maar mooi en leuk was het daar wel!
-
MajMaj!

Trinidad en Tobago! Zelfs Antillianen gaan er graag op vakantie! Nee, die Antillen kan je volgens mij gerust wel overslaan....ik heb er vrienden wonen, die ik nog kende uit NL en die er intussen 9 jaar wonen ; die zeggen dus dat (over Curacao) het een kale rots in zee is met vooral heel veel armoe en chollers (junkies/ boeven). Maar ze spreken er wel Nederlands (naast Papiamentu, Spaans en Engels). En je loopt er veel Nederlanders tegen het lijf, o.a. van de marine die daar op een basis (van die Ammies geloof ik) zitten. En dan die vervuilde, verlaten Shell terreinen, troosteloze bende...

Hier op Trinidad wordt ook olie en gas opgepompt trouwens, daarom is het ook een van de welvarendste Caribische eilandstaten. Tobago is puur natuur, de Galapagos van de Caribbean zeggen ze wel (hoewel ik dat ook al over Bocas del Toro voor de kust van Panama gehoord heb). Voor een vakantie zou ik op Tobago aanvliegen en daar ook verblijven.

Alle eilanden zijn relatief duur, omdat veel goederen van overzee met de boot aangevoerd moeten worden. Da's wel logisch. Lokale dingen als seafood, tropisch fruit en rum zijn heel betaalbaar hoor. Een goedkope hotelkamer kost ongeveer $20, een simpele maaltijd (rice en beans of friet) $ 10. Op internet kun je van alles vinden hoor, je mag me ook altijd een PM'tje sturen!

Trinidad is ook nog 'Home of the Calypso' daarom een link van het beroemde calypso liedje Day'O; beter bekend als de Bananaboatsong, van Harry Belafonte:

http://www.youtube.com/watch?v=iMTNT_BzkdA

.
-
Eeh, morgen is de laatste schooldag voor de zomervakantie. Er is een feest op school met muziek en toneelstukjes van de kids en iedereen brengt een gerecht mee om gezellig samen op te eten. Ik ga guacamole maken (met nachos) omdat het avocadotijd is en ik maar liefst vijf avocadobomen heb in de tuin! Daarvoor ga ik morgenochtend nog een jong paard trainen op het strand, die heeft een buurvrouw van me voor haar tienjarig dochtertje gekocht...maar het beest bokt en slaat op hol, gevaarlijk voor zo'n klein meissie....dus nu train ik hem drie maal per week om er een braaf trailpaard van te maken, hopelijk. In de vakantie zal ik veel naar het strand gaan, met een vriendin van me samen en onze kids....

Wat je over het Caribisch gebied wel moet weten (maar dat zal in Paramaribo ws net zo zijn?) is dat de criminaliteit behoorlijk uit de klauwen aan het lopen is en de politie daar geen grip op krijgt of er zelfs aan meedoet! Coke is de pest voor de hele regio (dat geld ook voor Midden Amerika en Miami trouwens) maaar er wordt heel veel geld mee verdiend dus het is onuitroeibaar. Persoonlijk ben ik voorstander van legaliseren, dan zou de criminaliteit verminderen en dan zouden de gevangenissen minder overvol zitten. Ook Trinidad heeft de laatste jaren last van een wave of crime, mede daarom raadt ik je Tobago aan, dat is veel rustiger en kleiner. Die mini-eilandjes zoals St. Kitts en St. Lucia enzo zijn ook prachtig en heel leuk, hoor ik altijd van reizigers.
SD, jij hebt 5 avocado bomen in je tuin????!!!!!

Ik ben verslaafd aan die dingen en ze zijn hier niet te betalen en dan ook nog eens niet te eten.

Ben jaloers!

Hier knapt het weer ook wat op, eindelijk!

Voor zondag staat een boot tochtje op de Thames op de planning.

En zaterdag lekker shoppen, want het is mega uitverkoop hier. Heerlijk.

Majmaj, ik ben ook redelijk bekend in de Caribbean en ook in Miami, dus als je nog vragen hebt, wil ik ook altijd wel helpen.
Jaah, ik ben ook zo'n avocado-fanaat...dus we zitten hier helemaal goed wat dat betreft! Maar shoppen kun je hier dan weer helemaal niet; voor een paar schoenen of een computeronderdeel moeten we naar de hoofdstad heen en weer, kost je een halve dag minstens!

Maar ik ga wel elke dag vers fruit oogsten in eigen tuin: mango's, bananen, sinaasappels, limoenen, anananassen,guaves, mandarijnen, amandelen, cacao, drie soorten kokos en noem maar op!Echt geweldig en ook nog eens heel gezond, vol vitaminen.

Welke eilanden vond jij het leukst van de Caribbean, ben ik wel benieuwd naar?

Veel plezier met de tropische temperaturen dit weekend in Europa!
Welk land heeft het nu wel allemaal?

Lekkere temperaturen, fruit bomen in je tuin en ook goed winkelen?

Welk eiland ik van de Caribbean het leukst vind.....

Goeie vraag.

St Thomas denk ik.

En Grand Cayman is ook mooi.

Cozumel ook.

Ik hou best op z'n tijd van een paar uurtjes strand, maar ik ben toch meer een doe-persoon.

Bij Cozumel kun je geweldig duiken!

Grand Cayman heeft mooie blowholes die je kunt bezoeken/bezichtigen.

En St Thomas lekker shoppen ( erg cultureel :-) ), veel stranden, erg mooie natuur...........

Moeilijk kiezen.

Maar de Caribbean is verre van mijn favoriete bestemming ter wereld. Toen ik nog op het schip werkte en mijn bestemming kreeg, was ik altijd blij als het niet de Caribbean was.

Hoe leuk het er ook is, ik vind het na een maandje saai worden.

Middellandse Zee is veel meer te doen en te bezichtigen, en heeft ook stranden.

Maar dat is mijn bescheiden mening.....
Kan me er wel iets bij voorstellen, Vivagirl...als je op zo'n cruiseschip werkt...het zoveelste poedersuikerstrand met wuivende kokospalmen, gaaaaap;-)

St Thomas, dat ligt naast Puerto Rico ongeveer toch? Nooit geweest. Wel op Cozumel en Isla Mujeres, dat ligt tegenover Cancun, maar is veeeel leuker! En Caye Caulker voor de kust van Belize, dat is maar 2 km lang en iedereen loopt op blote voeten. Wel heel klein hoor, dan liever Trinidad met zijn groene heuvels en jungle. Cuba zou ik graag heen willen, cultuurtrip naar Havana Vieja, de ware parel van de Caribe die stad. Jamaica boeit me vanwege de muziek, maar heeft een slechte naam qua misdaad en armoe. Dan liever die kleine eilandjes....

Cultureel heeft de Caribbean nogal een harde edge,dat is niet ieder zijn kopje thee. Van oudsher leefden ze hier van de mahoniekap, de piraterij, de schildpaddenjacht en de rumsmokkel. Tegenwoordig van het toerisme, de cokehandel en de belastingontduikerij. Grand Cayman spant wat dat laatste betreft wel de kroon, dat land kent helemaal geen inkomstenbelasting (de andere landen in de regio tussen de 1 en 2 %). Nou ja, je moet toch wat, als miniscule eilandstaat...

Zelf voel ik me als een vis in het water hier, de mentaliteit, het eten, de muziek, het klimaat, de natuur, de stadjes... helemaal goed, maar ik ben dan ook in Amsterdam opgegroeid tussen de Antillianen en de Suri's...dus ik voel me goed thuis bij de mensen hier. Meer dan in Nederland in ieder geval.
Ja, ik weet het, het klinkt echt heel erg. Maar de Caribbean wordt saai als je daar 7 maanden lang moet rond dobberen.

Als je aan wal gaat heb je de keuze tussen strand of winkelen.

Of je moet echt georganiseerd een trip gaan doen ofzo, maar dan zit je vast aan tijden.

Isla Mujeres ben ik ook geweest. Dat was na mijn 4 maanden backpacken door Centraal Amerika. Paar dagen toen ik Playa Del Carmen geweest, even weer de bewoonde wereld. Heerlijk. En toen door naar Cancun, wat ik dus zwaar niks vond. Dus toen maar naar Isla Mujeres gegaan. Heb geloof ik een week op blote voeten gelopen! Zo relaxed daar. Lekker golf carretje gehuurd en het eiland over gereden, schildpadden gezien en leguanen. Zo ontzettend mooi.

En Caye Caulker ben ik ook geweest!!!!!! Gedoken in de Bleu Hole. En gesnorkeld met haaien en roggen.

EN heerlijk chillen en niks doen.

Jamaica ben ik ook geweest. Het heeft mooie plekken, maar is in mijn ogen het gevaarlijkste eiland in de Caribbean.

Ik ben niet bang aan gelegd en weet op zich risico's wel in te schatten, maar op Jamaica bleef ik in de toeristische gedeeltes en dan nog altijd samen met een groepje.

Cuba ben ik nog niet geweest, hoor ik erg goeie verhalen over.

Ik voel me ook wel altijd op mijn plekkie in de Caribbean en het zal zeker anders zijn als je er woont, wat mij ook best nog leuk lijkt. Een B&B runnen daar of zo.

Maar op schip is het denk ik anders.

Ik wil atijd veel doen! Ik hou ook van musea en cultuur. Ben niet z'on strand mens, na 5 minuten verveel ik me al.

Maar dat eeuwige zonnetje...kom maar op! Alles beter dan dit Engelse weer!
Vermoedelijk valt hier meer neerslag per jaar dan in Engeland;-)

We staan nu aan de vooravond van de kleine regentijd (juli/ augustus) dat gaat er heftig aan toe, maar daardoor is wel alles heel mooi groen. Heet natuurlijk niet voor niks tropisch Regenwoud. Andere delen van de Caribe zijn dan weer heel droog, maar dat vind ik qua plantengroei dan weer minder aantrekkelijk.

Lollig, we hebben op Caye Caulker ook die haaien & roggen snorkeltrip gedaan! Dat heette The Rumpunch Sunset Trip, waar dus een heel vat rumpunch meeging en de toeristen steeds luidruchtiger werden. Toen gooide de captain midden op zee een emmer vis overboord en ja hoor, daar kwamen die schatjes met hun grote rugvinnen al aangezwommen. Voor geen goud ging ik die boot uit, maar de anderen deden dat wel, met hun halfdronken koppen. Die pijlstaartroggen zijn dus wel dodelijk he, in tegenstelling tot de brave rifhaaien. Toen ging de zon onder en de maan kwam op en toen moest dat vat nog tot de bodem leeggedronken worden (waarna mijn vriendje ruzie kreeg met een foute Amerikaan) voordat we terugkeerden naar de Caye. Belize = cool!!!

Jij bent echt overal geweest zeg, daar ben ik nou weer jaloers op want we hebben nu niet genoeg geld om rond te reizen. Maar ik zou al die eilanden wel willen zien: Grenada, Barbados, Dominica, Guadeloupe, Montserrat, Bahamas....Mij lijkt het juist het toppunt van cool om ze met een schip allemaal langs te gaan! Is een cruisevakantie leuk eigenlijk of is dat alleen voor heel burgerlijke mensen a la Neckermann reizen? je zit natuurlijk wel met die mensen opgescheept (letterlijk) dus is het wat voor ons (backpackertypes) denk je?

Welk eiland raad jij MajMaj aan voor vakantie?
Maar de buien in de Caribbean zijn heel anders dan hier. Hier heb je echt dagen achtereen die zo grauw zijn. En van dat miezerige regen de hele dag door.

In de Caribbean is het om 2 uur 's middags een giga bui van een kwartiertje en dan klaart het gelijk weer op. Tenminste zo herinner ik me dat.

Mijn snorkel trip was dacht ik alcohol vrij. Hoe dan ook, ik drink dat soort trope niet en zeker niet op z'on moment. Hartstikke dom.

Ik weet dat roggen gevaarlijk (kunnen) zijn. Maar vond het toch wel heel gaaf om te doen. En volgens mij werden ze niet gevoedt. Tenzij ik dat natuurlijk net gemist hebt.

Ik let wel op zulk soort dingen.

Was ook eens op een Walvis excursie. Werd netjes uitgelegd dat we afstand van de walvissen zouden houden.

Uiteindelijk zien we ze, zo ontzettend gaaf. Komt er een andere tour boot die wel heel dicht bij gaat, met het gevolg dat de walvissen vertrokken. Onze boot heeft toen die andere boot wel gemeld bij de autoriteiten.

Ik let er wel op dat ik een beetje duurzaam reis.

Cruise schepen zijn nou ook niet bepaald millieu vriendelijk, maar die hebben zich ook aan bepaalde eisen te houden, en de maatschappij waarvoor ik werkte deed dat! En als ik een passagier iets over boord zag gooien, sprak ik ze daar zeker op aan en noteerde hun kamer nummer, zodat we ze in de gaten konden houden, mochten ze het dan weer doen, dan volgde er een boete.

Cruisen is echt geweldig leuk, en de gemiddelde leeftijd ligt inmiddels veel lager dan pakweg 20 jaar geleden.

Aan boord kun je surfen, schaatsen, klimmuur beklimmen, golfen....... En heerlijk eten natuurlijk. De shows zijn van top kwaliteit, daar doet Broadway niet voor onder.

EN elke dag een andere haven.

Hartstikke leuk.

En het hoeft echt niet duur te zijn.

Welk eiland ik MajMaj aan raad?

Dan moet ik weten waar ze van houdt. Wil je een vakantie lang elke dag op het strand liggen? Of iets cultuur er bij? Of actiefs? En wat is het budget, ook erg belangrijk. En natuurlijk welke vluchten er vanuit Suriname naar welke eilanden gaan.

Ik werk dus in het toerisme, gelukkig niet meer in de verkoop, maar mijn collega's krijgen wel eens telefoontjes:" Ik zoek een cruise" . Maar maakt niet uit waarheen en ze hebben totaal geen wensen. Ja, dat is erg moeilijk! En dan kom je met een leuke cruise, en dan nee, ze willen niet naar Scandinavie! Zeg dan waar wel heen. Oke, Middellandse Zee. Dat maakt het al een stuk makkelijker. Maar ze willen niet vliegen en wel naar het oosten van de Middellandse Zee, en dat gaat dus niet lukken.

Zo zijn de wensen toch best belangrijk.

Zo, ik zit hier weer een stuk te lullen.

Maar ik vind het ook zo gezellig met jullie.
Hoi!

Even een heel snel berichtje van mij, gewoon om even te laten weten dat ik nog leef (maar nauwelijks internet tot mijn beschikking heb). Ben benieuwd naar hoe het met jullie gaat. Hier is het goed, maar ook een beetje moeilijk om weer in 't eigen land te zijn (wat is iedereen toch druk en wat voel ik me een outsider!). Wel heel erg fijn met vriendje!

Ik probeer jullie gauw te updaten!
He Kym!!!!!!!!!!!!

Wat leuk dat je even wat van je laat horen.

Met ons is alles goed hoor. We zitten gewoon lekker te kletsen hier, lees maar een keer bij als je wat meer tijd hebt.

Ik zit nu al heel erg uit te kijken naar mijn reisje naar Nederland. Terwijl ik heel goed weet dat ik me na een dag of 2 ook echt weer een Outsider voel. En waarom? Kan het niet altijd goed uitleggen. De levens stijl? Nederlandse mentaliteit? Het piep kleine dorp waar ik vandaag kom?

Ik weet het niet, maar het klopt gewoon niet als ik er ben. Ik mis iets. Maar wat? Ik voel me niet vrij. Voel me ver verwijdert van alles.

Kan ook komen omdat iedereen natuurlijk zijn eigen leven daar heeft en ik niet.
@ Kym, leuk om van je te horen! Ik was in de veronderstelling dat je zo opging in het samenzijn met je vriend, dat je geen belangstelling meer had om te forummen met ons;-)

Wanneer vertrekken jullie weer naar Afrika eigenlijk?

@ Vivagirl, bedankt voor de info over cruisereizen...ga het zo gauw mogelijk doen, als de financien het toelaten. Ik wist al dat je hier in de regio budget-cruises kunt boeken, dat is eigenlijk veel goedkoper dan op de bonnefooi zelf eiland-hoppen, plus inderdaad lekker eten aan boord en tal van activiteiten en entertainment. Helemaal geen slechte deal hoor, plus je hoeft niet zelf alles te plannen en te regelen.

@ MajMaj: dan blijf ik toch bij Tobago, als vakantietip voor jou...het is heel mooi, puur natuur en het ligt ook niet al te ver van Suriname vandaan. Als je meer cultuur wilt snuiven, dan Trinidad erbij boeken...maar zoals gezegd: pas goed op je tas en loop er liever niet al te fancy bij (I-Pod, juwelen, dure kleding, camera´s) want dan ben je een magneet voor boeven, helaas dat ik dat moet zeggen over mijn nieuwe woonland. Ons is hier nooit iets overkomen hoor, maar dat is denk ik ook omdat we de cultuur en actuele situatie goed bestudeerd hebben en ons altijd goed aanpassen aan de locals. Wij hebben er nooit bijgelopen als een typische toerist, zo een die een speciaal safaripak aantrekt en een Rayban zonnebril opzet, plus dan zo´n heupgordel waar al zijn kostbaarheden inzitten en een peperdure camera om de nek. En dan nog een vette 4x4 terreinwagen huren om mee rond te rijden. Dat doen wij allemaal nooit, we dragen normale kleren en geen gadgets (behalve een goedkoop horloge van de markt) zodat we niet direct opvallen in het straatbeeld. Scheelt ook dat we allebei een gebruinde huid hebben dankzij Mediterrane voorouders want hier is iedereen black or tan. Spierwitte, blonde mensen vallen gewoon op, hoewel die dames ontzettend veel sjans hebben van de lokale mannen, dat dan weer wel!
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven