Zelf ijsthee maken.

26-06-2010 13:23 15 berichten
Ik zou graag zelf ijsthee maken. Het liefst met verse munt en ongezoet (of eventueel honing).

Ik heb al in de Index gekeken, maar zag geen ijsthee topic.

Hoe maak jij je ijsthee en wat is jouw favoriete recept?
Alle reacties Link kopieren
wat mijn moeder vroeger altijd deed was:

Flinke pot thee zetten ( gewone naturel thee)

Dit in een kan met ijsklontjes en 2 a 3 citroenen in plakjes gesneden. En dan een poos laten staan.

Voor de zoetekauw kan er nog een plons suiker in, maar dat hoeft niet voor de smaak.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
en deze komt van smulweb:

Mint-ijsthee

Ingrediënten

1/2 l sterke thee

1 plakje citroen

3 kruidnagels

mintblaadjes

ijsblokjes

4 verse mintblaadjes

Voorbereiding

Variatie: pepermuntthee tot ijsblikjes laten bevriezen. Deze over de glazen verdelen en er sterke thee met citroensap en suiker opschenken.

Bereidingswijze

Zet sterke thee en schenk die in een bowlkom. Voeg citroen, kruidnagels en mintblaadjes toe en laat 2 - 3 uur staan. Doe dan in de glazen 1 - 2 ijsblokjes, schenk er de thee op en leg op elk glas een vers mintblaadje.

Apart suiker erbij geven.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
.
Dus toch echt met zwarte thee. Of zou een andere thee ook kunnen?

Sinaasappel en citroen er bij in doen is inderdaad een goed idee!
quote:lindy schreef op 26 juni 2010 @ 13:29:

In Turkije heb ik de lekkerste gehad. Daar zaten schijven citroen, schijven sinaasappel en verse munt in. Heel fris.mmmm t klinkt heerlijk lindy!
In Barcelona kregen we als we icetea bestelde een glas met thee met ijsklontjes erin.

Eerst wel raar. Maar smaakt toch wel:)

Met wat fruitiger smaakje erbij lijkt me ook wel lekker.
Hier staat een heel lijstje: http://www.smulweb.nl/zoe ... age=8&sorteer=beoordeling

Die met frambozen en groene thee vind ik erg lekker!
Mijn ijsthee trek ik van honey lemon ginseng van Celestial Seasoning:

En dan nog wat extra citroen en honing erbij. Maar sinaasappel lijkt me ook erg lekker, ga ik eens proberen.
Leuke van ijsthee is dat je zo ontzettend kan varieren. Ik maak ze wel 's van bosvruchten thee van lipton maar ook gewone thee en wat verse munt smaakt best. Suiker doe ik 4 tl per anderhalve liter.

In principe kan iedere thee wel, ,zet de thee lekker sterk en geef de boel de tijd om af te koelen.
Maak altijd een grote pot met zoethout thee en laat dat afkoelen. Daarna in een kan in de koelkast en eventueel drinken met ijsklontjes maar dat hoeft niet als het al in de koelkast heeft gestaan voor een tijdje.
Ik heb gisteravond groene thee, munt en citroen bij elkaar gemikt. Een klein beetje vloeibare honing om het iets te zoeten en af laten koelen.

Vanmiddag proeven!
En?
Heerlijk! Lekker fris en niet zoet, maar wel te weinig Ik ga zo een pot voor morgen maken
Er staat nu een kan met thee, citroen, sinaasappel en een beetje honing in de koelkast. Ik hoop dat deze mix ook lekker wordt, want heb i.p.v. zwarte thee er nu smaakjesthee voor gebruikt.
I choose happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven