houd ik nog van hem???
zaterdag 26 juni 2010 om 11:21
Hoi allemaal
Ik heb al 25 jaar een relatie met 4 kinderen.
Maar laatste twee jaar merk ik steeds dat ik denk is dit hem?
Dan krijg ik het gevoel dat ik iets mis.
Misschien ben ik de verkeerde getrouwd.
En voel me heel down daarbij.
Dan denk ik ik ga op zoek naar een ander.
Zodat er weer passie is.
Tegelijkertijd wil ik niet bij hem weg want een beetje geef ik wel om hem.
Ook ben ik de spelbreker als ik weg ga en doe de kinderen pijn.
Dit malen beinvloed mijn dagelijkse werk inmiddels.
Alles is verder wel goed ook de sex.
Maar het malen en denken word ik gek van.
anna
Ik heb al 25 jaar een relatie met 4 kinderen.
Maar laatste twee jaar merk ik steeds dat ik denk is dit hem?
Dan krijg ik het gevoel dat ik iets mis.
Misschien ben ik de verkeerde getrouwd.
En voel me heel down daarbij.
Dan denk ik ik ga op zoek naar een ander.
Zodat er weer passie is.
Tegelijkertijd wil ik niet bij hem weg want een beetje geef ik wel om hem.
Ook ben ik de spelbreker als ik weg ga en doe de kinderen pijn.
Dit malen beinvloed mijn dagelijkse werk inmiddels.
Alles is verder wel goed ook de sex.
Maar het malen en denken word ik gek van.
anna
zaterdag 26 juni 2010 om 14:48
Apart wonen is helemaal geen goed idee in dit geval, dat is de eerste stap naar uit elkaar gaan. Maar stiekem is dat precies wat je wilt, toch?
Bedenk wel dat je gevoel voor je man positief kan veranderen, dat je (weer?) van hem kan gaan houden. Geef je gezin die kans en ga in relatie therapie. Misschien trek je daarna inderdaad de conclusie dat uit elkaar gaan beter is, maar het kan ook zijn dat de liefde tussen jou en je man opbloeit.
Doe er wat aan, ga niet passief zitten afwachten. Misschien eindigt dit in scheiding, maar misschien ook niet. Geef ook jezelf de kans op een fijn huwelijk.
Bedenk wel dat je gevoel voor je man positief kan veranderen, dat je (weer?) van hem kan gaan houden. Geef je gezin die kans en ga in relatie therapie. Misschien trek je daarna inderdaad de conclusie dat uit elkaar gaan beter is, maar het kan ook zijn dat de liefde tussen jou en je man opbloeit.
Doe er wat aan, ga niet passief zitten afwachten. Misschien eindigt dit in scheiding, maar misschien ook niet. Geef ook jezelf de kans op een fijn huwelijk.
zaterdag 26 juni 2010 om 14:59
Houd Ik nog van hem??? Onze kinderen weten van niets,ook niet van mijn getop...Het gaat al 2 jaar niet goed met me,en ik heb al hulp gehad...Ik moet er zelf verder uit komen,en dit valt niet mee.Ik heb eigenlijk alles al,een mooie huis,kids en een man die van mij houd...Ik zelf zit niet goed in mijn vel,en als ik soms alleen ben,en dan weer aan het malen ben,weet ik het zowat bijna zeker,ik wil met deze relatie stoppen...Kom ik weer thuis,bij mijn gezinnetje,begint mijn twijfel weer,en zo gaat het maar door....Anna.
zaterdag 26 juni 2010 om 15:05
Je hebt glijk,daar word het ook allemaal niet beter op,en ik word hier alleen maar somber van,want ik hou veel mensen voor de gek...Anna/quote:40stel schreef op 26 juni 2010 @ 12:55:
Hoi
Ja ik heb het al met mijn man besproken.
zelf geeft hij wel om mij.
En wil me niet opgeven.
Is wel tevreden zoals het gaat.
Sex is er genoeg uitgaan doen we ook vaak zelfs weekendjes weggaan .
Hij is tevreden zegt die want met sex is er genoeg liefde.
maar een knuffel mist hij wel en daar zit het hem die geef ik niet.
Immers dat gevoel heb ik niet voor hem..
Misschien ligt het in de start want ik werd zwanger en toen zijn we getrouwd.
We sloegen dus die verliefdheid ergens over.
Ik wil soms wel even apart wonen kijken hoe dat gaat maar hij weet niet dat na die tijd hij er nog steeds is en niet een ander heeft gevonden.
Dan word ik toch weer jaloers!!??!!
Al met al dus een knagend gevoel iets depresief ervan.
Hoe word ik weer happy??
Anna
Hoi
Ja ik heb het al met mijn man besproken.
zelf geeft hij wel om mij.
En wil me niet opgeven.
Is wel tevreden zoals het gaat.
Sex is er genoeg uitgaan doen we ook vaak zelfs weekendjes weggaan .
Hij is tevreden zegt die want met sex is er genoeg liefde.
maar een knuffel mist hij wel en daar zit het hem die geef ik niet.
Immers dat gevoel heb ik niet voor hem..
Misschien ligt het in de start want ik werd zwanger en toen zijn we getrouwd.
We sloegen dus die verliefdheid ergens over.
Ik wil soms wel even apart wonen kijken hoe dat gaat maar hij weet niet dat na die tijd hij er nog steeds is en niet een ander heeft gevonden.
Dan word ik toch weer jaloers!!??!!
Al met al dus een knagend gevoel iets depresief ervan.
Hoe word ik weer happy??
Anna
zaterdag 26 juni 2010 om 15:09
mijn gevoellens zijn niet zo sterk meer,wat Ik zelf heel erg vindt..Ook voor mijn kinderen,stel dat we wel uit elkaar gaan..ik hoop steeds dat het beter,mis,toch maar weer hulp zoeken...quote:Capibara schreef op 26 juni 2010 @ 11:31:
Wat denk je te missen wat je bij een andere man wel zou vinden? Passie? Wil je dat niet liever samen met je huidige man beleven dan?
Heb je al met je man over je gevoelens gesproken? Misschien ervaart hij ook een soort 'sleur' en kunnen jullie samen proberen weer nieuw vuur in jullie relatie te blazen?
Wat denk je te missen wat je bij een andere man wel zou vinden? Passie? Wil je dat niet liever samen met je huidige man beleven dan?
Heb je al met je man over je gevoelens gesproken? Misschien ervaart hij ook een soort 'sleur' en kunnen jullie samen proberen weer nieuw vuur in jullie relatie te blazen?
zaterdag 26 juni 2010 om 15:19
Het klinkt mis.gek,als ik schrijf dat ik nog een beetje om hem gaaf,maar ik ben al zo lang bij mijn man,ik kan hem als sinds de kleuterschool zeg maar,en we hebben al zoveel meegemaakt,dan stap je er echt niet zomaar uit...We hebben het wel besproken,en gaan ook wel eens op stap,en als ik iemand zal vinden zeg maar,kan mijn man zich hier wel in vinden,als dit mij gelukkig maakt zeg maar...quote:HansHier schreef op 26 juni 2010 @ 11:40:
[...]
Wat positief dat je nog steeds om hem geeft. Een beetje.
Heb je met je mans besproken om je passie buiten de deur te zoeken?
[...]
Wat positief dat je nog steeds om hem geeft. Een beetje.
Heb je met je mans besproken om je passie buiten de deur te zoeken?
zaterdag 26 juni 2010 om 15:25
zaterdag 26 juni 2010 om 16:07
Tja, het is een beetje lomp natuurlijk, zo kort op elkaar twee verschillende verhalen. Maar ik kan me er ook wel weer iets bij voorstellen dat als je hier nieuw bent je nog niet zo goed in de gaten hebt hoe makkelijk het is om hier het overzicht te bewaren en dus niet stilstaat bij het feit dat mensen dit binnen no time in de gaten hebben. De duur van je relatie en het aantal kinderen dat je op de wereld hebt gezet zijn natuurlijk in dit verhaal redelijk onschuldige gegevens waarmee je je anonimiteit kunt waarborgen.
Misschien kunnen we TO nog even het voordeel van de twijfel geven.
Misschien kunnen we TO nog even het voordeel van de twijfel geven.
zaterdag 26 juni 2010 om 17:46
quote:Sarah Scott schreef op 26 juni 2010 @ 13:37:
[...]
Wat hebben die er nou mee te maken.
Nogal veel. Want je bent een gezin, een familie.
En je zal de kinderen heel erg veel verdriet doen.
Dat moet toch zeker mee wegen in je beslissing?
En al die onzin over dat iemand een betere moeder is als ze gelukkig is, is een kut smoes.
Ik vind dat je er alles aan moet doen om je gezin bij elkaar te houden. Scheiden is niet altijd een oplossing.
Als je man je slaat, vreemd gaat of weet ik wat voor ergs, dan vind ik het een ander verhaal. Maar anders moet je het geluk van je kinderen voor je eigen geluk zetten.
[...]
Wat hebben die er nou mee te maken.
Nogal veel. Want je bent een gezin, een familie.
En je zal de kinderen heel erg veel verdriet doen.
Dat moet toch zeker mee wegen in je beslissing?
En al die onzin over dat iemand een betere moeder is als ze gelukkig is, is een kut smoes.
Ik vind dat je er alles aan moet doen om je gezin bij elkaar te houden. Scheiden is niet altijd een oplossing.
Als je man je slaat, vreemd gaat of weet ik wat voor ergs, dan vind ik het een ander verhaal. Maar anders moet je het geluk van je kinderen voor je eigen geluk zetten.
zaterdag 26 juni 2010 om 18:40
40stel je schrijft "ik ga op zoek naar een ander". Hoe groot schat jij je kans als mam van 4 kids in op het vinden van een andere echt leuke man die ook echt je partner wil worden en daarin met jou ook jarenlang alle passie wil delen? Er eentje vinden, al dan niet genonden, voor wat alleen wat tijdelijke passie schijnt geen probleem te zijn. Diegene dan nog ook gewild van zijn kant binden via een echte relatie zal een veel grotere opgave worden.
Zoals jij je man beschrijft zou ik mij nog wel eens een aantal keren achter mijn oren krabben voor ik hem zou dumpen en op zoek zou gaan naar een nieuwe met nog betere kwaliteiten en eigenschappen. In die vijver vissen zo veel alleenstaande dames naar zulke mannen zodat je heel wat te bieden zult moeten hebben.
Zoals jij je man beschrijft zou ik mij nog wel eens een aantal keren achter mijn oren krabben voor ik hem zou dumpen en op zoek zou gaan naar een nieuwe met nog betere kwaliteiten en eigenschappen. In die vijver vissen zo veel alleenstaande dames naar zulke mannen zodat je heel wat te bieden zult moeten hebben.
zaterdag 26 juni 2010 om 18:49
Notebook schreef:
"Hij klinkt als een lieve man.
En jij klinkt als een egoïst die elk excuus aangrijpt om het buiten de deur te gaan zoeken.
Nou, doe dat dan als je die drang niet kunt beheersen, maar ga dan na een jaar niet lopen miepen dat het toch niet si zoals je had verwacht.
Djeez woman, this is life, count your blessings and get on with it."
Dit vind ik echt totaal ongefundeerd en kortzichtig. Bah! Natuurlijk is TO geen egoïst. Een man kan nog zo lief zijn, het gaat erom hoe zij zich bij hem voelt. En als dat niet meer goed voelt dan is dat helaas zo. Heeft niets met egoïsme te maken.
Dit zijn hele moeilijke kwesties. Hopelijk komen TO en haar man er samen uit. Maar wat niet gaat dat gaat niet. Iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn. Het is zeker nooit goed om 'voor een ander' in een relatie te blijven.
En jij klinkt als een egoïst die elk excuus aangrijpt om het buiten de deur te gaan zoeken.
Nou, doe dat dan als je die drang niet kunt beheersen, maar ga dan na een jaar niet lopen miepen dat het toch niet si zoals je had verwacht.
Dit vind ik echt totaal ongefundeerd en kortzichtig. Bah! Natuurlijk is TO geen egoïst. Een man kan nog zo lief zijn, het gaat erom hoe zij zich bij hem voelt. En als dat niet meer goed voelt dan is dat helaas zo. Heeft niets met egoïsme te maken.
Dit zijn hele moeilijke kwesties. Hopelijk komen TO en haar man er samen uit. Maar wat niet gaat dat gaat niet. Iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn. Het is zeker nooit goed om 'voor een ander' in een relatie te blijven.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
zaterdag 26 juni 2010 om 19:07
Dit vind ik echt totaal ongefundeerd en kortzichtig. ! Natuurlijk is TO geen egoïst. Een man kan nog zo lief zijn, het gaat erom hoe zij zich bij hem voelt. En als dat niet meer goed voelt dan is dat helaas zo. Heeft niets met egoïsme te maken.
Zorroo (BAH heb ik even in de reply weggehaald want de andere reactie vind ik ook begrijpelijk). Ik ben het met je eens. Als ze blijft omdat het niet goed meer voelt dan is dat niet eerlijk naar haar man en moet ze de keuze maken met alle consequenties van dien. Daarbij misschien wel in haar achterhoofd houden dat het alternatief wel eens zou kunnen worden " verder helemaal alleen met af en toe wat passie van de een of andere oelewapper die even langsgehijgd komt". Nu wordt je van alleen normaliter ook niet slechter want daarmee kom je dichter bij de kern van het eigenlijke probleem dan je schoenen zo maar even verruilen.
Zorroo (BAH heb ik even in de reply weggehaald want de andere reactie vind ik ook begrijpelijk). Ik ben het met je eens. Als ze blijft omdat het niet goed meer voelt dan is dat niet eerlijk naar haar man en moet ze de keuze maken met alle consequenties van dien. Daarbij misschien wel in haar achterhoofd houden dat het alternatief wel eens zou kunnen worden " verder helemaal alleen met af en toe wat passie van de een of andere oelewapper die even langsgehijgd komt". Nu wordt je van alleen normaliter ook niet slechter want daarmee kom je dichter bij de kern van het eigenlijke probleem dan je schoenen zo maar even verruilen.
zaterdag 26 juni 2010 om 19:19
Bedankt voor tips,hier heb ik wat aan....Ik zal ook echt zelf de keuze moeten maken,dat snap ik....Ik hoop dat wij eruit gaan komen..quote:Zorroo schreef op 26 juni 2010 @ 18:49:
Notebook schreef:
Notebook schreef:
zaterdag 26 juni 2010 om 19:52
Joh, niet om het een of ander maar is het niet een goed idee om naar de huisarts te gaan? Het klinkt mij zo hormonaal in de oren. Vitamine-gebrek? Bloedarmoede? Overgang? En als je lichamelijk dan wel helemaal in orde bent, weet je huisarts vast wel een goede therapeut.
25 jaar lief en leed moet je koesteren, da's te kostbaar om weg te gooien zonder dat de onderste steen boven is gekomen.
25 jaar lief en leed moet je koesteren, da's te kostbaar om weg te gooien zonder dat de onderste steen boven is gekomen.
zaterdag 26 juni 2010 om 20:10
quote:40stel schreef op 26 juni 2010 @ 15:19:als ik iemand zal vinden zeg maar,kan mijn man zich hier wel in vinden,als dit mij gelukkig maakt zeg maar...
[...]
Je man vindt het goed als je vreemd zou gaan? Dat is voor jullie echt geen oplossing, als je daar aan begint kan dat haast alleen maar eindigen in een extra pijnlijke scheiding.
Wat jullie nodig hebben is relatie therapie, allebei, om te kijken of er nog wat leuks van jullie huwelijk te maken is. Of niet, maar dan weet je tenminste dat je je uiterste best gedaan hebt om het te laten werken. Dat ben je aan je gezin wel verplicht.
[...]
Je man vindt het goed als je vreemd zou gaan? Dat is voor jullie echt geen oplossing, als je daar aan begint kan dat haast alleen maar eindigen in een extra pijnlijke scheiding.
Wat jullie nodig hebben is relatie therapie, allebei, om te kijken of er nog wat leuks van jullie huwelijk te maken is. Of niet, maar dan weet je tenminste dat je je uiterste best gedaan hebt om het te laten werken. Dat ben je aan je gezin wel verplicht.
zondag 27 juni 2010 om 01:25
Vivagirl schreef:
"Als je man je slaat, vreemd gaat of weet ik wat voor ergs, dan vind ik het een ander verhaal. Maar anders moet je het geluk van je kinderen voor je eigen geluk zetten."
Je moet niks lijkt me. En dit advies klinkt niet erg gezond. Kinderen hebben weinig aan een moeder die voortdurend loopt te malen en die zo ongelukkig is dat ze er langzaam aan onderdoor gaat (als dat bij TO het geval is, tenminste.). Ik vond het verschrikkelijk dat mijn gezin verbroken werd, en nog wel door mij. Maar uiteindelijk is het gelukkig allemaal toch op zijn pootjes terecht gekomen. Het is heel naar, maar er is heus leven na een scheiding hoor. Je moet het natuurlijk wel met heel veel zorg een aandacht regelen. En daarin moet het belang van je kinderen zeker voorop staan.
"Als je man je slaat, vreemd gaat of weet ik wat voor ergs, dan vind ik het een ander verhaal. Maar anders moet je het geluk van je kinderen voor je eigen geluk zetten."
Je moet niks lijkt me. En dit advies klinkt niet erg gezond. Kinderen hebben weinig aan een moeder die voortdurend loopt te malen en die zo ongelukkig is dat ze er langzaam aan onderdoor gaat (als dat bij TO het geval is, tenminste.). Ik vond het verschrikkelijk dat mijn gezin verbroken werd, en nog wel door mij. Maar uiteindelijk is het gelukkig allemaal toch op zijn pootjes terecht gekomen. Het is heel naar, maar er is heus leven na een scheiding hoor. Je moet het natuurlijk wel met heel veel zorg een aandacht regelen. En daarin moet het belang van je kinderen zeker voorop staan.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
zondag 27 juni 2010 om 07:31
Toevallig zit een vriendin van me ook in zo'n soort situatie. 30 jaar samen, 3 kinderen. En zij twijfelt...
Vrijdagavond was ik even koffie drinken bij hen en ik opperde het idee van een relatietherapie. Hij was direct bereid, want hij is nog stapel op haar. En zij ziet ook wel in, dat je 30 jaar samen niet zomaar overboord zet. Wat blijkt? Zij is waarschijnlijk al bezig met de overgang en bij sommige vrouwen uit zich dat met -niet lekker in je vel-, twijfelen aan alles.
Zij kan moeilijk gevoel laten zien/uiten en beseft nu (nu haar moeder net is overleden), dat therapie voor hen samen/haar alleen, misschien wel de oplossing is.
Vrijdagavond was ik even koffie drinken bij hen en ik opperde het idee van een relatietherapie. Hij was direct bereid, want hij is nog stapel op haar. En zij ziet ook wel in, dat je 30 jaar samen niet zomaar overboord zet. Wat blijkt? Zij is waarschijnlijk al bezig met de overgang en bij sommige vrouwen uit zich dat met -niet lekker in je vel-, twijfelen aan alles.
Zij kan moeilijk gevoel laten zien/uiten en beseft nu (nu haar moeder net is overleden), dat therapie voor hen samen/haar alleen, misschien wel de oplossing is.
zondag 27 juni 2010 om 12:03
quote:Nammma schreef op 27 juni 2010 @ 07:31:
Toevallig zit een vriendin van me ook in zo'n soort situatie. 30 jaar samen, 3 kinderen. En zij twijfelt...
Ja, zo'n gevoel had ik ook, de overgang. Ik vind haar ook zo "mat" overkomen.
Anyway, de huisarts is een heel goed begin.
Ja, zo'n gevoel had ik ook, de overgang. Ik vind haar ook zo "mat" overkomen.
Anyway, de huisarts is een heel goed begin.
zondag 27 juni 2010 om 12:21
Wat eenverhaal zeg,bedankt hiervoor....Ik denk dat het bij mij niet de overgang is,want ik heb dit al een aantal jaren,maar ik schuif het dan weer weg,want wij hebben ook wel leuke momenten samen,echt wel....Het is erg wisselend gewoon...quote:Nammma schreef op 27 juni 2010 @ 07:31: