Aangeklaagd door onbekende buurvrouw..

26-06-2010 19:43 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even voor het beeld: ik woon in een flat met 20 etages, waarvan de ene helft 55+ woningen zijn, en de andere (éénkamer-) appartementen worden verhuurd aan studenten (waaronder ik dus).

Links naast mij woont een oudere dame, rechts een student en in de appartementen boven en onder mij wonen ook studenten.

Omdat de flat met name bewoond wordt door 55+ mensen, wordt er vanuit de woningstichting ook verwacht dat je daar rekening mee houdt.

Enkele weken geleden zat ik met het lekkere weer op het balkon met 3 vrienden/vriendinnen een beetje te kletsen. Er stond geen harde muziek op, er werd niet geschreeuwd, hooguit wat gelach. Moet gewoon kunnen zou je denken... Op een gegeven moment werd er aangebeld, om plusminus 15:00, door een vrouw van een jaar of 50 in een pyjama, dat ze last had van onze gesprekken op het balkon en of het wat zachter kon. Dat hebben wij toen ook netjes gedaan. Ik kende deze vrouw verder niet en heb ook geen idee waar ze woont, ze is in elk geval geen naaste buurvrouw (ook boven en onder dus niet).

Nu ben ik afgelopen week geslaagd voor mijn studie (na 4 jaar) en dat moest natuurlijk gevierd worden! Ik heb netjes al mijn buren ingelicht over mijn feestje en dat er mogelijk wat overlast zou zijn. Niemand vond het een probleem. Het werd dus een gezellig feestje, totdat een vriend van mij vannacht (rond 1:00 uur) naar mij toe kwam dat er iemand vanaf een balkon beneden mij geklaagd had over overlast... Ook dit keer stond er geen muziek op en werd er niet geschreeuwd.

Maar nu, toen ik vanmorgen mijn brievenbus leegde, lag daarin een brief met het bericht dat de betreffende "buurvrouw" een aanklacht tegen mij in gaat dienen bij de woningstichting omdat ze vannacht niet met open raam heeft kunnen slapen vanwege geluidsoverlast...

Nu heeft de dit briefje echter ondertekend met "de buurvrouw", zonder huisnummer of naam, en weet ik dus nog steeds niet wie dit is...

Ik vind de aanklacht zelf onterecht, omdat er niet daadwerkelijk overlast was. Zoals ik al zei: er werd niet geschreeuwd en er stond ook geen muziek aan. Van verdere buren heb ik ook geen klachten vernomen.

Wat zouden jullie in dit geval doen?
Belachelijk dat iemand niet gewoon persoonlijk naar je toekomt. Een feestje tot 01:00 als het verder nauwelijks voorkomt moet kunnen hoor. En die buuf die om 15:00 voor de deur stond had voor mij mooi het heen en weer kunnen krijgen hoor.

Mijn advies: niks van aantrekken. En anders kun je ook nog dat briefje in de hal ophangen met het verzoek of desbetreffende persoon zich bij jou wil melden.
Cum non tum age
Studenten en 55-plussers in 1 flat, rare combinatie, dat is toch ook bijna vragen om problemen! Geen muziek of geschreeuw, de hele tijd gepraat kan ook HEEL irritant zijn.
Ik zou doen wat noa zegt, brief ophangen met mededeling of persoon zich bij jou kan melden.

En een klacht indienen tegen klagende buurvrouw
P.S.- Ik vind het ongeloofelijk hoe geluidsintolerant (veel) mensen in NL zijn.
quote:Missprincesa schreef op 26 juni 2010 @ 19:50:

Ik zou doen wat noa zegt, brief ophangen met mededeling of persoon zich bij jou kan melden.

En een klacht indienen tegen klagende buurvrouw Goede tip. zou ook die aanklacht indienen ook al weet je niet wie het is. Heb je iedereen mondeling ingelicht of schriftelijk gedaan? In laatste geval, kopietje van dat briefje erbij. Misschien zelf persoonlijk nog even woningstichting bellen om hun advies te vragen wat je het beste met zo'n klacht kan doen. Verder niet al te druk maken, dit klinkt als een zeurder in topvorm die de woningstichting dan al vast vaker nutteloos heeft lastiggevallen.
Be-la-che-lijk. Goed idee van Missp.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jeetje, ik heb hier in de tuin beneden een stuk of 10 luidruchtige Antillianen die aan het barbeknoeien zijn. Doe ik verder niet moeilijk over...
Je weet toch!
Ik zou de woningbouwvereniging dit verhaal vertellen, dan weten ze iig jouw verhaal. En ben je haar voor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat een zeurpiet zeg! En dan ook nog niet haar naam eronder. Ik zou de woningstichting bellen en gewoon zelf uitleggen hoe jij het hebt aangepakt, voordat dit feestje er was.
Belachelijk zeg!

Hoe kun je overdag klagen over geluidsoverlast van puur en alleen PRATEN... Als je je buren op balkon niet wil horen kletsen overdag, dan ga je in een vrijstaand huis wonen óf binnen zitten.

Dat is hetzelfde als in het park gaan zitten en verwachten dat er niemand voorbij komt lopen.

Rare buuf..

Ik zou inderdaad contact opnemen met de woonvereniging. Leg het gewoon uit en doe een kopietje van je inlichtingsbriefje erbij.

Xx
Ze kan klagen bij de woningstichting wat ze wil maar er is geen melding gedaan bij de politie dus ze heeft geen recht van klagen en kan niets onderbouwen. Erg nutteloos wat die buurvrouw wil gaan doen dus en niet te druk om maken.
Een aanklacht is iets anders dan een klacht. Ik zou niet reageren, zeker niet in het openbaar, en rustig afwachten wat er gaat gebeuren. De brief van 'buurvrouw' zou ik wel bewaren.
Ze wordt hoogstwaarschijnlijk vierkant uitgelachen bij de WBV.

Maak je niet druk TO. Zeikerds hou je nou eenmaal.
Wat een open en eerlijke benadering wanneer het anoniem gaat; wel klagen maar niet je naam durven vermelden.

Ik zou het juist totaal negeren omdat de woningbouwver.niet reageert op 1 melding en zeker niet als het overdag is.

Het is voor de buuf heel goed als er niet gereageert wordt op zo'n nonsens klacht
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik kan ook slecht tegen geluid. Ook praten kan heel storend zijn. Maar... er is wel iets dat de toleratiegrens kan verleggen en dat is een goed contact. Toen ik in een buurt woonde met heel vervelende buren kon ik weinig hebben. Nu ik in mijn nieuwe buurt woon, fijn contact heb met iedereen heb ik nog niet gehad dat ik het niet meer kon verdragen. En toch... ook hier muziek, schreeuwende kinderen en ja soms ook een feestje. Moet kunnen vind ik. Ik vind in jouw geval dat je het heel behoorlijk hebt gedaan, netjes de buren ingelicht en geen muziek. Als dan een of andere zeurpiet achteraf komt klagen zou die van mij ook lekker het heen en weer kunnen krijgen. Helemaal als het zo heerlijk anoniem gebeurt. Wat een armoe!
Trouwens, ze had dan toch ook kunnen aanbellen op het moment zelf? Neem aan dat je zoiets met je buren hebt afgesproken? Bellen als het te gek word?
Wel of geen muziek, het lijkt me duidelijk dat je voor overlast zorgt, weliswaar onbewust. Het is lastig dat je niet weet wie het is, maar ik denk dezelfde als toen. Dus vanaf nu wat rustiger aan doen en geef ook aan je vrienden door iets kalmer te zijn, i.v.m. de gehorigheid. Klaar!
Bedankt voor al jullie reacties!

Waar ik dus nu een beetje mee in m'n maag zit, is dat ze (de woningstichting) het recht hebben om mij "op straat" te zetten bij het niet houden aan de afspraken (rekening houden met 55+). Dit zal niet direct bij een eerste klacht zo zijn, maar voor hetzelfde geld schrijft ze nog 3 klachtenbrieven...

Maar goed, ik neem denk ik toch maar even contact op met de woningstichting om het voorval uit te leggen.
quote:Miss_Lovely schreef op 26 juni 2010 @ 20:34:

Bedankt voor al jullie reacties!

Waar ik dus nu een beetje mee in m'n maag zit, is dat ze (de woningstichting) het recht hebben om mij "op straat" te zetten bij het niet houden aan de afspraken (rekening houden met 55+). Dit zal niet direct bij een eerste klacht zo zijn, maar voor hetzelfde geld schrijft ze nog 3 klachtenbrieven...

Maar goed, ik neem denk ik toch maar even contact op met de woningstichting om het voorval uit te leggen.

zelf naar de wbv stappen? situatie uitleggen voordat het escaleert. Jouw directe buren weten dat je netjes had gewaarschuwd.

Dat zou ik doen
De klacht gaat over het niet kunnen slapen met OPEN ramen.

Wanneer dit het geluidsniveau is en ze had het dus kunnen oplossen door de ramen DICHT te doen. Lijkt met dat dit geen grond is om jou je huist uit te zetten.
Ik citeer uit de betreffende brief:

"Gisteravond heb ik om 1 uur in de nacht het raam van mijn slaapkamer dicht moeten doen!! (Wat niet leuk was op die warme nacht)"

Kan er eigenlijk wel om lachen ook
Niks van aantrekken.

Wat een intolerantie, zeg.

Bovendien heb je het keurig "gemeldt".

Wat Wuiles zegt, èn briefje bewaren.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Een klacht van een persoon lijkt me ook niet overtuigend genoeg om iemand buiten te zetten, maar kan me voorstellen dat je even niet weet wat je moet doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Niet te druk om maken. Ik denk dat de wbv hier niet veel mee zal doen. Je had niet eens muziek op staan. Tja, dan moet het raam een paar uur dicht. In een flat hoor je de buren nou eenmaal.

En als je in een rijtjeshuis woont ook. Ik ben woensdag vroeg naar bed gegaan. Mijn buurjongen heeft tot half 11 in de tuin staan voetballen, wat best veel lawaai maakte. Tja, dat kan gebeuren.

Trouwens wel heel vreemd dat er geen naam onderstaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven