Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Oom belde hij komt me ophalen en dan kan ik daar gelijk douchen das wel heel fijn.

Heb aan verpleging doorgegeven dat HIH zijn medicatie van zes uur nog niet heeft ingenomen. Zal die wel boos worden dat ik dat verteld heb
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 26 juni 2010 @ 20:44:

Oom belde hij komt me ophalen en dan kan ik daar gelijk douchen das wel heel fijn.

Heb aan verpleging doorgegeven dat HIH zijn medicatie van zes uur nog niet heeft ingenomen. Zal die wel boos worden dat ik dat verteld heb

Huh? Daar zou de verpleging toch op moeten letten? Of zeg ik nu iets heel doms?

En dat hij dan maar even lekker boos wordt, het is voor z'n eigen bestwil.
Ja, dat vind ik echt.
De verpleging geeft hem meestal een uur of soms zelfs 2 voordat hij de med. in moet nemen alvast de medicijnen en dan neemt hij ze zelf op de juiste tijd in. Heb nu dus even aangegeven dat hij dat niet gedaan had.

Brief van de arbo is binnen. Of hij 2 juli even naar de bedrijfsarts kan komen!!! GRRRR. achterlijke imbecielen.

Heb klote avond gehad enorm gejankt. Het word me gewoon allemaal wat te veel. Ik wil niet meer.
Och IBI

Het is ook klote allemaal
Och IBI toch...

Natuurlijk wil je dit niet meer. Het is verschrikkelijk, het is zwaar, het is oneerlijk. Voor HIH uiteraard. Maar daarom niet minder verschrikkelijk, zwaar en oneerlijk voor jóu! Alleen op een andere manier.

Is er iemand die het bellen naar de arbo van je over kan nemen? Of vindt je het fijner dat zelf in de hand te houden?

Zelf dingen doen en afhandelen kàn je kracht opleveren omdat je dan actief iets bijdraagt aan het verbeteren van de situatie. Maar de seconde dat je je realiseert dat het je géén kracht oplevert maar alleen maar ergernis en verdriet, is de seconde dat je moet gaan kijken of iemand je er bij kan helpen of het van je over kan nemen.

Ieder mens heeft maar een beperkte hoeveelheid kracht. Zelfs bij de sterkste mens is dat een keertje op. En jij hebt die kracht zó nodig nu, je moet er heel selectief mee omgaan.

Vragende mensen kunnen geholpen worden, zeker op gebied van praktische hulp. Gewoon doen! Niet perse teveel zelf willen doen, daar help je jezelf op de lange termijn echt niet mee.
Iets anders
Meis, kijk of je dingen uit handen kan geven. Iig iemand die dat met de Arbo voor je regelt. Met alle liefde wil ik het voor je doen maar het is natuurlijk fijner als een bekende het voor je doet. Schaam je niet om dingen even af te staan als het niet gaat. Er komt ook zoveel op je af.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat een eigenwijs jong heb je daar aan de haak geslagen!

En wat een dombo's bij de arbo, niet te geloven!
Ja, dat vind ik echt.
IBI ik hoop dat je lekker hebt geslapen en dat het vandaag wat beter met je gaat
IBI *stuurt een lading kracht naar IBI*
lieverd, de brief van de arbo aan de behandelend arts geven, laat hen dat maar oplossen of maatschappelijk werk van de ddh kliniek.. tuurlijk zit je er doorheen, dat kan toch ook niet anders, maar probeer toch sterk te zijn voor hem, dan hoeft hij zich over jou geen zorgen te maken(doet hij toch wel) ! ohh ik wou dat ik iets meer voor je kon doen dan alleen maar ieder keer hier komen kijken hoe het met jullie gaat!!!
ik kom maar weer eentje langs brengen. en weer veel sterkte voor vandaag.
Ibi. Wat is het toch allemaal moeilijk en zwaar voor je!
IBI, is het een idee om een soort 'bewindsvoerder' aan te stellen? Iemand uit de directe familie of vriendenkring die zich met de zakelijke zaken bezighoudt? Die telefoontjes pleegt en dat soort dingen, dat jij en je man je kunt richten op wat nu belangrijk is, namelijk zijn ziekte en het verloop daar van?

Mijn vader heeft dit voor een goede vriendin en haar man gedaan toen die vrouw ziek was. Dat werkte prima. Alleen de werkelijk noodzakelijke dingen (handtekeningen e.d.) deden ze zelf en dan gefilterd via mijn vader. Ook dat wil al zoveel schelen, als er een warme katalysator tussen zit, tussen jullie en de instanties die er aan de lopende band automatisch gegenereerde brieven uithuppelt en niks doet met de emoties die dat teweeg brengt.

Is dat een idee voor jullie?

Liefs weer
Veel sterkte met alles.

En wat Leo als suggestie geeft is een mooie. Hopelijk kun je er iets mee.

Sterkte weer voor jullie
Zit me plaatsvervangend boos te maken over arbo-'uitnodiging'.

Hoop dat je vandaag toch nog iets met je neefje kunt ondernemen en dat HIH van de verpleging zijn medicatie heeft gekregen.

Goede tips van Leo, hopelijk kun je er iets mee.

Ik heb het altijd al afgekeurde artsen gevonden daar bij de ARBO, en dan met name afgekeurd op het onderdeel takt.

Even 1 keer iemand laten bellen dat als ze hem zo graag willen zien, dat ze dan zelf even naar de D. den Hoed kliniek rijden.

Misschien wil de behandelend arts dat telefoontje even doen?

Heel veel sterkte maar weer, meis.

Geef dingen uit handen he, zo te lezen zijn er zat familieleden die je willen helpen! Je hoeft het niet allemaal alleen te doen.
hey Ieb, kom je weer een brengen

Probeer idd het e.e.a. uit handen te geven, zeker waar het dit soort dingen betreft, er is vast wel iemand in je omgeving die je daar voor kunt vragen en die het met heel veel liefde zal doen. Dat is ook goed voor jezelf zorgen lieverd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 26 juni 2010 @ 22:40:

Brief van de arbo is binnen. Of hij 2 juli even naar de bedrijfsarts kan komen!!! GRRRR. achterlijke imbecielen.

Ik heb hier niet eerder gereageerd, hopelijk vind je het niet erg dat ik even inbreek. Oproepen van bedrijfsartsen worden vaak automatisch verstuurd, omdat de Wet poortwachter (die over ziekteverzuim etc. gaat) bepaalde termijnen kent waarbinnen zowel werkgever als werknemer verplichtingen hebben. Gewoon even (laten) bellen met de bedrijfsarts, waarschijnlijk snappen ze het meteen en kan de afspraak telefonisch plaatsvinden of op een later tijdstip.

Sterkte met alles.
Ieb, when it rains, it poors. De tip van Leo vind ik een hele goeie, dat scheelt jou enorm veel negatieve energie
Ibi dikke
Cicely,

de arts had mijn man al aan de telefoon gehad en hij heeft het hele verhaal al verteld en akkoord gegeven voor meer informatie. Hij wist dus al dat man onmogelijk naar hem toe kon komen op deze termijn.

Leo,

goede tip zal kijken of ik ook iemand ga vragen

was wel leuk hier maar de rest is nu aan het zwemmen in de sloot en ik wil graag naar HIH toe
Lieve IBI, nog maar weer even een heleboel voor jou en HIH
A dirty mind is a joy forever

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven