Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
djinnie
IBI
Waardes waren gezakt (niet goed) verder een goede dag gehad. Ik ben vanavond toch nog even een uurtje langs gegaan gelukkig.

Vandaag met neefje naar avonturendag geweest en heb zelfs even plezier gehad. Heb namelijk motor gereden! Had er zelfs nog nooit op gezeten maar heb een mini les gehad. Heb zelf de koppeling gedaan, gas gegeven geremd, in de versnelling gezet en natuurlijk gestuurd. Soms een stukje lekker hard en dan de bocht wat zachter. Zelfs het achterop zitten was al een hele ervaring. Het was echt heel gaaf!!!

Ga zo lekker slapen morgen weer werken en in de middag naar HIH.

Ze willen hem perse van de slaapmedicatie af want verslavingsgevoelig maar dat hebben ze een paar dagen geleden al geprobeerd en toen had die bijna niet geslapen. Ikzelf vind dat hij het nog best wel mag hebben. Kom op zeg als dit geen goede reden is voor wat rustgevends. Zelfs ik slik weer oxazepam terwijl ik hoopte daar echt van af te zijn. Soms is het nou eenmaal nodig.
IBI!

Wat leuk dat je zo'n fijne dag hebt gehad en stoer op de motor!

Als je de oxazepam alleen neemt als je het nodig hebt kan dat denk ik niet zoveel kwaad.

En voor je man lijkt slaapmedicatie me nu ook wel geschikt, al hebben ze wel gelijk over die verslaving.

Lekker slapen zo en morgen weer fijn naar HIH
Oxazepam neem ik nu op advies van huisarts. Merk het verschil wel enorm. Ben een stuk rustiger en kan veel meer aan.

Zal van de week weer naar huisarts gaan die maakte zich wat zorgen om me. Even laten zien dat dat niet nodig is.

Morgen weer wat langer naar HIH gelukkig. Toch wel vreemd hem maar zo kort gezien te hebben.
Fijn dat de huisarts jou in de gaten houdt!

Ik vind je echt superstoer

lekker slapen nu IBI!
Lieve IBI, ja soms is iets nodig wat op zich niet goed is, maar een kwestie van een paar kwade keuzes. Even door deze periode komen lijkt mij belangrijk genoeg. En jij moet er ook nog voor 2 zijn, je wilt sterk zijn voor HIH maar je moet ook nog zelf functioneren. Nou neem niet teveel hooi op je vork, ik zei het al eerder en Lé heeft het mooier verwoord, laat zakelijke dingen over aan andere, zodat je je kan focussen op wat even het belangrijkste is.

Fijn dat het toch zo'n geweldige dag is geworden.

Dikke kus en doe rustig lieverd.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hoi lieve sterke IBI

Hier vandaan een dikke voor jou en HIH.

Dat alles snel beter mag gaan.

groetjes trikky
Wauw IBI wat gaaf dat je motor hebt gereden, wat ontzettend stoer!!!

Fijn dat je er van hebt kunnen genieten!!!!!!

Die pammetjes enzo zullen misschien niet zo goed zijn, maar soms is het gewoon nodig, gewoon doen hoor!!!!

Ik hoop dat jullie een goede week hebben
A dirty mind is a joy forever
Ibi, dikke

Pas maar op, als we het toch over verslavende dingen hebben, motorrijden is er daar ook eentje van
Ibi, sterkte vandaag.
Goed dat je huisarts een vinger aan de pols houdt. Een fijn idee dat iemand zo goed meeleeft met HiH en jou!

Ik wens jullie een fijne middag samen. Hopelijk is het in het ziekenhuis niet te warm.

sterkte weer vandaag met alles.
Fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat. Ik vind het zooooo jammer dat ik je niet kon helpen met de poezen. Ik had het graag gedaan voor je.

Succes met werken vandaag!
Ook vandaag weer sterkte en succes
Hallo Ibi, ook vandaag veel sterkte voor jullie.

Zijn de temperaturen wel een beetje draaglijk in het ziekenhuis?
I don\'t need an excuse for being what I am.
Fijn dat je het motorrijden zo gaaf vond! Ik heb ook weleens bij iemand achterop de motor gezeten, en ik vond het geweldig! Ik hoop dat het je wat energie gegeven heeft, want dat heb je hard nodig.

Verder weer heel veel sterkte gewenst!
Drukke dag gehad vandaag en lig nu klaar om te slapen. Verder weinig bijzonderheden. Zowel HIH als ik zijn moe.
Lekker slapen Ibi... Rust lekker uit. Ik hoop dat jullie niet teveel last hebben van de warmte.
Slaap lekker, lieve IBI
Truste Ibi
Slaap lekker lieve IBI

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven