(plotselinge) warmte en je baby?

27-06-2010 20:04 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste moeders,

Nu het ineens sinds een paar dagen zo warm is en ook lijkt te blijven, ben ik aan het nadenken of er speciale dingen zijn waarop ik extra goed met letten met mijn ruim 5 maanden oude dochter.

Nu word ik er door mijn moeder op gewezen haar genoeg te laten drinken. Nu wil de pech dat dochter al sinds een week of 2,5 geen enkele fles helemaal leegdrinkt en dat ze nu zelfs sinds vrijdagavond verkouden is en uit haar doen (griepje? tandjes in aantocht? de warmte?). Ik probeer haar naast de flessen soms een paar slokjes (slappe thee) extra te laten drinken maar dat gaat haast niet. Ze wil gewoon niet. Ik houd verder natuurlijk goed in de gaten of ze uitdroogt.

Ik vind het steeds best wel zoeken wat ze aan moet/kan, waar ze in moet slapen, etc etc.

Dus, allle tips voor baby's met dit warme weer zijn welkom!

Groetjes,

Sabine
Ik heb dochter vandaag in een badje lauw water gezet, maar dat vond ze niks.

Ze koelde wel lekker af trouwens.

Verder geef ik haar extra roosvicee of water.

Zo min mogelijk kleding aan.

Buiten een petje of hoedje op.
Misschien iets vaker drinken aanbieden, als je je zorgen maakt? Als ze genoeg plast en niet suf is, is ze waarschijnlijk niet uitgedroogd, maar overleg even met de huisarts of het cb als je je dat afvraagt.

Mijn dochter is inmiddels al een stukje ouder, maar ik houd haar zoveel mogelijk koel en uit de zon.

Ik zou je laten slapen in een romper of alleen een luier, afhankelijk van de temperatuur. Wat ik ook wel eens deed met mijn dochter, was haar 's avonds laten inslapen met een romper en dan later, als wij naar bed gingen, haar een slaapzak aandoen. Nu is mijn dochter een goede slaper, dus daar sliep ze dan wel doorheen. Buiten houd ik mijn dochter zoveel mogelijk uit de zon, dus in de schaduw lopen en ik gebruik een parasol op de buggy.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ja, ik maak me een beetje zorgen, voornamelijk over het vocht. Ik ga morgen ook even naar het weeguurtje op het CB omdat ze al een tijd niet heel veel drinkt en ik me afvraag of ze genoeg is aangekomen de afgelopen 6 weken. Ik zal dan gelijk informeren over dat drinken.

Het probleem is dat ze dus haar flessen niet opdrinkt. Het extra drinken tussendoor wil ze ook niet, ze lijkt gewoon echt geen dorst te hebben. Ik probeer dat dan ook weer niet té vaak, omdat ik dan bang ben dat als ze wel wat drinkt, haar flessen melk nóg slechter opdrinkt.

En nog een voorbeeldje, vandaag waren we op het strand (noorden van het land, circa 27 graden en windje) en dochter lag lekker in het halve koepeltentje in de schaduw. In luier. Toen ze in slaap viel twijfelde ik of dat warm genoeg was. Dus heb ik eventjes een hydrofiel over haar heen gelegd.

Ik twijfel nu steeds of ik het goed doe. Ze is erg uit haar doen en huilt normaal nooit. Ze is nu al sinds vrijdag veel aan het jengelen en slaapt moeilijker in. Dan ga je toch denken of je dingen waar je aan moet denken, vergeet! :D
Water aanbieden ie bekertje? Werd hier vanochtend met erg veel enthousiasme naar binnen 'gedronken' (ze likte het als een poesje naar binnen ) itt haar flesje water, dat was vandaag ineens vies. Hier werd een paar dagen geleden ook slecht gedronken, maar ik bleef gewoon kleine beetjes aanbieden, dat werkte.

Dochter is 5,5 maand trouwens.

Succes!
Dubbel
O ja, een hoedje is ook een prima idee. Mijn dochter trok ze meestal van haar hoofd, maar als ze blijven zitten, helpt het wel.
Kan het geen sprongetje zijn? Dan was mijn dochter ook altijd uit haar doen. Of inderdaad tandjes of toch een virusje.
Ja, wat het ook is ze moet wel genoeg vocht binnen krijgen met deze warmte. Ze zit nu op de 600 tot 630 cc per dag maar, plus een half fruithapje.

Sophy, drinkt ze al uit een tuitbekertje? Ik ga morgen ook eens water proberen.
Die van mij is bijna 7 maanden en de hele dag al supervervelend.

Het kan best door het weer komen hoor.

Maar wel herkenbaar dat je gaat twijfelen.

Had ik vandaag ook.

Wel of geen korte broek, is dat niet te koud, ohnee misschien wel te warm?!

Voordeel bij mij is wel de bv en dat dochter graag water er roosvicee lust.
Maar je doet het heel goed Sabine, je twijfelt (heel gezond) gaat kijken of je twijfel gegrond is op het cb (heel slim), vraagt tips bij mede-mama's (ook slim) en mocht er iets zijn dat je anders kunt doen, doe je dat (nog slimmer )

Mijn dochtertje drinkt ook anders en is anders van humeur. Als dat aanhoudt ga ik nr de ha. Tot die tijd probeer ik wat met gewone bekertjes, heel hilarisch

hou je trouwens bij hoeveel vocht ze binnenkrijgt? Misschien valt het over de hele dag wel mee? Geef je ook gewoon water of wil ze dat ook niet? Krijgt ze al bijvoeding?

Anyways: goed bezig
Ah ik deed wat te lang over mijn post.

600 lijkt idd niet zoveel. Miss kan je meer fruit geven? Zit ook vocht in natuurlijk.

Ik heb nog geen tuitbekertje geprobeerd, die heb ik niet in huis. Ik heb zo'n plastic avent bekertje waar normaal bv of groente in kan gevuld met water. En dan help ik haar door het vast te houden (al probeert ze dat zelf ook heel fanatiek) en dan likt ze dus dat water naar binnen. Alles wordt wel kleddernat maar dat is niet erg (helemaal niet met dit weer). Zij vind het echt heel leuk, maar dat zegt natuurlijk niets. Ze vindt nl ook een heleboel dingen niet leuk die andere baby's ubertof vinden
Ja, ik houd het dus bij. De afgelopen weken is 700 cc per dag al veel, de afgelopen dagen dat ze dus zo uit haar doen is zit ze tussen de 600 en 630 cc per dag. (ik schat haar op 6600 gram, wat ik dus niet zeker weet, ik ga morgen wegen). Ze krijgt half fruithapje per dag bij ongeveer nu.

Tot nu toe is de papfles (lees: andere speen, ineens groter gat) geen succes en gaat ze er heel hard van huilen. Ben dus bang dat een bekertje ook een huilbui oplevert, hihi. Maar ik kan het natuurlijk altijd proberen.

De slappe thee vond ze overigens niet vies, maar na een paar slokken wil ze gewoon echt niet meer. Speen eruit duwen, huilen, hoofd wegdraaien, druk zwaaien met armen en benen...

Roosvicee mag nog niet voor de 6 maanden toch?
In tegenstelling tot Whiskers dochter zit onze Saba (bijna 10 maanden) wel graag in het badje buiten. En nog mooier, hij drinkt er ook graag uit. Twee vliegen in één klap

Misschien wil ze wel wat pap ofzo? (uit een bordje)

Wat ik vervelend vind aan de warmte is dat onze Saba er uitslag van krijgt. Kan je weinig tegen doen denk ik.
Roosvicee zou ik niet doen. Koude melk gaat er hier ook goed in. Dan bedoel ik gewoon de fles maar dan niet opgewarmd dus.
Vóór deze warmte maakte ik me geen zorgen. Minder drinken, geen probleem. Ze zal wel minder trek hebben.

Maar nu met deze warmte betekent minder drinken ook minder vocht binnen krijgen. En dat is wel belangrijk!

Overigens is dochter een meisje wat 9 van de 10 keer niet huilt voor een voeding. We geven op schema. Als we haar ritme zouden volgen zouden we maar 3 flessen per dag hoeven geven...
Hey Aruba, had je de foto gezien op haaifs?

Op de roosvicee staat dat het 'mag vanaf 4 maanden, dus als je het zelf niet erg vindt zou je het kunnen proberen.
Oh wat hier ook nog wel eens helpt: haar op haar rug leggen en dan de fles geven. Heel gek, sinds drie week ofzo drinkt ze eigenlijk zo het best (ipv in mijn armen snik ).

Misschien zou je anders zelf een soort fruitsapje kunnen maken? Bijv appels in de blender, laten uitlekken en met water aanlengen? Dus ipv roosvicee siroop? Ik bedenk het ter plekke dus geen idee of het ergens op slaat hoor....

Hoeveel moeten baby's eigenlijk drinken met dit weer?

Heel herkenbaar trouwens dat weigeren vd fles hoe je dat beschrijft....
Owja en voor de oudere kindjes. Een festini perenijsje.
Als ze al bijvoeding krijgt, is het dan een idee om haar wat extra fruit te geven? Of yoghurt? Daarmee krijgt ze ook vocht binnen.
The time is now
Nou, das niet alleen voor kindjes!

Lekker!
Misschien kun je haar laten sabbelen op een stukje meloen???

Zoon is 3 maanden oud en heeft wel wat last van de warmte.

Heb hem vandaag wat water vanaf een lepeltje gegeven.

Leek hij wel lekker te vinden en zo proberen we maar verder.

Hij gaat slapen in zijn rompertje en slaapzak, verder niks.
quote:Whiskers schreef op 27 juni 2010 @ 20:44:

Nou, das niet alleen voor kindjes!

Zei toch ook, oudere kindjes
Ik leg haar idd met dit weer ook op de rug bij het flesdrinken. Met name voor de warmte. Het is erg zweten als ze met haar hoofdje op mijn blote arm ligt met dit warme weer.

Ik denk dat ik inderdaad morgen wat meer ga proberen. Misschien 2x fruit (dat lust ze graag) en water of roosvicee.

Denken jullie dat ik dat vaak moet aanbieden? Gaat ze daardoor haar melk niet slechter drinken (want vol gevoel door andere dingen) terwijl ze die melk nodig heeft voor haar groei?

Ik vind het zo sneu voor dr, dat tegen heug en meug drinken. Ze wil echt niet. Ze slaapt veel en moet haar al steeds wakker maken voor haar melk. In de paar uurtjes die ze wakker is op een dag ben ik dus alleen maar bezig om haar wat te drinken te geven. Maar dat doen we natuurlijk wel als het erom gaat dat ze genoeg vocht binnen krijgt.

Banba, yoghurt met 5 maanden? Ik denk dat dat nog niet zo goed is?

Ze heeft idd al eens op een stukje meloen gesabbeld en vond dat heerlijk. Nadeel is wel dat ik het constant moet vasthouden want het is te glibberig voor haar om het zelf vast te houden! :D

Hmmmm, perenijsje!

Dochter slaapt nu trouwens in haar romper. Haar kamer is onder een schuin dak en babyfoon geeft nu 27 graden aan. Vanmiddag zelfs 29! Ze ligt zonder dekentjes in haar bedje nu...
Yoghurt lijkt me wat vroeg met 5 maanden (ik geloof dat het vanaf een maand of 7/8 mag). Roosvicee zou ik ook niet doen (toegevoegd suiker), dan liever sterk aangelengde diksap die bevat alleen de al aanwezige suikers in het fruit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven