uitgeput voor/tijdens het avondeten, wie herkent dit?
zondag 27 juni 2010 om 22:32
Bijna elke dag stort ik in rond 17.30. Ik maak dan nog het avondeten en denk: ik breng de kinderen naar bed en ga er zelf naast liggen slapen. Soms is het zo erg dat ik niet eens kan focussen of mijn woorden goed uit kan spreken. Halverwege de maaltijd knap ik eigenlijk altijd weer op. Super natuurlijk, maar hoe voorkom ik dit?!
Ik had al bedacht dat mijn bloedsuiker misschien wel te laag is. Maar een klein snackje (crackers met kaas, of wat chocolade, of een appel o.i.d.) rond 17.00 helpt helaas niet.
Ik eet verder heel regelmatig i.v.m. het ritme van de kinderen.
Iemand herkenning, ideeën, tips?
Ik had al bedacht dat mijn bloedsuiker misschien wel te laag is. Maar een klein snackje (crackers met kaas, of wat chocolade, of een appel o.i.d.) rond 17.00 helpt helaas niet.
Ik eet verder heel regelmatig i.v.m. het ritme van de kinderen.
Iemand herkenning, ideeën, tips?
zondag 27 juni 2010 om 22:35
zondag 27 juni 2010 om 22:55
Meestal drink ik om 16.00 thee met de kids. Zij 1 koekje, ik 3 
Ik eet goed. 6/7 boterhammen per dag, flinke warme maaltijd, fruit en wat koekjes en hier en daar een snoepje/chocolade/dropje. Thee, koffie, etc.
Slapen... zo ongeveer 7 uur per nacht.
Juist vandaag was het heel erg. Ik had goed geslapen, 8 uur.
Ontbijt 2 boterhammen
Lunch 3 boterhammen en een klein bord pasta met veel spekjes
Tussendoor (rond 15.00) 1/5 zak chips, veel water, wat meloen en een glas sap
En om 17.30 wilde ik het liefst mijn bed in kruipen......
Zit er dan teveel tijd tussen 15.00 en 18.00 qua eten? Gemis aan zout kan het niet geweest zijn vandaag, normaal eet ik veel minder zout. Het was wel extreem warm natuurlijk vandaag.
@Pien, ik dacht dat chocolade ook snel opgenomen zou worden. Heb ik dat mis?

Ik eet goed. 6/7 boterhammen per dag, flinke warme maaltijd, fruit en wat koekjes en hier en daar een snoepje/chocolade/dropje. Thee, koffie, etc.
Slapen... zo ongeveer 7 uur per nacht.
Juist vandaag was het heel erg. Ik had goed geslapen, 8 uur.
Ontbijt 2 boterhammen
Lunch 3 boterhammen en een klein bord pasta met veel spekjes
Tussendoor (rond 15.00) 1/5 zak chips, veel water, wat meloen en een glas sap
En om 17.30 wilde ik het liefst mijn bed in kruipen......
Zit er dan teveel tijd tussen 15.00 en 18.00 qua eten? Gemis aan zout kan het niet geweest zijn vandaag, normaal eet ik veel minder zout. Het was wel extreem warm natuurlijk vandaag.
@Pien, ik dacht dat chocolade ook snel opgenomen zou worden. Heb ik dat mis?

zondag 27 juni 2010 om 23:32
Lime, kan het te maken hebben met psychische overbelasting? Want ik herken wat je zegt in je OP; zo voelde ik me ook toen mijn kinderen nog klein waren en ik fulltime werkte.
Als dat het geval is, is het heel belangrijk dat je je grenzen bepaalt en die bewaakt. Als je (heel) vroeg wilt gaan slapen, dan doe je dat toch gewoon? Je lijf vertelt je kennelijk dat dat nodig is. En wie wordt daar nou slechter van?
Als dat het geval is, is het heel belangrijk dat je je grenzen bepaalt en die bewaakt. Als je (heel) vroeg wilt gaan slapen, dan doe je dat toch gewoon? Je lijf vertelt je kennelijk dat dat nodig is. En wie wordt daar nou slechter van?
maandag 28 juni 2010 om 01:04
Eet je mogelijk teveel snelle koolhydraten? Ik lees dat je veel brood (wit?) eet en pasta en suikers uit fruit en snacks.deze hebben als kenmerk dat ze de bloedsuikerspiegel dermate kunnen beïnvloeden dat je er moe van wordt.ik at vroeger bv wel eens wat koekjes als tussendoortje en werd daar zo moe van dat ik uurtje ging slapen.probeer eens over te stappen op volkoren eten en bv een stukje kaas, een ei of wat kipfilet als tussendoortje daar zit veel eiwitten in en dat vult goed zonder de bloedsuikerspiegel te belasten
maandag 28 juni 2010 om 08:17
Ik denk ook dat het aan de suikers ligt, ook al lijkt het er niet op dat je er extreem veel binnenkrijgt. Of doe je alleen maar chocopasta op brood? Ik heb zelf ook zo'n periode gehad. Ik was toen net verhuisd naar een nieuwe studentenkamer en bij de supermarkt waar ik toen woonde waren altijd van die vierkante plakken chocolade in de aanbieding. Met yoghurtvulling enzo. Dus (nou ja, dus?) kocht ik die en at ik er iedere dag wel een (toen kon ik dat nog zonder aan te komen, those were the days ). Doodmoe was ik steeds aan het eind van de dag, snapte er niks van. Tot iemand me daarop wees. Ben er gelijk mee opgehouden en moeheid wasmeteen weg. En nu merk ik het nog wel eens als ik teveel zoets heb gegeten, kak ik meteen van in.
maandag 28 juni 2010 om 08:27
Volgens mij ligt het helemaal niet aan suikers/zouten. Dan zou je op meer momenten van de dag last hebben.BV lunchtijd bibberen op benen etc, gevoel van flauwvallen als je niet snel wat eet. Extreem gapen, onbewingbare neiging naar zoetigheid etc.
Jouw verhaal klinkt mij in de oren als wat Obim ook al zei. Ikzelf heb dit ook gehad met jonge kinderen. Het is als je ook nog eens werkt ook gewoon harstikke druk.
Geen zorgen om maken, doe gewoon even een tukje, daar knap je van op.
Jouw verhaal klinkt mij in de oren als wat Obim ook al zei. Ikzelf heb dit ook gehad met jonge kinderen. Het is als je ook nog eens werkt ook gewoon harstikke druk.
Geen zorgen om maken, doe gewoon even een tukje, daar knap je van op.
maandag 28 juni 2010 om 08:31
Nou als het puur psychisch zou zijn is het wel gek dat je alleen een inkakmoment hebt voor het avondeten, en dan tijdens het eten weer helemaal opknapt. Ik heb ook drie kleine kinderen en een drukke baan, maar zo moe zijn dat je niet meer uit je woorden kunt komen en je een half uur later weer ok voelen herken ik niet. Ik ben of totallloss, of voel me prima, maar dat wisselt niet in een halfuur.
maandag 28 juni 2010 om 14:05
Ik denk niet dat het psychisch is. En hoewel het druk is met 3 kleintjes (vooral op dat moment van de dag kan ik zeker geen dutje doen!) denk ik toch dat het aan het eten ligt, want ik heb er geen last van met de lunch.
Ik ga vandaag op mijn suikers letten. Heb al wel een koek bij de koffie, een halve appel en aardbeien op brood gehad, maar ik zal het qua zoet daarbij proberen te laten. Ik eet overigens fijn volkoren brood van de Hema maar ook regelmatig volkoren crackers en roggebrood. Ontbijtkoek vind ik ook heerlijk maar dat barst ook van de suiker besef ik. Vanmiddag dus maar een boterham met hartig ipv koekjes!
Ik ga vandaag op mijn suikers letten. Heb al wel een koek bij de koffie, een halve appel en aardbeien op brood gehad, maar ik zal het qua zoet daarbij proberen te laten. Ik eet overigens fijn volkoren brood van de Hema maar ook regelmatig volkoren crackers en roggebrood. Ontbijtkoek vind ik ook heerlijk maar dat barst ook van de suiker besef ik. Vanmiddag dus maar een boterham met hartig ipv koekjes!