De happy-single-hype

25-06-2010 13:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het aantal singles in nederland is behoorlijk aan het stijgen en ik heb zo'n idee dat er rondom die stijging een steeds grotere hype onstaat rondom de Happy Single.

Happy singles... Het happy single leven..

Ik heb zo mijn bedenkingen bij die benaming.

Bekijk 1 van de duizenden sites voor de single en je wordt doodgegooid met dating, flirt-tips, relatie-tips, hippe singlefeesten etc etc.

Bij de term happy single krijg ik ook zo'n sex-in the-city-idee. Hysterische vrouwen die naarstig op zoek zijn naar dé man en denken de serie te moeten nabootsen, geen andere interesses meer hebben dan mannen, uitgaan en hippe dure merkkleding, hippe restaurants en clubs en ander oppervlakkig geneuzel.. Toegeven, de serie is leuk, maar come on... de realiteit is het toch echt anders.

Het schijnt tegenwoordig nogal hip te zijn om "happy single" te zijn. Als single moet je vooral "happy" zijn en een overvolle agenda hebben met feestjes, spannende dates etc etc.

Het schijnt niet bij de makers van dergelijke sites en clubs op te komen dat er ook singles zijn die misschien helemaal geen zin hebben in hippe date en flirt-feestjes, laat staan relatietips.

Kennelijk begrijpen ze niet dat er ook singles zijn die het prima vinden om geen partner te hebben en dus niet op zoek zijn, maar die toch ook nieuwe mensen willen leren kennen. Op zo'n happy single site val je dan dus al buiten de boot. Buiten het feit dat het mij persoonlijk ook afstoot zo'n site.

Wat is jullie ervaring?
Hip uitgaan en mannen regelen en toch single zijn en woest en jong en ongebonden en knap en succesvol en altijd aan de champagne en in designerkleding sucesvol is meestal een fase... en meestal een fase in je eigen hoofd. Wie wil dat nou stiekem niet? Die sites en feestjes: puur marketing. Zou er niet te veel waarde aan hechten en zeker niet denken dat je mee moet doen.

Ben zelf een tijdje single en scorend in het A'damse geweest, en dan realiseer je je na een tijdje wel wat een plastic wereld het is, ja. En dan ga je iets anders doen. Vooral niet te veel van aantrekken!
Denk inderdaad dat Sex in the city meegeholpen heeft aan de hype. Net zoals Rosengeur en Wodka-lime, ook zo'n serie.

Al was het bij de laatste wel iets realistischer.

Het tegengeluid laten horen snap ik en men is daar in doorgeschoten. Maar als single ben ik ook niet altijd even happy nee. Niet dat dat inhoudt dat ik direct aan de man wil, die zie ik wel verschijnen als daar de tijd voor rijp is.

In de tussentijd probeer ik mijn leven zo leuk mogelijk te maken, maar ook dat houdt dus niet in dat je dan het stereotype leven leidt van de "happy single".

Dan erbij, niet altijd happy zijn wil niet zeggen dat dat te maken heeft met het single/alleenstaand zijn. Ieder mens heeft zo zijn ups & downs. Met of zonder relatie.
Sorry, maar ik vind je wel erg negatief. Staat je vrij hoor om jee ergens aan te ergeren en gefrustreerd over te zijn, maar jemig, richt je energie op iets positiefs.

Sterreotypes gercreerd door de media, ach er zijn er zoveel, lekker belangrijk. Ik ben bijna 5 jaar single geweest, erg happy daarin en heb me nooit geergerd aan dat soort feesten o.i.d. was zelf ook niet op zoek hoor en had veel vrijgezelle vrienden. Kan mij het nou schelen wat een ander doet om wel of niet aan de man/vrouw te komen. Misschien ligt het maar net in wat voor kringen je je begeeft hoe dit ervaren wordt en hoe belangrijk je het vind hoe je overkomt op de buitenwacht, maar ik herken mezelf niet zo in 'de hype', ook al was ik zeer happy met mijn single leven.

Wat betreft dit soort feesten tegen komen, misschein moet je gewoon op andere termen googelen? niet meer op 'mensen leren kennen' o.i.d..

(Vind het overigens erg typisch om een blog van een datingsite die zijn geld verdiend met mensen koppelen aan haald om je punt te maken).

Oh en neerkijken op mensen die zich als happy single profileren vind ik net zo hooghartig als dat vroeger alleenstaanden sneu werden gevonden. Vooral in die collumn.
quote:Mlle_j schreef op 25 juni 2010 @ 17:17:

Vooral niet te veel van aantrekken!Doe ik ook niet hoor, maar ik had ff een irritatiemoment.
Ik heb de term 'happy single' altijd al verschrikkelijk gevonden.

Maar nieuw is het zeker niet, althans ik hoor al zeker 4 jaar niet anders.

Frappant vond ik altijd de Volkskrant site. Die hadden vroeger een forum waar best wat singles op schreven. Dat werd op een gegeven moment opgeheven, want niet modern en vlot genoeg en toen kwam er een of andere happy single pagina voor in de plaats. En daar stond dan levensgroot de tekst: "Lekker single, maar soms ook lekker samen?" en daaronder een advertentie voor een datingsite.

Tuurlijk, zo lekker is het single zijn dus...

Begrijp me goed, ik vind het prima als mensen gelukkig zijn met hun single zijn, maar waarom moet het zo van de daken geschreeuwd worden, en tot norm worden verheven? Er zijn ook singles die helemaal niet zo happy met het single-zijn zijn hoor.
quote:girlxxx schreef op 25 juni 2010 @ 16:21:

Voor mij voorlopig geen man of vrouw meer, ik ben het even helemaal zat, echt, en idd ik lees hier op de relatie pijler zoveel narigheid... laat mij idd maar happy single zijn

Girl eerst even een ! Ja,die gedachte merk ik ook bij vriendinnen en bij mijn dochter .Datingsmoe en teleurstelling .

Maar ook dat het moeilijker word om jezelf echt te geven en bij je gevoel te blijven ..Dus is deze instelling erg veilig ...Ik denk voor heel veel singles.

Ik ken je van andere topics met een luchtje en weet dat je een prachtige vrouw bent !

Nu dus even geen urkel meer he?
Ik ben een unhappy single maar daar schijnt geen markt voor te zijn.

Ben er wel blij om, want dat scheelt weer geld.
Persoonlijk vond ik het heerlijk om na een relatie van bijna 5 jaar eens een jaar single te zijn. Was toen ook een happy single, heb ontzettend van het alleen zijn en kunnen scharrelen met wie je maar wilt genoten. Toch vind ik het ook heerlijk om weer 'aan de man' te zijn. 'Ieder voordeel heb z'n nadeel' gaat hier zeker op...
Tv-programma zoekt kandidaten

Ben je tussen de 20 en 35 jaar, vrijgezel en vinden je ouders geen man of vrouw goed genoeg voor jou of vinden ze juist dat het wel eens tijd wordt dat je aan de man of vrouw raakt? Mail dan je naam, leeftijd, telefoonnummer en foto naar marjan@blazhoffski.nl
Ai Marja....en volgens mij mag dit niet

Maar wees gerust, er is melding van gemaakt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heeft ze in ieder geval 1 reactie.

De ban-melding van een Angel.
.
quote:Juicy_ schreef op 28 juni 2010 @ 11:40:

Heeft ze in ieder geval 1 reactie.

De ban-melding van een Angel.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:marjanr schreef op 28 juni 2010 @ 10:58:

Tv-programma zoekt kandidaten

Ben je tussen de 20 en 35 jaar, vrijgezel en vinden je ouders geen man of vrouw goed genoeg voor jou of vinden ze juist dat het wel eens tijd wordt dat je aan de man of vrouw raakt? Mail dan je naam, leeftijd, telefoonnummer en foto naar marjan@blazhoffski.nlJe ouders?!! WTF... Vanaf 20 jaar heb je toch geen boodschap meer aan wat je ouders eventueel vinden van je partnerkeuze dan wel singlestatus? Waar gaat dit over zeg.
quote:wereldmeid schreef op 28 juni 2010 @ 18:35:

[...]

Je ouders?!! WTF... Vanaf 20 jaar heb je toch geen boodschap meer aan wat je ouders eventueel vinden van je partnerkeuze dan wel singlestatus? Waar gaat dit over zeg.

Nou zeg dat wel zeg..al vind de hele wereld het ook tijd dat ik eindelijk eens aan de man kom.

Zolang ik het geen tijd vind gaat het niet gebeuren..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven