De happy-single-hype

25-06-2010 13:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het aantal singles in nederland is behoorlijk aan het stijgen en ik heb zo'n idee dat er rondom die stijging een steeds grotere hype onstaat rondom de Happy Single.

Happy singles... Het happy single leven..

Ik heb zo mijn bedenkingen bij die benaming.

Bekijk 1 van de duizenden sites voor de single en je wordt doodgegooid met dating, flirt-tips, relatie-tips, hippe singlefeesten etc etc.

Bij de term happy single krijg ik ook zo'n sex-in the-city-idee. Hysterische vrouwen die naarstig op zoek zijn naar dé man en denken de serie te moeten nabootsen, geen andere interesses meer hebben dan mannen, uitgaan en hippe dure merkkleding, hippe restaurants en clubs en ander oppervlakkig geneuzel.. Toegeven, de serie is leuk, maar come on... de realiteit is het toch echt anders.

Het schijnt tegenwoordig nogal hip te zijn om "happy single" te zijn. Als single moet je vooral "happy" zijn en een overvolle agenda hebben met feestjes, spannende dates etc etc.

Het schijnt niet bij de makers van dergelijke sites en clubs op te komen dat er ook singles zijn die misschien helemaal geen zin hebben in hippe date en flirt-feestjes, laat staan relatietips.

Kennelijk begrijpen ze niet dat er ook singles zijn die het prima vinden om geen partner te hebben en dus niet op zoek zijn, maar die toch ook nieuwe mensen willen leren kennen. Op zo'n happy single site val je dan dus al buiten de boot. Buiten het feit dat het mij persoonlijk ook afstoot zo'n site.

Wat is jullie ervaring?
quote:precious1 schreef op 25 juni 2010 @ 13:35:

Happy single en naarstig op zoek zijn naar dé man Beetje contradictio in terminis. Verder ben ik blij dat ik er geen in mijn vriendenkring heb die zo dwangmatig bezig is met gelukkig moeten zijn. Geen single iig
Waarom moeten organisatoren van single-feesten en -evenementen rekening houden met mensen die niet op zoek zijn? Dat is toch niet hun doelgroep?

Er zijn kennelijk zat mensen die het leuk vinden op die manier te daten, ook al vind je het niets (ik vind het ook niets) ik snap niet op welke manier die nadelig voor jou zou zijn of waarom je je eraan ergert.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
"Kennelijk begrijpen ze niet dat er ook singles zijn die het prima vinden om geen partner te hebben en dus niet op zoek zijn, maar die toch ook nieuwe mensen willen leren kennen. Op zo'n happy single site val je dan dus al buiten de boot."

En op sites als nieuwemensenlerenkennen.nl weer juist niet.
Ik begin ervan te steigeren.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
quote:Spijker schreef op 25 juni 2010 @ 13:49:

Waarom moeten organisatoren van single-feesten en -evenementen rekening houden met mensen die niet op zoek zijn? Dat is toch niet hun doelgroep?

Er zijn kennelijk zat mensen die het leuk vinden op die manier te daten, ook al vind je het niets (ik vind het ook niets) ik snap niet op welke manier die nadelig voor jou zou zijn of waarom je je eraan ergert.

Ik erger me eraan omdat ik als single weleens op zoek ga naar manieren om mijn vriendenkring uit te breiden en dat stuit ik op dat soort sites. Dan denk ik: Kom op! Niet iedere single is op zoek naar een partner!

Wuiles, daar heb ik ook gekeken, maar dan moet je betalen. En daar heb ik geen zin in.
Er zijn juist heel veel sites die activiteiten organiseren voor Happy singles zonder date oogpunt. Gewoon samen iets leuks doen, fietsen, museum. Genoeg te doen.

Ik ben een paar keer meegegaan en dat was heel gezellig.
quote:Vishnu schreef op 25 juni 2010 @ 13:52:

Ik begin ervan te steigeren.Je haalt me de woorden uit mijn toetsenbord!
quote:precious1 schreef op 25 juni 2010 @ 13:35:

Het schijnt tegenwoordig nogal hip te zijn om "happy single" te zijn. Als single moet je vooral "happy" zijn en een overvolle agenda hebben met feestjes, spannende dates etc etc.

Het schijnt niet bij de makers van dergelijke sites en clubs op te komen dat er ook singles zijn die misschien helemaal geen zin hebben in hippe date en flirt-feestjes, laat staan relatietips.

Tja, dan ga je toch lekker niet naar die singles-feestjes en ben je happy single op de bank. Blijkbaar zijn veel singles heel gelukkig, maar denken ze gelukkiger te kunnen worden door een vriend of vriendin te krijgen. Niets mis mee, toch?
Het gaat me ook om de hele hype die me irriteert.

Deze blog verwoord het goed http://www.match4me.nl/column/column_aug_2005.php
Maar waarom definieer je jezelf dan als 'single'? Daar zou ik nooit op zoeken, en zo zie ik mezelf niet en heb ik mezelf nooit gezien.

Single betekent toch: alleenstaand en wil daten.

Ik ga toch ook niet zoeken op 'motorsportliefhebber' en dan zeuren dat alle activiteiten die ik vind met motoren te maken hebben?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ehm, wat is precies je probleem? Ik snap het hele punt niet eerlijk gezegd. Dan laat je die clubs en sites toch lekker voor wat ze zijn? Tig andere mogelijkheden om nieuwe mensen te leren kennen, lijkt mij.
quote:Spijker schreef op 25 juni 2010 @ 14:01:

Maar waarom definieer je jezelf dan als 'single'? Daar zou ik nooit op zoeken, en zo zie ik mezelf niet en heb ik mezelf nooit gezien.

Single betekent toch: alleenstaand en wil daten.

Ik ga toch ook niet zoeken op 'motorsportliefhebber' en dan zeuren dat alle activiteiten die ik vind met motoren te maken hebben?

Alleenstaand is inderdaad beter, daar ben ik inmiddels al achter.

Maar voor degenen die het niet snappen: ik heb geen probleem hoor. Ik was gewoon ineens geirriteerd hierover, wilde het ff van me afschrijven en wilde ook eens weten hoe men er hier over denkt. Kan toch?
Als ik alle relatie ellende hier op het forum lees ben ik heel blij dat ik relatie-vrij ben. Kan dus oprecht zeggen dat ik een niet zoekende happy single ben.

Heb dan ook geen dating-sites of events nodig die me dan aan een man helpen want dat zou inderdaad zeer tegenstrijdig zijn.

IRL dingen doen is hartstikke gezellig, maar dat kan ik zelf wel regelen, thank you very much.
Ik heb het fenomeen happy single ook nooit zo begrepen. Misschien als een soort tegengeluid, omdat men ervan uit ging, dat je als single heel eenzaam, alleen en ongelukkig bent. Het was de bedoeling met die term, omdat idee te bestrijden, en men is een beetje doorgeslagen misschien. De types die jij beschrijft: hippe vrouwen die heel hip uitgaan en dan mannen proberen te scoren, in A'dam heb je van die tenten met dat publiek. Een feest om tussen te staan, net de dierentuin, je kijkt je ogen uit en tegelijkertijd vind je het een beetje zielig
Ik ken het Igoneh, vroeger ging ik weleens uit in dat soort tenten. Gelukkig ben ik dat inmiddels ontgroeit, maar ken nog wel een aantal dames van mijn leeftijd (40) die daar nog steeds vertoeven.. triest hoor, maar inderdaad, je lacht je dood.
Hoezo betekent single nou ineens dat je wil daten? Single betekent gewoon single, zoals getrouwd getrouwd betekent.

Maar wat een steiging is, weet ik niet.
Maar als single kun je toch ook gewoon happy zijn én het tegenkomen van een vriend/vriendin niet schuwen? Waarom moet het één het ander uitsluiten?

En singel zijn = willen daten? Nou nee hoor.
Hai, ik ben Nola.

Single en niet op zoek.

Amen.
..popcorn?
quote:Spijker schreef op 25 juni 2010 @ 14:01:

Verder, kind maak je niet zo druk, daar is het veel te warm voor

Ik ben (meestal) ontzettend happy single

net als dat ik een relatie ook (meestal) ontzettend happy was.

Als je je ergert aan dat soort sites...dan kom je er toch gewoon niet meer

En als je je netwerk wilt uitbreidden..

Sportschool

Terrasje (moet niet moeilijk zijn met dit weer)

Hobby is groepsverband

Of mag het netwerken ook niets kosten

Want dan wordt het wel lastig hoor

Vrees namelijk niet dat andere alleenstaanden bij je aan d deur komen aanbellen....

Als ik nieuwe mensen leer kennen vind ik het eigenlijk ook helemaal niet van belang dat ze wel of niet single zijn...

Ze zitten toch niet aan hun partner vast of wel?

En misschien klikt het met de partner ook wel en heb je er pardoes 2 vrienden bij ipv 1...win win situatie naar mijn mening
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Voor mij voorlopig geen man of vrouw meer, ik ben het even helemaal zat, echt, en idd ik lees hier op de relatie pijler zoveel narigheid... laat mij idd maar happy single zijn
Ik ben al een tijdje single en niet altijd even happy maar een relatie is ook niet altijd geweldig. Ik heb geen ervaring met online dating of activiteitensites voor singles, wel met vakanties voor singles, ik ga deze zomer voor de 4e keer mee.

Ik trek me niet zo veel aan van het sex and the city beeld in de media. Vlgs mij word je er alleen maar ongelukkig van als je je leven aan dat soort ideaalplaatjes gaat spiegelen. Dat je gelukkig bent in je eentje is toch het belangrijkst en iedereen bepaalt zelf wat daar voor nodig is.
quote:Igoneh schreef op 25 juni 2010 @ 14:26:Misschien als een soort tegengeluid, omdat men ervan uit ging, dat je als single heel eenzaam, alleen en ongelukkig bent. Het was de bedoeling met die term, omdat idee te bestrijden, en men is een beetje doorgeslagen misschien.

Ja, dat denk ik ook.

En ik snap best dat de TO zich er soms een beetje aan stoort. Een vriend van me is homo en die is er ook niet altijd blij mee dat er een stereotiep beeld bestaat van hysterische en extravagante types met veel wisselende contacten. Hij herkent zichzelf daar niet in, net zoals TO zich niet herkent in het Sex & the City-stereotiep (en ik ook niet).
Ik denk dat de Happy Single een beetje een soort opstandbeweging is geweest tegen het altijd maar sneue gedoe over mensen die alleen zijn.

Heel lang was je als alleenstaande (want zo heette dat voordat we het woord single adopteerden) een soort zielig persoon.

Mensen hadden medelijden met je , want ach god..wat moest je zonder partner?

Nu met name vrouwen een stuk zelfstandiger zijn en mensen ook niet meer op hun 20e al trouwen is er volgens mij een soort omslagbeweging gekomen, ik denk dat sex & the city hier wel een grote rol in heeft gespeeld. Opeens werd duidelijk dat je als single ook een prima en leuk leven kunt hebben

alleen zijn we daar nu een beetje in doorgeslagen.

Natuurlijk hoef je in je eentje absoluut niet zielig te zijn en kan je heerlijk genieten van je vrijheid, maar aan de andere kant: al die datingsites zijn er niet voor niets........mensen zijn gewoon niet echt gemaakt om allemaal alleen door het leven te gaan en vroeg of laat wil toch iedereen een partner, op welke manier dan ook.

Dan kan je nog zo hipperdehip happy peppy single zijn, maar volgens mij wil elke vrouw uiteindelijk toch gewoon een leuke vent op haar bank (nou ja..of een leuke vrouw, kan ook :-) )
Hip uitgaan en mannen regelen en toch single zijn en woest en jong en ongebonden en knap en succesvol en altijd aan de champagne en in designerkleding sucesvol is meestal een fase... en meestal een fase in je eigen hoofd. Wie wil dat nou stiekem niet? Die sites en feestjes: puur marketing. Zou er niet te veel waarde aan hechten en zeker niet denken dat je mee moet doen.

Ben zelf een tijdje single en scorend in het A'damse geweest, en dan realiseer je je na een tijdje wel wat een plastic wereld het is, ja. En dan ga je iets anders doen. Vooral niet te veel van aantrekken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven